Zobacz pełną wersję : SWAP D16Z5 do Civic EJ2
Witam,
Mój silnik bierze olej w kosmicznych ilościach.Mam okazje kupić tanio silnik po remoncie z małym przebiegiem od Rexa.Tylko mam problem co zrobić z komputerem wiązką? Wystarczy podpiąć cześć silnikową wiązki OBD0 do mojej kabinowej OBD1? Komputer muszę wsadzić od CRX czy będzie to działać na np P06? Obowiązkowa będzie przekładka całej wiązki kabinowej i silnikowej?W tej chwili w EJ2 mam silnik(słupek) z 6 generacji D15z6 który jest fabrycznie na OBD2 i bez problemu u mnie działa na OBD1 i P28 (ma Vteca - wałek+klawiatura d16z6).
Chyba ze da się ten silnik zrobić pod OBD1.Utknąłem tylko tutaj resztę już wiem chyba tzn...o skrzynie ze zostaje moja S20 ze względu na skrzynie z hydro...wiem tez ze mocowanie pompy wspomagania będzie do rzeźby chyba ze będę miał to z D16z5.
Jak Najlepiej i najprościej ogarnąć tutaj elektronikę?
poszukaj na forum było wiele razy. Z5 możesz podpiąc na wiązce z OBD1 z EJ2 bez zadnej rzexby tylko musisz miec aparat zapłonowy od Z5 na obd1 lub rzeźbić mocowania aparatu z b7 do tego wtrysko z B7,
p06 zostaje tylko oczywiście trzeba podgrać sofcik z z5/a9. reszta jest na bank na forum. generalnie swap prosty i przyjemny :D
będę miał kompletny swap z całym osprzętem wiec aparat będzie ale na OBD0.Wtryski mam od b7 i od z6 wiec luzik.Czyli wtyczki do komputera OBD0 i OBD1 są takie same? mam komputerek P28 pod strojenie mogę go zostawić?
Gdybym chciał zostawić aparat od D16z5 musiałbym tylko wtyczkę przerobić żeby pod obd1 pasowało? Pozostałe czujniki, wtyczki będą pasować?
kostki OBD1 i OBD0 sa calkiem inne. wtyczke aparatu mozna przerobić ale to rzeźba w g.. lepiej juz chyba mocowanie aparatu od b7 przerobić. wszystkie inne wtyczki beda banglały.
Bylem dzisiaj obejzec silniczek porownalem sobie wtyczki.zastanawia mnie ejdna wtyczka ktora znajduje sie przy paracie zaplonowym od strony walka wydechowego?Bedzie u mnie kostaeczka w OBD1 zeby to podlaczyc?
Czy w mojej wiązce będzie wtyczka do podłączenia tego czujnika położenia wałka?
http://img4.imageshack.us/img4/1734/przechwytywaniedc.jpg
wtyczki nie, musisz taką miec.. same sygnały (dwa przewody) zabierasz z aparatu zaplonowego
Najprosciej zrobic to na wiazce z d15b2 ;]
musisz taką miec..
czyli bede mial fabryczną wtyczke we wiazce ktora bedzie pasowac?
same sygnały (dwa przewody) zabierasz z aparatu zaplonowego
Mozna widziec jakie?:D
najprościej to aparat zapłonowy wymienić i nic nie musisz rzexbić w wiązce :D
aparat od D15b7 bede miał wsadzony. wiec będzie rzeźba?
D16z5 leży już w garażu skrzynka kabli tez :D
Kabelki Czujnika położenia walu oblukalem już wiem dokładnie co i jak :)
Teraz pojawił się problem podciśnienia kolektora ssącego chyba dobrze to nazwałem:D
http://img841.imageshack.us/img841/9349/im2k.jpg
Czy tam jest map sensor ktory w V genie jest na przepustnicy ?tę wtyczke z wiazki trzeba tam podpiac(pasuje)?
a ta mała 2 pinowa do przerobienia zeby podlaczyc tego "grzybka" z filterkiem u gory bo w OBD1 jest ogragła.
wolne wtyczki ktore mi zostapa po podpieciu D16z5 nie beda emitowac błędu w ECU?
Zostawiam P28 w aucie i zapodam mapke z D16Z5.ECU nie ebdzie szukac czujnikow ktorych nie ma?
pokolei
wiązka od czego obd0 czy obd1
komp obd1?
aparat obd1?
ja bede składał d15z5 na osprzęcie d15b7 + oczywiste strojenie
i w taki oto sposób wywale czujnik połozenia wałka ssacego
Zostawiam P28 w aucie i zapodam mapke z D16Z5.ECU nie ebdzie szukac czujnikow ktorych nie ma?
nie uruchomisz tego silnika z oryginalnym aparatem zapłonowym i komputerem p28
gruszek - nie pozbywasz się czujnika, tylko w obd1 jest on już w aparacie (w obd1 w aparacie są 3 czujniki, w obd0_doch w aparacie 2 i na wałku wydechowym 1)
Aparat zapłonowy będzie z B7 na OBD1.czyli P28 odpada :(
a na P06 uruchomię ?
jeśli chodzi o ta pierdołę ze zdjęcia poszperałem w necie i znalazłem ze to jest map sensor 3 pin a obok na wtyczce 2 pin jakieś ustrojstwo od oparów benzyny recyrkulator czy jakoś tak?:D
co to jest to coś zaznacone kolkiem?:P jest to ssak z d16z5 i na dole wisi wtyczka a we wiazce obd1 nie widze nic takiego zeby podlaczyc :P
http://zapodaj.net/images/d4646eb83c0e3.jpg
Michalll_1991
10-08-12, 11:24
odświeżę kotleta,robie swapa z d15b7 na d16a9, ma to byc na obd1. Mam aparaty z d15b7 (obd1) i d16a9(obd0), jak wiadomo nie pasuje na lapki aparat z b7, wiec czy moge zostawic aparat z a9 i poprzekladac odpowiednio kabelkologie pod obd1 we wtyczce aparatu i zalozyc na to wtyczke z obd1 ??
pozdrawiam
PS: powyzsze, evap
nie możesz, różna ilość impulsów na jeden obrót wałka
Powracam do tematu,
jak wyglądała by kwestia swapa silnika, słupka D16Z5/D16A9 do civica coupe EJ2,
mam 1.5vtec z OBD1, ssak D16Y8 z duża przepustnicą, CAI i na wydechu kompletny wydech 2''
podmieniłbym sam słupek (ssak pewnie do przespawania na flanszy),
jak było by z wiązka i komputerem, zmiana wiązki na OBD0?
jaka wiązka? z D16Z5? D15B2 czy ta moja D16Z6? jaki komp, mój P28 czy PM7?
Jak dasz aparat z h seri TD-60U to możesz zostać na obd1
Powracam do tematu,
jak wyglądała by kwestia swapa silnika, słupka D16Z5/D16A9 do civica coupe EJ2,
mam 1.5vtec z OBD1, ssak D16Y8 z duża przepustnicą, CAI i na wydechu kompletny wydech 2''
podmieniłbym sam słupek (ssak pewnie do przespawania na flanszy),
jak było by z wiązka i komputerem, zmiana wiązki na OBD0?
jaka wiązka? z D16Z5? D15B2 czy ta moja D16Z6? jaki komp, mój P28 czy PM7?
bez sensu rzeźbić z ssakiem - zostaw ten z z5/a9
wiązka obd1 zostaje, tylko misisz aparat podmienić: albo dedykowany td-43u albo z H serii (nie znam oznaczenia)
komp może zostać p28
Wcześniej zainwestowałem w ten co mam, D16Y8 z przepustnicą B serii, z kolei ten Z6/A9 jest na dodatkowych podciśnieniach i przepustnicy bez FITV gdzie ODB1 tego wymaga
różnice http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=11353&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1988&carea=KB&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6I-16&nplblk=E__0304
obd1 nie wymaga fitv'a.. ja miałem a9 z oryginalnym ssakiem i wszystko działało jak należy, więc wg mnie zupełnie niepotrzebnie rzeźbić z flanszą.. ewentualnie są jeszcze dwa wyjścia jeśli się upierasz: gdzieś w internetach ktoś kiedyś wyrzeźbił flanszę/przejściówkę do ssaków D seri dohc na sohc (po sto kilka dolarów ;) ) lub poszukaj białego kruka, czyli ssącego od A9 na obd1 (tens ilnik był montowany w jajkach na początku produkcji)- ma rozstaw śrub przepustnicy taki jak każdy ssak sohc d serii więc założysz wtedy swoja przepustnicę (ja mam ten kolektor w Rexie :) )
Pozwolę sobie odświeżyć temat, w niedawno kupionym jajku eg4 mam silnik d16z2. Mam problemy z uruchomieniem, teraz już nawet nie odpala. Wymieniłem świece i kable i szukam aparatu zapłonowego. Powiedzcie mi mam szukać od d15b2 czyli TD-40U?
Pozwolę sobie odświeżyć temat, w niedawno kupionym jajku eg4 mam silnik d16z2. Mam problemy z uruchomieniem, teraz już nawet nie odpala. Wymieniłem świece i kable i szukam aparatu zapłonowego. Powiedzcie mi mam szukać od d15b2 czyli TD-40U?Mam taki aparat jeśli potrzebujesz
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Mam taki aparat jeśli potrzebujesz
pisałem PW
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.