PDA

Zobacz pełną wersję : Średnica motylków w ITB do B18



Dawid0688
01-05-12, 11:05
Siemka jaka powinna byc średnica motylków w ITB do B18? 45mm wystarczy?

soldi
01-05-12, 11:44
mniejsze są, poza tym są owalne

Dawid0688
01-05-12, 12:32
Widziałem na ebay OBX maja motylki 48 mm ale srednice kanału 45mm. Tak szperajac znalazłem ze do b serii powinna byc srednica 50 mm. Chce wykorzystać mój stary projekt z d seri na przepustnicach z Hondy 929 42mm tylko czy to nie za mało ?

soldi
01-05-12, 22:55
pomyśl nad zestawem z hayabusy ;) tam chyba właśnie 50 są, ale nie dam nic za to obciąć sobie :P

Dawid0688
02-05-12, 08:08
oglądałem takie maja 49 mm motylki ale są strasznie kiepskie do podłaczenie map sensor ok podepne bez problemu ale z tps trzeba kombinowac podstawke itp chce podpiac krokowy i pompe hamulcow do tego bo kanały maja byc krótkie tak ze z suzuki odpadaja:/ moze jakis inny motorek hondy ma wieksze motylki

Dawid0688
02-05-12, 09:14
Up to 30 BHP/CYLINDER - 30mm
up to 33 BHP/CYLINDER - 32mm
up to 39 BHP/CYLINDER - 35mm
up to 46 BHP/CYLINDER - 38mm
up to 51 BHP/CYLINDER - 40mm
up to 56 BHP/CYLINDER - 42mm
Up to 65 BHP/CYLINDER - 45mm
up to 74 BHP/CYLINDER - 48mm
up to 80 BHP/CYLINDER - 50mm
up to 87 BHP/CYLINDER - 52mm
up to 93 BHP/CYLINDER - 54mm.

Takie cuś znalazłem celuję w moc 250 koni wiec 45 mm powinno wystarczyc a na tylejestem wstanie rozwiercić przepustnice z 929

Fawor
06-05-12, 20:26
oczywiscie, ze tyle wystarczy. Przewymiarowanie ITB w ogole zabije osiagi silnika. Jaki setup planujesz, skoro ma sie pojawic 250KM?

Dawid0688
06-05-12, 22:53
itb 929 rozwiercona na 45 mm, wałki b16b, kolektor b16b, 60mm wydech, tłoki tez b16b, kute korby, wtryski 310ccm mysle ze granica 230 km peknie

Fawor
06-05-12, 22:55
mysle, ze na walkach z b16b zapomnij.22X bedzie, nic wiecej.

Dawid0688
07-05-12, 09:56
hmm czyli zainwestować jeszcze w cos ostrzejszego ?

Kras
07-05-12, 10:02
Chcesz zrobic 250PS z pojemnosci 1.8...bez naprawde ostrych walkow sie nie obejdzie.

Furious
07-05-12, 10:05
cięzko bedzie nawet o 220KM, ITB szału nie robi

Kras
07-05-12, 10:06
Na pewno nie jesli idzie o moc maksymalna...

Dawid0688
07-05-12, 10:29
hmm no to ile wyjdzie tyle wyjdzie :) kazdy kucyk powyrzej 200 bedzie cieszył :) a jakie wałki polecacie ?

Fawor
07-05-12, 10:57
skunk2 pro2, brian crower 3, toda c - na tych powinno pokazać 230+. Moim zdaniem zamiast ITB powinieneś pojsc w dobry odlew typu VictorX (przy walkach podanych przeze mnie) llub PerformerX przy EK9tkowych.

Furious
07-05-12, 12:03
miałem ITB w B18 i nie polecam, idz jak Fawor pisze

Dawid0688
07-05-12, 14:42
no wszystko fajnie tylko rozchodzi sie o wyeliminowanie dolotu bo pod maska ma byc schludnie a ITB fajnie wyglada. A co do ITB to skoro daje taki kiepski przyrost mocy dlaczego jest stosowany w motorach ?

Kras
07-05-12, 14:58
Bo daje rewelacyjna reakcje na gaz, znakomita dozowalnosc (co w motorach jest b.wazne) i poprawia srodek obrotow. Przynajmniej w teorii.

Fawor
07-05-12, 15:11
moim zdaniem reakcję na gaz trzeba połączyć z poprawianiem środkowego zakresu, bo odczucie poprawionego środka daje własnie reakcja :) ITB ma ogromną zaletę nad kolektorem zbiorczym przy bardzo wysokich prędkościach przepływu i częstotliwościach - z racji długości kanałów przenosi zakres doładowania dynamicznego w 9k obr+. Przy hondach zaczyna działać na 'wyższe odbicie' (czyli i tak gorzej) niż w motorach dopiero wtedy, gdy doł i głowica nadążają i potrzebują takich ilości powietrza. Jednak aby takie warunki stworzyć potrzeba niemałego worka siana...bo mody nie kończą się na pct i skunkach :)

Dawid0688
07-05-12, 15:38
czyli porting jesli sie da to wieksze zawory chociaz nie wiem czy się da. lepiej sie bawic glowica c4 czy moze z c6 zalorzyc?