PDA

Zobacz pełną wersję : Warszawa-Servis, podlaczenie do komputera



jkolbus
23-07-07, 19:49
Witam,

Jestem posiadaczem Civica. 1998r, 1.8VTI
Szukam serwisu na terenie Warszawy, gdzie mozliwe byloby podlaczenie samochodu do komputera i analiza bledow (2 razy w ciagu ostatniego tygodnia dala znac o sobie kontrolka "check engine"). Podczas rozruchu, rano, rozrusznik kreci dluzej niz zwykle, silnik odpala po dluzszym czasie, tak jakby nie lapal na poczatku. Nie wiem czy jest to dobry trop, ale zbieglo to sie w czasie z tankowaniem samochodu "do pelna". Moze kiepskie paliwo jest przyczyna?
Moze ktos z Was mial podobny problem i moze udzielic mi jakiejs rady lub zna serwis godny polecenie, gdzie analiza tego typu bylaby mozliwa a cena nie wygorowana.


dzieki z gory,
Pozdrawiam,
Jarek

Sławek
23-07-07, 19:54
Po pierwsze- nie ten dział !!
po drugie- nie musisz jechać do aso na sprawdzenie błędów- zrób samodiagnostykę-
więcej znajdziesz na forum. Na górze masz opcje 'szukaj'.

skolopendra
23-07-07, 19:55
Moze kiepskie paliwo jest przyczyna?

możliwe, jak bak się opróżni, nalej dobrego paliwa,plus coś na odmulenie wtrysków
i wiadomo będzie :d

jkolbus
01-08-07, 19:13
Witam ponownie!

Zgodnie z zaleceniami jakie znalazlem na forum, przeprowadzilem samodiagnostyke.
Wynik: Blad nr 8 (Top Dead Center Position TDC Sensor)

Jakoze jestem laikiem, mam kilka pytan:

Co onzacza ten blad w praktyce?
Czy moge z tym jezdzic?
Jakie sa ewentualne koszty naprawy?

Za wszelkie rady i uwagi bede wdzieczny.
Pozdrawiam

Sławek
01-08-07, 19:34
Ale z ciebie leń :box:
Wszystko jest na forum.
Błąd nr 8- Czujnik GMP ( górnego martwego punktu) lub jego obwód- czujnik jest w aparacie zapłonowym.
Sprawdź najpierw czy masz prawidłowo ustawiony rozrząd, sprawdź wtyczki od aparatu zapłonowego, ściągnij kopułkę od niego, przeczyść w środku. Powinno pomóc.
W praktyce jazda z tym błędem oznacza to że auto ma słabszą moc, może mulić, może nie wkręcać się powyżej jakiś tam obrotów.

jkolbus
07-08-07, 17:20
Witam!

Mam jeszcze kilka lamerskich pytan:
Jak sprawdzic obwod czujnika GMP?
Co dokladnie powinienem sprawdzic?
Czy powodem wspomnianego bledu moze byc problem w "połączeniu" pomiedzy tym czujnikiem
a ECU?
Domyslam sie ze bedzie potrzebny miernik....gdzie powinienem go podlaczyc?


pozdrawiam
Jarek

Furious
07-08-07, 20:41
chyba nie ten dział :klutnia:

jkolbus
08-08-07, 12:21
Bylem przed chwila a ASO, Autowest Warszawa. Stwierdzili ze trzeba wymienic "podstawe aparatu zaplonowego". Sama czesc kosztuje 1200PLN. Robic to u nich czy szukac uzywanej czesci i zrobic to samemu, ewntualnie w innym warsztacie? Powiedzieli mi ze z uzywana czescia jest duze ryzyko, mozna trafic na aparat w duzo gorszym stanie. Powiedzieli mi tez ze powinienem to zrobic jak najszybciej. Co o tym myslicie?
Za wszelkie rady bede wdzieczny

pzdr.
Jarek

cwieta
08-08-07, 15:03
a Czegoś się spodziewał w ASO, że Ci powiedzą prosze sobie przeczyścić kopułę i będzie dobrze?! Przecież oni tylko są po to by brać potężne pieniądze, proponuje poszukać w używkach, chociażby w angielskich wersjach na części (allegro).

LemonR
08-08-07, 21:06
Stać Cię na ASO to wal śmiało. Można by powiedzieć, ze będziesz spał spokojnie ale nie zawsze tak jest. Moim zdaniem warto poszukać używki a najpierw popróbować rad z tego forum. Pamiętaj, że żadne ASO nie naprawia, oni tylko wymieniają.

kkonrado
09-08-07, 08:36
Miałem podobny problem w avensis i okazało sie ze sonda lambda była do wymiany, warto sprawdzić, pozdro