Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : SWAP D16Z5 do Civic EJ2



krawiec87
08-05-12, 11:05
Witam,
Mój silnik bierze olej w kosmicznych ilościach.Mam okazje kupić tanio silnik po remoncie z małym przebiegiem od Rexa.Tylko mam problem co zrobić z komputerem wiązką? Wystarczy podpiąć cześć silnikową wiązki OBD0 do mojej kabinowej OBD1? Komputer muszę wsadzić od CRX czy będzie to działać na np P06? Obowiązkowa będzie przekładka całej wiązki kabinowej i silnikowej?W tej chwili w EJ2 mam silnik(słupek) z 6 generacji D15z6 który jest fabrycznie na OBD2 i bez problemu u mnie działa na OBD1 i P28 (ma Vteca - wałek+klawiatura d16z6).

Chyba ze da się ten silnik zrobić pod OBD1.Utknąłem tylko tutaj resztę już wiem chyba tzn...o skrzynie ze zostaje moja S20 ze względu na skrzynie z hydro...wiem tez ze mocowanie pompy wspomagania będzie do rzeźby chyba ze będę miał to z D16z5.

Jak Najlepiej i najprościej ogarnąć tutaj elektronikę?

Wenega
08-05-12, 14:49
poszukaj na forum było wiele razy. Z5 możesz podpiąc na wiązce z OBD1 z EJ2 bez zadnej rzexby tylko musisz miec aparat zapłonowy od Z5 na obd1 lub rzeźbić mocowania aparatu z b7 do tego wtrysko z B7,
p06 zostaje tylko oczywiście trzeba podgrać sofcik z z5/a9. reszta jest na bank na forum. generalnie swap prosty i przyjemny :D

krawiec87
08-05-12, 15:36
będę miał kompletny swap z całym osprzętem wiec aparat będzie ale na OBD0.Wtryski mam od b7 i od z6 wiec luzik.Czyli wtyczki do komputera OBD0 i OBD1 są takie same? mam komputerek P28 pod strojenie mogę go zostawić?

krawiec87
08-05-12, 19:51
Gdybym chciał zostawić aparat od D16z5 musiałbym tylko wtyczkę przerobić żeby pod obd1 pasowało? Pozostałe czujniki, wtyczki będą pasować?

Wenega
09-05-12, 07:30
kostki OBD1 i OBD0 sa calkiem inne. wtyczke aparatu mozna przerobić ale to rzeźba w g.. lepiej juz chyba mocowanie aparatu od b7 przerobić. wszystkie inne wtyczki beda banglały.

krawiec87
09-05-12, 18:06
Bylem dzisiaj obejzec silniczek porownalem sobie wtyczki.zastanawia mnie ejdna wtyczka ktora znajduje sie przy paracie zaplonowym od strony walka wydechowego?Bedzie u mnie kostaeczka w OBD1 zeby to podlaczyc?

krawiec87
10-05-12, 06:39
Czy w mojej wiązce będzie wtyczka do podłączenia tego czujnika położenia wałka?

http://img4.imageshack.us/img4/1734/przechwytywaniedc.jpg

soldi
10-05-12, 08:39
wtyczki nie, musisz taką miec.. same sygnały (dwa przewody) zabierasz z aparatu zaplonowego

uczak
10-05-12, 09:44
Najprosciej zrobic to na wiazce z d15b2 ;]

krawiec87
10-05-12, 12:45
musisz taką miec..
czyli bede mial fabryczną wtyczke we wiazce ktora bedzie pasowac?

same sygnały (dwa przewody) zabierasz z aparatu zaplonowego
Mozna widziec jakie?:D

Wenega
13-05-12, 20:24
najprościej to aparat zapłonowy wymienić i nic nie musisz rzexbić w wiązce :D

krawiec87
15-05-12, 02:08
aparat od D15b7 bede miał wsadzony. wiec będzie rzeźba?

krawiec87
21-05-12, 17:20
D16z5 leży już w garażu skrzynka kabli tez :D
Kabelki Czujnika położenia walu oblukalem już wiem dokładnie co i jak :)
Teraz pojawił się problem podciśnienia kolektora ssącego chyba dobrze to nazwałem:D

http://img841.imageshack.us/img841/9349/im2k.jpg

Czy tam jest map sensor ktory w V genie jest na przepustnicy ?tę wtyczke z wiazki trzeba tam podpiac(pasuje)?
a ta mała 2 pinowa do przerobienia zeby podlaczyc tego "grzybka" z filterkiem u gory bo w OBD1 jest ogragła.

wolne wtyczki ktore mi zostapa po podpieciu D16z5 nie beda emitowac błędu w ECU?
Zostawiam P28 w aucie i zapodam mapke z D16Z5.ECU nie ebdzie szukac czujnikow ktorych nie ma?

gruszek00
21-05-12, 23:19
pokolei
wiązka od czego obd0 czy obd1
komp obd1?
aparat obd1?
ja bede składał d15z5 na osprzęcie d15b7 + oczywiste strojenie
i w taki oto sposób wywale czujnik połozenia wałka ssacego

soldi
22-05-12, 10:42
Zostawiam P28 w aucie i zapodam mapke z D16Z5.ECU nie ebdzie szukac czujnikow ktorych nie ma?

nie uruchomisz tego silnika z oryginalnym aparatem zapłonowym i komputerem p28

gruszek - nie pozbywasz się czujnika, tylko w obd1 jest on już w aparacie (w obd1 w aparacie są 3 czujniki, w obd0_doch w aparacie 2 i na wałku wydechowym 1)

krawiec87
22-05-12, 21:21
Aparat zapłonowy będzie z B7 na OBD1.czyli P28 odpada :(

a na P06 uruchomię ?

jeśli chodzi o ta pierdołę ze zdjęcia poszperałem w necie i znalazłem ze to jest map sensor 3 pin a obok na wtyczce 2 pin jakieś ustrojstwo od oparów benzyny recyrkulator czy jakoś tak?:D

krawiec87
05-06-12, 22:42
co to jest to coś zaznacone kolkiem?:P jest to ssak z d16z5 i na dole wisi wtyczka a we wiazce obd1 nie widze nic takiego zeby podlaczyc :P

http://zapodaj.net/images/d4646eb83c0e3.jpg

Michalll_1991
10-08-12, 11:24
odświeżę kotleta,robie swapa z d15b7 na d16a9, ma to byc na obd1. Mam aparaty z d15b7 (obd1) i d16a9(obd0), jak wiadomo nie pasuje na lapki aparat z b7, wiec czy moge zostawic aparat z a9 i poprzekladac odpowiednio kabelkologie pod obd1 we wtyczce aparatu i zalozyc na to wtyczke z obd1 ??

pozdrawiam

PS: powyzsze, evap

soldi
10-08-12, 15:16
nie możesz, różna ilość impulsów na jeden obrót wałka

LukasEG8
20-09-15, 22:36
Powracam do tematu,

jak wyglądała by kwestia swapa silnika, słupka D16Z5/D16A9 do civica coupe EJ2,
mam 1.5vtec z OBD1, ssak D16Y8 z duża przepustnicą, CAI i na wydechu kompletny wydech 2''
podmieniłbym sam słupek (ssak pewnie do przespawania na flanszy),
jak było by z wiązka i komputerem, zmiana wiązki na OBD0?
jaka wiązka? z D16Z5? D15B2 czy ta moja D16Z6? jaki komp, mój P28 czy PM7?

pablo__89
20-09-15, 23:00
Jak dasz aparat z h seri TD-60U to możesz zostać na obd1

Wenega
21-09-15, 09:23
Powracam do tematu,

jak wyglądała by kwestia swapa silnika, słupka D16Z5/D16A9 do civica coupe EJ2,
mam 1.5vtec z OBD1, ssak D16Y8 z duża przepustnicą, CAI i na wydechu kompletny wydech 2''
podmieniłbym sam słupek (ssak pewnie do przespawania na flanszy),
jak było by z wiązka i komputerem, zmiana wiązki na OBD0?
jaka wiązka? z D16Z5? D15B2 czy ta moja D16Z6? jaki komp, mój P28 czy PM7?


bez sensu rzeźbić z ssakiem - zostaw ten z z5/a9

wiązka obd1 zostaje, tylko misisz aparat podmienić: albo dedykowany td-43u albo z H serii (nie znam oznaczenia)

komp może zostać p28

LukasEG8
22-09-15, 18:14
Wcześniej zainwestowałem w ten co mam, D16Y8 z przepustnicą B serii, z kolei ten Z6/A9 jest na dodatkowych podciśnieniach i przepustnicy bez FITV gdzie ODB1 tego wymaga


różnice http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=11353&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1988&carea=KB&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6I-16&nplblk=E__0304

Wenega
23-09-15, 08:03
obd1 nie wymaga fitv'a.. ja miałem a9 z oryginalnym ssakiem i wszystko działało jak należy, więc wg mnie zupełnie niepotrzebnie rzeźbić z flanszą.. ewentualnie są jeszcze dwa wyjścia jeśli się upierasz: gdzieś w internetach ktoś kiedyś wyrzeźbił flanszę/przejściówkę do ssaków D seri dohc na sohc (po sto kilka dolarów ;) ) lub poszukaj białego kruka, czyli ssącego od A9 na obd1 (tens ilnik był montowany w jajkach na początku produkcji)- ma rozstaw śrub przepustnicy taki jak każdy ssak sohc d serii więc założysz wtedy swoja przepustnicę (ja mam ten kolektor w Rexie :) )

xsysiu
20-11-17, 08:13
Pozwolę sobie odświeżyć temat, w niedawno kupionym jajku eg4 mam silnik d16z2. Mam problemy z uruchomieniem, teraz już nawet nie odpala. Wymieniłem świece i kable i szukam aparatu zapłonowego. Powiedzcie mi mam szukać od d15b2 czyli TD-40U?

pablo__89
20-11-17, 10:45
Pozwolę sobie odświeżyć temat, w niedawno kupionym jajku eg4 mam silnik d16z2. Mam problemy z uruchomieniem, teraz już nawet nie odpala. Wymieniłem świece i kable i szukam aparatu zapłonowego. Powiedzcie mi mam szukać od d15b2 czyli TD-40U?Mam taki aparat jeśli potrzebujesz

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

xsysiu
21-11-17, 00:32
Mam taki aparat jeśli potrzebujesz


pisałem PW