Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju - odpowietrzanie?
Dziś po ciężkiej walce, założyłem chłodnicę oleju. Jest to bodajże 15sto rzędowa z Mitsubishi. Do tego oplowska podstawka pod filtr z termostatem, i 2x1,5m przewodu fi10mm.
Odpaliłem, pojeździłem, no a chłodnica zimna... Wskazania temp oleju są niemiarodajne, podobnie ciśnienia, składając gdzieś zrobiłem zwarcie do masy. Ale mniejsza z tym... Czy taką chłodnicę się odpowietrza? Zalałem do niej przed przykręceniem węży jakieś 200ml oleju. Chłodnica zimna, a troszkę go pogoniłem... Gdzie jest błąd?
termostat sprawny ??
btw odpowietrzasz w zależności jak podłączyłeś :) nikt Ci nie powie bo to nie są standardowe rozwiązania :)
musisz pogonić autem i ustawić na pagórku tak żeby powietrze mogło spokojnie wypłynąc w kierunku filtra :)
macie w swoich civicach suchą miskę na ciśnieniu, że chcecie odpowietrzać układ? :rolleyes: Stawiam albo zaciety termostat albo zla kolejność podkładek.
chodzi o to że mógł tak zamontować chłodnice ze powietrze będzie mu się zbierało w jednym miejscu ciągle :)
Kolejność to przykręcona do bloku podkładka z termostatem do chłodnicy, na niej podkładka z AG do ciśnienia, temperatury i smarowania turba, a na tym filter oplowski. Całą podkładkę z termostatem dokładnie wymyłem, może po prostu termostat faktycznie walnięty... Ale może to przez węże do chłodnicy, które w najwyższym punkcie są powyżej kółka wałka rozrządu. A tak w ogóle, to w oplach przy 90* czy przy 110* się otwiera obieg?
powodzenia z odpowietrzeniem :) xD
Czyli przez wysokość prowadzenia przewodów będzie problem?
chodzi o to że mógł tak zamontować chłodnice ze powietrze będzie mu się zbierało w jednym miejscu ciągle
nadal nie do końca przemyślałeś schemat budowy układu smarowania.
Kolejność to przykręcona do bloku podkładka z termostatem do chłodnicy, na niej podkładka z AG
a więc zejdź do kanału i założ to odwrotnie..
Fawor, tylko że jest to niewykonalne, do bloku mam wkręconą redukcję z bodajże M22 na M18, tak że jestem skazany na taką kolejność. Podejrzewasz, że to wina właśnie takiego montażu?
Gwint do przykręcenia filtra to M20x1,5. W każdej hondzie. Kupujesz podstawkę Mocala z nyplem Mocala (drogi, ale inaczej nie da rady - w żadnym hydraulicznym sklepie takiego nie znajdziesz, bo pracowałem w tej dziedzinie i sprawdzałem). Przez AG olej przepływa środkiem. Przez Mocala obwodowo. Także sam wywnioskuj resztę i złoż jak bozia przykazała.
Ok, co do gwintu to się zgadza, w bloku jest bodajże M22x1,5. Hmmm, jakoś mój ograniczony rozum nie potrafi zajarzyć jaki to stwarza problem... Pomiędzy podstawką oplowską jest podstawka AG, a na niej filtr oleju. Całe to nieszczęsne AG to tylko kawałek aluminium z krzyżem w środku, jakby tego AG nie było, to wydaje mi się, że byłby taki sam problem jak teraz.
Mógłbyś jakoś tak łopatologicznie wyjaśnić?
http://imageshack.us/photo/my-images/406/2153202987.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/811/podnk.jpg/
odgrzeje kotleta.... poradziłeś sobie ?
Ja mam do bloku podstawkę z termostatem później Ag a później filtr i wszystko działa ok, oplowska chyba przy 110*C się otwiera (gdzieś w necie doczytałem ale nie mogę znaleźć)
Przewody masz fi 10 wewnątrz ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.