Zaloguj siê

Zobacz pe³n± wersjê : Rosn±ca temperatura podczas postoju



czili_wwl
26-06-07, 00:14
Koledzy mam problem. Wymieni³em dzisiaj ¶wiece choæ nie wydaje mi siê ¿eby to mia³o zwi±zek z moim problemem. Do rzeczy: przy uruchomionym silniku Hania jak siê nagrzeje uruchamia siê wiatrak z tym ¿e on wogóle siê nie chce wy³±czyæ a na dodatek wskazówka od temperatury idzie w górê. Nie czeka³em a¿ dojdzie do czerwonego pola bo przynajmniej to gro¼nie wygl±da³o. Dziwne jest to ¿e je¶li ta sytuacja ma miejsce a ja ruszê natychmiast w drogê to temperatura spada ale nie wiem czy wiatrak siê wy³±cza. Proszê o pomoc... co to mo¿e byæ, czy mo¿liwe jest ¿eby to mia³o zwi±zek z wymian± ¶wiec? dodam ¿e p³yn w ch³odnicy jest...

xms
26-06-07, 08:46
nepewno ¶wiecom nic do temp. Przy termostacie masz dwa czujniki, mo¿e który¶ z nich wysiad³ i wskazuje b³edny odczyt. Albo sam wentylator szwankuje.

czili_wwl
26-06-07, 09:14
Po tej akcji odrazu zacz±³em podejrzewaæ ¿e co¶ przy termostacie, dziwne tylko ¿e wcze¶niej tego nie by³o a po wymianie ¶wiec siê to zdarzy³o ale najwidoczniej musi to byæ zbieg okoliczno¶ci, poobserwujê jeszcze poniewa¿ dzi¶ jad±c do pracy by³o wszystko oki ale tak czy inaczej muszê to zrobiæ...

Konrad84
26-06-07, 10:29
mo¿e termostat, albo poprostu ch³odnica chce nowego p³ynu.

s3kawek
26-06-07, 11:40
nepewno ¶wiecom nic do temp. Przy termostacie masz dwa czujniki, mo¿e który¶ z nich wysiad³ i wskazuje b³edny odczyt. Albo sam wentylator szwankuje.

Mylisz siê, ¼le dokrêcona ¶wieca - za du¿o powietrza w komorze - wy¿sza temp.

czili_wwl
26-06-07, 12:25
Rozmawia³em z cz³owiekiem który robi w serwisie hondy i powiedzia³ ¿e to najprawdopodobniej termostat, niestety to czêsta przypad³o¶æ hond... du¿e prawdopodobieñstwo jest ¿e termostat siê zaci±³, prawdopodobnie bêdê w czwartek i napiszê co by³o powodem... o ile jeszcze siê powtórzy

tomdawid
26-06-07, 15:45
Nie lekcewa¿ tego!!!!
Mi kilka miesiêcy temu te¿ zaci±³ siê termostat....wskazówka zaczê³a wêdrowaæ do góry
Je¼dzi³em tak oko³o 2 tygodni....nadmieniam ¿e wskazówka nigdy nie dosz³a mi do czerwonego pola..tylko tak w okolice 2/3 skali
Te dwa tygodnie zawa¿y³y ¿e posz³a mi uszczelka pod g³owic±.....po wymianie termostatu niby wszystko by³o OK ale po jakim¶ czasie zacz±³ mi ubywaæ p³yn w ch³odnicy....
A wiêc jeszcze raz.....wymieñ jak najszybciej termostat bo je¿eli to zbagatelizujesz to czekaæ Cie bêdzie wiêkszy wydatek
POZDRAWIAM

czili_wwl
26-06-07, 16:11
Dziêki kolego za info, naszczê¶cie u mnie tylko dwa razy siê to zdarzy³o i na chwilê. A u Ciebie wskazówka sz³a do góry podczas postoju czy jazdy??

bilet44007
26-06-07, 19:18
Siemka mia³em to samo a powodem by³ za niski stan p³ynu ch³odniczego dola³em i jest w upa³y wskazówka ni¿ej ni¿ po³owa czyli jak byæ powinna a jak by³o ma³o p³ynu to tak jak mowisz auto na postoju wskazówka podchodzia³a do czerwonego pola a gdy rusza³em spada³o do po³owy wentylator sie nie wl±cza³ pozdr

czili_wwl
26-06-07, 23:15
Dziêki Ziomki za info :piwo2: Jak mechanik znajdzie przyczynê (prawdopodobnie bêdê w czwartek) to j± tu umieszczê to mo¿e siê jeszcze komu¶ przyda. Wtedy poproszê o zamkniêcie tematu.

zone_wlkp
08-07-07, 00:40
na 99% termostat, ja ju¿ 2x zmienia³em w ci±gu dwóch lat!!! a kupuje dobre zamienniki.. Raz ju¿ uszczelka pod g³owica by³a robiona, w³a¶nie przez to ¿e mama nie dopilnowa³a odpowiedniej temp. termostat nie pu¶ci³ auto sie zagrza³o i efekt by³ w postaci 800 z³, Termostat jest tani, polecam profilatycznie wymiane co 2 lata

SPUTNIK1957
08-07-07, 07:09
Ja jeszcze mam takie pytanko do znawców tematyki hondowskiej na temat odporno¶ci cieplnej silników hondy, chodzi o to ¿e wczoraj da³em mojemu d15z3 niezle w dupe jecha³em pod potê¿n± góre z pe³nym stanem ledwie na 2 dawa³ rade ale szed³- jako¶ szed³... wiec nie redukowa³em, obroty by³y jakie¶ 1500 1600 przy gazie wcisniêtym chyba gdzie¶ na 2/3 i moje pytanie jest takie czy przy takiej jezdzie nic siê nie dzieje zaworom, t³okom, czy nieulegaj± deformacji.
Olej siê do tego stopnia nagrza³ ¿e jak ponownie zapala³em silnik to kontrolka oleju swieci³a przez nie ca³± chyba sekunde - nigdy tak nieby³o, w sumie pózniej sobie pomysla³em ¿e ten dystans mog³em jechaæ na 1

[ Dodano: Nie 08 Lip, 2007 ]
Aha jesli chodzi o temperature cieczy ch³odz±cej to by³a w normie

superman2
08-07-07, 10:35
jad±c poni¿ej 2000obr, jeszcze przy takim obci±¿eniu to jest to mêka dla silnika :/ :/ :/
co innego jak sie wrzuci na prostej drodze 5 bieg, 2000 obr (ekonomicznie) a co innego pod góre mêczyæ silnik przy 2000 :/

a poza tym to czemu tak nisko? przeciez mozna bylo podciagnac na 1 biegu nawet do 6tys potem 2 bieg i pewnie lepiej by szedl...

SPUTNIK1957
08-07-07, 13:20
jad±c poni¿ej 2000obr, jeszcze przy takim obci±¿eniu to jest to mêka dla silnika :/ :/ :/
co innego jak sie wrzuci na prostej drodze 5 bieg, 2000 obr (ekonomicznie) a co innego pod góre mêczyæ silnik przy 2000 :/

a poza tym to czemu tak nisko? przeciez mozna bylo podciagnac na 1 biegu nawet do 6tys potem 2 bieg i pewnie lepiej by szedl...
No masz racje ¿e mêka co innego jak sie na krótkim odcinku drogi tak jedzie a co innego jak siê ¿ympoli z 1,5 km do góry :smutnyy: , ale mysle ¿e siê moze nic niedzieje podczas takiej jazdy bo jak gaz montuj± do hanek i jako¶ to znosz± to i tak± jazda nie powinna mu zaszkodziæ - teperatura wydzielaj±ca siê ze spalania gazu jest owiele wyszsza ni¿ bêzyny

KiTT
08-07-07, 21:45
mialem to samo w... peugocie Boxerze. Wina byl padniety przekaznik od wentyaltora na chlodnicy zacznij od tego!!!!
pozniej dopiero wymieniaj termostat.

superman2
08-07-07, 23:03
mysle ¿e siê moze nic niedzieje podczas takiej jazdy
taka jazda bardzo negatywnie wp³ywa na wa³ korbowy i ca³y dó³ silnika....


Aha jesli chodzi o temperature cieczy ch³odz±cej to by³a w normie
mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....

pozdr :)

KiTT
08-07-07, 23:19
mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....


to ze wskaznik sie nie unosi podczas gdy wentylator zalcza nic nie znaczy. wszystko zalezy od producenta, w jednym aucie temperatura sobie chodzi w wiekszym zkaresie, w innym stoi twardo w jednym miejscu nie zaleznie czy sie wlacza czy nie wentylator (w korku), to tak jak ze wskaznikiem paliwa jeden pokazuje dokladnie litro po litrze jak ubywa paliwa, inny tylko w pewnym zakresie. co auto to inny obyczaj. np w audi temp jest lekko ponizej 90 stopni, a peugocie boxerze trzyma sie na poziomie 95-105 stopni gdyby wierzyc skali (temperatura wrzenia plynu to 120-130 stopni)

tak czy siak kolego ktory pytales o grzanie sie motorku, jesli nie zalacza Ci sie wentylator, sprawdz najpierw bezpiecznik wentylatora pozniej przekaznik, nastepnie zmien termostat bo chyba oczywiste jest ze plynu masz wystarczajaco?

SPUTNIK1957
09-07-07, 07:46
taka jazda bardzo negatywnie wp³ywa na wa³ korbowy i ca³y dó³ silnika....
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje, gdyby to by³o poni¿ej 1300 obr/min to wówczas to mo¿e i tak bo wtedy to czuæ jak silnik dr¿y pod takim obci±¿eniem ale jak jest powy¿ej 1500 to ju¿ nie jest takzle. Mi to bardziej chodzi o wytdrzyma³o¶c temperaturow± zaworów i t³oków bo pod czas takiej jazdy to ciep³o wydziela siê nadmiernie. Parê lat temu pod t± sam± góre jak jecha³em maluchem to wypali³a mi siê uszczelka pod g³owi± a innym razem jak jecha³em felicj± to tylny t³umik mi siê wypali³ tak¿e jak przed gór± mia³em cichy wydech to nagórze mia³em ju¿ boruk co¶ ala WRC :d .
Ale sobie t³umacze to tak ¿e jak jest gaz zamontowany w samochodzie to ciep³o wydzielane przez niego jest wiêkrze wiec niepowinno siê nic zabardzo dziaæ podczas i takiej jazdy.

mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....
mo¿e zle niepokazuje bo jak siê uruchamia zimny silnik to wskazówka startuje z pod dolnej czerwonej kreski , a tak w ogóle to powinna byæ jaka¶ skala na tym wskazniku przynajmniej ze 3 pozycje jakie¶ 70 st. 100, i 110.

to ze wskaznik sie nie unosi podczas gdy wentylator zalcza nic nie znaczy. wszystko zalezy od producenta, w jednym aucie temperatura sobie chodzi w wiekszym zkaresie, w innym stoi twardo w jednym miejscu nie zaleznie czy sie wlacza czy nie wentylator (w korku)
To znaczy tak, co¶ zawsze przynajmniej powinna dygn±æ do góry bo jesli normalna temp. pracy silnika wynosi jakie¶ 99- 102st. to za³. wentylatora z regó³y nastempuje do kilku stopni wiecej np przy 105 powinien ju¿ pracowaæ, jesli skala na temperaturze jest wmiare du¿a to i wskazania s± wtedy dok³adniejsze wiêc taki skok powinien byc zauwa¿alny.

boomer
09-07-07, 08:43
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...
A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!

s3kawek
09-07-07, 09:10
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje, gdyby to by³o poni¿ej 1300 obr/min to wówczas to mo¿e i tak bo wtedy to czuæ jak silnik dr¿y pod takim obci±¿eniem


Uuuu bracie, dobry jestes :brawo2:

SPUTNIK1957
09-07-07, 12:39
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...
dlaczego nie ?, olej te¿ ma du¿y wp³yw na taka jazdê- czym niejsze obroty wa³u tym film olejowy na panewkach ma gorszew³asciwo¶ci smarne i je¿eli olej jest w miare dobry to i ten film jest w³asciwie zachowany. A dodatek dodatkowi nierówny i nigdy bym niezalewa³ silnika zadnym niesprawdzonym dodatkiem, nie jest to zaden syf w rodzaju motodoktor czy cos w tym stylu, mozna go u¿ywaæ nawet do nowych silników, a g³ówn± jego zalet± jest obnizenie tarcia i w tym przypadku siê to sprawdza nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.

A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!
Tak masz racje ¿e powinienem poszukaæ ale i tego szukania jest du¿o a tym bardziej ¿e niewiadomo w którym to dziale jest, taki temat moim zdaniem powinien byæ podklejony bo jest to bez w±tpienia wa¿n temat.

Uuuu bracie, dobry jestes
No moze i faktycznie przesadzi³em z tymi 1300 :speszony: ale znów nieprzesadzajmy ¿e jazda poni¿ej 2000 wyjatkowo szkodzi, z mojego doswiadczenia wynika ¿e je¿eli zwalniamy przed zakrêtem na 5 do 70 km/h i z t± predko¶ci± pokonujemy zakret to niema potrzeby redukowaæ do 4 no chyba ¿e chcemy szybciej przyspieszyæ a predko¶c 70 na 5 dpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy

s3kawek
09-07-07, 12:55
nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.

A sk±d wiesz ¿e to faktycznie dzia³a. Napisz w jaki sposób zweryfikowa³e¶ prawdziwo¶æ tego co pisze na etykiecie?


odpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy

A sk±d Ty bierzesz te rewelacje i sk±d masz takie precyzyjne dane?
Wg moich obserwacji to na 5 przy 70 jest 1653 rpm.

boomer
09-07-07, 13:15
boomer napisa³/a:
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...

dlaczego nie ?, olej te¿ ma du¿y wp³yw na taka jazdê- czym niejsze obroty wa³u tym film olejowy na panewkach ma gorszew³asciwo¶ci smarne i je¿eli olej jest w miare dobry to i ten film jest w³asciwie zachowany. A dodatek dodatkowi nierówny i nigdy bym niezalewa³ silnika zadnym niesprawdzonym dodatkiem, nie jest to zaden syf w rodzaju motodoktor czy cos w tym stylu, mozna go u¿ywaæ nawet do nowych silników, a g³ówn± jego zalet± jest obnizenie tarcia i w tym przypadku siê to sprawdza nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.
1. skad wiesz ze ten dodatek dziala?
2. nie chodzilo mi o olej a o przeciazenia np walu przy jezdzie na niskich obrotach. tu masz minimum tego co mozesz znalezc w necie: http://www.motofakty.pl/artykul/silniki_wielozaworowe.html

Cytat:
A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!

Tak masz racje ¿e powinienem poszukaæ ale i tego szukania jest du¿o a tym bardziej ¿e niewiadomo w którym to dziale jest, taki temat moim zdaniem powinien byæ podklejony bo jest to bez w±tpienia wa¿n temat.
Czyli latwiej dla ciebie jest zapchac forum kolejnym watkiem o tym samym. Pomyslmy jak duzo jest szukania: hmm mam 5d, chce napisac o tym w dziale 5d, hmmm poszukam w dziale 5d czy nie ma podobnego tematu o 5d. Cholernie skomplikowane prawda? Len jestes i tyle. Gdzie temat zalozyc wiedziales ale gdzie szukac juz nie :) Ech... Ludzie zrozumcie ze to dla waszego dobra w przyszlosci. Za 2 lata jak wklepiesz w wyszukiwarke haslo to wyrzuci ci 150000 watkow i dopiero sie wkurzycie ale nie pomyslicie ze to przez takich jak wy czyli co strona to watek o tym samym i szukaj igly w stogu siana w 150000 watkow 15000000 odpowiedzi na 5030 stronach...


No moze i faktycznie przesadzi³em z tymi 1300 ale znów nieprzesadzajmy ¿e jazda poni¿ej 2000 wyjatkowo szkodzi, z mojego doswiadczenia wynika ¿e je¿eli zwalniamy przed zakrêtem na 5 do 70 km/h i z t± predko¶ci± pokonujemy zakret to niema potrzeby redukowaæ do 4 no chyba ¿e chcemy szybciej przyspieszyæ a predko¶c 70 na 5 dpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy
Nie zgadzam sie. dolna granica i to mocna wymuszona to 2k rpm moim zdaniem, zmieniajac bieg, predkosc obrotowa i tak spadnie ci do ok 1500 albo nizej. I TO NIE JEST ZDROWE DLA SILNIKA! niewazne czy olej za 500zl za litr, milion dodatkow do oleju, benzyny i w ogole. Po prostu silnik jest przeciazony, co lepsze hondy to silniki wysookobrotowe (a w moim przypadku vtec) i chyba musialbym nie kochac swojego samochodu zeby jechac 60-70 na 4, wrzucic 5 i wcisnac gaz nawet na 3/4 od 1500obrotow. Do tego dochodzi kwestia bezpieczenstwa. jade sobie 60 na 5 na 1500 rpm, i nagle potrzebuje mocy, nie wiem jaka sytuacja ale musze uciekac, depnac gaz cokolwiek... a tu zonk, musze zredukowac, wcisnac gaz i dopiero bede jechal... niezdrowe dla silnika i bezpieczenstwa. 3-4k rpm to rozumiem ale 2000 obrotow... przesada

SPUTNIK1957
09-07-07, 17:34
Wg moich obserwacji to na 5 przy 70 jest 1653 rpm.
A z koleji jak Ty siê domierzy³e¶ tego 3 na koncu :d
STP dzia³a mówie Wam,
Po raz pierwszy ten specyfik zala³em do maluszka i jak przy ponownym uruchamianiu silnika wyraznie a to bardzo wyraznie zwros³y obroty krec±cego siê rozrusznika, przyrostu mocy niezauwazy³em bo niesposób kilku procentowy taki przyrost wyczuæ.
Pozniej to zala³em do felicii ju¿ takiej zmiany w postaci zwikrzonych obrotów rozrusznika nie zauwa¿y³em ale to mo¿e ze wzledu na to ¿e by³ mocniejszy rozrusznik i olej by³ o niebo lepszy ni¿ w maluszku, ale i tak to dzia³a³o super bo nawet podczas 20 stopniowych mrozów samochód odpala³ super mimo ze akumulator by³ bardzo kiep¶ciutki - poprostu ledwie kreci³ a a silnik i tak potrafi³ zapaliæ ! na dodatek tak jakby ³ancuszek rozrz±du by³ mniej s³yszalny. Samochód jezdzi ju¿ 6 lat na tym i sie nic mu niedzieje, pod przykryw± zaworów jest czysto niema zadnych zaczarnia³ych osadów wiec czego wiecej chcieæ.
I gdy sta³em siê w³ascicielem hondy wiec pomysla³em ¿e takie cos mu napewno niezaszkodzi a moze jedynie pomóc wiec zala³em to i do hondy
Ja do tego STP jestem bardziej przekonany ni¿ do tego ceramizera http://www.ceramizer.pl/ choæ wcale nieuwa¿am ¿e jest to jaki¶ kit.


Nowoczesne jednostki napêdowe maksymalny moment obrotowy osi±gaj± zwykle powy¿ej 4000 obr/min. Podczas zmiany biegu na wy¿szy przy prêdko¶ci obrotowej 2000 obr/min prêdko¶æ wa³u korbowego spada do 1500 obr/min. Wtedy silnik i skrzynia biegów s± przeci±¿one, co przyczynia siê do ich szybkiego zu¿ycia np. zacieranie i zawieszanie zaworów.
Hmm zmartwi³o mnie to :(

boomer
09-07-07, 20:15
No to jedno ci wybilismy z glowy :) Ale dobrze bo najwazniejsze do dbac o silnik zeby zdrowy byl :)

SPUTNIK1957
09-07-07, 20:57
No to jedno ci wybilismy z glowy :) Ale dobrze bo najwazniejsze do dbac o silnik zeby zdrowy byl :)
tak masz racje ¿e trzeba dbaæ ale to tak jest jak siê ktos przesiadzie z 8 zaworowego mu³a 1,3 :speszony: kurcze sam niewiem czy cos siê sta³o tym zaworom czy nie.... a tym bardziej ¿e trafi³ mi siê egzemplarz wyjatkowo zadbany z ma³ym przebiegiem - wkurzony jestem
Ale jesli chodzi o STP to niedam siê przekonaæ - jest to wyrób nowej technologii oparty na zaawansowanej chemi polimerowej , kiedys natkno³em sie na programy - archiwalne juz programy - kultowej zreszt± sondy :) i poruszane w nim problemy s± jak najbardziej aktualne do dzi¶. Technologia w olejach znacznie siê zaawansowa³a i ta w³asnie druga litera oznaczenia oleju okre¶la jako¶c oleju czym dalsza tym zastosowane dodatki i uszlachetniacze s± bardziej skomplikowane i jest ich wiecej i to STP w³asnie jest taka zawansowana formu³±
A tu troche o tematyce olejowej:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0&mode=related&search= - cz.1
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM&mode=related&search= - cz.2
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s&mode=related&search= - cz.3

czili_wwl
12-07-07, 10:56
¯eby nie robiæ dalej OT nawi±¿ê do tematu, przyczyn± by³ oczywi¶cie termostat który siê zaci±³ po czym ju¿ by³o oki ale zawsze profilaktycznie warto wymieniæ...

xms
12-07-07, 11:43
najczêstsz± przyczyn± dziwnych zachowañ temperatury jest termostat i czujniki przy termostacie i my¶le, ¿e wszelkie prace zwi±zane z "zgrzaniem" nale¿y zaczynaæ od tych podzespo³ów.