Zobacz pełną wersję : Klocki hamulcowe tył i jaki system
Witam. Muszę wymienić na dniach klocki hamulcowe tył i tutaj wątpliwości jakie. Honda to D14Z4, MB2, rocznik 2000 z tarczami z tyłu i ABSem. I jaki system tu był? Lucas? Wpisałem od 1998-2001, ale znajduje i akebono, lucas i TRW. I już nie wiem. Tarcze są oryginalne hondowskie, przetoczone. Może mi ktoś doradzić. Szukałem, ale wyszukiwarka znalazła wszystko oprócz tego co potrzebuje ; )
Czemu np na oś przednią można kupić w intercarsie lucas, a oś tylna akebono...? Nie ma na oś tylną lucas? Jak to jest ; )
Witam. Muszę wymienić na dniach klocki hamulcowe tył i tutaj wątpliwości jakie. Honda to D14Z4, MB2, rocznik 2000 z tarczami z tyłu i ABSem. I jaki system tu był? Lucas? Wpisałem od 1998-2001, ale znajduje i akebono, lucas i TRW. I już nie wiem. Tarcze są oryginalne hondowskie, przetoczone. Może mi ktoś doradzić. Szukałem, ale wyszukiwarka znalazła wszystko oprócz tego co potrzebuje ; )
Czemu np na oś przednią można kupić w intercarsie lucas, a oś tylna akebono...? Nie ma na oś tylną lucas? Jak to jest ; )
Najpierw zmierz średnice tarczy, u mnie jest 260 mm z tyłu, więc inne klocki niż w 238. Mi koleś w sklepie dobierał, ale nie był pewny, mówił że są dwa rodzaje długości (wysokości) klocka, i trafił, dobre mi dał, ale później musiałem zeszlifować tego cycka co powinien wejść w krzyż na tłoczku, coś tam nie grało. Dokładnie nie pamiętam jakie kupiłem, w domu mam pudelko, a będę za kilka tygodni dopiero. Pewnie masz te duże tacze z tyłu, bo d14z4 (MB27).
Ja wtedy kupiłem najtańsze jakie były, tomexy, bo tył i tak guwno a nie hamuje więc na przodzie mam bdb zestaw, z tyłu nowy, ale z niższej półki...
Ja chciałem dać Ferrodo, ale przód lucas, a tył akebono O.o Ja mam tarcze tylko toczone, ori.
ja z przodu mam tarcze brembo i klocki lucasa, dają radę, (ale ponoć lepsze są klocki ferrodo premier), tył tarcze bluesceen (coś takiego) i klocki tomexa, generalnie nieźle hamuje, o niebo lepiej niż na starym zestawie. Ja też miałem toczyć, ale zostały by za cieńkie, a wtedy mają dużą tendencje do wykrzywiania sie. Jak zrobisz, będzie dobrze, bo tył i tak mocno nie hamuje.
DamianPietras
22-03-12, 21:45
Akebono - innego na tył nie ma w naszych hondach
To właśnie chciałem usłyszeć. Dzięki za pomoc Panowie ; D
Najlepiej to iść ze starym klockiem do sklepu i przymierzyć. Te wszystkie katalogi to o kant można rozbić. Do tego niektórzy jeszcze mylą "system" z "producentem". Zarówno lucac jak i akebono i trw (i inni) robią klocki w takich wymiarach jak trzeba.
Nie mam możliwości rozebrania klocków i targania ich do sklepu, bo musze zamówić je, a nie będę robił głupiego roboty - rozbierał, składał, a potem to samo.
To kup bez rozbierania, może Ci się uda trafić właściwy rozmiar. W angielkach 6gen system hamulcowy to "lucas" w reszcie "akebono". A teraz gwóźdź programu - nawet jak wiesz jaki system hamulcowy masz nie masz gwarancji, że pasujący klocek kupisz ;] Z tego co pamiętam różne katalogi podają różne dane, nie pamiętam dokładnie ale są chyba dwa (albo trzy?) możliwe rozmiary do wyboru ;)
To kup bez rozbierania, może Ci się uda trafić właściwy rozmiar. W angielkach 6gen system hamulcowy to "lucas" w reszcie "akebono". A teraz gwóźdź programu - nawet jak wiesz jaki system hamulcowy masz nie masz gwarancji, że pasujący klocek kupisz ;] Z tego co pamiętam różne katalogi podają różne dane, nie pamiętam dokładnie ale są chyba dwa (albo trzy?) możliwe rozmiary do wyboru ;)
dokładnie, potwierdzam, informacje w katalogach wzajemnie się wykluczają... najlepiej jakby ktoś Ci zmierzył sowje klocki i zapodał informację co do wymiarów albo numer klocków, jak kupił i pasowały.
Ja będę w domu w okolicy piątku przed świętami (06.04), wiec jak do tego czasu nie zmienisz, to napisz mi PW w czwartek przed świętami, a dam Ci znać jakie kupiłem (co pasowały) i wymiary starych... pzddr
To i ja dodam, ale chyba już pisałem gdzieś wcześniej, u mnie są Tomexy i były niby ok, tylko u mnie są tarcze 260 mm...
Ja mogę tylko powiedzieć, z własnego doświadczenia, że kupowałem raz klocki Ferodo, drugim razem TRW - wybierane z katalogu i w obydwu przypadkach dobrane prawidłowo.
Camellia Racing
27-03-12, 01:23
Ja wtedy kupiłem najtańsze jakie były, tomexy, bo tył i tak guwno a nie hamuje więc na przodzie mam bdb zestaw, z tyłu nowy, ale z niższej półki...
Ja bym powiedział, że złe podejście. Hamowanie tyłu jest tak samo ważne jak przodu jak nie więcej. Jeśli osłabiasz tył wtedy cała masa przenosi się na przód a co za tym idzie ABS częściej się uruchamia co nie jest dobre bo przez to jest większe prawdopodobieństwo że się poleci na ślepo z ABS'em i można na czas się nie zatrzymać. Takie jest moje zdanie.
Ja bym powiedział, że złe podejście. Hamowanie tyłu jest tak samo ważne jak przodu jak nie więcej. Jeśli osłabiasz tył wtedy cała masa przenosi się na przód a co za tym idzie ABS częściej się uruchamia co nie jest dobre bo przez to jest większe prawdopodobieństwo że się poleci na ślepo z ABS'em i można na czas się nie zatrzymać. Takie jest moje zdanie.
Być może masz racje, ale podejmując decyzję kierowałem się zdaniem kilku osób, które mają pojęcie w motoryzacji.
Oczywiście najlepiej jakby wszystko było jak najlepsze, ale przy moim podejściu do samochodu (przewozi z punktu A do B) nie potrzebuje za wiele, a z tym co mam czuje się bezpiecznie i hamuje bardzo dobrze.
I tak podczas hamowania cała masa przenosi się na przednią oś (siła pędu), przód wchodzi w glebe, a tył nijako zostanie odciążony, stąd siła hamowania na tylnych kołach jest znacznie mniejsza potrzebna, żeby także nie wpadały w poślizg... Abstrahując do Twojej odp przekręciłem kota ogonem, ale prawda leży pośrodku :)
Oczywiście najlepiej jakby wszystko było jak najlepsze
A to znowu moim zdaniem jest złe podejście :)
Osobiście kieruję się zasadą, kupując coś tam - mam produkt najtańszy, pośredni i najdroższy. Wybieram ten który jest pośredni lub mieści się między pośredni-najdroższy.
Na najlepsze rzeczy - szkoda kasy bo w większości płaci się za "markę" i "marketing" pozatym jeśli faktycznie są najlepsze to niema sensu montować ich do auta które wykorzystuję "normalnie" (pod tym pojęciem rozumiem auto do jazdy bez ścigania się i jazdy po torze itp). Produkt najtańszy to też pozorna oszczędność. Wg zasady - "Na oszczędzanie mogą pozwolić sobie bogaci". Wiele najtańszych produktów jest tylko "z nazwy", a nie nadają się z pewnością do tego do czego zostały stworzone......szczególnie większość z popularnym napisem "Made in China"
Camellia Racing
27-03-12, 13:11
A to znowu moim zdaniem jest złe podejście
Osobiście kieruję się zasadą, kupując coś tam - mam produkt najtańszy, pośredni i najdroższy. Wybieram ten który jest pośredni lub mieści się między pośredni-najdroższy.
Na najlepsze rzeczy - szkoda kasy bo w większości płaci się za "markę" i "marketing"
To już odrębny temat ;) Zostańmy przy realnym złym/dobrym/najlepszym produkcie. Realnym znaczy z nie podniesioną jakością przez Marketing.
Być możę zrobię jeszcze inaczej. Po prostu i tak auto będzie stało u mechaniora, więc powiem, że chce klocki na tył, ale nie jakiś bubel z plasteliny ; ) Wiem wstyd robić takie rzeczy u mechanika, ale nie mam warunków. Chwilowo mieszkam na osiedlu, gdzie są ciężkie warunki do roboty. Więc nie chce bawić się w wymianę amorków w warunkach polowych. A przy okazji zrobią klocki ; ) + to co wyjdzie w praniu.
Ktoś mi wspomniał o klockach jakoparts? Niby japońskie... Wie ktoś może jak one się spisują?
Ktoś mi wspomniał o klockach jakoparts? Niby japońskie... Wie ktoś może jak one się spisują?
Klocki jako spisują się Jako Tako :)
A na poważnie, firmy nie znam, nie słyszałem. Ale jak sprawdzam w ofercie InterCarsu, to przednie "HERTH+BUSS JAKOPARTS" - 161zł , 158zł tył. Dla porównania - TRW - 184zł i 98zł tył. Ferodo 128zł , 82 tył.
Znajomy handluje klockami Bosch'a, ma dość dobre ceny na nie - przód - 95zl, tył 63zł - na allegro szukać użytkownika Defektos.
prawda jest taka ze w civicu na tyle powinny byc dobry tzn sprawdzony zestaw hamujący, poniwaz civy bardzo slabo hamuja tylnimi kolami - napewno ten kto chodz raz byl na normalnej stacji diagnostycznej na przegladzie i wjechal na rolki najpierw przodem pozniej tylem zobaczyl na monitorku jaka jest roznica pomiedzy sila hamowania przednich kol a tylnich( a jest kolosalna )Dlatego kupujac badziewny zestaw na tyl oslabiamy jeszcze bardziej sile hamowania tylniej osi i tak naprawde hamujemy tylko przodem.
Camellia Racing
27-03-12, 23:23
prawda jest taka ze w civicu na tyle powinny byc dobry tzn sprawdzony zestaw hamujący, poniwaz civy bardzo slabo hamuja tylnimi kolami - napewno ten kto chodz raz byl na normalnej stacji diagnostycznej na przegladzie i wjechal na rolki najpierw przodem pozniej tylem zobaczyl na monitorku jaka jest roznica pomiedzy sila hamowania przednich kol a tylnich( a jest kolosalna )Dlatego kupujac badziewny zestaw na tyl oslabiamy jeszcze bardziej sile hamowania tylniej osi i tak naprawde hamujemy tylko przodem.
indeed?
Robilem hamulce w lipcu i mam teraz zalozone tarcze z przodu ATE tarcze z tylu Ferodo i wszystkie klocki tez Ferodo i musze powiedziec ze hamuje to b.dobrze. Osobiscie uwazam ze na hamulcach nie powinno sie oszczedzac i kupowac najtanszego badziewia firmy krzak tylko cos konkretnego. Wkoncu chodzi o bezpieczenstwo nasze i innych...
Strona zabudowy:
oś tylna
System hamulcowy:
Akebono
Długość [mm]:
89
Wysokość [mm]:
39
Grubość [mm]:
12,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu:
ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:
2
Oznaczenie kontrolne:
E490R01182/384
Ciężar [kg]:
0,5
Czy takie coś podejdzie na końcówkę produkcji ; )? Czy tarcze z np 1998 różnią się od 2000?
Chyba lepszym rozwiązaniem będzie jak zlece mechaniorowi dobranie np ferodo ; )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.