Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : b18c4, a h22a



serek86
13-07-07, 09:30
Witam Wszystkich.

mam do Was pytanie bo mam okazje kupic jeden z tych dwoch samochodow tzn civica z b18c4 badz prelke z h22a... a dokladniej mieszkam w Uk i ceny tych dwoch modeli sa takie same... a przekladka bedzie do civa Vgeneracji HB ... badz jesli sie zdecyduje to zmiana karoserii na del sola... ale do rzeczy... ktory z tych silnikow jest rozsadniejszy do wlozenia i kolejnych modyfikacji czy to NA czy Turbo (osobiscie wolal bym Turbo)... z gory dziekuej za odpowiedzi i prosze nie zlinczujcie mnie za to pytanie:):):):)

p.s: Chcialbym miec porownanie w ktory z tych Dwoch silnikow zainwestowac...
p.s2: poprzednio myslalem o zakuciu i uturbieniu d16z6 (silnik ktory posiadam) ale zostal ten pomysl znegowany przez pare osob ze lepiej zmienic na mocniejszy i w tedy sie bawic)

pozdrawiam

mighty
13-07-07, 11:18
b18 bedzie łatwiej włożyć, jeśli chcesz zaturbiać to chyba wlasnie lepiej b18.

emg
13-07-07, 12:36
b18 zdecydowanie łatwiej wejdzie, w porównaniu do h22 to p&p

MartinS
13-07-07, 12:52
jak pisza panowie w powyższch postach....

NoName
13-07-07, 14:13
Już samo b18 da Ci niezłą frajdę z jazdy a później stanowczo łatwiej zakuć niż h22

Romi
13-07-07, 16:24
ej no jak masz z 10tys Euro na mody samego silnika to kupuj H22
Nie zastanawiaj sie tylko biez B18C4 i mozesz sie pobawic w turbo

tieesto
13-07-07, 16:27
no chyba że chce mieć mocne N/A no to też H22

serek86
13-07-07, 19:11
Tylko wlasnie kiedys slyszalem ze h22 jest "nierozwojowe"? to ze B18 bedzie latwiej wlozyc to sie doczytalem:) Wlasnie z tego co doczytalem to b18c4 ma 167km... praktycznie tyle samo co b16a2... czyli to b18c4 to by bylo dobre rozwiazanie pod kolejne mody?

emg
13-07-07, 21:13
praktycznie to jeździ lepiej od b16a2

serek86
13-07-07, 21:34
acha dziekuje:)

czy ktos moze ma informacje jakie osiagi ma ten silnik w serii przy Vgeneracji HB? niestety moj wazy 1100kg ze mna ze wzgledu na zabudowe audio... ale ejstem ciekawy jaka to bedzie baza pod kolejne modyfikacje czy to na czy turbo.

emg
13-07-07, 22:18
osiagi w lekkim jajku ma bardzo dobre i nieźle trzyma się za seryjną integrą

serek86
13-07-07, 22:28
to teraz kolejne pytanie (moze sie wydac dla coniektorych glopie) czy ten silniczek jest podatny na modyfikacje? a dokladnie do ilu przy turbo mozna krecic... i do jakich obrotow... sorrki za mnustwo pytan ale bardzo mi zalezy na dobrym doborze silnika.

stempel
14-07-07, 08:49
jest bardzo podatny na mod,za ok 5-7 tys robisz pod 200hp za ok 10 tys nie rozbierajac silnika mozna miec ok 250 hp ,co do krecenia jak zainwestujesz na wolnossacym mozesz krecic go do 11tys (sam widzialem i jechalem) ,a co do turbo jak wymienisz graty na mocniejsze to realnie mysle ze 9 tys.Jak masz wiekrze fundusze to przy zakowaniu mozesz powiekrzyc pojemnosc na 2 litry.W tym konkretnym silniku b18c4 mozliwosci mozesz miec jedynie ograniczone przez kase.

emg
14-07-07, 12:19
W tym konkretnym silniku b18c4 mozliwosci mozesz miec jedynie ograniczone przez kase
w zasadzie jak w każdym ;)

serek86
14-07-07, 16:27
dobra wizja z tym ze z tego co piszesz to b18c4 nadaje sie bardziej pod n/a...anizeli turbo? za 10tys zl. 250hp w n/a? czy to mozliwe?... czy mowisz tutaj o 250hp w istalacji turbo?

sadam
14-07-07, 17:43
za 10tys zl. 250hp w n/a?
no wlasnie bo chyba to suma o ponad dwa razy za mala :)

250hp w istalacji turbo?
to juz bardziej przyziemne dane

stempel
15-07-07, 08:49
ok 250hp-chodzilo mi o turbo

serek86
15-07-07, 08:53
czyli seryjne graty w b18c4 wytrzymuja przy turbo do 250bhp? cos wydaje mi sie malo jak dowiadywalem sie do d16z6(moj obecny silnik) to bezpieczna gorna granica to 220bhp przy turbo w tym silniku...

pozdrawiam

mariusz123
15-07-07, 09:10
chyba wazniejszy jest NM dla silnika,ktory ile wytrzyma,,podajcie ile silnik d16z6 wytrzymie NM a ile B18C4 NM,bo chyba NM urywa korby, :) chyba ze sie cos zle doczytalem na innych forach.....

tieesto
16-07-07, 09:53
B serie trzeba kręcić żeby jechała, i ten dźwięk, wiertarkowy... :/
H seria ma już 200NM od samego dołu, czytaj -> jedzie na każdym biegu z każdej prędkości, i ten prawdziwie rasowy dźwięk... grrrrr :aloha:

serek86
16-07-07, 12:32
tiesto widze ze wlasnie Ty masz ten silnik nie ukrywam ze czytalem caly Twoj temat jesli chodzi o Twoja Hanie:) z tym ze wlasnie kiedys doczytalem sie takiej informacji ze H seria jest strasznie oporna na modyfikacje.. czy to prawda?

p.s: czy auto z h22 nie ejst przypadkiem nadsterowne badz podsterowne? silnik i skrzynia waza znacznie wiecej niz np. B serie...

tieesto
16-07-07, 16:47
.s: czy auto z h22 nie ejst przypadkiem nadsterowne badz podsterowne? silnik i skrzynia waza znacznie wiecej niz np. B serie...
różnica to nawet jak jest 20kg to i tak tego nie odczujesz!
Problemy są tylko z zawieszeniem, teraz mam z przodu prawie nowe kyaba ExelG plus jakieś sportowe spręzyny i jest w miare ok, ale ile one wytrzymają to nie wiem, zapowiada sie jakiś gwint chyba.


z tym ze wlasnie kiedys doczytalem sie takiej informacji ze H seria jest strasznie oporna na modyfikacje.. czy to prawda
z tego co zauważyłem to i z B serią nie jest tak fajnie! H jaki B (mowa o tych najmocniejszych) są już seryjnie bardzo mocno podkręcone i wycisnięte "prawie" na maksa przez fabryke, to nie jest D seria w której założysz dolot i ebayowy kolektor i masz 20km więcej tutaj już trzeba sporo kasy popchnąć, jest chyba nawet w tym dziale opisana B seria która tak coś nie domaga, koleś założył kolektor z Ebaya i płacze że mu brakuje kilku km do serii! jakby załozył DC sporta czy coś innego firmowego napewno by mu koni nie ubyło!

Ja osobiście wybrał bym H22 nawet z duzo droższym swapem bo to co dołożysz do montazu H serii to jak wsadzisz tą kase w B serie to jeszcze duzo Ci będzie brakowało do seryjnego H!

Romi
16-07-07, 18:24
H jest rewelacyjne do jazdy na codzien, ja osobiscie ruszam z dwójki, potem 3 i 4 mam 40km/h 2000obr wciskam gaz i jade....seria B a szczegolnie mocna N/A nie oferuje tego...

Jednak jak chcesz sie wsciekac mocno to bym wlozyl B i dmuchał

nitro20
16-07-07, 18:54
H seria jest fajna, ale tak mówili poprzednicy i więcej będzie Cię kosztować żeby ją wsadzić i napewno b18 jest o wiele bardziej "przyjazna" w civie pod względem rzeźby i miejsca jakie Ci zostaje w komorze. Mniej rzeźby czyli pewnie i mniej rzeczy, które się mogą spierd... Ja osobiście wybrałbym B, masz ogromne możliwości jeśli chodzi o NA, o wiele większe niż w seri h, jeśli bierzemy pod uwagę jakiś określony budżet. Inna kwestia że oba silniki sa podatne na modyfikacje, według mnie przy tej samej kasie włożonej b18 będzie szybsze, biorąc pod uwagę tor, nie wiem jak na 1/4. Pozatym jak masz zamiar dmuachać to w zasadzie w b18 tuleje zniosą o wiele więcej niż w H, bo tam jak kucizna to i tulejowanie.

serek86
17-07-07, 02:33
szczeze to do konca nie weim czy bedzie to Na czy tez turbo... to zalezy jaki silnik zostanie wybrany, jakie sa/beda mozliwosci silnika oraz finansowe. narazie zbieram informacje bo mam (dylemat jak juz wspomnialem), ktore auto przyciagnac na dawce...

tzn. Romi co miales na mysli piszac:
Jednak jak chcesz sie wsciekac mocno to bym wlozyl B i dmuchał.
??
czasami jezdze spokojnie albo inaczej musze bo moja kobieta troche mnie goni za szybkie latanie po miescie:(

nitro20
17-07-07, 02:38
Pewnie chodziło o to ile masz zamiar dmuchać ;) .

serek86
17-07-07, 04:10
pytanie za 100pkt. musze zaczac kompletowac rzeczy przy okazji potrzebne do swapa oprocz auta z danym silnikiem:] wiec napewno bede potzrebowal obojetnie czy co B czy do H zestaw do montowania uchwyty itp (widzialem takowe na ebay.com) co jeszcze bede potrzebowal? czy moge dostac jakies info?:)

emg
17-07-07, 08:20
zaczynasz od dupy strony - najpierw się zdecyduj na silnik

Szymon Septic
17-07-07, 08:58
B serie trzeba kręcić żeby jechała, i ten dźwięk, wiertarkowy...
To akurat jest atut chlopcze :agent:

serek86
17-07-07, 10:06
emg: sorrki zle to sformuowalem chodzilo mi o to jakie rzeczy bede potrzebowal jak juz zdecyduje sie na jeden z tych dwoch silnikow(oporocz dawcy)...

nitro20
17-07-07, 18:50
Szukajka twoim przyjacielem.

emg
18-07-07, 13:36
dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci

!markos
18-07-07, 13:47
przy 8700 tez nie jest zle ;)

swap na b jest relatywnie latwy. w wypadku b18c4 mamy chyba najlepszy stosunek osiagow do wydanej kasy.

tieesto
18-07-07, 22:27
chlopcze
chłopcy to są w agencjach towarzyskich! My jesteśmy młode wilki... ;P


dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci
to że bez vteca nie jedzie!


w wypadku b18c4 mamy chyba najlepszy stosunek osiagow do wydanej kasyzgadadzam sie, nawet pokusił bym sie o stwierdzenie "swap po taniości"

swap na b jest relatywnie latwy
I jesli bym nie miał kogoś naprawde ogarniętego to bym sie za H serie nie brał, fakt moim pierwszym planem było robienie tego samemu, dziś wiem że bym nie dał rady!
:/

!markos
18-07-07, 22:50
to że bez vteca nie jedzie!nie zauwazylem tego. jedzie, tylko troche wolniej ;)

emg
18-07-07, 23:18
to że bez vteca nie jedzie!

eeetam, nie zauważylem, jedzie i nawet skręca :d

nitro20
18-07-07, 23:33
dźwięk z bserii przy 9500 jest bezcenny, co w tym zlego, że się go wysoko kręci
to że bez vteca nie jedzie!

/

Eee już się nie chwal wiemy że masz h22 ;), Romi też jak posadził swoje dupsko u mnie, to od razu musiał powiedzieć, oj ale b16 to czuje te kilogramy :aloha: . Mają moment i myślą że im wszystko wolno ;) .

serek86
19-07-07, 08:42
przepraszam za niewiedze ale w jakim sensie w b18 bez vteca? bo cos mi tutaj nie pasuje:P

tomay
19-07-07, 09:00
pewnie w takim, że tieesto miał na myśli, że dopóki się vtec w b18 nie załączy to samochód jest wolny

Romi
19-07-07, 21:21
serek86 znam odp na twoje bóle...b18c4 i jakies 0.5 bara i ogarniesz kasowo i finansowo, nie pchaj sie w H serie, mało rozwojowa w porówniu z B.
Ja mam teraz własciwie tylko blok z seri H bo całe flaki i reszta sa róznej masci i nie chcial bys wiedziec ile to kosztuje, co prawda daje frajde mimo iz wolnossak :piwo:

serek86
24-07-07, 09:26
powiedzcie mi jesli uturbie najpierw moje d16z6 to pozniej przy zmianie silnika na b18c4 intercooler turbo itp podejda? nie mowie o flanszy itp bo wiadomo ze roznica w seriach ale takie rzeczy jak turbo inetrcooler itp itd bedzie ok?

pozdrawiam

rem36
24-07-07, 23:01
totalnie bez sensu jest robic turbo do tego silnika planujac jego wymiane albo zrob sobie pozadne tubo seri D albo zacznij od swapa.

serek86
25-07-07, 04:17
poprostu tak mi wpadlo takie pytanie do glowy... jest tak stawiasz sprawe to zostajemy przy swapie poprostu chcialem to zrobic (tylko sobie tak myslalem) jak by d16 jezdzilo z turbo w porownianiu z b18. ale skoro zostalem znegowany to nie amm wiecej pytan:)

pozdrawiam