PDA

Zobacz pełną wersję : błąd p1256 civic 2004 1.7 cdti



JOVANNA
15-03-12, 09:01
ten samochod mnie zabije... przy podjezdzaniu pod górkę zapalila sie wiadoma kontrolka, auto stracilo moc. po kilku godzinach przerwy kontrolka nie zgasla, ale odzyskal moc. po jakims czasie kontrolka zgasla. na diagnostyce wyskoczyl blad p1256. po kilku dniach znowu to samo... co to za cholerstwo? rece mi opadaja...:eek:

marioZ
15-03-12, 10:17
może turbina ci siada? Pamiętam jak ja miałem problemy z mocą...aż całkowicie stracił chceć do życia nie wiem jaki był błąd ale u mnie padła turbina i koniec 40 km/h tylko jechał

Robertos23
15-03-12, 10:30
znalazłem na szybko coś takiego "P1256 Engine Coolant Temp.Circ Open/Short" wydaje mi się, że może chodzi o termostat, ale nie wiem czy to by spowodowało spadek mocy. Obstawiam też egr - układ recyrkulacji spalin.

JOVANNA
15-03-12, 19:00
dziekuje bardzo za odpowiedz. a moze to czujnik temperatury plynu chlodzacego?

Robertos23
16-03-12, 09:38
nie zaszkodzi sprawdzić czujnika temperatury

marioZ
17-03-12, 20:32
na pewno nie EGR ponieważ EGR ma błąd P1401 wiem bo mi dziś wyskoczył taki błąd. A twók tp na pewno od czujnika temperatury płynu!

Dobraku
18-03-12, 19:00
Ten błąd masz od przeładowania turbiny. Przez zimę zastała Ci się zmienna geometria w turbo i teraz ładuje ile wejdzie ... nie masz regulacji. Map sensor widzi za wysokie ciśnienie w układzie i komp przechodzi w tryb awaryjny. Musisz albo, delikatnie próbować to rozjeździć .... uwierz mi się da - wymaga to troche cierpliwości, albo rozebrać trubo i przeczyscić mechanicznie łopatki zmiennej geometri.

Miałem to samo i mam co roku zaraz po zimie ... silnik reaguje jak ciśnienie w ssącym jest powyżej 200kPa przez czas 2-5 sek. czyli jak butujesz to odpuszczaj na chwilę i wkońcu się odblokuje .

Ja mam tester diagnostyczny który rysuje też wykresy to fajnie to widać jak regulacja pracuje( albo nie ). Postaraj się przegonić to auto w okolicach 110-120 km spokojnie przyspieszając przez minimum 20 km. Ewentualnie zrób tak kilka razy.

Nie butuj go jak nie jeździł minimum 10 min - temperatura płynu też ma wpływ na weryfikację ciśnienia.

Kontrolką się nie przejmuj zgasnie sama po 3 odpaleniach ( pełnych cyklach pracy - najlepiej od zimnego )
Jeżeli komp Ci wskoczy na trasie w tryb awaryjny to zgaś motor ( na ok 30 sek - aż usłyszysz przekaźnik ) i odpalaj .. kontrolka świeci ale auto się odblokowuje ... i możesz znowu dmuchać aż się to wszystko wyczyści

JOVANNA
20-03-12, 15:05
bardzo dziekuje :) wszystkie sie bardzo przydaly :)