Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dzialanie hamulcy po swapie.



BartekR
02-04-12, 14:16
Panowie jak wiecie lub nie. Pisalem kiedys Post na temat ze mam inne tarcze na osi przedniej. Prawa byla 262 i lewa 242. Wiec w zlosci do kupilem lewa strone na 262 taka sam jak prawa. WIec mam w EJ9 na przodie tarcze 262 z zaciskami Lukasa. ( nie wiem z jakiej hondy ). W kazdym razie. Poza wymiana lewej calej strony nie wy mienialem nic. POmpa zostala oryginalna itd. Uklad o dpowietrzony (z ABS). Wszystko hamuje, smiga i gra muzyka.

Nurtuje mnie jeda rzecz, mianowicie:

Przy zgaszonym s ilniku pedal wciskam 2-3 x i robi sie twardy, przy dlugim trzymaniu i mocnym wciskaniu trzyma caly czas okreslone polozenie - wiec jest OK

Przy zapalonym silniku, ABS zaczyna mi dzialac w 1.3 moze 1.4 dlugosci dzialania pedalu i samochod staje jak wryty - Czyli wszystko OK

Przy zapalonym samochodzie na postoju wciskanie pedalu bardzo mocno powoduje iz pedal dochodzi prawie do podlogi. - I tu pytanie o co chodzi ?


Dodam ze z wczesniejszymi hamulcami 242 nie mialem takiego problemu.

Gdyby nie fakt ze auto hamuje normalnie, na wylaczonym silniku pedal jest twardy i trzyma pozycje po mocny m wciskaniu. Powiedzial bym ze jest wszystko OK. Ale ta jedna rzecz mnie wlasnie martwi :(

Yotomeczek86
02-04-12, 14:18
Pompa hamulcowa jest wspomagana podciśnieniem z kolektora dolotowego. Jak zgasisz silnik to brakuje podciśnienia i dlatego masz pedał twardy. Więc tutaj nie masz czego się martwić, wszystko w porządku jest :)

BartekR
02-04-12, 15:06
Wiem Kolego Yotomeczek86 Ze przy wspomaganiu jest ''twardy'' pedal na zgaszonym silniku. Mi bardziej chodzi o te jaja ktore sie dzieja na zapalonym silniku i probie wcisniecia pedalu na postoju. Chodzi o to ze potrafie go wcisnac do prawie samej podlogi. Czy to moze byc wina puchniejacych przewodow elastycznych ? Moze przez wieksza wewnetrzna pojemnosc zacisku ???

lukasz-lukasz
02-04-12, 19:10
jaką masz pompę?

BartekR
02-04-12, 21:16
Pompe mam serie od Ej9. Ale z tego co mi wiadomo to do swapu samego przodu nie jest wymagana wymiana pompy.

czescicivic
05-04-12, 23:14
Czyli pompa wyrabia jeszcze ale juz pod koniec wciskania pedalu.

szczwanyhenio
06-04-12, 16:18
przerabiałem to po swapie z 242 na 262 (Lucas), na seryjnej pompie hamowało ok ale pedał kończył sie przy podłodze
po zmianie pompy na 1" wszystko śmiga jak należy.

CRX1
06-04-12, 17:07
[QUOTE=BartekR;1614893]Przy zapalonym samochodzie na postoju wciskanie pedalu bardzo mocno powoduje iz pedal dochodzi prawie do podlogi.[/QUOTE
Jest to objaw przepuszczającej pompy na sekcjach,po wymianie na sprawna, powinno być ok.