Zobacz pełną wersję : Jakie powinno byc zużycie kierownicy przy 130000 km
Witam mam zamiar kupic Civica 1.4 z 2004, na liczniku jest aktualnie 129000. Nie bardzo podoba mi sie stan kierownicy w tym samochodzie, widac dość mocno użycie tego elementu. Stan pedałów i mieszka skrzyni biegów jest o niebo lepszy. Pan sprowadzil civica z Wloch i powiedzial ze te samochody z tego kraju tak maja ze kierownica jest mocno zużyta ze wzgledu na temperatury. Posiadam aktualnie Honde accord z 99 r i kierownica jest tez mocno zurzyta ale wykonana z samego plastiku a nie jak w Civicu jakies gąbki. Panowie napiszcie mi jaki macie stan kierownicy przy swoich przebiegach. Moze w tych samochodach przy 130000 kierownica powinna byc w stanie idealnym>??? :)
Ja mam polskie, salonowe auto poliftowe (kierownica 4-ramienna) i jest w stanie idealnym. Brak jakichkolwiek śladów zużycia. Dla kontrastu widziałem podobne auto z 2004 z przebiegiem 170 tyś, i tutaj kierownica kształtem identyczna jak moja, ale mocno wytarta, praktycznie łysa. Tylko, że zrobiona z innego materiału. Moja jest plastikowa, a ta w tym drugim jakaś taka miękka piankowa. Podsumowując, to jak kierownica jest zużyta zależy po pierwsze od materiału z którego jest wykonana, po drugie od przebiegu, a po trzecie kto tym autem jeździł... jak kobieta ze świecidełkami na paluszkach to może pokaleczyć ;-)
Ja mam z 2oo3r , 154tys i kierownica jest w stanie bez ściemy bardzo ładnym, ale nie plastikowa tylko materiałowa podobna do skóry, z może to skóra ? nie wiem :D
u mojego kumpla 114 tyś kierownica jest w stanie jak nówka, jest to 5d 2004r (polift) z 4 ramienną kierą
u mnie 204tys przedlift 2003 kierownica była mocno wytarta ( inna niż w polifcie, plastikowa i 3 ramienna)
Witam, Dzieki Panowie niestety nie mam odpowiedzi na 100% bo okazuje się ze w tych samochodach byly montowane rózne kierownice(pewnie zaleznie od wersji wyposażenia), w tym przypadku jest wlaśnie tzw piankowa i tam gdzie sie trzyma rece są duże wytarcia w porównaniu z ręsztą kierownicy, no ale w sumie kolega owsiik potwierdza ze jest to mozliwe zeby taka piankowa miała takie uszkodzenia juz przy 130000. Dzieki za pomoc
Przebieg to jedno ale również sporo zależy od użytkownika.
Mam EP1 i kierownica w miejscu gdzie była ona trzymana jest dość zużyta. Myślę że spore znaczenie ma pocenie się rąk podczas jazdy. Jak wiadomo każdy ma różną agresywność potu i to też ma znaczenie w przypadku elementów.
Przebieg to jedno ale również sporo zależy od użytkownika.
Mam EP1 i kierownica w miejscu gdzie była ona trzymana jest dość zużyta. Myślę że spore znaczenie ma pocenie się rąk podczas jazdy. Jak wiadomo każdy ma różną agresywność potu i to też ma znaczenie w przypadku elementów.
Dokladnie tak jak kolega pisze. Kazdy z nas ma inne PH. Moja kierownica przy przebiegu juz ponad 253 000km wyglada zdeydowanie lepiej niz w nie jednym przy mniejszych.
Kierownica tak jak piszą koledzy wyżej to bardzo indywidualna sprawa. Zużycie zależy tez od stylu jazdy - np. ktoś przesuwa kierownicę a inny kręci palcem.
Proponuję żebyś przyjrzał się jeszcze dywanikom szczególnie kierowcy, przełącznikom, tapicerce siedzeń i innym mogącym się wytrzeć elementom.
Kierownice są różne montowane. W wersjach sport są skórzane momo, które szybciej okazują oznaki zużycia. Ja mam taką i przejechałem 75k km i mam w jednym miejscu lekkie przetarcie (od kręcenia całą dłonią). W poprzednim EP1 miałem zwykłą kierownice i mimo przebiegu 170k km wyglądała całkiem przyzwoicie.
Wszystko zależy od stylu jazdy od tego kto użytkuje auto. Kobiety zazwyczaj kremują ręce i maju pierścionki co znacznie wpływa na zużycie się kierownicy...
Mam 1.4 z 2003r. 135 tys. na liczniku i ewidentnie widać ślady zużycia na kierownicy.
bunkerites
02-05-12, 09:18
u mnie 142 tkm,kierownica w stanie bdb,mieszkalem w wloszech i temperatury nie sa drastycznie wysokie.Wiem ze auta z wloch maja dziwna historie i ich unikam:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.