PDA

Zobacz pełną wersję : D14A8 temperatura cieczy



michal660
21-03-12, 19:19
Witam, zauważyłem dzisiaj u mnie problem z temperaturą cieczy to znaczy jechałem dzisiaj trasą po autostradzie ok 30 km i temperatura była ok 1/3 skali ale kiedy wjechałem do miasta i stałem w kolejce na stacji benzynowej zauważyłem że temperatura osiągnęła ok 2/3 skali i nadal wzrastała, otworzyłem maskę i obserwowałem wentylator który się włączał lecz nie obniżał temperatury do normalnego poziomu i utrzymywała się ona cały czas przy górnej granicy. Dodam jeszcze że płyn chłodniczy jest zarówno w chłodnicy jak i w zbiorniczków wyrównawczym, nawet lekko powyżej maximum. Co może być powodem takiego zachowania temperatury, macie jakieś pomysły, sugestie?
pozdrawiam.

wojti
21-03-12, 19:23
termostat na pierwszy plan bym sprawdził. Może się nie otwierać i dlatego Ci temperatura tak wzrasta.

Sheiva
21-03-12, 23:06
Jakby termostat się nie otwierał, to by się zagrzał duuużo szybciej, poza tym, gdyby się nie otwierał, to by wentylator się nie włączał. Ale fakt, dziwna sprawa. Na pewno masz chłodnicę zalaną do pełna ? Jak się nie mylę, to one nie mają odpowietrznika i układ w dużej mierze odpowietrza się sam, także zapowietrzenie też można wykluczyć. Stało się to samo z siebie czy po wymianie płynu lub czegoś podobnego ? Jak długo (ile km lub minut) musisz jechać żeby silnik zaczął łapać temperaturę i żeby osiągnął prawidłowe 1/3 skali ? Dziwne to, ale faktycznie wygląda na termostat, tylko ciężko określić (przynajmniej mi w tym momencie) co z nim nie tak. Może być tak, że faktycznie się nie otworzył, a na autostradzie silnik studził pęd powietrza i dopiero w mieście ukazał się objaw - ale dziwne to, że wcześniej wskazówka nie falowała, nie opadała, nie wzrastała, tylko stała na 1/3 i to przez 30km... Sprawdź jeszcze czy dolny wąż chłodnicy po osiągnięciu prawidłowej temperatury jest zimny, letni czy gorący. A może wentylator po prostu załącza się za późno - czujnik ? Pojeździj teraz po mieście, nie autostradzie i daj znać co zaobserwowałeś :)

Dextero
22-03-12, 00:28
Termostat może również się później otworzyć, co za tym idzie temperatura będzie wyższa. Ale to raczej nie to, bo w czasie jazdy miałeś normalną. Jedną z możliwości jest zapowietrzony układ. Może też być zapchany i nie ma obiegu (bo włączony wentylator nie zbijał temperatury). Jest też możliwość, że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Nie dymi ci za bardzo auto? Jak w czasie postoju ci się grzeje, to możesz spróbować zbić temperaturę dając gorący nawiew na maxa i wcisnąć lekko gazu by płyn szybciej krążył w układzie.

sucharek
22-03-12, 07:06
wymien termostat pewnie sie juz zacina

michal660
22-03-12, 08:28
Samochód łapie temperaturę dosyć szybko, przy obecnych temperaturach to jest to ok 2 km jazdy i już wzrasta, a układ był odpowietrzany może jakieś 2 miesiące temu i stało się tak samo od siebie, sam się zdziwiłem jak na stacji zobaczyłem wskazówkę przy górnym poziomie ale dziwne jest to że wentylator włącza się regularnie tylko nie przy tej temperaturze co potrzeba. Uszczelka pod głowicą to na pewno nie jest to tak to by się płyn mieszał z olejem a u mnie jest wszystko ok i nie kopci praktycznie wgl. Dolny wąż po osiągnięciu prawidłowej temperatury jest gorący. Dzisiaj mam parę spraw w Krakowie to będę obserwował co się dzieje po mieście i w korkach i dam znać co i jak.

MikeFoto
22-03-12, 09:50
Odkręć korek od chłodnicy, jest płyn? Widać go ? Sprawdź górny wąż od chłodnicy miękki/twardy. I na koniec zobacz pod korkiem wlewu oleju na pokrywie czy niema białej mazi. - jeśli wszystko jest ok, to najwidoczniej wina termostatu.

reXio
22-03-12, 11:37
Termostat na 99%! Przerabialem to samo u siebie 2 tygodnie temu. Termostat kosztuje 30 zl, wymiana banalna i juz bedziesz madrzejszy,

sucharek
22-03-12, 18:23
mi sie wysral w tamtym roku

michal660
22-03-12, 19:11
Tak jak pisałem dzisiaj pojeździłem trochę po mieście i w korkach i zaobserwowałem że temperatura do poziomu ok 2/3 skali wzrosła mi tylko raz ale po załączeniu się wentylatora obniżyła się do prawidłowego poziomu, a później już było wszystko w porządku, to znaczy temperatura była cały czas prawidłowa. No to z tego co piszecie muszę się zająć termostatem w najbliższym czasie, i mam takie pytanie wymiana go jest prosta, można sobie samemu poradzić czy raczej nie bardzo?

Dextero
23-03-12, 00:52
Też może być padnięty czujnik załączenia wentylatora. Daje sygnał zbyt późno by wentylator się załączył i dlatego się grzeje. Czujnik jest obok termostatu i o ile pamiętam jest od niego tańszy. Możesz za jednym razem wymienić obie części.
Wymiana banalna http://extern.pl/samochod/termostat/

Matiasq
29-03-12, 18:02
miałem identyczne objawy co ty u mnie termostat był otwarty gdzies tak 1/3 i nawet jak wentylator się włączał to pompa nie wyrabiała przez to ograniczenie w postaci nie otwartego do końca termostatu. Wymieniłem i problem odrazu ustał spadło spalanie bo hanka w zimie w trasie 19 km do pracy w jedna strone paliła 10 l:)u mnie czujnik był sprawny spr w garnuszku na gazie z wodą i termometrem do 120 stopni:) wymień termostat i po problemie

michal660
29-03-12, 21:29
No tak, ja też mam nadzieję, że padnięty jest termostat i wymiana go pomoże. Nawet już zakupiłem owy termostat i w sobotę chcę zabrać się za wymianę, zobaczymy czy będzie wszystko dobrze :) Dzięki wszystkim za pomocne opinie :)

michal660
31-03-12, 13:52
Termostat został dzisiaj wymieniony, teraz zobaczymy czy pomogło :)

Igor26
06-08-12, 09:34
Hejka. Pomogła wymiana termostatu? bo mam to samo co Ty

Poll
06-08-12, 10:17
Termostat VERNETa to 60 zł, robocizna we własnym zakresie 1-2 h. Sprawdź. Temperatura może skakać, albo rosnąć. Sprawdź węże. Przy całkowicie nie otworzonym termostacie czujnik nie jest w płynie i nie załączy wentylatora. Temperaturę da się zbić ogrzewaniem na maxa + nawiew na 4. Jeżeli to utrzyma Ci temperaturę auta to termostat.

Igor26
06-08-12, 19:39
Termostat pół roku temu wymieniony na oem + korek z chłodnicy oem. Ostatnio dokręciłem głowicę bo dwie śruby dało się dokręcić. Teraz spróbowałem odpowietrzyć układ, robiły się bańki na płynie. Auto nie kopci i nie ubywa oleju. Obydwa przewody z chłodnicy mają tą samą temperaturę, chłodnica też no i przewód z nagrzewnicy.

xsysiu
11-08-12, 10:25
I jak tam Michał, pomogło? Mam to samo u mnie, dodatkowo zauważyłem że temperatura szybciej wzrasta jak włączona jest klima. A temperaturę mogę zbić nawet na postoju w korku jak przycisnę obroty powyżej 2000. Węże od chłodnicy też mam ciepłe.





Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

Sheiva
11-08-12, 11:36
Do odpowietrzenia.

michal660
11-08-12, 12:43
No niestety u mnie wszystkie te zabiegi pomogły ale tylko na pewien czas, teraz skoki temperatury znowu dają się we znaki więc już naprawdę nie ma innego powodu jak niestety uszczelka pod głowicą.

Poll
11-08-12, 17:09
Jak przy przegazowaniu Ci się chłodzi to prawdopodobnie pompa wody zdycha ; )

xsysiu
06-02-14, 12:33
U mnie okazało się że minimalnie ubywa płynu z chłodnicy. Dolanie do wyrównawczeho nic nie dawało. Rozwiązuję problem tak że po prostu dolewam do chłodnicy raz na 2-3 miesiące. Na taki okres ubywa jakieś pół litra przy przebiegu ok. 2tys miesięcznie

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

Son - Goku
20-04-14, 23:27
Witam.

Temperatura wzrasta mi już od miesiąca.
Termostat został wymieniony a objawy nie uspokoiły się.
Po zostawieniu auta na max temperaturze, odkręciłem korek chłodnicy i zaczynał wypluwać płyń.
W zbiorniku miałem nawet 2-3 cm powyżej kreski max
(następnego dnia, w zbiorniku było już o wiele mniej płynu)
Płyń nie wymieniany od kupna auta ( 3 lata)


Jaką operację by wykonać, jak się nie chce wydawać pieniążki znów w błoto ?

Nowy płyń ?

Endrju1
21-04-14, 09:27
Czy temperatura wzrasta cały czas (czyli nie zależnie czy jedziesz, czy auto odpalone stoi) czy może tylko kiedy silnik jest mocniej obciążony?
Jak bardzo temperatura rośnie?
Wentylator się włącza?
Co do ubytku płynu, to ubywa ci cały czas, czy tylko po tym jak wychlapało ci korkiem?

Son - Goku
21-04-14, 10:09
Temperatura wzrasta po jakimś czasie, i praktycznie wzrastna na max po czym opada do normalnej pozycji. Czasem lekko też sie podniesie i tak się trzyma. Jakaś dziwna loteria...
(temperatura ta ma działania jak jedzie się w cyklu po mieście, światła, wolne ruchy. Przy jeździe do odcinki ona jak się nie myle nie występuję)

Na temat wentylatora nic nie wiem. Ale mechanik chyba by zauważył skoro próbował tę usterkę naprawić. Mimo to, sprawdzę.
Jak i na temat płynu, dużo nie powiem.

Endrju1
21-04-14, 11:07
Pierwsze co mi przychodzi do głowy, to uszkodzony czujnik temperatury (no chyba że co jakiś czas ci się gotuje i wywala płyn zamkniętym korkiem), bo wentylator działa poprawnie, termostat wymieniony i nawet jeżdżąc do odcinki problem nie występuje.
Można jeszcze podejrzewać uszczelkę pod głowicą ( ale to wtedy raczej wentylator chodziłby cały czas), no i właśnie na wysokich obrotach najbardziej by się grzał, ewentualnie pompa nie daje rady (ale to wtedy w drugą stronę, najbardziej grzałby się jadąc na niskich obrotach, za to po przegazowaniu temperatura by spadała).
Chwilowo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Jeśli masz możliwość sprawdź czy kiedy ci się grzeje, temperatura rzeczywiście rośnie, warto też zrobić test na obecność co2 w płynie (jest w miarę tani a może coś podpowiedzieć).

Son - Goku
21-04-14, 12:17
Wiesz?

Mechanik wspominał mi, że jest uszczelka pod głowicą lekko walnięta. (ale nie sądziłem,że to jej sprawka)
Myślałem,że po prostu chłodnica nie daje rady, skoro na szybkich obrotach temp. jest w normie.

kamilrojek
21-04-14, 18:59
Zrób tak i wszystko będzie jasne. Jeżeli uszczelka dobra ma nie być bąbelków.

https://www.youtube.com/watch?v=bOfnkLXXG20

Son - Goku
21-04-14, 19:09
Ten wężyk jest ściągnięty koło korka chłodnicy,czy od pojemniczka ?

kamilrojek
21-04-14, 20:45
Wyciągasz wężyk z zbiorniczka wyrównawczego i wsadzasz do słoika z wodą. Reszta normalnie, chłodnica zamknięta. Dodajesz gazu i patrz czy lecą bąbelki.

Son - Goku
24-04-14, 18:07
Lecą bąbelki.
Więc wymiana uszczelki (chociaż nie myślę o tym, niech stoi w garażu)

Dzięki wielkie za info.
Pozdro.

rafik54321
30-12-14, 20:36
Mam podobny problem w swojej hani MB2 5D 97r. 1.4. Silnik mocno się grzeje, problem wystąpił nagle, o dziwo po wymianie oleju w silniku, ale to pewnie przypadek. Wentylator się nie załącza. Górny wąż jest gorący, dolny niemal zimny, chłodnica letnia, ale płyn niemal wrze, nawet w zbiorniczku. I teraz najdziwniejsza sprawa, po odpaleniu górny wąż się zassał (spłaszczył tak jakby coś zassało wszystko z niego). Jak czytam ten temat to chyba termostat padł, ale za bardzo nie wiem jak go sprawdzić i gdzie jest.

pafels
30-12-14, 20:41
A jaki masz płyn w chlodnicy?

rafik54321
30-12-14, 20:47
Petrol niebieski

pafels
30-12-14, 21:04
A zmieniałes płyn czy tylko dolewales?

rafik54321
30-12-14, 21:06
Dolewałem.

pafels
30-12-14, 21:30
a zanim były temp mocno na - to też takie cyrki były czy w normie?

rafik54321
30-12-14, 21:38
Ten wąż się "zassał" dopiero na wyższej temperaturze. Jutro chciałem przede wszystkim ten termostat sprawdzić i czujnik temperatury, bo to chyba powinienem najpierw sprawdzić, tylko nie za bardzo wiem jak.

ElDiablo1212
30-12-14, 21:46
Termostat do wymiany zamyka obieg tylko na silnik dlatego dolny wąż jest zimny.

rafik54321
30-12-14, 21:48
Ja jak go można sprawdzić, lub chwilowo obyć się bez niego? Bo wiadomo jutro sylwester i sprawny wóz by się przydał :)

ElDiablo1212
30-12-14, 22:10
Zdemontuj go całkowicie powinno się nie grzać, ale jak silnik wytrzymał i nic mu się nie stało to zapomnij że temperatura podniesie się z dolnej kreski.

rafik54321
30-12-14, 22:12
Zdemontuj czyli tylko wyjąć z obudowy, a resztę jak była tak? Nie chce wałka odwalić więc się pytam. Silnik żyje, bo chodzi dokładnie tak jak wcześniej, nawet głowica się tak nie nagrzewa.

ElDiablo1212
30-12-14, 22:14
tak dokładnie, możesz uszczelkę zostawić w obudowie ale dobrze ją ułóż żeby w kanał nie zassało

rafik54321
30-12-14, 22:16
Ok. Mam nadzieje że to tylko to. Masz jeszcze jakieś rady odnośnie tego, na co uważać itp.

ElDiablo1212
30-12-14, 23:01
Podstaw jakąś miskę na płyn pod auto i przygotuj się na małą dolewkę

snakes
30-12-14, 23:46
A na dolewki użyłeś tego płynu co był zalany?