PDA

Zobacz pełną wersję : Gaśnie po rozgrzaniu? bląd 15 (sygnał wyjściowy zaplonu)



PMX
01-07-07, 10:48
Witam....

Od razu mowie ze przegladalem forum i niestety odpoweidzi na moj problem nie znalazlem:(

Sprawa wyglada tak, Hania odpala tak jak zawsze, na dotyk... po przejechaniu okolo 8-10km gaśnie, nie jest to gaśnięcie takiezamulajace tylko poprostu odcina calkowinie zaplon wywalajac blad 15 ( sygnal wyjsciowy ukladu zasilania. w vtecu opisane jest to jako sygnal wyjsciowy zaplonu). Po zgasniecui odpali ale tylko na chwile i to na coraz krotsza chwile az w koncu w ogole nie chce odpalic;] Ostatnio nawet po takim mieleniu rozrusznikiem odpalila ale jakos dziwnie "mruczala" i muscila spaliny w filtr powietrza nie w wydech :| Potem bylo wszystko OK. Po odczekaniu dluzszego czasu, 2h, odpala i znow mozna jechac te 8km i tak w koleczko....

Przeczyscilem palec rozdzielacza bo na innym forum wyczytalem ze to moze byc przyczyna (choc nie wierzylem w to)....

Nie wydaje mi sie ze to jest problem z pompa paliwa poniewaz mam zalozona odcinke jej zasilania i nawet jesli odetne pompe to auto reaguje zupelnie inaczej (zamula az w koncu staje)

Ci z ktorymi rozmawialem stawiaja glownie na katalizator, czyzby sie az tak zatykal przy rozgrzaniu? skad w takim razie komp odczytuje blad??

Dzieki za wszelkie sugestie

fazer1985
01-07-07, 11:54
Na poczatek sprawdz czy dostaje paliwo bo piszesz o zaplonie ale dla upewnienia sie sprawdz to, sprawdz tez czy jest iskra (oczywiscie sprawdz te rzeczy jak bedzie miala problem z odpaleniem). Jesli juz sprawdzisz i okaze sie ze jest problem z zaplonem i iskra zdejmij kopulke zdejmij paluszka i zdejmij wszystkie te kabelki co wystaja pod nim i przeczysc je papierem sciernym jakims 700(bralem na oko) a styki jakims oderdzewiaczem tylko nie zachlap aparatu :) mozesz jeszcze pokusic sie o lekkie dopchniecie 2'ch przewodow wystajacych z tylu aparatu od strony szyby czolowej i zdjecie kostek na zewnatrz aparatu i przeczyszczenia ich. Jest jeszcze motyw ze cewka zaplonowa po nagrzaniu sie moze nie dawac iskry wystarczajacej do dzialania silnika tu pomoze jedynie zakup nowej ok.80zl na allegro widizalem :) albo chwilowa jej zamiana z kims. Swiece tez po nagrzaniu moga dawac takie objawy wiec wykrecasz sprawdzasz czy maja te same symbole ktore zaleca HONDA. MOze tez sie zdazyc ale to raczej ciekawostka
Ja w swoim d15b2 mialem taki problem po wczesniejszym dlubaniu , mialem rozwalona kostke od impulsatora ale ona jedynie powodowala ze licznik czasami nie chodzil jak ją wymienilem to musialem gdzies poruszyc przewody (mogly byc juz troszke zfatygowany) i zrobilem gdzies zwarcie. Na tym samym przewodzie co idzie do impusatora sa tez przewody z aparatu zaplonowego, a to wszystko z kolei jest na obwodzie polaczone gdzies z przekaznikiem pompy paliwa co unieruchomilo mnie gdzies na wiosce 20min jazdy za Szinem ale z elektrykiem szybko to ogarnelismy :)

PMX
01-07-07, 13:11
Zdejmowalem kopulke aparatu, w srodku wyglada jak nowka, takze styki kostek z niego wychodzacych sa idealnie czyste....
Jak hanka znow zdechnie sprawdze czy jest iskra...

Czy z aparatu idzie do kompa jakis sygnal w momencie iskry?? bo jesli nie to skad komp zglaszalby blad??


Co do paliwa to raczej dochodzi (coprawda nie sprawdzalem) ale nie widze przyczyny dlaczego mialoby nie dochodzic po 8km jazdy/rozgrzania

Wooyyek
01-07-07, 14:17
Jest jeszcze motyw ze cewka zaplonowa po nagrzaniu sie moze nie dawac iskry wystarczajacej do dzialania silnika

Widziałem taki sam problem w koreańskim aucie :) i to był właśnie układ cewki i generatora impulsów...
Rozgrzana-uszkodzona cewka daje właśnie takie objawy.

PMX
01-07-07, 15:13
OK, Panowie, ale o ktora cewke chodzi bo w aparacie sa dwie;] jedna plaska w poblizu wirnika w aparacie a druga duza czarna z ktorej wychodzi palec;] ktora najczesciej siada??

fazer1985
01-07-07, 23:15
Najczesciej siada ta czarna ze sprezynka dotykajaca kopulki :) A a sygnal na pewno idzie do kompa i to powiem ze mozliwe ze w jakis sposub ta informacja jest dostarczana dzieki samej cewce bo zanim jej nie wymienilem to obrotomierz szalal mi strasznie a auto w miare rowno jechalo tylko dzwiek silnika byl jakis inny po wymianie cewki wsakzowka przestala przeskakiwac w te i we wte a i silnik zaczal ciagnac do samego konca :)

PMX
03-07-07, 20:25
Wymienilem cewke (ta duza czarna) i dalej to samo ;]
Od strony silnika na wale aparatu jest taka krzywka, identyczna jak ta od czujnika pierwszego cylindra, do czego ona sluzy?? z jakim czujnikiem wspolpracuje??

Wymienial moze ktos to cos (cewka??) plaskiego umocowanego pionowo w kolorze kremowym?? Obok tego czegos wiruje wirnik aparatu. To pewnie jakis impulsator (cewka) i mysle ze on nawala jak sie mocno nagrzeje... Robil to ktos??

fazer1985
04-07-07, 09:31
A to cos to nie jest przypadkiem modul zaplonowy ...??Aaa powiem jeszcze jedno rozmawialem ostatnio z kolesiem co niby siedzi w aparatach zaplonowych od 92 roku i jego zdaniem w aparacie zaplonowym sa jakies 3 czujniki ktore mogly nawalic nawet jeden z nich moze sprawiac spore zamieszanie ale powiem tak wez poszukaj kogos ze swojej okolicy z takim samym autem i zamiencie sie np. zrob swapa :) bebeszkow z aparatu zaplonowego pozatym sprawdz jeszcze te swiece no bo one tez jak sie nagrzeja to nie daja iskry ... kurcze jesli to nie pomoze to moze ustaw sie do ASO na sprawdzenie tego bo szkoda Hanki QP :(

PMX
04-07-07, 10:45
Dzieki za zaintersowanie fazer :piwo2:
Wlasnie kurcze nie mam zadnego znajomego w okolicy z hania, a do obcego goscia isc prosic o swapa troche nie teges.
Wlasnie doczytalem ze to cos to modul zaplonowy (to kremowe plaskie przykrecone pionowo), wyczytalem tez ze jesli hania gasnie po rozgrzaniu to na 90% wlasnie to a nie cewka ;]
W aparacie jest cewka, moduł zaplonowy, czujnik I cylindra i jeszcze jeden czujnik (przy łożysku) z identyczna krzywka na wale jak ten od I cylindra... tyle ze jeszcze nie wiem co to jest :]


Aaa no i jedyna zmiana w zdychaniu Hanki to to ze pierwszy raz zgasla mi wywalajac check engine... zaraz potem jak ja odpalilem juz nie za kazdym razem wywala check... tylko poprostu sobie zdycha ;] pompa OK.. slychac ja.
Mysle ze jesli bylby to problem ze swiecami to komp nie wywalilby blędu, jesli chodzi o kable to mozliwe ze jest gdzies przebicie i dlatego poszedl wlasnie moduł, choc to mao prawdopodobne.
Co ciekawe natknalem sie tez na stwierdzenie ze w przypadku braku/braku kontaktowania tego kabla masowego łączącego pokrywe zaworów z karoseria moduł potrafi sie uszkodzic z powodu przepięć od kabli WN... dzis sprawdze polączenie
Dzis wymontuje moduł ... łudze sie ze na oko bedzie widac jego uszkodzenie ;] (watpie) wymienie/podmienie i dam znac :D

Co do ASO to najpierw zrobie wszytsko co w mojej mocy ;) troche zal niepotrzebnie kasy (chociaz z drugiej strony jak zaczne wymieniac to moge czasem jej wiecej wydac :( ).... a wydatkow sporo...

fazer1985
04-07-07, 23:04
Spoko :piwo2: tez to przerabialem i wiem jak to moze zirytowac :)hihi tylko smieszne jest to ze ja wyczytalem ze jak sie nagrzeje i gasnie(nie pali) to wlasnie cewka ale skoro wymieniles cewke i dalej kaplica to musi byc moduł wiec wymieniasz i latasz dalej :) wiesz podsunales mi pewien pomysl co do tego kabla na pokrywie zaworow i jego masowaniem... u mnie przez jakis czas byl on odlaczony i cewka padla ale jeszcze dalo sie jezdzic az sie nie dalo :) i wtedy ja wymienilem teraz alarm sam mi sie zalacza (mimo ze mam odlaczony czujnik wstrzasowy) wiec podejzewam ze gdzies jest przebicie i moze to tez mialo wplyw na cewke ale juz wsio gra :) aaa daj znac jak wymienisz modul :)

PMX
05-07-07, 10:04
Nooo grunt ze ogarnąles problem :)

Sprawa ma sie tak... rozebralem wczoraj aparacik na czesci pierwsze... owy tajemniczy czujnik o ktorym pisalem to wlasnie czujnik dajacy info do kompa kiedy ma byc zaplon (pracuje z 4 krzywkami) i mysle ze to wlasnie on nawala a to dlatego ze komp wywala mi blad ktory wskazuje na to iz nie dociera do kompa sygnal zaplonu (sygnal wyjsciowy ukladu zasilania). Patrzac na polaczenia modulu w aparacie dochodze do wniosku ze modul nie wysyla zadnego info do kompa a jedynie odbiera sygnal z kompa "wzmacnia" go i zapodaje na cewke. A wiec jesli modul bylby walniety to komp nawet by o tym nie wiedzial ;]
Jesli sie myle to prosze niech mnie ktos poprawi i wyjasni jak to jest naprawde ;p

Wczoraj zalatwilem sobie dawce częsci - aparat od CRX 1.6, jest oczywiscie inny ale czujnik o ktory mi chodzi jest niemal identyczny...
Tak wiec dzis robie przeszczep i ... no wlasnie ciekawe czy cos z tego wyjdzie ;)

fazer1985
06-07-07, 15:16
tu masz raqcje tak by bylo z tym modulem , wlasnie tez mysle o tym czujniku jak dorwe jakis aparat za mala kase to tez go wymienie :) oczywiscie gdy zrobisz swapa tego czujnika powiedz czy juz wsio gra to by duzo pomoglo nam wszystkim:)

PMX
06-07-07, 16:09
Ofkors ze sie podziele wrazeniami ze swapa ;)

Wczoraj wymienilem tylko modul (dojscie do czujnika utrudnione) poki co hania jesczze nie zdechla ale mysle ze to tez dlatego ze jest chlodno i nie dala ady sie dobrze rozgrzac. Za to na tym module jakby nie miala ducha... poprzednio po 4-4,5 tys obrotow dostawala kopa (cos jak v-tec a to przeciez D15B7 co swoja droga mnie zastanawia) a teraz ciagnie slamazarnie jak by ktos ja na uwiezi trzymal.... moze to kwestia ustawienia zaplonu.
Z czujnikiem halla bede grzebal dzis albo jutro... dam zanc co wyszlo
pozdro

fazer1985
07-07-07, 15:06
Powodzonka przy modach :piwo2:

PMX
08-07-07, 18:02
Jak juz wspomnialem wymienilem modul i auto poki co jeszcze mi nie zgaslo;] az dziwne swoja droga bo przekonany bylem ze to czujnik halla jest uszkodzony. Poki co dalsze mody aparatu zawieszam ;) jak zdechnie to bedziemy myslec dalej
Pozdrawiam

fazer1985
09-07-07, 22:00
Ooo !! to dobry znak :) jak moja wroci od lakiernika to kupie moduł i zobacze czy cus pomoze i mi :) a tak apropos ile dales za moduł??

PMX
09-07-07, 22:34
Modul mialem gratis... załatwilem sobie jak juz wspominalem caly aparat z uszkodzona cewka (podobno)
Modul mozna kupic w necie chocby tutaj http://moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=205191&kategoria=100105&grupa=c111421 ale strasznie drogo, gdzies widzialem za 117zł, jak znajde, dam znac
Powodzenia w grzebaniu...

fazer1985
10-07-07, 10:48
Uuu mi mechanik powiedzial za moduł 80 zł. wiec chyba biore puki ma :) poczytalem troszke o czujniku halla i powiem ze u mnie to moze byc wlasnie on , podejzewam ze jest gdzies poluzowany na stykach albo gdzies mu masa ucieka bo to w sumie dzieki niemu w odpowiednim momencie silnik dostaje iskre, ale kupie jeszcze modul, kopulke bo moja jest bez uszczelki i moze tez cewke zeby wsio bylo nowe :)

PMX
10-07-07, 13:30
Bierz modul za taka kase, napewno sie kiedys przyda ;]
Tez bylem przekonany ze u mnie jest czujnik halla walniety, ale kurcze po wymianie moduly jakos chodzi.... ;)
czujnik halla masy nie potrzebuje, moze byc zle wyregulowany (mozna go lekko regulowac na srubach mocujacych) przez co jest za daleko od krzywki na osi aparatu i nie dziala poprawnie (powinien byc jak najblizej ale nie ocierac). Mozesz tez miec wybite lozysko walu aparatu przez co krzywka raz jest w odpowiedniej odleglosci od czujnika a raz nie ;]

Pozwodzenia

fazer1985
10-07-07, 15:07
Musze to sprawdzic z ta regulacja , a co do lozyska to juz sprawdzalem i wszystko jest ok , narazie autko stoi u lakiernika wiec zaczne grzebac jak juz odbiore furke :)ale modul kupie juz dzis :)

PMX
16-08-07, 08:30
Witam ponownie....

Po takim przebiegu moge stwierdzic ze problrm rozwiazany... auto nie gasnie, wszystko bangla, a sprawca calego zamieszania byl oczywiscie :D modul zaplonowy.

Pozdrawiam
Temacik mozna pozamykac ;)