Zobacz pełną wersję : b18c4, a h22a
Witam Wszystkich.
mam do Was pytanie bo mam okazje kupic jeden z tych dwoch samochodow tzn civica z b18c4 badz prelke z h22a... a dokladniej mieszkam w Uk i ceny tych dwoch modeli sa takie same... a przekladka bedzie do civa Vgeneracji HB ... badz jesli sie zdecyduje to zmiana karoserii na del sola... ale do rzeczy... ktory z tych silnikow jest rozsadniejszy do wlozenia i kolejnych modyfikacji czy to NA czy Turbo (osobiscie wolal bym Turbo)... z gory dziekuej za odpowiedzi i prosze nie zlinczujcie mnie za to pytanie:):):):)
p.s: Chcialbym miec porownanie w ktory z tych Dwoch silnikow zainwestowac...
p.s2: poprzednio myslalem o zakuciu i uturbieniu d16z6 (silnik ktory posiadam) ale zostal ten pomysl znegowany przez pare osob ze lepiej zmienic na mocniejszy i w tedy sie bawic)
pozdrawiam
b18 bedzie łatwiej włożyć, jeśli chcesz zaturbiać to chyba wlasnie lepiej b18.
b18 zdecydowanie łatwiej wejdzie, w porównaniu do h22 to p&p
jak pisza panowie w powyższch postach....
Już samo b18 da Ci niezłą frajdę z jazdy a później stanowczo łatwiej zakuć niż h22
ej no jak masz z 10tys Euro na mody samego silnika to kupuj H22
Nie zastanawiaj sie tylko biez B18C4 i mozesz sie pobawic w turbo
no chyba że chce mieć mocne N/A no to też H22
Tylko wlasnie kiedys slyszalem ze h22 jest "nierozwojowe"? to ze B18 bedzie latwiej wlozyc to sie doczytalem:) Wlasnie z tego co doczytalem to b18c4 ma 167km... praktycznie tyle samo co b16a2... czyli to b18c4 to by bylo dobre rozwiazanie pod kolejne mody?
praktycznie to jeździ lepiej od b16a2
acha dziekuje:)
czy ktos moze ma informacje jakie osiagi ma ten silnik w serii przy Vgeneracji HB? niestety moj wazy 1100kg ze mna ze wzgledu na zabudowe audio... ale ejstem ciekawy jaka to bedzie baza pod kolejne modyfikacje czy to na czy turbo.
osiagi w lekkim jajku ma bardzo dobre i nieźle trzyma się za seryjną integrą
to teraz kolejne pytanie (moze sie wydac dla coniektorych glopie) czy ten silniczek jest podatny na modyfikacje? a dokladnie do ilu przy turbo mozna krecic... i do jakich obrotow... sorrki za mnustwo pytan ale bardzo mi zalezy na dobrym doborze silnika.
jest bardzo podatny na mod,za ok 5-7 tys robisz pod 200hp za ok 10 tys nie rozbierajac silnika mozna miec ok 250 hp ,co do krecenia jak zainwestujesz na wolnossacym mozesz krecic go do 11tys (sam widzialem i jechalem) ,a co do turbo jak wymienisz graty na mocniejsze to realnie mysle ze 9 tys.Jak masz wiekrze fundusze to przy zakowaniu mozesz powiekrzyc pojemnosc na 2 litry.W tym konkretnym silniku b18c4 mozliwosci mozesz miec jedynie ograniczone przez kase.
W tym konkretnym silniku b18c4 mozliwosci mozesz miec jedynie ograniczone przez kase
w zasadzie jak w każdym ;)
dobra wizja z tym ze z tego co piszesz to b18c4 nadaje sie bardziej pod n/a...anizeli turbo? za 10tys zl. 250hp w n/a? czy to mozliwe?... czy mowisz tutaj o 250hp w istalacji turbo?
za 10tys zl. 250hp w n/a?
no wlasnie bo chyba to suma o ponad dwa razy za mala :)
250hp w istalacji turbo?
to juz bardziej przyziemne dane
ok 250hp-chodzilo mi o turbo
czyli seryjne graty w b18c4 wytrzymuja przy turbo do 250bhp? cos wydaje mi sie malo jak dowiadywalem sie do d16z6(moj obecny silnik) to bezpieczna gorna granica to 220bhp przy turbo w tym silniku...
pozdrawiam
mariusz123
15-07-07, 09:10
chyba wazniejszy jest NM dla silnika,ktory ile wytrzyma,,podajcie ile silnik d16z6 wytrzymie NM a ile B18C4 NM,bo chyba NM urywa korby, :) chyba ze sie cos zle doczytalem na innych forach.....
B serie trzeba kręcić żeby jechała, i ten dźwięk, wiertarkowy... :/
H seria ma już 200NM od samego dołu, czytaj -> jedzie na każdym biegu z każdej prędkości, i ten prawdziwie rasowy dźwięk... grrrrr :aloha:
tiesto widze ze wlasnie Ty masz ten silnik nie ukrywam ze czytalem caly Twoj temat jesli chodzi o Twoja Hanie:) z tym ze wlasnie kiedys doczytalem sie takiej informacji ze H seria jest strasznie oporna na modyfikacje.. czy to prawda?
p.s: czy auto z h22 nie ejst przypadkiem nadsterowne badz podsterowne? silnik i skrzynia waza znacznie wiecej niz np. B serie...
.s: czy auto z h22 nie ejst przypadkiem nadsterowne badz podsterowne? silnik i skrzynia waza znacznie wiecej niz np. B serie...
różnica to nawet jak jest 20kg to i tak tego nie odczujesz!
Problemy są tylko z zawieszeniem, teraz mam z przodu prawie nowe kyaba ExelG plus jakieś sportowe spręzyny i jest w miare ok, ale ile one wytrzymają to nie wiem, zapowiada sie jakiś gwint chyba.
z tym ze wlasnie kiedys doczytalem sie takiej informacji ze H seria jest strasznie oporna na modyfikacje.. czy to prawda
z tego co zauważyłem to i z B serią nie jest tak fajnie! H jaki B (mowa o tych najmocniejszych) są już seryjnie bardzo mocno podkręcone i wycisnięte "prawie" na maksa przez fabryke, to nie jest D seria w której założysz dolot i ebayowy kolektor i masz 20km więcej tutaj już trzeba sporo kasy popchnąć, jest chyba nawet w tym dziale opisana B seria która tak coś nie domaga, koleś założył kolektor z Ebaya i płacze że mu brakuje kilku km do serii! jakby załozył DC sporta czy coś innego firmowego napewno by mu koni nie ubyło!
Ja osobiście wybrał bym H22 nawet z duzo droższym swapem bo to co dołożysz do montazu H serii to jak wsadzisz tą kase w B serie to jeszcze duzo Ci będzie brakowało do seryjnego H!
H jest rewelacyjne do jazdy na codzien, ja osobiscie ruszam z dwójki, potem 3 i 4 mam 40km/h 2000obr wciskam gaz i jade....seria B a szczegolnie mocna N/A nie oferuje tego...
Jednak jak chcesz sie wsciekac mocno to bym wlozyl B i dmuchał
H seria jest fajna, ale tak mówili poprzednicy i więcej będzie Cię kosztować żeby ją wsadzić i napewno b18 jest o wiele bardziej "przyjazna" w civie pod względem rzeźby i miejsca jakie Ci zostaje w komorze. Mniej rzeźby czyli pewnie i mniej rzeczy, które się mogą spierd... Ja osobiście wybrałbym B, masz ogromne możliwości jeśli chodzi o NA, o wiele większe niż w seri h, jeśli bierzemy pod uwagę jakiś określony budżet. Inna kwestia że oba silniki sa podatne na modyfikacje, według mnie przy tej samej kasie włożonej b18 będzie szybsze, biorąc pod uwagę tor, nie wiem jak na 1/4. Pozatym jak masz zamiar dmuachać to w zasadzie w b18 tuleje zniosą o wiele więcej niż w H, bo tam jak kucizna to i tulejowanie.
szczeze to do konca nie weim czy bedzie to Na czy tez turbo... to zalezy jaki silnik zostanie wybrany, jakie sa/beda mozliwosci silnika oraz finansowe. narazie zbieram informacje bo mam (dylemat jak juz wspomnialem), ktore auto przyciagnac na dawce...
tzn. Romi co miales na mysli piszac:
Jednak jak chcesz sie wsciekac mocno to bym wlozyl B i dmuchał.
??
czasami jezdze spokojnie albo inaczej musze bo moja kobieta troche mnie goni za szybkie latanie po miescie:(
Pewnie chodziło o to ile masz zamiar dmuchać ;) .
pytanie za 100pkt. musze zaczac kompletowac rzeczy przy okazji potrzebne do swapa oprocz auta z danym silnikiem:] wiec napewno bede potzrebowal obojetnie czy co B czy do H zestaw do montowania uchwyty itp (widzialem takowe na ebay.com) co jeszcze bede potrzebowal? czy moge dostac jakies info?:)
zaczynasz od dupy strony - najpierw się zdecyduj na silnik
Szymon Septic
17-07-07, 08:58
B serie trzeba kręcić żeby jechała, i ten dźwięk, wiertarkowy...
To akurat jest atut chlopcze :agent:
emg: sorrki zle to sformuowalem chodzilo mi o to jakie rzeczy bede potrzebowal jak juz zdecyduje sie na jeden z tych dwoch silnikow(oporocz dawcy)...
Szukajka twoim przyjacielem.
dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci
przy 8700 tez nie jest zle ;)
swap na b jest relatywnie latwy. w wypadku b18c4 mamy chyba najlepszy stosunek osiagow do wydanej kasy.
chlopcze
chłopcy to są w agencjach towarzyskich! My jesteśmy młode wilki... ;P
dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci
to że bez vteca nie jedzie!
w wypadku b18c4 mamy chyba najlepszy stosunek osiagow do wydanej kasyzgadadzam sie, nawet pokusił bym sie o stwierdzenie "swap po taniości"
swap na b jest relatywnie latwy
I jesli bym nie miał kogoś naprawde ogarniętego to bym sie za H serie nie brał, fakt moim pierwszym planem było robienie tego samemu, dziś wiem że bym nie dał rady!
:/
to że bez vteca nie jedzie!nie zauwazylem tego. jedzie, tylko troche wolniej ;)
to że bez vteca nie jedzie!
eeetam, nie zauważylem, jedzie i nawet skręca :d
dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci
to że bez vteca nie jedzie!
/
Eee już się nie chwal wiemy że masz h22 ;), Romi też jak posadził swoje dupsko u mnie, to od razu musiał powiedzieć, oj ale b16 to czuje te kilogramy :aloha: . Mają moment i myślą że im wszystko wolno ;) .
przepraszam za niewiedze ale w jakim sensie w b18 bez vteca? bo cos mi tutaj nie pasuje:P
pewnie w takim, że tieesto miał na myśli, że dopóki się vtec w b18 nie załączy to samochód jest wolny
serek86 znam odp na twoje bóle...b18c4 i jakies 0.5 bara i ogarniesz kasowo i finansowo, nie pchaj sie w H serie, mało rozwojowa w porówniu z B.
Ja mam teraz własciwie tylko blok z seri H bo całe flaki i reszta sa róznej masci i nie chcial bys wiedziec ile to kosztuje, co prawda daje frajde mimo iz wolnossak :piwo:
powiedzcie mi jesli uturbie najpierw moje d16z6 to pozniej przy zmianie silnika na b18c4 intercooler turbo itp podejda? nie mowie o flanszy itp bo wiadomo ze roznica w seriach ale takie rzeczy jak turbo inetrcooler itp itd bedzie ok?
pozdrawiam
totalnie bez sensu jest robic turbo do tego silnika planujac jego wymiane albo zrob sobie pozadne tubo seri D albo zacznij od swapa.
poprostu tak mi wpadlo takie pytanie do glowy... jest tak stawiasz sprawe to zostajemy przy swapie poprostu chcialem to zrobic (tylko sobie tak myslalem) jak by d16 jezdzilo z turbo w porownianiu z b18. ale skoro zostalem znegowany to nie amm wiecej pytan:)
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.