PDA

Zobacz pełną wersję : Klocki hamulcowe tył i jaki system



Poll
20-03-12, 19:13
Witam. Muszę wymienić na dniach klocki hamulcowe tył i tutaj wątpliwości jakie. Honda to D14Z4, MB2, rocznik 2000 z tarczami z tyłu i ABSem. I jaki system tu był? Lucas? Wpisałem od 1998-2001, ale znajduje i akebono, lucas i TRW. I już nie wiem. Tarcze są oryginalne hondowskie, przetoczone. Może mi ktoś doradzić. Szukałem, ale wyszukiwarka znalazła wszystko oprócz tego co potrzebuje ; )

Czemu np na oś przednią można kupić w intercarsie lucas, a oś tylna akebono...? Nie ma na oś tylną lucas? Jak to jest ; )

nikog0
20-03-12, 20:19
Witam. Muszę wymienić na dniach klocki hamulcowe tył i tutaj wątpliwości jakie. Honda to D14Z4, MB2, rocznik 2000 z tarczami z tyłu i ABSem. I jaki system tu był? Lucas? Wpisałem od 1998-2001, ale znajduje i akebono, lucas i TRW. I już nie wiem. Tarcze są oryginalne hondowskie, przetoczone. Może mi ktoś doradzić. Szukałem, ale wyszukiwarka znalazła wszystko oprócz tego co potrzebuje ; )

Czemu np na oś przednią można kupić w intercarsie lucas, a oś tylna akebono...? Nie ma na oś tylną lucas? Jak to jest ; )

Najpierw zmierz średnice tarczy, u mnie jest 260 mm z tyłu, więc inne klocki niż w 238. Mi koleś w sklepie dobierał, ale nie był pewny, mówił że są dwa rodzaje długości (wysokości) klocka, i trafił, dobre mi dał, ale później musiałem zeszlifować tego cycka co powinien wejść w krzyż na tłoczku, coś tam nie grało. Dokładnie nie pamiętam jakie kupiłem, w domu mam pudelko, a będę za kilka tygodni dopiero. Pewnie masz te duże tacze z tyłu, bo d14z4 (MB27).
Ja wtedy kupiłem najtańsze jakie były, tomexy, bo tył i tak guwno a nie hamuje więc na przodzie mam bdb zestaw, z tyłu nowy, ale z niższej półki...

Poll
20-03-12, 20:49
Ja chciałem dać Ferrodo, ale przód lucas, a tył akebono O.o Ja mam tarcze tylko toczone, ori.

nikog0
20-03-12, 20:57
ja z przodu mam tarcze brembo i klocki lucasa, dają radę, (ale ponoć lepsze są klocki ferrodo premier), tył tarcze bluesceen (coś takiego) i klocki tomexa, generalnie nieźle hamuje, o niebo lepiej niż na starym zestawie. Ja też miałem toczyć, ale zostały by za cieńkie, a wtedy mają dużą tendencje do wykrzywiania sie. Jak zrobisz, będzie dobrze, bo tył i tak mocno nie hamuje.

DamianPietras
22-03-12, 21:45
Akebono - innego na tył nie ma w naszych hondach

Poll
22-03-12, 23:19
To właśnie chciałem usłyszeć. Dzięki za pomoc Panowie ; D

comatose
25-03-12, 18:04
Najlepiej to iść ze starym klockiem do sklepu i przymierzyć. Te wszystkie katalogi to o kant można rozbić. Do tego niektórzy jeszcze mylą "system" z "producentem". Zarówno lucac jak i akebono i trw (i inni) robią klocki w takich wymiarach jak trzeba.

Poll
26-03-12, 19:09
Nie mam możliwości rozebrania klocków i targania ich do sklepu, bo musze zamówić je, a nie będę robił głupiego roboty - rozbierał, składał, a potem to samo.

comatose
26-03-12, 21:44
To kup bez rozbierania, może Ci się uda trafić właściwy rozmiar. W angielkach 6gen system hamulcowy to "lucas" w reszcie "akebono". A teraz gwóźdź programu - nawet jak wiesz jaki system hamulcowy masz nie masz gwarancji, że pasujący klocek kupisz ;] Z tego co pamiętam różne katalogi podają różne dane, nie pamiętam dokładnie ale są chyba dwa (albo trzy?) możliwe rozmiary do wyboru ;)

nikog0
26-03-12, 22:41
To kup bez rozbierania, może Ci się uda trafić właściwy rozmiar. W angielkach 6gen system hamulcowy to "lucas" w reszcie "akebono". A teraz gwóźdź programu - nawet jak wiesz jaki system hamulcowy masz nie masz gwarancji, że pasujący klocek kupisz ;] Z tego co pamiętam różne katalogi podają różne dane, nie pamiętam dokładnie ale są chyba dwa (albo trzy?) możliwe rozmiary do wyboru ;)

dokładnie, potwierdzam, informacje w katalogach wzajemnie się wykluczają... najlepiej jakby ktoś Ci zmierzył sowje klocki i zapodał informację co do wymiarów albo numer klocków, jak kupił i pasowały.
Ja będę w domu w okolicy piątku przed świętami (06.04), wiec jak do tego czasu nie zmienisz, to napisz mi PW w czwartek przed świętami, a dam Ci znać jakie kupiłem (co pasowały) i wymiary starych... pzddr

To i ja dodam, ale chyba już pisałem gdzieś wcześniej, u mnie są Tomexy i były niby ok, tylko u mnie są tarcze 260 mm...

MikeFoto
26-03-12, 23:05
Ja mogę tylko powiedzieć, z własnego doświadczenia, że kupowałem raz klocki Ferodo, drugim razem TRW - wybierane z katalogu i w obydwu przypadkach dobrane prawidłowo.

Camellia Racing
27-03-12, 01:23
Ja wtedy kupiłem najtańsze jakie były, tomexy, bo tył i tak guwno a nie hamuje więc na przodzie mam bdb zestaw, z tyłu nowy, ale z niższej półki...

Ja bym powiedział, że złe podejście. Hamowanie tyłu jest tak samo ważne jak przodu jak nie więcej. Jeśli osłabiasz tył wtedy cała masa przenosi się na przód a co za tym idzie ABS częściej się uruchamia co nie jest dobre bo przez to jest większe prawdopodobieństwo że się poleci na ślepo z ABS'em i można na czas się nie zatrzymać. Takie jest moje zdanie.

nikog0
27-03-12, 09:45
Ja bym powiedział, że złe podejście. Hamowanie tyłu jest tak samo ważne jak przodu jak nie więcej. Jeśli osłabiasz tył wtedy cała masa przenosi się na przód a co za tym idzie ABS częściej się uruchamia co nie jest dobre bo przez to jest większe prawdopodobieństwo że się poleci na ślepo z ABS'em i można na czas się nie zatrzymać. Takie jest moje zdanie.

Być może masz racje, ale podejmując decyzję kierowałem się zdaniem kilku osób, które mają pojęcie w motoryzacji.
Oczywiście najlepiej jakby wszystko było jak najlepsze, ale przy moim podejściu do samochodu (przewozi z punktu A do B) nie potrzebuje za wiele, a z tym co mam czuje się bezpiecznie i hamuje bardzo dobrze.
I tak podczas hamowania cała masa przenosi się na przednią oś (siła pędu), przód wchodzi w glebe, a tył nijako zostanie odciążony, stąd siła hamowania na tylnych kołach jest znacznie mniejsza potrzebna, żeby także nie wpadały w poślizg... Abstrahując do Twojej odp przekręciłem kota ogonem, ale prawda leży pośrodku :)

MikeFoto
27-03-12, 10:10
Oczywiście najlepiej jakby wszystko było jak najlepsze

A to znowu moim zdaniem jest złe podejście :)
Osobiście kieruję się zasadą, kupując coś tam - mam produkt najtańszy, pośredni i najdroższy. Wybieram ten który jest pośredni lub mieści się między pośredni-najdroższy.

Na najlepsze rzeczy - szkoda kasy bo w większości płaci się za "markę" i "marketing" pozatym jeśli faktycznie są najlepsze to niema sensu montować ich do auta które wykorzystuję "normalnie" (pod tym pojęciem rozumiem auto do jazdy bez ścigania się i jazdy po torze itp). Produkt najtańszy to też pozorna oszczędność. Wg zasady - "Na oszczędzanie mogą pozwolić sobie bogaci". Wiele najtańszych produktów jest tylko "z nazwy", a nie nadają się z pewnością do tego do czego zostały stworzone......szczególnie większość z popularnym napisem "Made in China"

Camellia Racing
27-03-12, 13:11
A to znowu moim zdaniem jest złe podejście
Osobiście kieruję się zasadą, kupując coś tam - mam produkt najtańszy, pośredni i najdroższy. Wybieram ten który jest pośredni lub mieści się między pośredni-najdroższy.

Na najlepsze rzeczy - szkoda kasy bo w większości płaci się za "markę" i "marketing"

To już odrębny temat ;) Zostańmy przy realnym złym/dobrym/najlepszym produkcie. Realnym znaczy z nie podniesioną jakością przez Marketing.

Poll
27-03-12, 14:38
Być możę zrobię jeszcze inaczej. Po prostu i tak auto będzie stało u mechaniora, więc powiem, że chce klocki na tył, ale nie jakiś bubel z plasteliny ; ) Wiem wstyd robić takie rzeczy u mechanika, ale nie mam warunków. Chwilowo mieszkam na osiedlu, gdzie są ciężkie warunki do roboty. Więc nie chce bawić się w wymianę amorków w warunkach polowych. A przy okazji zrobią klocki ; ) + to co wyjdzie w praniu.

Ktoś mi wspomniał o klockach jakoparts? Niby japońskie... Wie ktoś może jak one się spisują?

MikeFoto
27-03-12, 15:40
Ktoś mi wspomniał o klockach jakoparts? Niby japońskie... Wie ktoś może jak one się spisują?

Klocki jako spisują się Jako Tako :)

A na poważnie, firmy nie znam, nie słyszałem. Ale jak sprawdzam w ofercie InterCarsu, to przednie "HERTH+BUSS JAKOPARTS" - 161zł , 158zł tył. Dla porównania - TRW - 184zł i 98zł tył. Ferodo 128zł , 82 tył.

Znajomy handluje klockami Bosch'a, ma dość dobre ceny na nie - przód - 95zl, tył 63zł - na allegro szukać użytkownika Defektos.

karas
27-03-12, 17:37
prawda jest taka ze w civicu na tyle powinny byc dobry tzn sprawdzony zestaw hamujący, poniwaz civy bardzo slabo hamuja tylnimi kolami - napewno ten kto chodz raz byl na normalnej stacji diagnostycznej na przegladzie i wjechal na rolki najpierw przodem pozniej tylem zobaczyl na monitorku jaka jest roznica pomiedzy sila hamowania przednich kol a tylnich( a jest kolosalna )Dlatego kupujac badziewny zestaw na tyl oslabiamy jeszcze bardziej sile hamowania tylniej osi i tak naprawde hamujemy tylko przodem.

Camellia Racing
27-03-12, 23:23
prawda jest taka ze w civicu na tyle powinny byc dobry tzn sprawdzony zestaw hamujący, poniwaz civy bardzo slabo hamuja tylnimi kolami - napewno ten kto chodz raz byl na normalnej stacji diagnostycznej na przegladzie i wjechal na rolki najpierw przodem pozniej tylem zobaczyl na monitorku jaka jest roznica pomiedzy sila hamowania przednich kol a tylnich( a jest kolosalna )Dlatego kupujac badziewny zestaw na tyl oslabiamy jeszcze bardziej sile hamowania tylniej osi i tak naprawde hamujemy tylko przodem.

indeed?

Paulo21
27-03-12, 23:28
Robilem hamulce w lipcu i mam teraz zalozone tarcze z przodu ATE tarcze z tylu Ferodo i wszystkie klocki tez Ferodo i musze powiedziec ze hamuje to b.dobrze. Osobiscie uwazam ze na hamulcach nie powinno sie oszczedzac i kupowac najtanszego badziewia firmy krzak tylko cos konkretnego. Wkoncu chodzi o bezpieczenstwo nasze i innych...

Poll
28-03-12, 20:26
Strona zabudowy:
oś tylna

System hamulcowy:
Akebono

Długość [mm]:
89

Wysokość [mm]:
39

Grubość [mm]:
12,8

Styk ostrzegawczy o zużyciu:
ze stykiem zużycia

Ilość wskaźników zużycia okładzin:
2

Oznaczenie kontrolne:
E490R01182/384

Ciężar [kg]:
0,5

Czy takie coś podejdzie na końcówkę produkcji ; )? Czy tarcze z np 1998 różnią się od 2000?
Chyba lepszym rozwiązaniem będzie jak zlece mechaniorowi dobranie np ferodo ; )