Zobacz pe³n± wersjê : Rosn±ca temperatura podczas postoju
Koledzy mam problem. Wymieni³em dzisiaj ¶wiece choæ nie wydaje mi siê ¿eby to mia³o zwi±zek z moim problemem. Do rzeczy: przy uruchomionym silniku Hania jak siê nagrzeje uruchamia siê wiatrak z tym ¿e on wogóle siê nie chce wy³±czyæ a na dodatek wskazówka od temperatury idzie w górê. Nie czeka³em a¿ dojdzie do czerwonego pola bo przynajmniej to gro¼nie wygl±da³o. Dziwne jest to ¿e je¶li ta sytuacja ma miejsce a ja ruszê natychmiast w drogê to temperatura spada ale nie wiem czy wiatrak siê wy³±cza. Proszê o pomoc... co to mo¿e byæ, czy mo¿liwe jest ¿eby to mia³o zwi±zek z wymian± ¶wiec? dodam ¿e p³yn w ch³odnicy jest...
nepewno ¶wiecom nic do temp. Przy termostacie masz dwa czujniki, mo¿e który¶ z nich wysiad³ i wskazuje b³edny odczyt. Albo sam wentylator szwankuje.
Po tej akcji odrazu zacz±³em podejrzewaæ ¿e co¶ przy termostacie, dziwne tylko ¿e wcze¶niej tego nie by³o a po wymianie ¶wiec siê to zdarzy³o ale najwidoczniej musi to byæ zbieg okoliczno¶ci, poobserwujê jeszcze poniewa¿ dzi¶ jad±c do pracy by³o wszystko oki ale tak czy inaczej muszê to zrobiæ...
mo¿e termostat, albo poprostu ch³odnica chce nowego p³ynu.
nepewno ¶wiecom nic do temp. Przy termostacie masz dwa czujniki, mo¿e który¶ z nich wysiad³ i wskazuje b³edny odczyt. Albo sam wentylator szwankuje.
Mylisz siê, ¼le dokrêcona ¶wieca - za du¿o powietrza w komorze - wy¿sza temp.
Rozmawia³em z cz³owiekiem który robi w serwisie hondy i powiedzia³ ¿e to najprawdopodobniej termostat, niestety to czêsta przypad³o¶æ hond... du¿e prawdopodobieñstwo jest ¿e termostat siê zaci±³, prawdopodobnie bêdê w czwartek i napiszê co by³o powodem... o ile jeszcze siê powtórzy
Nie lekcewa¿ tego!!!!
Mi kilka miesiêcy temu te¿ zaci±³ siê termostat....wskazówka zaczê³a wêdrowaæ do góry
Je¼dzi³em tak oko³o 2 tygodni....nadmieniam ¿e wskazówka nigdy nie dosz³a mi do czerwonego pola..tylko tak w okolice 2/3 skali
Te dwa tygodnie zawa¿y³y ¿e posz³a mi uszczelka pod g³owic±.....po wymianie termostatu niby wszystko by³o OK ale po jakim¶ czasie zacz±³ mi ubywaæ p³yn w ch³odnicy....
A wiêc jeszcze raz.....wymieñ jak najszybciej termostat bo je¿eli to zbagatelizujesz to czekaæ Cie bêdzie wiêkszy wydatek
POZDRAWIAM
Dziêki kolego za info, naszczê¶cie u mnie tylko dwa razy siê to zdarzy³o i na chwilê. A u Ciebie wskazówka sz³a do góry podczas postoju czy jazdy??
bilet44007
26-06-07, 19:18
Siemka mia³em to samo a powodem by³ za niski stan p³ynu ch³odniczego dola³em i jest w upa³y wskazówka ni¿ej ni¿ po³owa czyli jak byæ powinna a jak by³o ma³o p³ynu to tak jak mowisz auto na postoju wskazówka podchodzia³a do czerwonego pola a gdy rusza³em spada³o do po³owy wentylator sie nie wl±cza³ pozdr
Dziêki Ziomki za info :piwo2: Jak mechanik znajdzie przyczynê (prawdopodobnie bêdê w czwartek) to j± tu umieszczê to mo¿e siê jeszcze komu¶ przyda. Wtedy poproszê o zamkniêcie tematu.
na 99% termostat, ja ju¿ 2x zmienia³em w ci±gu dwóch lat!!! a kupuje dobre zamienniki.. Raz ju¿ uszczelka pod g³owica by³a robiona, w³a¶nie przez to ¿e mama nie dopilnowa³a odpowiedniej temp. termostat nie pu¶ci³ auto sie zagrza³o i efekt by³ w postaci 800 z³, Termostat jest tani, polecam profilatycznie wymiane co 2 lata
SPUTNIK1957
08-07-07, 07:09
Ja jeszcze mam takie pytanko do znawców tematyki hondowskiej na temat odporno¶ci cieplnej silników hondy, chodzi o to ¿e wczoraj da³em mojemu d15z3 niezle w dupe jecha³em pod potê¿n± góre z pe³nym stanem ledwie na 2 dawa³ rade ale szed³- jako¶ szed³... wiec nie redukowa³em, obroty by³y jakie¶ 1500 1600 przy gazie wcisniêtym chyba gdzie¶ na 2/3 i moje pytanie jest takie czy przy takiej jezdzie nic siê nie dzieje zaworom, t³okom, czy nieulegaj± deformacji.
Olej siê do tego stopnia nagrza³ ¿e jak ponownie zapala³em silnik to kontrolka oleju swieci³a przez nie ca³± chyba sekunde - nigdy tak nieby³o, w sumie pózniej sobie pomysla³em ¿e ten dystans mog³em jechaæ na 1
[ Dodano: Nie 08 Lip, 2007 ]
Aha jesli chodzi o temperature cieczy ch³odz±cej to by³a w normie
jad±c poni¿ej 2000obr, jeszcze przy takim obci±¿eniu to jest to mêka dla silnika :/ :/ :/
co innego jak sie wrzuci na prostej drodze 5 bieg, 2000 obr (ekonomicznie) a co innego pod góre mêczyæ silnik przy 2000 :/
a poza tym to czemu tak nisko? przeciez mozna bylo podciagnac na 1 biegu nawet do 6tys potem 2 bieg i pewnie lepiej by szedl...
SPUTNIK1957
08-07-07, 13:20
jad±c poni¿ej 2000obr, jeszcze przy takim obci±¿eniu to jest to mêka dla silnika :/ :/ :/
co innego jak sie wrzuci na prostej drodze 5 bieg, 2000 obr (ekonomicznie) a co innego pod góre mêczyæ silnik przy 2000 :/
a poza tym to czemu tak nisko? przeciez mozna bylo podciagnac na 1 biegu nawet do 6tys potem 2 bieg i pewnie lepiej by szedl...
No masz racje ¿e mêka co innego jak sie na krótkim odcinku drogi tak jedzie a co innego jak siê ¿ympoli z 1,5 km do góry :smutnyy: , ale mysle ¿e siê moze nic niedzieje podczas takiej jazdy bo jak gaz montuj± do hanek i jako¶ to znosz± to i tak± jazda nie powinna mu zaszkodziæ - teperatura wydzielaj±ca siê ze spalania gazu jest owiele wyszsza ni¿ bêzyny
mialem to samo w... peugocie Boxerze. Wina byl padniety przekaznik od wentyaltora na chlodnicy zacznij od tego!!!!
pozniej dopiero wymieniaj termostat.
mysle ¿e siê moze nic niedzieje podczas takiej jazdy
taka jazda bardzo negatywnie wp³ywa na wa³ korbowy i ca³y dó³ silnika....
Aha jesli chodzi o temperature cieczy ch³odz±cej to by³a w normie
mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....
pozdr :)
mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....
to ze wskaznik sie nie unosi podczas gdy wentylator zalcza nic nie znaczy. wszystko zalezy od producenta, w jednym aucie temperatura sobie chodzi w wiekszym zkaresie, w innym stoi twardo w jednym miejscu nie zaleznie czy sie wlacza czy nie wentylator (w korku), to tak jak ze wskaznikiem paliwa jeden pokazuje dokladnie litro po litrze jak ubywa paliwa, inny tylko w pewnym zakresie. co auto to inny obyczaj. np w audi temp jest lekko ponizej 90 stopni, a peugocie boxerze trzyma sie na poziomie 95-105 stopni gdyby wierzyc skali (temperatura wrzenia plynu to 120-130 stopni)
tak czy siak kolego ktory pytales o grzanie sie motorku, jesli nie zalacza Ci sie wentylator, sprawdz najpierw bezpiecznik wentylatora pozniej przekaznik, nastepnie zmien termostat bo chyba oczywiste jest ze plynu masz wystarczajaco?
SPUTNIK1957
09-07-07, 07:46
taka jazda bardzo negatywnie wp³ywa na wa³ korbowy i ca³y dó³ silnika....
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje, gdyby to by³o poni¿ej 1300 obr/min to wówczas to mo¿e i tak bo wtedy to czuæ jak silnik dr¿y pod takim obci±¿eniem ale jak jest powy¿ej 1500 to ju¿ nie jest takzle. Mi to bardziej chodzi o wytdrzyma³o¶c temperaturow± zaworów i t³oków bo pod czas takiej jazdy to ciep³o wydziela siê nadmiernie. Parê lat temu pod t± sam± góre jak jecha³em maluchem to wypali³a mi siê uszczelka pod g³owi± a innym razem jak jecha³em felicj± to tylny t³umik mi siê wypali³ tak¿e jak przed gór± mia³em cichy wydech to nagórze mia³em ju¿ boruk co¶ ala WRC :d .
Ale sobie t³umacze to tak ¿e jak jest gaz zamontowany w samochodzie to ciep³o wydzielane przez niego jest wiêkrze wiec niepowinno siê nic zabardzo dziaæ podczas i takiej jazdy.
mozliwe ze wskaznik po prostu zle pokazuje - mia³em tak w VW Polo ze wskaznik byl uszkodzony i zawsze pokazywal prawdilowa temperature - nawet jak wentylator sie juz zalaczyl....
mo¿e zle niepokazuje bo jak siê uruchamia zimny silnik to wskazówka startuje z pod dolnej czerwonej kreski , a tak w ogóle to powinna byæ jaka¶ skala na tym wskazniku przynajmniej ze 3 pozycje jakie¶ 70 st. 100, i 110.
to ze wskaznik sie nie unosi podczas gdy wentylator zalcza nic nie znaczy. wszystko zalezy od producenta, w jednym aucie temperatura sobie chodzi w wiekszym zkaresie, w innym stoi twardo w jednym miejscu nie zaleznie czy sie wlacza czy nie wentylator (w korku)
To znaczy tak, co¶ zawsze przynajmniej powinna dygn±æ do góry bo jesli normalna temp. pracy silnika wynosi jakie¶ 99- 102st. to za³. wentylatora z regó³y nastempuje do kilku stopni wiecej np przy 105 powinien ju¿ pracowaæ, jesli skala na temperaturze jest wmiare du¿a to i wskazania s± wtedy dok³adniejsze wiêc taki skok powinien byc zauwa¿alny.
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...
A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!
E tam dó³ , do³owi napewno nic siê niedzieje, mam dobry olej + dobry dodatek do niego wiêc nic tam korbowodom ani panewkom siê zle niedzieje, gdyby to by³o poni¿ej 1300 obr/min to wówczas to mo¿e i tak bo wtedy to czuæ jak silnik dr¿y pod takim obci±¿eniem
Uuuu bracie, dobry jestes :brawo2:
SPUTNIK1957
09-07-07, 12:39
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...
dlaczego nie ?, olej te¿ ma du¿y wp³yw na taka jazdê- czym niejsze obroty wa³u tym film olejowy na panewkach ma gorszew³asciwo¶ci smarne i je¿eli olej jest w miare dobry to i ten film jest w³asciwie zachowany. A dodatek dodatkowi nierówny i nigdy bym niezalewa³ silnika zadnym niesprawdzonym dodatkiem, nie jest to zaden syf w rodzaju motodoktor czy cos w tym stylu, mozna go u¿ywaæ nawet do nowych silników, a g³ówn± jego zalet± jest obnizenie tarcia i w tym przypadku siê to sprawdza nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.
A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!
Tak masz racje ¿e powinienem poszukaæ ale i tego szukania jest du¿o a tym bardziej ¿e niewiadomo w którym to dziale jest, taki temat moim zdaniem powinien byæ podklejony bo jest to bez w±tpienia wa¿n temat.
Uuuu bracie, dobry jestes
No moze i faktycznie przesadzi³em z tymi 1300 :speszony: ale znów nieprzesadzajmy ¿e jazda poni¿ej 2000 wyjatkowo szkodzi, z mojego doswiadczenia wynika ¿e je¿eli zwalniamy przed zakrêtem na 5 do 70 km/h i z t± predko¶ci± pokonujemy zakret to niema potrzeby redukowaæ do 4 no chyba ¿e chcemy szybciej przyspieszyæ a predko¶c 70 na 5 dpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy
nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.
A sk±d wiesz ¿e to faktycznie dzia³a. Napisz w jaki sposób zweryfikowa³e¶ prawdziwo¶æ tego co pisze na etykiecie?
odpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy
A sk±d Ty bierzesz te rewelacje i sk±d masz takie precyzyjne dane?
Wg moich obserwacji to na 5 przy 70 jest 1653 rpm.
boomer napisa³/a:
Tu nie chodzi o olej ani dodatki, w ogole kto uzywa jakis dodatkow do oleju...
dlaczego nie ?, olej te¿ ma du¿y wp³yw na taka jazdê- czym niejsze obroty wa³u tym film olejowy na panewkach ma gorszew³asciwo¶ci smarne i je¿eli olej jest w miare dobry to i ten film jest w³asciwie zachowany. A dodatek dodatkowi nierówny i nigdy bym niezalewa³ silnika zadnym niesprawdzonym dodatkiem, nie jest to zaden syf w rodzaju motodoktor czy cos w tym stylu, mozna go u¿ywaæ nawet do nowych silników, a g³ówn± jego zalet± jest obnizenie tarcia i w tym przypadku siê to sprawdza nie jest to zaden kit w stylu ¿e papier wszystko przyjmie tylko to faktyczne dzia³a, a dodatek to STP w niebieskiej butelce.
1. skad wiesz ze ten dodatek dziala?
2. nie chodzilo mi o olej a o przeciazenia np walu przy jezdzie na niskich obrotach. tu masz minimum tego co mozesz znalezc w necie: http://www.motofakty.pl/artykul/silniki_wielozaworowe.html
Cytat:
A w ogole to bylo juz o przegrzewaniu i meczeniu autka na niskich obrotach... ARCHIWUM zanim cos sie napisze!
Tak masz racje ¿e powinienem poszukaæ ale i tego szukania jest du¿o a tym bardziej ¿e niewiadomo w którym to dziale jest, taki temat moim zdaniem powinien byæ podklejony bo jest to bez w±tpienia wa¿n temat.
Czyli latwiej dla ciebie jest zapchac forum kolejnym watkiem o tym samym. Pomyslmy jak duzo jest szukania: hmm mam 5d, chce napisac o tym w dziale 5d, hmmm poszukam w dziale 5d czy nie ma podobnego tematu o 5d. Cholernie skomplikowane prawda? Len jestes i tyle. Gdzie temat zalozyc wiedziales ale gdzie szukac juz nie :) Ech... Ludzie zrozumcie ze to dla waszego dobra w przyszlosci. Za 2 lata jak wklepiesz w wyszukiwarke haslo to wyrzuci ci 150000 watkow i dopiero sie wkurzycie ale nie pomyslicie ze to przez takich jak wy czyli co strona to watek o tym samym i szukaj igly w stogu siana w 150000 watkow 15000000 odpowiedzi na 5030 stronach...
No moze i faktycznie przesadzi³em z tymi 1300 ale znów nieprzesadzajmy ¿e jazda poni¿ej 2000 wyjatkowo szkodzi, z mojego doswiadczenia wynika ¿e je¿eli zwalniamy przed zakrêtem na 5 do 70 km/h i z t± predko¶ci± pokonujemy zakret to niema potrzeby redukowaæ do 4 no chyba ¿e chcemy szybciej przyspieszyæ a predko¶c 70 na 5 dpowiada jakie¶ 1650 obr/ min ifaktycznie jest to dolna granica obrotów z jak± mo¿emy jechaæ bo ponizejtej wartosci juz silnik siê meczy
Nie zgadzam sie. dolna granica i to mocna wymuszona to 2k rpm moim zdaniem, zmieniajac bieg, predkosc obrotowa i tak spadnie ci do ok 1500 albo nizej. I TO NIE JEST ZDROWE DLA SILNIKA! niewazne czy olej za 500zl za litr, milion dodatkow do oleju, benzyny i w ogole. Po prostu silnik jest przeciazony, co lepsze hondy to silniki wysookobrotowe (a w moim przypadku vtec) i chyba musialbym nie kochac swojego samochodu zeby jechac 60-70 na 4, wrzucic 5 i wcisnac gaz nawet na 3/4 od 1500obrotow. Do tego dochodzi kwestia bezpieczenstwa. jade sobie 60 na 5 na 1500 rpm, i nagle potrzebuje mocy, nie wiem jaka sytuacja ale musze uciekac, depnac gaz cokolwiek... a tu zonk, musze zredukowac, wcisnac gaz i dopiero bede jechal... niezdrowe dla silnika i bezpieczenstwa. 3-4k rpm to rozumiem ale 2000 obrotow... przesada
SPUTNIK1957
09-07-07, 17:34
Wg moich obserwacji to na 5 przy 70 jest 1653 rpm.
A z koleji jak Ty siê domierzy³e¶ tego 3 na koncu :d
STP dzia³a mówie Wam,
Po raz pierwszy ten specyfik zala³em do maluszka i jak przy ponownym uruchamianiu silnika wyraznie a to bardzo wyraznie zwros³y obroty krec±cego siê rozrusznika, przyrostu mocy niezauwazy³em bo niesposób kilku procentowy taki przyrost wyczuæ.
Pozniej to zala³em do felicii ju¿ takiej zmiany w postaci zwikrzonych obrotów rozrusznika nie zauwa¿y³em ale to mo¿e ze wzledu na to ¿e by³ mocniejszy rozrusznik i olej by³ o niebo lepszy ni¿ w maluszku, ale i tak to dzia³a³o super bo nawet podczas 20 stopniowych mrozów samochód odpala³ super mimo ze akumulator by³ bardzo kiep¶ciutki - poprostu ledwie kreci³ a a silnik i tak potrafi³ zapaliæ ! na dodatek tak jakby ³ancuszek rozrz±du by³ mniej s³yszalny. Samochód jezdzi ju¿ 6 lat na tym i sie nic mu niedzieje, pod przykryw± zaworów jest czysto niema zadnych zaczarnia³ych osadów wiec czego wiecej chcieæ.
I gdy sta³em siê w³ascicielem hondy wiec pomysla³em ¿e takie cos mu napewno niezaszkodzi a moze jedynie pomóc wiec zala³em to i do hondy
Ja do tego STP jestem bardziej przekonany ni¿ do tego ceramizera http://www.ceramizer.pl/ choæ wcale nieuwa¿am ¿e jest to jaki¶ kit.
Nowoczesne jednostki napêdowe maksymalny moment obrotowy osi±gaj± zwykle powy¿ej 4000 obr/min. Podczas zmiany biegu na wy¿szy przy prêdko¶ci obrotowej 2000 obr/min prêdko¶æ wa³u korbowego spada do 1500 obr/min. Wtedy silnik i skrzynia biegów s± przeci±¿one, co przyczynia siê do ich szybkiego zu¿ycia np. zacieranie i zawieszanie zaworów.
Hmm zmartwi³o mnie to :(
No to jedno ci wybilismy z glowy :) Ale dobrze bo najwazniejsze do dbac o silnik zeby zdrowy byl :)
SPUTNIK1957
09-07-07, 20:57
No to jedno ci wybilismy z glowy :) Ale dobrze bo najwazniejsze do dbac o silnik zeby zdrowy byl :)
tak masz racje ¿e trzeba dbaæ ale to tak jest jak siê ktos przesiadzie z 8 zaworowego mu³a 1,3 :speszony: kurcze sam niewiem czy cos siê sta³o tym zaworom czy nie.... a tym bardziej ¿e trafi³ mi siê egzemplarz wyjatkowo zadbany z ma³ym przebiegiem - wkurzony jestem
Ale jesli chodzi o STP to niedam siê przekonaæ - jest to wyrób nowej technologii oparty na zaawansowanej chemi polimerowej , kiedys natkno³em sie na programy - archiwalne juz programy - kultowej zreszt± sondy :) i poruszane w nim problemy s± jak najbardziej aktualne do dzi¶. Technologia w olejach znacznie siê zaawansowa³a i ta w³asnie druga litera oznaczenia oleju okre¶la jako¶c oleju czym dalsza tym zastosowane dodatki i uszlachetniacze s± bardziej skomplikowane i jest ich wiecej i to STP w³asnie jest taka zawansowana formu³±
A tu troche o tematyce olejowej:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0&mode=related&search= - cz.1
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM&mode=related&search= - cz.2
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s&mode=related&search= - cz.3
¯eby nie robiæ dalej OT nawi±¿ê do tematu, przyczyn± by³ oczywi¶cie termostat który siê zaci±³ po czym ju¿ by³o oki ale zawsze profilaktycznie warto wymieniæ...
najczêstsz± przyczyn± dziwnych zachowañ temperatury jest termostat i czujniki przy termostacie i my¶le, ¿e wszelkie prace zwi±zane z "zgrzaniem" nale¿y zaczynaæ od tych podzespo³ów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.