Zobacz pełną wersję : Spalanie w civic 8 gen
nie dam sobie reki uciac ale wydaje mi sie ze jak kupilem to auto to 6 kontrolek eco zapalalo mi sie na trasie bez problemu,wiec jak by sie cos ze...s...rało
. Żółtki przeciez ten silnik chyba wrzucili w ta bude po to zeby mniej komus palil,kosztem malej mocy
marcin001984
09-05-14, 18:52
Wrzucili silnik 1400 pewnie z ubogim wyposażeniem żeby auto było tańsze i kupowali je spokojnie jeżdzący kierowcy. Jak kiedyś kupowałem BMW e34 to przeczytałem wiele artykułów na jego temat i opinii i pamiętam że silnik 2.0 150KM palił tyle samo co 2.5 192KM. Kupiłem ten większy i jeździł rewelacyjnie. Tak samo w Civic VIIgen. Podobno 1.6 pali tyle samo co 1.4 a jedzie o wiele lepiej
wyposazenie jest chyba identyczne jak komfort 5d 1.8
. Żółtki przeciez ten silnik chyba wrzucili w ta bude po to zeby mniej komus palil,kosztem malej mocy
jak kupowałem auto to zapytałem czy jest diesel,a koleś zapytał czy zapłaciłbym 11 tys więcej ...
wie moze ktos jaka roznica byla w cenie nowego 1.8 a 1.4?
Piszesz, że jeździsz dużo w mieście, więc średnia 7.6 jest przystępnym wynikiem jak na 1.4 w takiej budzie. Nie porównuj tego jak ktoś podaje wyniki z trasy - w trasie zaszedłbyś niżej. Dużo również zależy od stylu jazdy. Ale faktem jest, że w 1.4 i 1.8 można osiągnąć zbliżone wyniki.
Wystukane z telefonu
no ale kolega elmo 141 nie kasowal wcale licznika od nowosci i spalil mu mniej,nie sadze zeby jezdzil tylko w trasie...no ale moze glownie. Ja np jezdze czesto trase 25km i z powrotem ale to jest tak ze noca to jak najbardziej trasa a w dzien jest ciasno czasem korek swiatla itd,no ale glownie to jazda w miescie i to scisłe centum
marcin001984
09-05-14, 21:44
Ja kasuję spalanie zawsze po zatankowaniu paliwa (A), a (B) nie kasuję od początku roku czyli z okresu 4 miesięcy i 4500 km to pokazuje mi wg. komputera 7.8. W trasy nie jeździłem w tym czasie. Głównie dojazdy do pracy krajową 11 i do dziewczyny przez zakorkowany Poznań. Robię ok 1100 km miesięcznie. Jazda dynamiczna bo zawsze wyjeżdżam do roboty na ostatnią chwilę :)
ten proces występuje tylko w dieslu,masz "ciężkie" auto, a słaby silnik,tak ci będzie palił
Oj mylisz się. W silnikach benzynowych też jest zawór recyrkulacji (dopalania) spalin - EGR. W dieslach szybciej i częściej ulega on awarii ze względu na sadzę, której osadzanie się w nim powoduje, że się zacina. EGR nie lubi jazdy na krótkich odcinkach.
jesli sie zacina ten zawor to jest jakas sygnalizacja w liczniku?
ludzie co jest ? jazda dynamiczna i 7.8 litra ? to jakiś żart
zmieniam biegi przy 3 k jeżdze w trybie mieszanym i mam spalanie 8.5 L z ostatnch 500 km :(
coś jest nie tak :/
ludzie co jest ? jazda dynamiczna i 7.8 litra ? to jakiś żart
zmieniam biegi przy 3 k jeżdze w trybie mieszanym i mam spalanie 8.5 L z ostatnch 500 km :(
coś jest nie tak :/
Ja ostatnio testowałem ile mi spali przy delikatniejszej jeździe i w trybie mieszanym komputer pokazywał 6,5 a przy dystrybutorze wychodziło ok. 7,2 litra na 100km. Choć czasem nie potrafiłem się powstrzymać, żeby nie pociągnąć po obrotach pod rejestry mocy maksymalnej, ale to rzadko.
Choć dziś jak trochę więcej się przycisnęło parę razy to zdziwiło mnie, że jakoś spalanie nie wzrosło na kompie za wiele.
coś tu chyba nie gra w takim razie :/
coś tu chyba nie gra w takim razie :/
Wszystko gra, mają tu dziwną definicję dynamicznej jazdy :p
ludzie co jest ? jazda dynamiczna i 7.8 litra ? to jakiś żart
zmieniam biegi przy 3 k jeżdze w trybie mieszanym i mam spalanie 8.5 L z ostatnch 500 km :(
coś jest nie tak :/
Czyli normalne, rzeczywiste spalanie, a nie wydumane ;)
marcin001984
10-05-14, 09:24
Przepraszam, małe sprostowanie.. dzisiaj patrzyłem dokładnie i od 1 stycznia do teraz zrobiłem 5 tys. km, a średnie spalanie pokazuje mi wg. komputera 7.5 l. Zapewniam, że zawalidrogą nie jestem :) Do odcinki zdarza mi się przeciągnąć na 1,2,3 biegu co najmniej kilka razy w tygodniu
Podobne jak poprzednik. Raczej nie szaleję ale czasami jak coś mnie wk..... to kręcę wysoko. Od ostatniego wykasowania licznik wskazuje 6500 km i 7,5 l. Tankuję 95 najczęściej na BP.
właśnie ja leje 98 może dlatego ?
Hmm ja leje tylko 95 i jak tak czytam to wam zazdroszcze... Robie tylko krotkie odcinki do roboty to spalanie mam ok 9,2 po miescie. Troszke sporo, jak gdzies lece dalej to zazwyczaj nie schodze ponizej 8,3l... Ostatnio zrobilem trase lacznie 1400km autostrada 120-140 i wyszlo 6,7 wiec tu jeszcze spoczko:)
Wysłane z mojego LG-P880 przy użyciu Tapatalka
No i tu ładnie widać, jakie mogą być różnice w zależności od tego, gdzie i jak się jeździ. Tym samym autem można zejść pod 6 i przekroczyć 9. I to jest odpowiedź na wszystkie posty typu "jak Ty to robisz, że masz takie spalanie...".
Wystukane z telefonu
właśnie ja leje 98 może dlatego ?
98 może zamulać ten silnik, lej 95 tylko z dobrych stacji.
...lej 95 tylko z dobrych stacji.
...wiem że to osobny temat ale co to dobra stacja jak paliwo na BP Orlenu i Auchan to jedno i to samo... :/
odnośnie spalania to rekord na mini trasie 60km jadąc równo 90km/h 5,6l więc wszystko zależy od nogi:p
Oj mylisz się. W silnikach benzynowych też jest zawór recyrkulacji (dopalania) spalin - EGR. W dieslach szybciej i częściej ulega on awarii ze względu na sadzę, której osadzanie się w nim powoduje, że się zacina. EGR nie lubi jazdy na krótkich odcinkach.
nie wiedziałem,ale cóż uczymy się całe życie :D
a (B) nie kasuję od początku roku czyli z okresu 4 miesięcy i 4500 km to pokazuje mi wg. komputera 7.8.
u mnie B nie kasowany przez 5600kkm i identyczne wskazanie 7.8,była zima były trasy,miasto
do R18 należy lać 98, a wiem to bo studiuje mechanike
ten silnik wykorzystuje jakość paliwa więc tankowanie 98 jest zalecane
nie leje byle gdzie tylko orlen lotos shell etc
Subiektywnie najlepiej Lotos Dynamic podchodził w moim R18.
panowie bierzcie pod uwagę także koła i opony, część śmiga na gumach 225 a niektórzy na 205 a to też różnice w spalaniu.
U mnie tryb B nie kasowany od listopada, średnia z ok 6 tys km to 7,4 czyli realna jakieś 8 - 8,2L
98 bez ustawienia pod 98 będzie skutkować co najwyżej spalaniem stukowym... Zupełnie inna kwestia to taka czy nasze 95 ma 95 oktanów.
Leje zawsze 98, paliwo nie jest polskie. Licznik B mam już 5800km, średnia 7.3l.
Jak jeżdżę bez szaleństw po mieście to wychodzi według kompa też koło 7.2-7.3.
W drodze do pracy gdzie jadę najczęściej koło 90-100kmh potrafię jak bardzo uważam na 5.9l zejść, też zabawnie czasami zamiast cisniecia do odcinki spróbować w druga stronę, zużyć jak najmniej :p
Na autostradzie za to zużywa moim zdaniem dosyć dużo, przy 140kmh 7.9-8l.
do R18 należy lać 98, a wiem to bo studiuje mechanike
nie wiem po co studiujesz skoro piszesz takie bzduryyyyyyy
nawet nie chce mi sie pisać bo.....
zyga czas zajrzeć do książek ^^
winni u mnie sytuacja podobnie
marcin001984
10-05-14, 20:02
A po co lać droższe 98 jak Honda nic o tym nie wspomina w instrukcji obsługi?
Pod wlewem paliwa pisze ze minimum 95, różnica ceny jest minimalna wiec leje 98, mam wrażenie że lepiej pracuje na 98. Może być to efekt placebo ale nie obchodzi mnie to, lepiej się z tym czuje.
Często też leje Aral Ultimate 102 jak mam ochotę, wiem że więcej oktanow nie daje nic w naszym silniku ale bardziej bogate dodatki to już inna sprawa.
Robię tak jak mam ochotę i z czym się najlepiej czuje, czy to naprawdę ma sens i cos daje to już inna sprawa :)
do R18 należy lać 98, a wiem to bo studiuje mechanike
ten silnik wykorzystuje jakość paliwa więc tankowanie 98 jest zalecane
nie leje byle gdzie tylko orlen lotos shell etc
czyli twierdzisz, że R18 ma czujnik spalania stukowego i potrafi przestawić zapłon tak, że wykorzysta paliwo 98 oktanowe?
98 bez ustawienia pod 98 będzie skutkować co najwyżej spalaniem stukowym... Zupełnie inna kwestia to taka czy nasze 95 ma 95 oktanów.
Mylisz się. Spalanie stukowe będzie miało miejsce wtedy, gdy będzie za niska liczba oktanowa paliwa, a nie za wysoka, albo gdy będzie zbyt wczesny zapłon.
Silniki, które mają czujnik spalania stukowego, mogą opóźniać zapłon jak zostanie użyte paliwo o wyższej liczbie oktanowej. Silniki takie pracują na granicy spalania stukowego.
marcin001984
10-05-14, 21:20
Używam u siebie oleju który podobno powoduje obniżenie zużycia paliwa Amsoil 0W20 i do tego dodatek do oleju Archoil 9100 który też niweluje tarcie w silniku. Czy to coś tak naprawdę daje to nie wiem... pewnie też efekt placebo :) Ale z tego co widze to mam niskie spalanie w porównaniu z innymi.
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
czyli jest tak, jak pisałem wyżej
Ciekawy artykuł... Szkoda że nie przetestowali tego na porzadniejszym aucie zamiast na Cieniasie :p
oczywiste jest że w cienkim to nic nie daje :/ nie będe tutaj polewmizował na temat czy 95 czy 98
marcin001984
11-05-14, 00:41
Czyli taki z tego wniosek że nie warto lać Pb 98. A czy warto lać Shell V-Power 99?
Czytałem że przez dodatki wtryski etc. są bardziej czyszczone... Myślę że też tutaj efekt placebo gra dużą rolę, ale może ktoś znający się na temacie się na ten temat wypowie ;)
nie wiem jak z dodatkami zorientuje się w temacie na tygodniu, ale 98 to dobry pomysł bo to nie Czinkłoczento ^^
Dodatki myjące w paliwach 98 to ich główna zaleta, inna sprawa że można samemu lać STP np. co 5000 km. 98 w R18 nie szkodzi i nie pomaga specjalnie, ale właśnie z powodu dodatków być może warto i jednak silnik pracuje na 98 odrobinę ciszej.....
Czyli taki z tego wniosek że nie warto lać Pb 98. A czy warto lać Shell V-Power 99?
Nie warto, bo cena jest chora, a niewiele daje vs. inne 98, które zresztą też cudów nie robią ;)
zyga czas zajrzeć do książek ^^
dawaj autorów i tytuły książek,myśle że czytam więcej książek w miesiącu niż Ty w roku
Co jest napisane na klapce wlewu paliwa? Ano 95. Tyle w tym temacie. Niech każdy leje co uważa, ale ten silnik nie potrzebuje 98.
Wysłane z kalkulatora
Co jest napisane na klapce wlewu paliwa? Ano 95. Tyle w tym temacie.
ja do fn2 na poczatku lalem verve98 pozniej 95 i roznicy nie widze a ze pali duzo tego i tego to leje 95 :cool:
marcin001984
11-05-14, 14:40
żeby nie być gołosłownym;
http://images65.fotosik.pl/966/0dd7578a57e42c26.jpg
Użytkuje moje ufo 1.8 od dwóch lat, zużycie paliwa w zależności od warunków drogowych od 6 do 9 l, średnio 7.5 l - 80% po mieście
marcin nie wiem jak to jest, że ja mam litre więcej :( zazdroszcze
marcin001984
11-05-14, 16:21
A może to prawda z tym olejem co pisałem wcześniej i dodatkiem do niego. Dodam, że mam oponyh 215/45/R17 i dolot Typhoon K&N. Jeżeli to ma tak duże znaczenie to może dlatego masz większe spalanie
U mnie na kompie B przejechałem ok 3000 km i średnią pokazuje 6,5. Opony 205/50/17, olej 0W20 + WS2 i jeszcze LPG.
może to wina tej opony 225 ? chyba mało prawdopodobne
sam już nie wiem, ale litra żyłem nadzieją, że 8L średnio będzie wychodzi a na wiecej to nie wiem czy mnie stać ^^
marcin001984
11-05-14, 19:05
Adrian, jak chesz to chętnie mogę się zamienić felgami i oponami :p
może to wina tej opony 225 ? chyba mało prawdopodobne
sam już nie wiem, ale litra żyłem nadzieją, że 8L średnio będzie wychodzi a na wiecej to nie wiem czy mnie stać ^^
Jak masz ciężkie felgi 18-stki i opony o sporych oporach toczenia to możesz spalać spokojnie o 0,5 litra na setkę więcej.
oponki mam na wypasie tym bardziej, że z MO więc powinny robić swoje
felgi ważą 10.3 kg więc jak na 18x8.5 nie ma tragedii
sam nie wiem dlaczego takie spalanie, ale auto mam krótko i będe obserwował :)
Dodatki myjące w paliwach 98 to ich główna zaleta, inna sprawa że można samemu lać STP np. co 5000 km. 98 w R18 nie szkodzi i nie pomaga specjalnie, ale właśnie z powodu dodatków być może warto i jednak silnik pracuje na 98 odrobinę ciszej (...)
pracuje ciszej, bo 98 spala się mniej gwałtownie od 95 i daje mniejszą moc. jedynie przestawienie zapłonu spowoduje, że wykorzystamy w pełni paliwo o większej liczbie oktanowej.
civic chyba jednak nie ma czujnika spalania stukowego, skoro na 98 pracuje ciszej, bo mając ww. czujnik powinien pracować z takim samym dźwiękiem.
sugerujesz, że mniejsza ilość izooktanu daje wiekszą moc ? ^^
jeszcze sie chyba musze dużo nauczyć :)
sugerujesz, że mniejsza ilość izooktanu daje wiekszą moc ? ^^
jeszcze sie chyba musze dużo nauczyć :)
sugeruję, że większa ilość oktanu w paliwie będzie wykorzystana jedynie w przypadku, kiedy silnik "potrafi" w trybie rzeczywistym zmieniać moment zapłonu:
opóźniać zapłon w przypadku kiedy paliwo ma większą liczbę oktanów i przyspieszać, gdy oktanów jest mniej.
dobra tylko "bo 98 spala się mniej gwałtownie od 95 i daje mniejszą moc." :)
nawet reasumując te polemike to różnica jest 15 gorszy na litrze
to jest przy 100L 15PLN więcej
czyli na bak średnio 8PLN chyba warto dołożyć do całego baku nawet dla tych środków dodawanych do paliwa
można nawet tak tankować co drugi bak zawsze coś a nie zaszkodzi
i po problemie ^^
dobra tylko "bo 98 spala się mniej gwałtownie od 95 i daje mniejszą moc." :)
nawet reasumując te polemike to różnica jest 15 gorszy na litrze
to jest przy 100L 15PLN więcej
czyli na bak średnio 8PLN chyba warto dołożyć do całego baku nawet dla tych środków dodawanych do paliwa
można nawet tak tankować co drugi bak zawsze coś a nie zaszkodzi
i po problemie ^^
tak, tylko gdy silnik nie posiada czujnika spalania stukowego, to na paliwie 95 silnik będzie słabszy bo gwałtowniejszy wybuch daje większą moc!
czy to takie trudne do ogarnięcia?
EDIT: miałem na myśli, że na 98 silnik bez ww. czujnika będzie słabszy.
tak, tylko gdy silnik nie posiada czujnika spalania stukowego, to na paliwie 95 silnik będzie słabszy bo gwałtowniejszy wybuch daje większą moc!
czy to takie trudne do ogarnięcia?
Miałeś raczej na myśli ze na 95 będzie mocniejszy bo gwaltowniejszy wybuch a na 98 słabszy ;)
Nie wiedziałem ze 98 bez czujnika daje mniej mocy i dlatego jest cichsze, ciekawe :) Wiec teoretycznie najlepszym rozwiązaniem był by VPower bo ma dodatki i moc jest wedlug testu mniej więcej taka sama jak na 95... No tylko koszta duzo większe i w codziennej jeździe zbytniej różnicy sie nie zauważy...
tak, miałem na myśli to, że na 98 silnik bez tego czujnika będzie słabszy.
(...)Nie wiedziałem ze 98 bez czujnika daje mniej mocy i dlatego jest cichsze, ciekawe :)
to jest naturalne, że przy gwałtowniejszym wybuchu silnik będzie pracował głośniej. tak jak to, że bardziej gwałtowny wybuch da więcej mocy.
można iść na kompromis lać poł na poł :D
Wycialem i wklejam tutaj, bo na końcu ostatniej strony nie będzie zauważone :
A co z paliwem E10, czyli z domieszką 10% Bioetanolu?
W Niemczech na kazdej stacji jest, ludzie rzadko tankuja bo w telewizji pranie mozgu zrobili ze szkodzi silnikom... W starszych samochodach to prawda, ale nasze Hondy sa oficjalnie dopuszczone do E10.
Moze sie ktos wypowie na ten temat? W internecie czytałem i o stracie i o wzroście mocy...
Jak narazie musze przyznać że sam nie tankuje E10 bo jestem też nie pewny co do tematu :p
można iść na kompromis lać poł na poł :D
wtedy będzie 96,5 oktanowe:)
A Type R ma czujnik stukowy ? Bo wg. testów ma wyższą moc na wysokooktanowym paliwie.
Tu jest ciekawy test: https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Nie wierzę natomiast by 1.8 miał niższą moc na 98, a wręcz przeciwnie - będzie subminimalnie lepiej na 98, a biorąc pod uwagę dodatki myjące po czasie powinno to zaprocentować dodatkowo.
A Type R ma czujnik stukowy ? Bo wg. testów ma wyższą moc na wysokooktanowym paliwie.
W K20 jest knock sensor.
D-seria ma,H-seria ma,K-seria ma ,ale o R serii to nie mogę znaleźć potwierdzenia czy ma Knock Sensor, choć na civic info piszą że wszystkie benzyny hondy go mają :)
szukajcie, a znajdziecie ^^
D-seria ma,H-seria ma,K-seria ma ,ale o R serii to nie mogę znaleźć potwierdzenia czy ma Knock Sensor, choć na civic info piszą że wszystkie benzyny hondy go mają :)
Manual mowi, ze byl zarowno w L13 jak i R18
Teraz chyba możemy zakończyć dyskusje na ten temat :)
Teraz chyba możemy zakończyć dyskusje na ten temat :)
Chyba nie, bo nawet jak ma sensor a nie ma mapy 98 oktanowej to nadal będzie tak, że na 95ce będzie miał teoretycznie więcej mocy ;)
100% pewnośći dała by hamowania albo ewentualnie mail do Hondy :)
Jeśli R18 ma ten czujnik to lanie 98 ma sens wtedy. Ale znowy 98 mało schodzi i długo zalega w zbiornikach na stacjach. Może więc być już wtedy słabszym paliwem.
Dlatego tak na stacjach naganiają na kupowanie 98.
Właśnie znalazłem na oficjalnej stronie Hondy :
Honda empfiehlt grundsätzlich die Kraftstoffe für Ihren Honda zu verwenden, die im Fahrerhandbuch oder auf der Innenseite des Tankdeckels verzeichnet sind. Bei jedem Honda Fahrzeug kann ein höherwertiger Kraftstoff getankt werden. Dies ist jedoch nicht notwendig und ein verbessertes Leistungsverhalten ist nicht zu erwarten.
W skrócie :
Honda zaleca tankowanie paliwa które jest napisane przy wlewie, paliwo wyższej jakości można tankowac ale nie będzie to skutkować w zwiększeniu osiągów.
Sprawa V Power też jest na stronie wytlumaczona, pisze ze z braku dopasowania Software silniki Hondy nie mają przyrostu mocy :)
Czyli wychodzi ze żadne paliwo lepsze od tego co pod dekielkiem paliwa wpisane nic nie daje, bo software nie jest dopasowane, czyli jak podejrzewałem nie ma map na 98 czy 100 oktanow. Lepsze paliwo się jedynie jak już mówiliśmy spokojnej spala, dlatego wydaje się że silnik lepiej / ciszej chodzi ;)
Nawet filmik, ktory wrzucil zombie6 pokazuje, ze przyrosty na paliwie premium są przy mocnych doładowanych silnikach. Do R18 kompletnie nie widze sensu lania czegokolwiek poza 95. Ale jak ktos lubi, to efekt placebo jest bezcenny ;)
Nawet filmik, ktory wrzucil zombie6 pokazuje, ze przyrosty na paliwie premium są przy mocnych doładowanych silnikach. Do R18 kompletnie nie widze sensu lania czegokolwiek poza 95. Ale jak ktos lubi, to efekt placebo jest bezcenny ;)
Dokładnie tak. W dodatku paliwo 98 jest ok 10% droższe i nawet jak by dało to przyrost pewnie z 0,5% to jest to nieopłacalne.
No i tak jak pisałem wyżej - paliwa 98 długo zalegają w zbiornikach na stacjach, a 95 jest ciągle "świeże" :)
mareckiabc
12-05-14, 23:02
Ja dzisiaj kupiłęm swojego civica VIII 1.8 5D 2009 i wracając nim do domu trasą opony standardowe 225/45R17 fakt ekonomicznie i prędkością 100/110 to wyszło mi średnie 6,0 bo przed wyjazdem skasowałem. Pare razy dynamiczniej wyprzedzałem.
Zalegają w zbiornikach - bez jaj :D Może v power racing, ale inne 98-ki często są tankowane, nie ma szans by jeden zbiornik stał kilka miechów, a tak jak już pisałem nikt nie wie czy dodatki zawarte w paliwach premium z czasem nie zrobią jednak silnikowi dobrze chroniąc od syfów ;) Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi co lepiej tankować. Jak jest rajdowy weekend na Lotosie to Lotos Dynamic 98 kosztuje prawie tyle samo co 95-tka na innych stacjach i moim zdaniem warto nalać takie paliwo choćby raz na jakiś czas, albo zamiast tego można też lać 95 + dodatek STP do benzyny czerwony co kilka tysiaków chociażby, na pewno nie zaszkodzi.
Może v power racing, ale inne 98-ki często są tankowane
Często to jest tankowany ON, wystarczy rozejrzeć się na stacji podczas tankowania jak mało osób tankuje PB, a co dopiero 98...
taki kraj same złomy na drogach głównie tłucze.dymi.irytuje albo gazowniki :)
z pewnoscia to prawda ze ropy schodzi wiecej ale i zbiorniki napewno sa adekwatne do zejscia. Ciezarowy gdzies tankowac musza. Cos jednak w tym jest skoro lotos robi raidowy weekend zeby z dna wyciagnac ten zalegajacy szlam i nalac swiezej
Nie wiem jakie stacje odwiedzacie, ale np. BP Ultimate schodzi bardzo szybko i co chwilę napełniają zbiornik na mojej stacji. Lotos Dynamic też schodzi. 98 leją w zasadzie wszyscy z droższymi, mocniejszymi benzyniakami więc nie wiem o jakim zaleganiu piszecie.
futureshock
15-05-14, 21:00
Witam. Ja mam wersje 2.2 diesel, samochodem jeżdżę od niedawna i pierwszy raz zatankowałem v-power na shellu, to auto ładnie kręciło, teraz tankuje zwykłego fuel save i stwierdzam że jest całkiem spora różnica, bo samochód już tak fajnie nie chodzi, powiedziałbym że nawet lekko zamula w porównaniu do v-power. Na innych stacjach oprócz Shella to jeszcze nie tankowałem Hondy. Odnośnie licznika spalania paliwa to nie wiem czy działa, bo pokazuje mi 7.3 litra i po resecie 6.9 i tak w kółko, zdarza się czasami bardziej przygrzać na dłużej trasie, a na liczniku tyle samo :)
Witam. Ja mam wersje 2.2 diesel, samochodem jeżdżę od niedawna i pierwszy raz zatankowałem v-power na shellu, to auto ładnie kręciło, teraz tankuje zwykłego fuel save i stwierdzam że jest całkiem spora różnica, bo samochód już tak fajnie nie chodzi, powiedziałbym że nawet lekko zamula w porównaniu do v-power. Na innych stacjach oprócz Shella to jeszcze nie tankowałem Hondy. Odnośnie licznika spalania paliwa to nie wiem czy działa, bo pokazuje mi 7.3 litra i po resecie 6.9 i tak w kółko, zdarza się czasami bardziej przygrzać na dłużej trasie, a na liczniku tyle samo :)
Ja nie widzę różnicy pomiędzy droższym/tańszym dieslem. Ostatnio w firmie nie mieli służbówek wolnych, więc pozwolili prywatnym do Wrocka jechać, więc można było trochę pocisnąć za "kilometrówkę". Trasa Gdańsk-Wrocław (A1 do A2, później Poddębice-Sieradz i S8 do Wrocławia w sumie 570km na Lotosie Dynamicu i spalanie 8 litrów. Z powrotem nie padało i zdecydowanie większe prędkości (w tym 225km/h na A1 :)) i spalanie średnie 8,5 litra/100km na zwykłym dieslu ze Statoila. Normalnie na autostradzie na tempomacie przy 140 pali 6,5.
ja mam 1.8 spalanie w zależności od buta jak zmieniam biegi 4.5k 11l a jak przy 2.5k w mieście Warszawa spalanie z 3000km 7.5l.mianowicie w mieście jeżdżąc do 3k jestes w stanie zejść do 7.5l tyle co agresywna jazda w trasie.delikatna jazda w trasie 6l.Do puki nie włączysz v-tec jest spoko a no i paliwo 98bp.Czasem leje 100bp na tym paliwie elastyka silnika jest super wyprzedzanie od 90km/h na 6 biegu.ale mocy to to nie daje.
Przed Hondą miałem Seata Leona pierwszej generacji z silnikiem 1.6 16v (BCB) i na klapce wlewu paliwa miałem napis 98/95. W instrukcji przeczytałem, że należy lat benzynę 98, ewentualnie 95 lecz może się zmienić kultura pracy etc.
Mnie to się wydało dziwne w takim aucie i czy zauważyłem różnicę ? hmn....chyba nie (jeżdżąc po mieście).
DO civica leje 95 oraz lpg.
Przed Hondą miałem Seata Leona pierwszej generacji z silnikiem 1.6 16v (BCB) i na klapce wlewu paliwa miałem napis 98/95. W instrukcji przeczytałem, że należy lat benzynę 98, ewentualnie 95 lecz może się zmienić kultura pracy etc.
Mnie to się wydało dziwne w takim aucie i czy zauważyłem różnicę ? hmn....chyba nie (jeżdżąc po mieście).
DO civica leje 95 oraz lpg.
Swego czasu tak bylo wlasnie w VW, ze w silniku 1.6 zmienili moc ze 100 na 105KM i wprowadzili obowiazek jazdy na 98.
kurcze dziś przypadkiem nalałem cały zbiornik vervy 98 (bo skoro dowiedziałem się tu na forum, że jednak w ufo jest czujnik spalania stukowego) i wydaje się, że silnik ciszej pracuje i elastyczność niby lepsza. w pierwszy wrażeniu myślałem, że mi silnik zgasł, tak cicho było. hmm muszę to potestować.
Że ciszej pracuje i dlaczego było już pisane w temacie :) Czujnik Honda ma, ale nie ma mapy żeby wykorzystać 98 Oktanów i zwiększyć przez to moc. Jest to efekt placebo, którego sam doświadczyłem ;)
Nalałem pełny bak dla odmiany 95 i tez mi się wydaje ze na 98 żwawiej chodził, ale jak juz tłumaczone w temacie nie ma prawa tak w naszej Hondzie być...
Nalałem pełny bak dla odmiany 95 i tez mi się wydaje ze na 98 żwawiej chodził,
To może być prawda. Nie mogę tego nigdzie znaleźć dla potwierdzenia, ale kiedyś czytałem artykuł z badaniami paliw na polskich stacjach, i było napisane że benzyna 95 ma od 91 do 93 oktanów.
W Polsce może tak, ale tankowałem na zachodzie wiec benzyna powinna miec naprawdę 95 ;)
Że ciszej pracuje i dlaczego było już pisane w temacie :) Czujnik Honda ma, ale nie ma mapy żeby wykorzystać 98 Oktanów i zwiększyć przez to moc. Jest to efekt placebo, którego sam doświadczyłem ;)
Nalałem pełny bak dla odmiany 95 i tez mi się wydaje ze na 98 żwawiej chodził, ale jak juz tłumaczone w temacie nie ma prawa tak w naszej Hondzie być...
Ale skoro ma czujnik to może po to żeby komp mógł przestawiać mapy zapłonu zależnie od zastosowanego paliwa?
Tak było by super, ale według oficjalnej strony Hondy nie ma właśnie mapy, żeby wykorzystać 98. Czujnik pełni tutaj funkcje, żeby chronić silnik przed spalaniem stukowym przy kiepskiej jakości paliwa.
Mi się jednak i tak jakoś wydaje, jak by na 98 lepiej chodził pomimo że Honda twierdzi ze nie ma żadnej różnicy... Może po prostu dlatego że temperatura jest dużo wyższa, wcześniej 10-15, teraz 25-30 stopni.
A tak z ciekawości: co się zmienia w pracy silnika przy zmianie paliwa 95 na 98?
(...)Mi się jednak i tak jakoś wydaje, jak by na 98 lepiej chodził pomimo że Honda twierdzi ze nie ma żadnej różnicy... Może po prostu dlatego że temperatura jest dużo wyższa, wcześniej 10-15, teraz 25-30 stopni.
Ale to właśnie przy niższej temperaturze zewnętrznej silnik n/a osiąga lepsze parametry.
A tak z ciekawości: co się zmienia w pracy silnika przy zmianie paliwa 95 na 98?
Musisz się cofnąć kilka stron wcześniej. To zależy w który silniku dokładnie. Jak w taki, który posiada czujnik spalania stukowego i odpowiednie mapy zapłonu pod benzynę 98 oktanową, to powinien osiągać lepsze parametry.
Tak było by super, ale według oficjalnej strony Hondy nie ma właśnie mapy, żeby wykorzystać 98. Czujnik pełni tutaj funkcje, żeby chronić silnik przed spalaniem stukowym przy kiepskiej jakości paliwa.
Ale skoro czujnik jest i chroni silnik, to jednak musi modyfikowana być mapa zapłonu (ecu opóźni zapłon, spadnie moc), więc dlaczego nie może to się odbywać w drugą stronę, czyli tak, że silnik pracuje na granicy spalania stukowego i jak jest zalane 98 to ecu będzie tak przyspieszało zapłon, że silnik będzie pracował na granicy spalania stukowego?
No bo twierdzisz, że czujnik chroni silnik, a chronić może jedynie przez podanie informacji do ecu, że jest spalanie stukowe i trzeba opóźnić zapłon.
tutaj ciekawy artykuł: http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-silnika
Ale to właśnie przy niższej temperaturze zewnętrznej silnik n/a osiąga lepsze parametry.
Ale skoro czujnik jest i chroni silnik, to jednak musi modyfikowana być mapa zapłonu (ecu opóźni zapłon, spadnie moc), więc dlaczego nie może to się odbywać w drugą stronę, czyli tak, że silnik pracuje na granicy spalania stukowego i jak jest zalane 98 to ecu będzie tak przyspieszało zapłon, że silnik będzie pracował na granicy spalania stukowego?
No bo twierdzisz, że czujnik chroni silnik, a chronić może jedynie przez podanie informacji do ecu, że jest spalanie stukowe i trzeba opóźnić zapłon.
tutaj ciekawy artykuł: http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-silnika
Napisalem przeciez ze wczesniej bylo 98 i niskie temperatury, teraz 95 i wysokie temperatury, wiec moze byc ze nie kwestia paliwa ze gorzej chodzi tylko temperatury ;)
Informacja z ECU pochodzi z oficjalnej strony Hondy, cytowalem pare stron wczesniej. ECU nie posiada map zeby moc wykozystac plusy benzyny 98. Tak pisze Honda, wiec nie podejrzewam ze jest to bzdura ;)
Ale to właśnie przy niższej temperaturze zewnętrznej silnik n/a osiąga lepsze parametry.
Każdy silnik. W niższych temperaturach powietrze jest gęstsze i tym samym zawiera więcej tlenu w jednostce objętości.
(...)Informacja z ECU pochodzi z oficjalnej strony Hondy, cytowalem pare stron wczesniej. ECU nie posiada map zeby moc wykozystac plusy benzyny 98. Tak pisze Honda, wiec nie podejrzewam ze jest to bzdura ;)
To napisz jeszcze jak ten czujnik spalania stukowego chroni silnik? Bo wydaje mi się, że przez opóźnienie zapłonu w razie zalania paliwa o niższej liczbie oktanowej.
Każdy silnik. W niższych temperaturach powietrze jest gęstsze i tym samym zawiera więcej tlenu w jednostce objętości.
To już doprecyzujmy, że każdy silnik spalinowy :)
Tutaj link o czujniku spalania stukowego :
http://autokult.pl/2011/04/23/puk-puk-kto-tam-czujnik-spalania-stukowego
I cytat co do działania:
"Powodów powstawania w cylindrze spalania stukowego może być kilka. Występuję ono na przykład przy używaniu paliwa słabej jakości, o niskiej liczbie oktanowej. Normalnie, zawierają one różne dodatki, które mają zapobiegać niekontrolowanemu spalaniu mieszanki paliwowo-powietrznej, więc jeśli ich jakość jest słaba, tych dodatków jest mniej. [...]
Sygnał czujnika jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio reagować i przeciwdziałać nieprawidłowemu procesowi spalania, np. poprzez zmianę wyprzedzenia kąta zapłonu."
(...)Sygnał czujnika jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio reagować i przeciwdziałać nieprawidłowemu procesowi spalania, np. poprzez zmianę wyprzedzenia kąta zapłonu."
No więc właśnie: ecu po otrzymaniu sygnału z tego czujnika może zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli też, w przypadku lepszego paliwa (np. 98) może ten kąt zwiększać, co dało by jednak większą moc i moment.
No więc właśnie: ecu po otrzymaniu sygnału z tego czujnika może zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli też, w przypadku lepszego paliwa (np. 98) może ten kąt zwiększać, co dało by jednak większą moc i moment.
Nie chcę mi się juz powoli powtarzać... :)
Teoretycznie, ale według Hondy nie dzieje się tak, bo nie ma mapy w ECU na 98 oktanów-> ECU "nie wie", że może zmienić kąt zapłonu na większy przy lepszym paliwie :)
To by było na tyle, im out :p
Jak w taki, który posiada czujnik spalania stukowego i odpowiednie mapy zapłonu pod benzynę 98 oktanową, to powinien osiągać lepsze parametry.
Hm...
No więc właśnie: ecu po otrzymaniu sygnału z tego czujnika może zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli też, w przypadku lepszego paliwa (np. 98) może ten kąt zwiększać, co dało by jednak większą moc i moment.
A czemu zwiększyć wyprzedzenie zapłonu? Czy nie spowoduje to właśnie niewykorzystania własności benzyny 98, czyli możliwości uzyskania większego stopnia sprężania?
Spalanie: trasa A1-A4 Katowice-Rzeszów 10.5L /100km :D
butler.gdansk
24-05-14, 10:53
No to żeś pocisnął trochę :)
A czemu zwiększyć wyprzedzenie zapłonu? Czy nie spowoduje to właśnie niewykorzystania własności benzyny 98, czyli możliwości uzyskania większego stopnia sprężania?
ponieważ zwiększenia kąta wyprzedzenia zapłonu (czyli przyspieszenie zapłonu) spowoduje spalanie paliwa pod większym ciśnieniem
Nie chcę mi się juz powoli powtarzać... :)
Teoretycznie, ale według Hondy nie dzieje się tak, bo nie ma mapy w ECU na 98 oktanów-> ECU "nie wie", że może zmienić kąt zapłonu na większy przy lepszym paliwie :)
To by było na tyle, im out :p
Być może moja Hanka wie lub się "domyśla" bo lejąc 95 na różnych stacjach auto po prostu jedzie, pali optycznie więcej .. w trasie do 8-9 litrów na 100 przy normalnej jeździe S8 ~150 kmh, przy paliwie 98 spalanie nie tylko mniejsze ok 7,5l/100 przy tej samej trasie ale i po przyciśnięciu "w podłogę" auto lepiej się zbiera.
Raczej placebo bym tego nie nazwał
mareckiabc
25-05-14, 20:08
Musze kiedyś spróbować zalać 98 skoro chwalisz.
Tylko nie spodziewajcie się cudów po 98, choć ja lałem wyłącznie 98, ale ze względu na odrobinę niższy hałas, osiągi znowu tak nie wzrastają......
Tylko nie spodziewajcie się cudów po 98, choć ja lałem wyłącznie 98, ale ze względu na odrobinę niższy hałas, osiągi znowu tak nie wzrastają......
Wlałem kiedyś 98 bo była w promocji i zadnych różnic w stosunku do 95 nie zauważyłem.Spalanie i dynamika jazdy takie same.Więc według mnie to szkoda kasy.:)
mareckiabc
26-05-14, 15:00
W weekendy zdażają się promocje 98 w cenie 95.
Gdzie?:)Mnie zdarzyło się tylko raz.:D
W każdy rajdowy weekend na Lotosie gdy Kubica ląduje w rowie ;)
Musze kiedyś spróbować zalać 98 skoro chwalisz.
nie lej 98 bo rośnie zużycie paliwa i to drastycznie, mi spalił 10.5l/100km ;););)
a tak poważnie... nie zauważyłem różnicy,ale od czasu do czasu leje,a niech Hania też napije się czegoś lepszego.
Po testach z 95 znowu zasuwam na 98, niby jak juz wywodzilismy nie ma byc prawa wzrostu mocy etc. przez brak mapy na 98, ale jednak chodzi silnik lepiej, wydaje sie bardziej elastyczny. Nie potrafie tego wszystkiego racjonalnie wytlumaczyc, ale bede dalej jezdzil na 98 :)
W weekendy zdażają się promocje 98 w cenie 95.
Bo pewnie leciala i tak 95 :p
u mnie dojazdy do pracy autostradowo ~60km/dziennie - na tempomacie ~140-150km/h (AC-auto)
leję tylko orlen na: 98 - 8,0L/100km (komputerowe) na 95 - 8,7 L/100 - sprawdzone wielokrotnie
[komp standardowo oszukuje 0,4na trasie-0,7w miescie L/100]
czyli może jednak te nasze ufoki potrafią wykorzystać 98?
Tylko hamownia nam to powie ...
98 pożera więcej powietrza do silnika i tym samym maleje opór powietrza dla całego auta i mniej pali ,
jest taki jeden polityk na M ,który ma na to dowody :cool:
też leje 98 dużo mnie to nie kosztuje, a jakoś mi z tym lepiej :)
moze te rozne objawy-jest lepiej...nic nie daje itd sa spowodowane roznoraka jakoscia tego naszego czesto chrzczonego paliwa, a wtakim wypadku hamownia jednemu by pokazala ze jest lepiej innemu ze bez zmian albo gorzej :)
futureshock
31-05-14, 19:36
A jak z tymi danymi na wyświetlaczu? Bo pokazuje mi że mogę jeszcze przejechać z 40-50 km, a wskaźnik poziomu paliwa już praktycznie na zero, dziwne by to było jakby mi pokazało że mogę jeszcze jechać 30km a samochód zaczął by mi się dusić :D
ja moim 1.4 zrobilem 30km jak bylo na liczniku 0 w dieslu lepiej tak nie ryzykowac bo jak sie skonczy to trzeba odpowietrzyc uklad ale z tego co inni pisza 20km mozna przejechac spokojnie jak jest 0 wiec nie masz co sie martwic ze skonczy sie paliwo jak licznik pokazuje iles tam km do tankowania. Z innej beczki,wczoraj tankowalem samochod jak mialem 50km licznikowe do przejechania i paliwa weszlo mi 45l to by oznaczalo gdybym wyjezdzil wszystko do suchego to spokojnie weszlo by 50l a zbiornik ma miec 45l tak?..... Czy sie myle i 50?
A jak z tymi danymi na wyświetlaczu? Bo pokazuje mi że mogę jeszcze przejechać z 40-50 km, a wskaźnik poziomu paliwa już praktycznie na zero, dziwne by to było jakby mi pokazało że mogę jeszcze jechać 30km a samochód zaczął by mi się dusić :D
Na dane na wyświetlaczu nie patrz. Od zapalenia się rezerwy masz jeszcze 8,5-9 litrów paliwa w baku, czyli na jakies 100km spokojnie w mieście i 150km poza miastem - sprawdzone wielokrotnie :). Ostatnio do baku na A1, gdzie stacji jest jak na lekarstwo i trochę się zapomniałem ile to 2.2 pali przy maksymalnych prędkościach, weszło mi 52,7 litra.
butler.gdansk
01-06-14, 19:09
Byłem na zlocie więc można podsumować spalanie z trasy w różnych warunkach.
Autostradą Gdynia -> Stryków -> Warszawa (w sumie Łyszkowice przed Warszawą bo tam tankowałem) na 95% otwartej przepustnicy to realne 12,5/100km (komp pokazał 12,7/100km).
Z powrotem "7" już spokojnie 110-130km/h z kilkoma tylko mocniejszymi akcentami wyszło 5,8l/100km (komp pokazał tyle samo)
Potwierdzam przekłamanie kompa o 0.5l, dwa razy tankowanie pod korek. Jazda 80% emeryt, 20% pod odcinkę, spalnie 6.8l. Jak dla mnie super, w tej chwili auto sie gazuje BRC.
Byłem na zlocie więc można podsumować spalanie z trasy w różnych warunkach.
Autostradą Gdynia -> Stryków -> Warszawa (w sumie Łyszkowice przed Warszawą bo tam tankowałem) na 95% otwartej przepustnicy to realne 12,5/100km (komp pokazał 12,7/100km).
Z powrotem "7" już spokojnie 110-130km/h z kilkoma tylko mocniejszymi akcentami wyszło 5,8l/100km (komp pokazał tyle samo)
kurcze mieszkam przy siodemce,listwe bys mi podrzucil :)
ja tez wrocilem po ckpl 350km jazda za kolega ktory ciagnal draga na sztywnym holu wiec jazda bez szalenstw spalanie fn2 6.2/100!! cuda hehe
marcin001984
03-06-14, 18:00
Od piątku do niedzieli przejechałem 1100km. Jechałem z Obornik wlkp. na zlot do Białej Podlaskiej autostradą A2 ze średnią prędkością 130km/h. W jedną stronę jechałem w cztery osoby na pokładzie. Oprócz tego niewielkie korki w Poznaniu i w Warszawie. Trzymanie wysokich obrotów w drodze z ośrodka na lotnisko. W drodze powrotnej momentami ponad 160 i raz przez chwilę 200. Cała trasa w obydwie strony na klimie. Spalanie pokazało 6.8. A tutaj mam jeszcze zdjęcie ze średniego spalania z dystansu jaki przebyłem od początku roku. Poprzednio czyli przed wyjazdem było średnio 7.5 ale po wyprawie na zlot minimalnie spadło.
http://images62.fotosik.pl/1042/0a1d82a1e865e3d1.jpg
cuda robicie tymi fk2 :D
u mnie z osatnich 500 km mam teraz 9.5 Litra :)
ja swoim 1.8 tak na prawdę tylko jazda po Warszawie, ale tej części mniej zakorkowanej utrzymuje około 8 litrów, jazda myślę, że tak 50-50 z przewagą na emeryta ;)
Jak zachowuje się komputer po zagazowaniu ? U mnie pokazuje jak na razie ok litra więcej. Ale jadę dopiero pierwszy bak gazu i niewiele mogę powiedzieć. W poprzednim aucie (golf mk4) po zagazowaniu wskazanie wzrosło o ponad litr, ale i tak o litr za mało :)
Jak zachowuje się komputer po zagazowaniu ? U mnie pokazuje jak na razie ok litra więcej. Ale jadę dopiero pierwszy bak gazu i niewiele mogę powiedzieć. W poprzednim aucie (golf mk4) po zagazowaniu wskazanie wzrosło o ponad litr, ale i tak o litr za mało :)
[5 Gen Instalacji LPG]
To zależy jak jest mapa ustawiona (mapa gaz/benzyna w komp sterującym gazem).
Mi przy pierwszym ustawieniu mapy spalanie wzrosło o 1.5 L z 8 do 9.5 L , z mapy nie byłem zadowolony bo szarpało mi przy przyspieszaniu.
I generalnie samochód nie chciał się odpychać ;)
Ustawiono ponownie gaz i spalanie wskazywane przez komputer spadło do 6.5.
Samochód nie ma problemów z gwałtownym przyspieszaniem ;)
Generalnie moje odczucia są takie że najlepiej aby wskazanie nie zmieniło się :) , ale jeśli mam wybierać pomiędzy za niskim , za wysokim wskazaniem to wolę za niskie.
A tak na marginesie na tą chwilę spalanie z włączoną klimą na 21 stopni ;) przy powtarzalnej trasie 42 km (rano 30 min, powrót 45 - ogólnie bez korków , jedynie światła + miasto i A2 z prędkoscią 130km/h ) średnią spalania mam 10 l LPG/100
Na wiosnę przy tej trasie benzyny spalało mi 7.5 (ale bez klimy)
futureshock
11-06-14, 23:34
A mi przy włączonej klimie na LO w ogóle spalanie nie wzrosło, lecz spadło. Ostatnie 2 miesiace jezdzilem to średnio mialem 6.8 - 7.2, a teraz nagle 6.3 przy tych samych trasach praktycznie z włączoną klimą cały czas (w te ostatnio upalne dni)
butler.gdansk
12-06-14, 06:25
Działania klimy bym nie podejrzewał o niższe spalanie. Raczej DPF jeszcze Ci się nie wypalał bo wówczas spalanie wzrasta ;)
Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem spalanie 1.8 Exe.
- wskazania komputera przed tankowaniem dystan do przejechania 108 km do zbiornika zatankowane 41,78 L
- tankowanie 95 Pb do pełna raz odbił pistolet odczekałem chwilę dolałem ponownie,
- przejechane 99,7 km
- droga ekspresowa do 110 km/h na tempomacie 99% trasa 1% miasto,
- dwie osoby radio włączone, nawiew włączony Bez klimy,
- tankowanie na tej samej stacji, ten sam dystrybutor,
- rzeczywiste zużycie paliwa tanowanie do pierwszego odbicia pistoletu 6,1 L odczekałem dolanie 6,5 L
- wskazania komputera przed drugim tankowaniem dystans do następnego tanowania 882 km, 72 avg , spalanie 5,7 L
kosmo jak wy to robicie ? ja szedłem na 8L, ale nawet grama niżej komputer nie pokazuj :)
w trasie jak jade np. 120 i skasuje przebieg to po kilku km cały czas tej trasy mam spalanie 7.0 ^.^ też tak macie ?
kosmo jak wy to robicie ? ja szedłem na 8L, ale nawet grama niżej komputer nie pokazuj
w trasie jak jade np. 120 i skasuje przebieg to po kilku km cały czas tej trasy mam spalanie 7.0 ^.^ też tak macie ?
podbijam pytanie jak to robią ,bo wróciłem ze śląska i przejechane przy tankowaniu miałem 550km trasa warszawa-pyskowice,gierkówka potem na A1 ,potem drogi lokalne,wycieczka do sztolni itp,2 osoby dorosłe,synek,bagażnik wiadomo ubrania, jedzenie,różne graty, itp,jazda na tempomacie ,rzeczywista 115km/h z gps,licznikowa to 125km/h ,klima i spalanie realne policzone to równe 7l
dobry wynik, a w aucie wożę powietrze i trójkąt
nic więcej nawet koła zapasowego nie mam :)
coś tutaj ni gra z tym moim spalaniem :/ co może być tego powodem ? filtry oleje takie podstawy wszystko świeże
Masz normalne spalanie, jedyne co może je zwiększać to cięższe koła 18 ".
więc buty sprawiają, że jestem na każde 100 km litr w plecy :)
nie polecam :D
trasa 200 km autostrada tempomat 140 spalanie równe 9 l tempomat 160 spalanie 10,3l średnie z całej trasy 9 litrów- bez klimy ( chyba , że tempomat podwyższa bo w sumie nie mało) ale wracając już drogą równoległą przelotowe 120-140 miasteczka przepisowo i dość dużo wyprzedzania do czerwonego ( cały czas z klimą ) spalanie tylko 6,9 l
chyba że w pierwszą stronę miałem pod wiatr :)
Jeżdżę civikiem już 2 tygodnie zrobiłem nim ponad 600 km głównie do pracy 80% trasa 20% miasto i średnie spalanie komputer mi pokazuje 6,7 l , generalnie jestem zadowolony ze spalania wcześniej miałem punciaka II 1.2 16 v i komputer mi pokazywał 6,1 l także jest git :)
Ja mam swojego civa od tygodnia, i spalanie wyszło w mieście krótkie odcinki po 2-3km 10,5l
a w trasie 350km wyszło 6l. Jestem mega zadowolony i zaskoczony ze ta maszynka tak mało pali w trasie ;)
ja ostatnio zrobiłem trasę równe 100 km krajówka i wyszło mi 7.0 L :)
nie piszecie przy jakich szybkosciach te trasy,z tad pewnie ta rozbieznosc w spalaniu. Ja mam 1.4 i ubolewam ze spalanie w trasie mam takie jak wy a mocsmieszna. Po miescie,gdzie mam sporo zimnych startow,8l mi nie przekroczyl
130kmh na tempomacie na autostradzie z paroma szybszymi odcinkami i wyprzedzaniem , około 200km przejechanych w tym z 15-20km dynamicznej jazdy w mieście -> 7.2L :)
130kmh na tempomacie na autostradzie z paroma szybszymi odcinkami i wyprzedzaniem , około 200km przejechanych w tym z 15-20km dynamicznej jazdy w mieście -> 7.2L
jak najbardziej realne,rzeczywiste i prawdziwe spalanie mysle
nie wiem jak wy to robicie że schodzicie poniżej 7l Ale dla mnie to nierealne. Jeżdżę swoim 1.8 już 2 miesiące Głownie to jazda do pracy po autostradzie jakieś 35 km i mam spalanie 7,5 l (ze wskazań kompa 7,0l). Dodam że już cuduje z eko jazda i z nic w świecie nie chce zejść poniżej 7l :/. Zdradźcie mi sekret jak to robicie? :D
nie wiem jak wy to robicie że schodzicie poniżej 7l Ale dla mnie to nierealne. Jeżdżę swoim 1.8 już 2 miesiące Głownie to jazda do pracy po autostradzie jakieś 35 km i mam spalanie 7,5 l (ze wskazań kompa 7,0l). Dodam że już cuduje z eko jazda i z nic w świecie nie chce zejść poniżej 7l :/. Zdradźcie mi sekret jak to robicie? :D
Pojedz 100-110 Autostradą :)
Dopompuj opony :)
Hamuj silnikiem a nie hamulcami.
Nie wrzucaj luzu na 200 m przed światłami - wbrew pozorom jechanie na luzie + hamowanie do świateł zamiast hamowanie silnikiem + hamulec zwiększa spalanie.
Zmień olej z 5W40 na 5W30/0W30.
Ot to są drobiazgi na które zwracam ja uwagę.
No własnie wszystko co powiedziałeś to robię :) Tylko że na autostradzie jadę na tempomacie 130km/h. Tydzień temu zalałem silnik olejem motul eco-nergy 0w30 zobaczymy czy coś to da. Żeby nie było że walczę o każdy ml paliwa ale jestem po prostu ciekawy jak wy to robicie że schodzicie poniżej 7l
mareckiabc
01-07-14, 14:11
Jakie masz felgi i opony? Przy 130 to tyle właśnie pali. Mi dla testu udało się poniżej 6 zejść ale to męczące.
felgi oryginalne 17' a opony 225/45/17. Dla test pojeżdżę tydzień z prędkością 110km/h
mareckiabc
01-07-14, 18:01
Więc to też ma duży wpływ na spalanie. Te felgi są bardzo ciężkie.
też mam oryginalne felgi 17 i opony 225/45 a średnie spalanie z ponad 1k km 6,4 l (oczywiście wg. kompa) :) .
adam1980uk
20-07-14, 21:04
Witam wszystkich,przesiadłem się ponownie na Civica tydzień temu z diesela avensis i jak na razie,miła niespodzianka w trasie,na tempomacie 5,7 litra a w mieście nie miła niespodzianka ponad 10 litrów chleje strasznie a biegi zmieniam 2,5 tysiąca. Jeszcze się nie pszyzwycziłem do tej skrzyni 6 biegowej ale miasto masakra bez korków ponad 10litrów. Pomóżcie i dajcie jakieś wskazówki żeby zejść chociaż do 9litrów. Czekam i pozdrawiam wszystkich:)
U mnie 7.1 - 7.3 juz od dawna.
Pozdrowienia Pabloss
Pojeździłem po testowałem i jeżdżąc po autostradzie między 105-110 km spalanie spadło mi do 6,8 l. Także jestem zadowolony :)
Pojeździłem po testowałem i jeżdżąc po autostradzie między 105-110 km spalanie spadło mi do 6,8 l. Także jestem zadowolony :)
Komputer Ci pokazał te 6,8 L czy tyle zatankowałś lub wyliczyleś ?
Witam wszystkich,przesiadłem się ponownie na Civica tydzień temu z diesela avensis i jak na razie,miła niespodzianka w trasie,na tempomacie 5,7 litra a w mieście nie miła niespodzianka ponad 10 litrów chleje strasznie a biegi zmieniam 2,5 tysiąca. Jeszcze się nie pszyzwycziłem do tej skrzyni 6 biegowej ale miasto masakra bez korków ponad 10litrów. Pomóżcie i dajcie jakieś wskazówki żeby zejść chociaż do 9litrów. Czekam i pozdrawiam wszystkich:)
musisz zacząć w bardziej efektywny sposób zmieniać biegi, czyli w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, czyli ok 4300-4500 obr./min. to spalanie będzie niższe. dławisz ten silnik, zmieniając przy 2500, to nie diesel.
adam1980uk
21-07-14, 07:07
Ok,dzięki dziś zaczynam go kręcić do ponad 4000 i zmieniam,a diesela to tak przy 2000 tyś zmieniałem. Zobaczymy jak to wyjdzie,ale trasa rewelacja,na tempomacie 5,7l. Mieszkam w UK,będę za 10 dni jechał do Polski autem to myślę zrobić te prawie 1700 km na równych 2 pełnych tankowaniach. :)
mareckiabc
21-07-14, 08:09
Wg mnie nie da rady 1700 na dwóch bakach. To prawda z tym kręceniem do 4000 tyś i mniejszym spalaniem wtedy?
Jak będzie jechał 2 dni z prędkością 100 km/h to da radę może. Ja teraz zrobiłem taka trasę dokładnie 1950 km. Wyszlo spalanie 6,2 według licznika. Czyli 2 razy do pełna i 1/3 baku prędkość miałem 145 na tempomacie cały czas. Jechałem 18h
Trasa 1090km, prędkości autostradowe 140-170 km/h - spalanie 6.8l/100km wg. komputera.
mareckiabc
21-07-14, 10:06
Ale on chyba ma 1.8 i nie da rady na baku 850 wg 750 to max
butler.gdansk
21-07-14, 11:17
Trasa 1090km, prędkości autostradowe 140-170 km/h - spalanie 6.8l/100km wg. komputera.
Przy takich prędkościach takie spalanie to ja mam w dieslu.
Przy 140-150km/h ledwo schodzę poniżej 7/100km. Super wynik wyszedł, o ile jest wiarygodny bo piszesz że szybciej gonieś...
Komputer wydaje mi się, że zaniża z 0,5 litra, także sądzę, że realne jest 7,3-7,4.
Zamieszczone przez assass1n
Pojeździłem po testowałem i jeżdżąc po autostradzie między 105-110 km spalanie spadło mi do 6,8 l. Także jestem zadowolony
Komputer Ci pokazał te 6,8 L czy tyle zatankowałś lub wyliczyleś ?
Z wyliczenia tyle wyszło. Komp pokazywał 6,2l
adam1980uk
21-07-14, 21:06
Dwa razy byłem w trasie od kiedy kupiłem,jakieś 10 dni temu i pierwszy raz w trasie spalił mi 7l bo były trochę korki i grzałem 130-140,a drugim razem ta sama trasa i na tempomacie 115-120 bez korków i rewelacja 5,7l z kompa i z baku. Do Łodzi z Bournemouth mam 1670km także z klimą na trasie na dwóch pełnych bakach dojadę,spalanie max będzie 6,2 przy prędkości 120km/h. Ale miasto trzeba potrenować,bo nie ma gdzie tych biegów wrzucać jak mam kręcić do 4000 i więcej? Wcześniej miałem 3 civicki ale silniki 1,3 i 1,5 to kręciłem do 3000 zawsze a teraz jest 1,8 v-tec i jest moc.
1.8 automat: ostatnie 10 tys 8l, miasto 8.5l , trasa do 150 7.5l. Nie jest źle w porównaniu z forkiem z wiatrakiem:)
jaka jest najlepsza prędkość do najmniejszego spalania w trasie ? Mi do 115 pokazuje 4 kropki ECO a powyżej 115 już tylko dwie.
Jak jest u Was ?
Ile jeździć żeby było ekonomicznie ? Teraz jeżdżę 105 :D
W instrukcji jest napisane 6 bieg od 100km/h 1.8 u mnie 6 kropek średnio 94- 102 km tyko po płaskim bo wiadome delikatne wzniesienie i juz kropki znikają.
Nigdy nie jezdże na "kropki” raczej staram sie wyczuć czy aby nie dławię silnika. Wiele razy jechałem na 6 biegu znacznie poniżej 100 km/h i nie trzymam sie sztywno wskazań, raczej własnego rozumu i wyczucia. Twraz mam przejechane prawie 90 000 km i średnie spalanie (bez kasowania trip B) 7.2 Testowałem też na krótszych trasach po mieście, autostradowe przejazdy, zapakowany i z boksem na dachu. Średnio wychodzi mi 7.1 - 7.3
Pozdrowienia Pabloss
Po prostu chce wiedzieć ile jechać w trasie żeby było jak najtaniej :) 105 jest jak dla mnie trochę wolno chciałbym więcej, ale według rozumu i komputera pali więcej. Jak jest u Was ?
Ja jadę 130, wyczytałem gdzieś, ze poniżej 3.500 Tys. obrotów jest tryb ekonomiczny, zdaje się sprawdzać.
6.8L przez ostatnie 1000km na autostradzie, korkach, wyprzedzaniem etc. oraz paroma szybszymi etapami.
Wolniej było by pewnie jeszcze oszczedniej ale bez przesady, zasnął bym chyba z nudy...
Muszę dodać, że jestem po ustawieniu zaworów i Amsoil 0W30, silnik wreszcie chodzi jak bajka a nie jak maszyna do szycia :P Osiągi sie również polepszyły wedlug mojego dupometra :)
dzięki winni
zrobię testy jeszcze raz i zobaczymy
jak jadę 105 to usypiam
120 już jest okey
może 3 k obrotów jest optymalnie ?
adam1980uk
25-07-14, 00:16
Panowie pytanko o tych zaworach,moja ma już 104 tyś przejechane i nie wiem czy były kiedyś ustawiane,moze sprawdzić to u mechanika,bo spalanie w mieście straszne. No i olej był lany 10w40 mobila,też chcę zmienić najlepiej na jaki?
Jeżeli nie znasz historii serwisowej samochodu to powinieneś zmienić:
* Olej 5W30
* Regulacja luzu zaworowego + nowa uszczelka pod pokrywę zaworów
* Zestaw filtrów
musisz zacząć w bardziej efektywny sposób zmieniać biegi, czyli w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, czyli ok 4300-4500 obr./min. to spalanie będzie niższe. dławisz ten silnik, zmieniając przy 2500, to nie diesel.
Z tym kręceniem ponad 4000 to trochę nierealne jeżdżąc po mieście :P
Z tym kręceniem ponad 4000 to trochę nierealne jeżdżąc po mieście :P
Dlaczego :) - 2 bieg ... :D i 4000 rpm to tak okolice 60 km/h :)
przy ograniczeniu do 50? :P :D nikt przy zdrowych zmysłach nie kręci jak wariat na każdych światłach. :)
przy ograniczeniu do 50? :P :D nikt przy zdrowych zmysłach nie kręci jak wariat na każdych światłach. :)
To fakt nie na wszystkich, czasami mi się zdarza że do 60 idę na 1 biegu.
I wtedy mam dylemat , czy od razu zmieniać na 4 kę , czy niepotrzebnie wachlować biegami 2-3-4.
Jak podczas zwykłego turlania się mam obroty 2.500 to chyba normalne że jak przyspieszam to te 4.000 notorycznie przekraczam ?
Panowie pytanko o tych zaworach,moja ma już 104 tyś przejechane i nie wiem czy były kiedyś ustawiane,moze sprawdzić to u mechanika,bo spalanie w mieście straszne. No i olej był lany 10w40 mobila,też chcę zmienić najlepiej na jaki?
co to znaczy spalanie straszne? Jesli chodzi o luzy zaworowe to pierwsza zdaje sie jest zalecana po 120tys wiec jesli nie zakladasz gazu to nie musial bys jeszcze tego robic,a jesli chodzi o olej to masz caly watek na ten temat,poczytaj i sam zadecyduj
adam1980uk
25-07-14, 19:53
Dzięki bardzo,czytałem jakiś wątek i mówią żeby nalać ten 0w30 czy 0w40,to jest chyba z tych new life jak patrzyłem z palety mobila,a w historii serwisowej mam że był wymieniany w listopadzie na 10w40 mobila pół syntetyk.
ale wsze fury to mało palą!! Bo ja własnie jeżdżę na najdroższym baku paliwa w moim życiu!! Można powiedzieć ze obecnie spalam ok 16l/100km!!!!!
Mianowicie przez pomyłkę na stacji wlali mi benzynę zamiast ropy. Na szczęście w porę to zauważyłem i nie odjechałem ze stacji. Jest na niej warsztat, to mi spuścili benzynę i zalali tak jak trzeba ale za tą przyjemność musiałem zapłacić razem z bakiem ropy w przeliczaniu na złotówki 700zł.
No i doliczyć muszę jeszcze 150zł za filtr paliwa bo po takiej operacji należy go wymienić.
mareckiabc
10-08-14, 09:48
Ale za benzyne nie musiałes płacić? To ile wzieli za spuszcyenie paliwa? Skoro obsługa stacji sie pomyliła to nie oni powinni pokryc koszty?
Jest na dystrybutorze napisane ostrzeżenie że stacja nie ponosi odpowiedzialności za to co wleje pracownik. To klient ma dokładnie poinformować co ma być wlane. Tak że nic nie mogłem zrobić w takim wypadku. Widać koleś ma już doświadczenie z takimi sytuacjami.
Za benzynę nie musiałem płacić, samo spuszczenie to jakieś 450zł z tym że trzeba było bak opuścić bo nie da się inaczej niestety.
mareckiabc
10-08-14, 11:18
To jakiś żart. Pracownik zawalił a ja mam ponosić koszty.
cóż, "życie" można podpowiedzieć. Dobrze że przynajmniej zobaczyłem jak to wlewa nie poszedłem od razu do kasy. Bo bym wtedy odjechał bym ze stacji i mogły by być znacznie większe koszty.
Cóż stało się i tyle, nie mi pierwszemu nie ostatniemu.
mareckiabc
10-08-14, 14:54
No nic skoro tak łatwo rozdajesz zarobione pieniążki. I widze nieżle Cię skasowali za spuszczenie paliwa. Może to ich świadomy proceder wlewać złe paliwo a póżniej podsyłać klientów do pana Heńka za płotem. Nie spotkałem się z taką informacją na stacjach a jak już umywają rece od odpowiedzialności to niech nie tykają mojego auta. Ja bym tak łatwo nie odpuścił. To sieciówka czy zapewne no name?
Mogą sobie różne bzdury na dostrybutorze wypisywać a prawo jest prawem.
O celowe działanie nie posądzam ich bo to nie Polska jest, tylko mała wyspa koło UK gdzie się spokojnie żyje a najwięcej problemów sprawiają właśnie Polacy i Litwini którzy tu pracują. Tankuje tam zawsze bo mam po drodze do pracy i dalej będę bo nie mam powodu tam nie jechać. Stało się i tyle.
Znajomy kiedyś sam zalał sobie BMW 350d benzyną, odjechał w nieświadomości ze stacji i jego wyszło 450 funtów(ok 2300pln) za wszystko, bo samochód po jakimś czasie przeszedł na "check engine" i program awaryjny i wyłączył zapłon. Laweta oraz naprawa trochę kosztują w UK. Ale tez są inne zarobki więc inaczej na to się patrzy.
Dlatego tez ja wszystkie mody mam robione w Polsce bo jest znacznie taniej np tutaj za wyminę sprzęgł musiałbym zapłacić 1000zł a w Krk 400zł dałem.
zrobilem trase 1500km i spalanie 5,9 droga do chorwacji wiec glownie autostrada. Przewaznie 130/140km,a jak bez autostrd to wolniej
mareckiabc
17-08-14, 18:04
300 km z Sosnowca do Rabki Zdrój, troche po okolicy i powrót 4 osoby dorosłe plus dziecko 5 lat pełny bagażnik. Na kompie 5,6. I jazda bez szaleństw 90-100 czasami 130 na trasie.
Mi się udało zejść na trasie Poznań - Toruń - Poznań do 8 litrów na kompie, czyli 8,5 litra - jazda 30% prędkości do 150, reszta jak to na krajówce 80-110.
W historii pojazdu uwało mi się zejść na trasie Poznań - Wrocław - Poznań do 7 na kompie, czyli 7,5 litra to mój rekord oszczędności!
Nie umiem sobie wyobrazić jak można zejść poniżej 6 litrów - nie potrafię, a kilka razy próbowałem jeździć na zielonych diodach eco.
Dla mnie to brzmi jak piękna legenda o oszczędnej hondzie - zazdroszczę jeśli udaje się Wam wykręcać takie wyniki.
Jazda po mieście - krótkie dynamiczne trasy w Poznaniu - 11 litrów ale bez problemu wysiorbie 12,5.
Osobiście uważam że jak na oferowane osiągi nasze ufoki są totalnie nieekonomiczne.
Ratuje je jedynie ich niepowtarzalny charakter...
Wynika ,ze pb pali mniej niz diesel :)Do 120 to ja mam 5,5, na 100 .
pzdr
p.s.Jezdzilem roznymi benzynami i ja to widze tak ok 7 trasa i 10 samo miasto (1,8 pb).Mozna sie nie zgodzić ale to oszukiwanie samego siebie:)
No koło 7 trasa jak najbardziej, ja ostatnio zrobiłem większą trasę (pomorze-góry), w domu zalane pod korek i później - pierwsze 200km szosa spokojnie 6,70l, później spokojna jazda na autostradzie i już 7,60l :) później przy spokojniejszej jeździe i kolejnym tankowaniu znów spadło do 6,88l a na koniec jak trochę pocisnąłem autostradą wyszło 8,53 :) (tzn z całego baku, nie z autostrady). Dane nie z komputera tylko z liczenia :) tzn ilość km i ilość paliwa, tankowane zawsze do pierwszego odbicia.
Wyszło w sumie na ok 1500km średnio 7,55l więc chyba normalnie :)
Mi się udało zejść na trasie Poznań - Toruń - Poznań do 8 litrów na kompie, czyli 8,5 litra - jazda 30% prędkości do 150, reszta jak to na krajówce 80-110.
W historii pojazdu uwało mi się zejść na trasie Poznań - Wrocław - Poznań do 7 na kompie, czyli 7,5 litra to mój rekord oszczędności!
Nie umiem sobie wyobrazić jak można zejść poniżej 6 litrów - nie potrafię, a kilka razy próbowałem jeździć na zielonych diodach eco.
Dla mnie to brzmi jak piękna legenda o oszczędnej hondzie - zazdroszczę jeśli udaje się Wam wykręcać takie wyniki.
Jazda po mieście - krótkie dynamiczne trasy w Poznaniu - 11 litrów ale bez problemu wysiorbie 12,5.
Osobiście uważam że jak na oferowane osiągi nasze ufoki są totalnie nieekonomiczne.
Ratuje je jedynie ich niepowtarzalny charakter...
bzdura. te silniczki potrafią być bardzo oszczędne, tylko trzeba umieć jeździć. albo masz coś zepsute (np. lambda) albo jeździsz zerojedynkowo.
mi kiedyś komp pokazał z trasy 160km średnie spalanie 4.8 l/100km. obecnie w mieszanym (więcej miasta) nie przekraczam 8 litrów (mierzonego).
Wynika ,ze pb pali mniej niz diesel
Czytając posty niektórych forumowiczów też mi na to wygląda :D
Tak jak już kiedyś pisałem - wiadomo, że jest możliwe zejść w 1.8 do spalania rzędu 5 l / 100 km ale nie można tego uznać za wynik reprezentatywny, tak samo jak 3,5 l / 100 km w 2.2 :D
Jak komuś 1.8 pali 7 l to 2.2 w tej samej sytuacji spali 5,5 l, a w mieście 1.8 musi spalić od 9 do 12 l / 100 km, tak jak 2.2 od 6,5 do 9 l / 100 km.
Pozdrawiam
Mój rekord spalania w 1.8 i-vtec to 7.5 litra, normalnie spalałem średnio 10-12 litrów leciuteńko :p Jak na te osiągi było słabo, ale można powiedzieć, że nieźle przy dziadko-jeździe. Jakieś farmazony o lambdach i zerojedynkowej jeździe pozostawiam bez komentarza...
Pocieszający jest fakt, że przybywa osób podających rzeczywiste spalanie, bo qrwa 5-6 litrów to tym autem można spalić na trasie jadąc chyba na wstecznym :p Nie interesuje mnie jazda wkurzająca innych kierowców, bo ja chcę spalić jak najmniej, a nie ma bata przy takim spalaniu to delikwent 90-tki nie przekracza i w dupie mam że do tej prędkości zgodnie z zasadą eco-drivingu rozpędzi się w miarę dynamicznie jak potem równo pełza beznamiętnie zmuszając do wyprzedzania, bo tamuje ruch.....Oczywiście zaraz ktoś się oburzy, że nie tamuje - bzdura !, pewnie jeszcze nagrywa wyprzedzających go wkurzonych kierowników na ciągłej i kapuje policji !
Poza tym jak ktoś słusznie zaznaczył w wątku o killach, Honda ma być chłostana do odciny, bo inaczej nie jedzie, a chłostana swoje wypije :p
no wlasnie zapomnialem dodac ,ze chodzi mi o normalną ,stosunkowo dynamiczna jazdę .Wynik trasy na emeryta nie jest miarodajny.Dla mnie średnie spalanie rozumiem 50/50 miasto i trasa.Wtedy to jest średnia.
pzdr
Wynik trasy na emeryta nie jest miarodajny
O co tu chodzi z tym emerytem?:) Znam emeryta co jeździ ostro A4,więc z tymi emerytami co niby wolno jezdzą to trochę nie tak.:D Młodsi też jeźdzą spokojnie jeśli nie mają grubszych portfeli.To chyba normalne w dzisiejszych czasach..:)
ja na emeryta na trasie łapie 6.7 i niżej na 18 calach chyba nie będzie :(
mi kiedyś komp pokazał z trasy 160km średnie spalanie 4.8 l/100km
taaa, chyba połowa na lawecie,nie pisz takich bzdur
taaa, chyba połowa na lawecie,nie pisz takich bzdur
Czemu na lawecie,po prostu wiekszość drogi jechał z góry.:D Śmieje się,ale fakt kiedyś byłem w Alpach i tam właśnie jak jechałem sporo z góry to wskaźnik mi pokazał coś poniżej 5l.Ale to nie bylo 160km tylko znacznie mniejszy odcinek.Ale fakt,można.;)
Od niedawna jestem właścicielem Civica z silnikiem 1.8 i póki co spalanie pokazuje na poziomie 6,7l w cyklu mieszanym.
taaa, chyba połowa na lawecie,nie pisz takich bzdur
nie piszę żadnych bzdur, to jest fakt! jechałem z Tarnowa do Przemyśla i takie spalanie mi pokazał komputer! później już nigdy takiego nie osiągnąłem, ale tak było i wiem co piszę kolego.
Od niedawna jestem właścicielem Civica z silnikiem 1.8 i póki co spalanie pokazuje na poziomie 6,7l w cyklu mieszanym.
No to rzeczywiście mało.Ciężko tyle uzyskać.Ja w takim cyklu mam zazwyczj 7,5-8l.I to bez szaleństw.:) Kiedyś udało mi się tyle co ty,ale to nie jest jazda.Szczególnie po mieście, bo tu trzeba wykazywać się dynamiką w ruchu.
No to rzeczywiście mało.Ciężko tyle uzyskać.Ja w takim cyklu mam zazwyczj 7,5-8l.I to bez szaleństw.:) Kiedyś udało mi się tyle co ty,ale to nie jest jazda.Szczególnie po mieście, bo tu trzeba wykazywać się dynamiką w ruchu.
Potwierdzam. Cykl mieszany 7.5-8l przy normalnej delikatnej jeździe - uważam to za świetny wynik biorąc pod uwagę moc i pojemność. Trasa kilka tys kilometrów poniżej 7l - jazda z prędkością 130 +-.
Stan techniczny auta tez jest ważny i może mieć duży wpływ na spalanie.
From my ...phone
nie piszę żadnych bzdur, to jest fakt! jechałem z Tarnowa do Przemyśla i takie spalanie mi pokazał komputer! później już nigdy takiego nie osiągnąłem, ale tak było i wiem co piszę kolego.
ok,napisz nam tu wszystkim jakie prędkości i takie tam...
ok,napisz nam tu wszystkim jakie prędkości i takie tam...
prędkości wtedy były bardzo niewielkie, to było zaraz po zakupie i jechałem bardzo ostrożnie.
jak już pisałem - nigdy później nie uzyskałem tak niskich wskazań. jednakoż w mieszanym nie przekraczam 8l/100km a lubie pod czerwone pocisnąć.
trzeba wiedzieć jak jeździć, czyli możliwie najszybciej dochodzić do zakładanej prędkości docelowej z wykorzystaniem obrotów przy których mamy maksymalny moment obrotowy. niekoniecznie delikatne obchodzenie się z gazem i niskie obroty to = niskie spalanie.
W 1.8 taki wynik aż nieprawdopodobne. Ja taki uzyskałem jadąc 1.4 do Oświęcimia z Bydgoszczy pokazał 4.8 , dalej do Zakopanego w sumie ponad 500km i średnia 5,0l/100km , myślę że to rewelacyjny wynik jak na takie słabe auto z 4 osobami na pokładzie. Oczywiście wynik z komputera. Teraz poniżej 6,5L/100km w 1,4 nie mogę zejść , w 1.8 to chyba komputer poniżej 7,5l/100km nie widzi :)
jak jadę w bieszczady dynamicznie to na trasie spalanie srednie na kompie 7.0-7.2 a jak jadę leniwie to 6.5
Panowie, ale dla jednego trasa to jazda 70kmh kretymi drogami, a dla innego 130+ kmh autostrada i ekspresowkami :)
Ja kiedys mialem na testy Lancera 1.8 DiD 150KM i zszedlem do 4,6 ... ale srednia wyszla na poziomie 50kmh bo to byla jazda przez wiochy w sniezycy :)
prędkości wtedy były bardzo niewielkie, to było zaraz po zakupie i jechałem bardzo ostrożnie.
jak już pisałem - nigdy później nie uzyskałem tak niskich wskazań. jednakoż w mieszanym nie przekraczam 8l/100km a lubie pod czerwone pocisnąć.
i tu sie z Tobą zgodze
Ogólnie to w 1.8 da radę zejść poniżej 8l lpg na trasie. Jechałem w środę do warszawy padał deszcz i jechałem ze średnią prędkością ok 80 parę na godzinę i wyszło mi 7.7 liczone z tankowania. Benzyny wyszłoby ok 6l. Może mi mało pali bo śmigać na 0w20 gdzie wreszcie nawet aso poleca te oleje, wcześniej nakłaniali do 10w60 a teraz jeden słuszny to castrol 0w20 hihi
chyba nie sądzisz ,ze olej moze się przyczynić do oszczędmości paliwa okolo 1-2 litra /100km :cool:
pzdr
Sadze ze albo wszyscy jeżdżą w 60% po mieście albo najzwyczajniej nie potrafią jeździć ;-)
Poniżej 8l lpg do osiągnięcia bez większego problemu.
Poniżej 8l lpg do osiągnięcia bez większego problemu.
to ile ci paliło auto na pb
Jechałem przed chwilą płd obwodnicą Warszawy. Ustawiłem tempomat na 125 km/h. Komputer pokładowy pokazywał mi ~7l/100 (ten wykres z kreskami) niezmiennie odkąd tę prędkość miałem. Ogólnie trasę 105 km (Warszawa Ursynów-Lotnisko Modlin- Ursynów) zrobiłem wg. komputera spalając 6,5l/100 (jechałem ze 3 km w korku w Łomiankach)
Ostatnio w niedziele byłem w Radomiu na Air Show, odległość 400 km, spalanie według komputera 5.5l, rzeczywiste (tankowanie przed wyjazdem i po powrocie) wyszło mi 6,1l /100km. W tamta stronę prędkość 100-120 km, z powrotem 70-100 oraz duży korek i spory ruch.
Silnik benzyna 1.8.
Foto: http://images68.fotosik.pl/1133/e27999c6275f1b89med.jpg
U mnie po drugim tankowaniu pod korek mogę pochwalić się swoim osiągnięciem, w trybie mieszanym wyszło mi wg. komputera 6.8 litra, co zgodnie z oczekiwaniami wg. faktycznego ubytku paliwa wyszło 7.3l, a w trasie komputer średnie spalanie wskazuje na poziomie 5.7l :)
pozwole sobie wkleic cos od siebie... nie zebym sie chwalil bo nie ma czym... ale moj rekord... jak wpadlem na ekspresowke majac 4.6L/100km to stwierdzilem, ze moge pojechac dluzej prawym pasem spadlo do 4.2, ale ostatecznie dobilo tyle, ile widac na fotce. meczaca jazda, ale mozna przezyc na niedlugim dystansie (chyba bym nie dal rady jechac tak na dystansie 150+ km)
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/08/13213-1.jpg
pozwole sobie wkleic cos od siebie... nie zebym sie chwalil bo nie ma czym... ale moj rekord... jak wpadlem na ekspresowke majac 4.6L/100km to stwierdzilem, ze moge pojechac dluzej prawym pasem spadlo do 4.2, ale ostatecznie dobilo tyle, ile widac na fotce. meczaca jazda, ale mozna przezyc na niedlugim dystansie (chyba bym nie dal rady jechac tak na dystansie 150+ km)
Naprawdę współczuję ale z tego co wiem na drodze ekspresowej nie można pchać samochodów :p.
Naprawdę współczuję ale z tego co wiem na drodze ekspresowej nie można pchać samochodów [emoji14].
Hehe. Spoko, moze wrzuce cos lepszego, bo okazalo sie, ze na sasiednim civicforum jest konkurs na najnizsze spalanie, wiec moze byc motywacja do zabawy :) (z tym pchaniem mogę sprobowac na krajówce [emoji14] )
Jako że ostatnio podróżuję tylko FK1 to dodam coś od siebie. Żadnych autostrad,ekspresówek ani większych dróg, same wioski.
http://wrzucaj.net/images/2015/08/27/20150817141720.jpg
W moim 1.8B zeby zejsc ponizej 5.5 musialbym chyba jednostajnie 60kmh jechac caly czas...
Marcin
Oprocz spalania pokazujcie tez srednia predkosc z kompa i wszystko bedzie jasne ;)
Widywalem juz u siebie wyniki typu 5,5 ale jazda bym tego nie nazwal ;) boczne drogi, mgla, max 90kmh
Przy szybkiej trasie najfajnieszy wynik jaki mialem to to :)
http://i59.tinypic.com/zwmbkj.jpg
http://i60.tinypic.com/1z51czo.jpg
filipfm -tam średnia wyszła nieco ponad 60km/h , tak jak mówiłem same wioski więc tam raczej 120km/h nie polecisz. Na dodatek Ty masz ropniaka, a tego też nie można porównać z benzyną.
Jeśli chodzi o prędkości autostradowe lub ekspresowe to tutaj spalanie się równa z FK2 a nawet jest na korzyść większego litrażu. Przy średniej prędkości 100km/h w trasie 300km 1.4 spala ponad 7.5 l /100km i mniej więcej podobnie 1.8 , tyle tylko że FK2 spora większość na tempomacie i częściej wyprzedzam :)
A mieliście kiedyś taki problem, że średnią prędkość zawsze pokazuje taką samą, mnie się zawiesiło na 30 paru i tak stoi i się nie zmienia? Po zatankowaniu czy zrestartowaniu liczniki dalej zostaje i się nie zmienia.
Ja znow nie wiem, czy cos sie probilo u mnie czy co, ale jasac FN2 130km/h pali mi prawie 11 litrow :O Gdzie w miescie standardowe 10,5l. Jaki w tym sens? Czy srednia kompa jest nic nie warta?
Ja znow nie wiem, czy cos sie probilo u mnie czy co, ale jasac FN2 130km/h pali mi prawie 11 litrow :O Gdzie w miescie standardowe 10,5l. Jaki w tym sens? Czy srednia kompa jest nic nie warta?
Ale w czym Ty robisz problem, ten typ tak po prostu ma i jak nie będziesz "pchał samochodu" na drogach ekspresowych i autostradach, jak co poniektórzy, to tak będzie wyglądało prawidłowe spalanie. To auto, tak przynajmniej myślę, zostało zrobione po to aby dawać zadowolenie z jazdy a taką nie jest "jazda o kropelce". Nie za bardzo ten temat mnie interesuje ale w mieście (Wrocław) moje pali 12,8 (na kompie) i nigdy mniej nie pokazał, natomiast w trasie (autostrada) potrafi pokazać 13,6.
Ale w czym Ty robisz problem, ten typ tak po prostu ma i jak nie będziesz "pchał samochodu" na drogach ekspresowych i autostradach, jak co poniektórzy, to tak będzie wyglądało prawidłowe spalanie. To auto, tak przynajmniej myślę, zostało zrobione po to aby dawać zadowolenie z jazdy a taką nie jest "jazda o kropelce". Nie za bardzo ten temat mnie interesuje ale w mieście (Wrocław) moje pali 12,8 (na kompie) i nigdy mniej nie pokazał, natomiast w trasie (autostrada) potrafi pokazać 13,6.
Ja średnio spalam 11-12 litrów w cyklu mieszanym i nie chce być mniej ;) W końcu 1.8 nie jedzie na niskich obrotach - tym bardziej z klimą więc nie wiem skąd rekordy spalania typu 5-6 - oczywiście można tyle zrobić, ale jedzie się 70-90 cały czas, w ogóle nie hamuje i nie staje - rozumiem, że można tak jechać na ekspresówce za TIR-em w tunelu powietrznym i wkurzając przy okazji innych kierowców, ale to nie jazda, a gehenna....
pozwole sobie wkleic cos od siebie... nie zebym sie chwalil bo nie ma czym... ale moj rekord... jak wpadlem na ekspresowke majac 4.6L/100km to stwierdzilem, ze moge pojechac dluzej prawym pasem spadlo do 4.2, ale ostatecznie dobilo tyle, ile widac na fotce. meczaca jazda, ale mozna przezyc na niedlugim dystansie (chyba bym nie dal rady jechac tak na dystansie 150+ km)
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/08/13213-1.jpg
Tego już inaczej nie nazwę jak wynaturzeniem :D
Problem robie z tym, ze troche dziwne gdy komp pokazuje, ze auto pali wiecej w trasie niz w miescie. Spalaniem sie nie martwie, bo dla oszczednosci FN2 nie kupilem.
Ja średnio spalam 11-12 litrów w cyklu mieszanym i nie chce być mniej W końcu 1.8 nie jedzie na niskich obrotach - tym bardziej z klimą więc nie wiem skąd rekordy spalania typu 5-6 - oczywiście można tyle zrobić, ale jedzie się 70-90 cały czas, w ogóle nie hamuje i nie staje - rozumiem, że można tak jechać na ekspresówce za TIR-em w tunelu powietrznym i wkurzając przy okazji innych kierowców, ale to nie jazda, a gehenna....
Tony chłopaki rozmawiają o FN2 w takim aucie się nie liczy spalania. Natomiast w 1.8 11-12 litrów nawet z klimą to już przesada, od świateł do świateł ścigasz się z cieniem chyba...
Natomiast w 1.8 11-12 litrów nawet z klimą to już przesada, od świateł do świateł ścigasz się z cieniem chyba...
dlaczego tak uważasz ?Kolega ma 1,8 i w cyklu 100% miasto, na krótkich odcinkach wciąga mu 10-11 litrów Pb.Jazda żwawa ale bez buta w podłodze.
marcin001984
29-08-15, 16:20
Ja nie wiem jakim trzeba być wybitnie uzdolnionym kierowcą żeby 1.8 palił 12 litrów. Chyba cały czas pełen but - innej możliwości nie ma.
Codziennie do pracy jadę dość dynamicznie żeby się nie spóźnić. Odcinek 22 kilometrów przez cały Poznań robię w +/- 50 minut. Często stanie w korku i duuuużo sygnalizacji świetlnych. Spalanie jakie mi komp. pokazuje to 8 - 8,5 litra. W rzeczywistości będzie pewnie troszkę więcej.
Ale jak trzeba to bez żadnego problemu 6 litrów spali. Nie raz zresztą sprawdzone i przetestowane. Na drodze krajowej w dwie osoby, dwie duże walizki, klimatyzacja ON, prędkość ok 100km/h.
A tu mój post z zeszłego roku;
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13843-Spalanie-w-civic-8-gen&p=2304900&viewfull=1#post2304900
dlaczego tak uważasz ?Kolega ma 1,8 i w cyklu 100% miasto, na krótkich odcinkach wciąga mu 10-11 litrów Pb.Jazda żwawa ale bez buta w podłodze.
wielu z nas ma ten silnik i o ile górne spalanie wg mnie jest możliwe o tyle ,dolna granica hm żenada,tak 4-5 z przodu,ale mijam Was pewnie jak thalie,na 4 biegu
Tony chłopaki rozmawiają o FN2 w takim aucie się nie liczy spalania. Natomiast w 1.8 11-12 litrów nawet z klimą to już przesada, od świateł do świateł ścigasz się z cieniem chyba...
Jakbym się ścigał to byłoby 12-14....w mieście są korki, częste ruszanie + żaden eco-driving oczywiście, ale bez buta w podłodze, a na autostradzie nie pcham auta po prostu :( Uprzedzając docinki, że mam zepsutego 1.8 dodam, że mogę spalić 7 litrów, ale to nie jest jazda, a żeby spalić jeszcze mniej to już sobie nie wyobrażam.
wielu z nas ma ten silnik i o ile górne spalanie wg mnie jest możliwe o tyle ,dolna granica hm żenada,tak 4-5 z przodu,ale mijam Was pewnie jak thalie,na 4 biegu
Górna granica to jest możliwe 12l/100km, ale przy żwawej jeździe nawet tyle nie spali. No chyba że udajecie FN albo nową eRkę i myślicie że jesteście równie szybcy... Ja wielu ludzi znam którzy tym jeżdżą i przy żwawej jeździe nie przekraczają 10l/100. Chyba co poniektórzy myślą że ze swoim 1.8 nie mają sobie równych... :o
Górna granica to jest możliwe 12l/100km, ale przy żwawej jeździe nawet tyle nie spali. No chyba że udajecie FN albo nową eRkę i myślicie że jesteście równie szybcy... Ja wielu ludzi znam którzy tym jeżdżą i przy żwawej jeździe nie przekraczają 10l/100. Chyba co poniektórzy myślą że ze swoim 1.8 nie mają sobie równych...
ja pisałem bardziej z myślą o dolnej granicy ;)
Może i ja coś wtrącę jeżdże codziennie do pracy po Krakowie w jedną stronę mam 3km czyli w sumie 6 km dziennie średnie spalanie to 8,5 9,2 l i nie jadę jak emeryt w trasie 140+ km/g ok 8l wcześniej miałem zfirę 2,0dth i po mieście paliła 8-8,5l tak że spalanie 1.8 uważam za bd nie wspomnę o frajdzie i minach wyprzedzanych kierowców i kierowniczek.
Średnie spalanie przy dynamicznej jeździe:
http://fs2.directupload.net/images/150830/82z6ogs6.jpg (http://www.directupload.net)
Nie wyobrażam sobie jeździć tak strasznie mułowato spalając 5-6L, gdzie tu frajda z jazdy ;)
Przeglądając temat przypomniało mi się stare zdjęcie, które kiedyś zrobiłem trzymając gaz w podłodze na autostradzie. Dodam, że to 1.8 :) http://s12.postimg.org/clfivzl49/Zdj_cie_31_08_2015_00_12_14.jpg (http://postimg.org/image/clfivzl49/)
ja z innej beczki - ile najwięcej wlaliście do baku? Ja dzisiaj wcisnąłem 55,2 litra, a wcale na oparach nie był (jakieś 50km na rezerwie). Wątpię żeby na stacji przy hipermarkecie (Leclerc w Gdańsku) coś kręcili z dystrybutorem. Owszem jest tam lekko z górki i specjalnie dolewałem po trochu jak już pistolet odbijało, ale żeby aż tyle wlazło. Wcześniej maks wlewałem coś koło 53,5 na innych stacjach.
W podobnej sytuacji, jak Twoja zatankowałem ponad 57 litrów na Statoil w Poznaniu. Złożyłem reklamację przez formularz kontaktowy na www i została ona bez żadnych problemów uwzględniona.
W podobnej sytuacji, jak Twoja zatankowałem ponad 57 litrów na Statoil w Poznaniu. Złożyłem reklamację przez formularz kontaktowy na www i została ona bez żadnych problemów uwzględniona.
i co w wyniku uwzglednienia sie stalo? bo to mnie akurat ciekawi :)
47L przy zasięgu zerowym. W instrukcji napisane jest że zbiornik ma 50L więc coś chyba nie tak z dystrybutorem.
i co w wyniku uwzglednienia sie stalo? bo to mnie akurat ciekawi :)
Zaproponowano mi darmową myjnię lub zatankowanie 10 litrów paliwa. Wybrałem to drugie.
Ja max wlewalem 45 litrow majac przejechane kawalek ponad 700km i jadac z dusza na ramieniu, zeby sie dokulac do stacji, bo zasieg od pewnego czasu pokazywal 0.
Zaproponowano mi darmową myjnię lub zatankowanie 10 litrów paliwa. Wybrałem to drugie.
no i fajnie :)
no i fajnie :)
niby fajnie, bo dostal 10 litrow paliwa, pytanie ile jeszcze osob sie nacielo i nie zwrocilo uwagi, bo nie tankowali na pustym baku?
Szkoda, ze nie poszlo zgloszenie do odpowiedniej instytucji
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.