PDA

Zobacz pełną wersję : spoiler malowanie sprejem??



titek1991
30-03-12, 23:27
witam mam do malowania spoiler i chciałbym go pomalować samodzielnie sprejem, zakupionym na allegro podobno podaje sie kod lakieru i oni dobieraja kolor. Jak bedzie to wygladać czy ktoś juz malował takim sprejem ??

Son - Goku
30-03-12, 23:31
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?135402-Malowanie-zderzaka-FOTOSTORY

adrianp02
30-03-12, 23:37
ja takowy zakupilem i malowalem nim jak narazie tylko grilla,ale efekt jest zadowalajacy jak na bardzo niskie koszty i moge polecic ten sposob...

Sprezyna
31-03-12, 10:44
Osobiscie malowalem 2 spilery sprejem i musze powedziec jedno. Jak sie przylozysz do tego to dla zwyklego zjadacza chleba nie bedzie widoczne czym bylo malowane. Polecam dac ze 3 warstwy klaru na koniec i bedzie git.

titek1991
31-03-12, 14:24
a mam takie pytanie jeszcze czy spoiler od VTI rózni sie czyms od takiego spoilera: http://tablica.pl/oferta/spojler-honda-civic-96r-6-gen-zielony-IDMhgL.html

surf_star
31-03-12, 18:46
Ja będę przymierzał się do malowania listew, klamek, lusterek i tej wnęki na tablicę rejestracyjną. Wszystko planuje walnąć właśnie sprayem, niestety nie mam kasy na lakiernika. Ewentualnie jak uda mi się pożyczyć pistolet to pomaluje pistoletem. Zrobię relację z walki :)

pyotreq
31-03-12, 21:51
a mam takie pytanie
Z tego co widzę to jest to spoiler taki jak w VTI tzn. była chyba opcja montażu tego spoilera w słabszych wersjach w fabryce.

Konrad84
31-03-12, 22:16
do większości kodów lakierów jest kilka alternatyw, trzeba mieć fart żeby trafić odcień bez próbki lakieru. Trzy warstwy klaru ?

to jest spoiler od vti.

titek1991
01-04-12, 14:02
wiem ze były tez montowane orginalne spoilery nizsze jak w VTI sam nawet kiedys taki miałem.

tak cieżko jest trafic odcien w moim przypadku jest to jeszcze czerwony ale na spoilerze nie bedzie mysle tak widać

Konrad84
01-04-12, 19:31
był niższy spoiler akcesoryjny.

Będzie nie będzie, zależy kto paczy.

titek1991
04-04-12, 18:35
Osobiscie malowalem 2 spilery sprejem i musze powedziec jedno. Jak sie przylozysz do tego to dla zwyklego zjadacza chleba nie bedzie widoczne czym bylo malowane. Polecam dac ze 3 warstwy klaru na koniec i bedzie git.

a mógł bys mi powiedzić jak ich malowałeś bo jednak spoiler trzeba pomolować z kazdej strony a to nie jest kawałek prostej blachy mocowałeś go jakoś zeby mniec dostep do kazdej strony czy malowałes po kawałku(ale tak chyba nie wyjdzie za ładnie) ??

civic-5
05-04-12, 22:03
Siemacie, ja także malowałem swoj spoiler od VTI do mojej 5d, titek tak jak mowisz musisz malowac etapami najpierw dolna czesc pozniej gorna lub na odwrót, przynajmniej ja tak robiłem, pozniej na koniec klar i jest gitara, niema sensu wydawac kilkaset zl na element jakim jest spoiler. Powodzenia.

titek1991
05-04-12, 22:06
dzis własnie pomalowałem i strasznie matowe wyszlo i chropowate nie wiem czy cos zle zrobiłem czy trzeba polerować??

Son - Goku
05-04-12, 22:34
jak wyszło Tobie jak piszesz to odstaw polerkę.

Zrób to jeszcze raz gdyż polerka dużo Cie tu nie uratuję w takiej sytuacji.

Jesteś pewny że zrobiłeś jak było tu pisane??

Jak nie wiesz, opisz tu jak malowałeś, to sie poprawi jak co.

titek1991
05-04-12, 22:42
1. zmatowiłem stary lakier
2. odtłusciłem go i przemyłem
3. połozyłem dwie warstwy podkładu
4. przetarłem go papierem wodnym 1200 oraz przemyłem zmywaczem
5. połozyłem 3 warstwy bazy
6. połozyłem 5 wartsw klaru
Oczywiscie wszystko w odstepach czasowych baza tak zeby zmatowiała a potem po ok 1,5h zaczełem psikac klarem, wszystkie spreje dobrze zamieszałem

Son - Goku
05-04-12, 22:48
powinno najpierw się myć potem odtłuścić jak coś.

Ogólnie to co piszesz powinno dać radę.

Temperatura w sumie też powinna być ciepła w otoczeniu.


Malowałeś ok 30 cm od przedmiotu ??

titek1991
05-04-12, 22:52
sorry niemyłem tylko wytarłem nitro
tak baze ok 25cm a klar ok 30cm

civic-5
06-04-12, 07:51
no to wszystko wydaje się byc prawidłowe, takze moim zdaniem lakiery Ci się pokłóciły ze sobą i zrobiło się to chropowate...

titek1991
06-04-12, 11:50
a ile kosztowało by zakup w mieszalni tak zeby na spoiler starczyło do kompresora bo kolega ma i juz nie bede sie z tym bawił bo szkoda kasy na pasty polerskie itp. a efekt nie bedzie pewnie zadawalający

AbZuJ
07-04-12, 15:10
Wg mnie zrobiłeś za duży odstęp między bazą a klarem, powinieneś klarować baze jeszcze jak jest mokra. no i 5 warstw klaru to za dużo max 3 pewnie robiłeś za ciękie warstwy i lakier się nie rozlał. Co do polerki to w ten sposób można dużo uratować ale trzeba mieć maszyne bo ręcznie nic nie zrobisz.

PS. jaką miałeś dysze do spraya? tą standardową? bo są dostępne dysze które dają strumień "taki" jak z pistoletu lakierniczego.

marceli93
07-04-12, 15:35
ja malowałem u siebie grill sprejami i troszkę przesadziłem z klarem więc były 2 zacieki ale ogólnie po ich spolerowaniu wygląda bardzo dobrze :) Klar ładnie sie rozlał więc nie musiałem polerować :)

civic-5
07-04-12, 15:44
abzuj dokladnie tak jak powiedziales, sa dostepne roznej szerokosci dysze, teraz to juz mysle ze standartowo sprzedaja przy kupnie spraya (przynajmniej ja tak mialem). A jesli chodzi o odstepy poniedzy warstwa bazy a klaru to "chyba" niema jak namniejszej roznicy i nie robi to wiekszego znaczenia.

AbZuJ
07-04-12, 16:02
abzuj dokladnie tak jak powiedziales, sa dostepne roznej szerokosci dysze, teraz to juz mysle ze standartowo sprzedaja przy kupnie spraya (przynajmniej ja tak mialem). A jesli chodzi o odstepy poniedzy warstwa bazy a klaru to "chyba" niema jak namniejszej roznicy i nie robi to wiekszego znaczenia.

z tego co mi wiadomo to właśnie jest różnica bo bazy nie można przesuszyć. Jak się ją przesuszy to później robi się taki mat i może się zwarzyć. Najlepiej jak by się wypowiedział kolega sivybil on mi kilka rzeczy lakierował i ma dobre pojęcie na ten temat.

sivybil
07-04-12, 21:56
Abzuj z tym przesuszeniem to tak nie do końca. Jeśli przesuszysz bazę to po jakimś czasie zacznie Ci odchodzić klar natomiast to nie jest przyczyna matowego klaru lub chropowatego lakieru. Mat spowodowany jest złym rozlaniem się klaru. 5 warstw bezbarwnego to dużo, zgodnie technologicznie powinna to być jedna warstwa kontaktowa i dwie warstwy pełne. Generalnie za mało klaru albo inaczej mówiąc trzeba pistoletem lub sprayem lecieć trochę wolniej, na spokojnie tak żeby zaraz za dyszą robiła się błyszcząca powłoka klaru.

P.s Nitro używa się do mycia narzędzi, nie do odtłuszczania. Użyj zmywacza silikonowego:)

Kriss91
07-04-12, 22:04
Kolejną warstwę nakłada się po odparowaniu poprzedniej (zależy od lakieru i warunków w pomieszczeniu, ale zwykle to kilkanaście/kilkadziesiąt minut). Baza robi się wtedy matowa i "sucha". Jeśli nałożysz zbyt wcześnie powstaną zacieki. Jeśli zbyt późno, warstwy nie połączą się we właściwy sposób.

sivybil
07-04-12, 23:56
Dokładnie tak jak pisze Kriss91
p.s Wesołych Świąt Wam życzę :)

Sprezyna
08-04-12, 23:03
Z tego co zauwazylem po 2 pierwszych warstwach klaru spoiler byl matowy lecz 3 dal mu oczekiwany polysk bez szlifowania czy czyszczenia. Co do zaciekow najlatwiej je zrobic na "laczeniach" pionu z poziomem :P