PDA

Zobacz pełną wersję : mimi me swap d15b7>>d16y8



guinness
06-06-05, 21:05
witam wszystkich zainteresowanych!

wczoraj stałem sie posiadaczem takiego oto zestawu:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1,1&item=7977634797&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT

planuję przeszczepienie tego wszystkiego do mojego kivika '92 dx (hb, d15b7, manual, wersja kanadyjska). dokonałem zakrojonych na szeroka skalę poszukiwań opisów takiego swapu i tutaj natknąłem się na pewnien problem. otóż znalazłem pełno instrukcji jak przeszczepić głowicę d16z6, przy których wspomniane jest jedynie że także d16y8 nadaje się do tego samego celu. na różnych zagranicznych forach znalazłem posty potwierdzajace taka mozliwość, lecz nie udało mi się jeszcze skontaktować z ich autorami.
szukam głównie informacji dotyczacych ECU:

1. czy PM6 bedzie odpowiedni??
2. czy da radę go przeprogramować??
3. jezeli nie PM6, to jaki???

oraz dotyczacych paska rozrządu:

4. jaki pasek użyć ( od b7 czy y8, a może jeszcze inny)??

zwracam się z prośbą o pomoc do wszystkich, którzy mogliby wesprzeć mnie fachową radą, a także tych, ktorzy mogliby wskazać mi miejsca w sieci gdzie mogę znaleźć potrzebne mi informacje.

teraz jestem na etapie zbierania informacji, sam swap odbędzie się dopiero we wrześniu.

z góry dziękuje wszystkim za pomoc

jinjet
06-06-05, 21:13
moze to pomoze - w opcji szukaj jest kilka tematow o swapie to jeden z nich, chyba praktycznie to czego szukasz.





http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2549&highlight=swap

elmer
06-06-05, 21:17
PM6 = no VTEC.
Potrzebujesz P28 (D16Z6).

A pasek Y8.

emg
06-06-05, 21:47
P28 to obd1 a głowica Y8 najprawdopodobniej ma czujniki na obd2 więc będzie niezła kablomania. PM6 też da się przerobić na p28, ale lepiej szukać oryginalnego p28. pasek nierządu Y8, uszczelka z6 lub y8.

P.s. dolot jest od Z6 na moje oko i nie ma listwy wtryskowej czyli trochę pracy przy montażu będzie

Nevada
06-06-05, 22:04
ja myśle że komp od D16Z6 da sobie super rade- poszukaj go tez na ebay i do tego aparat zapłonowy, wyrwiesz za grosze

a PM-6 sprzedaj w PL- nie powinieneś z tym mieć problemów

listwe i wtryski weźmiesz ze swojego D15 i bedzie git

rem36
07-06-05, 00:16
hmm zestaw fajny ale to nie jest kolektor od y8 tylko od z6....

guinness
07-06-05, 00:25
listwe i wtryski weźmiesz ze swojego D15 i bedzie git


hmm zestaw fajny ale to nie jest kolektor od y8 tylko od z6....


Potrzebujesz P28 (D16Z6)

ładny z tego frankenstein będzie :grin:

dzięki za pomoc . prosze o dalsze wypowiedzi/sugestie

Jasiu
07-06-05, 01:14
PM6 olej, nie przerabiaj obd0 na obd1 tylko znajdz P28. W sumie to mam taki komp u siebie w bagazniku :D:D:D jest kumpla i on chce go sprzedac. Jak cos to na PW.

Bede kibicowal i pomagal w miare mozliwosci.

Jasiu

emg
07-06-05, 08:16
ładny z tego frankenstein będzie :grin:


u mnie będzie podobnie y7, y8, z6 i z9. Konkurs bez nagród - w czyim mini me będzie więcej części z różnych silników. :D

elmer
07-06-05, 09:41
W moim bedzie B2/A6/Z2/Z5/Z6/A9.
Ale mysle, ze Jasiu moze przebic :razz:

guinness
05-07-05, 03:10
witam

odgrzebuje ten temat bo zaczynam kompletowanie reszty gratow potrzebnych do swapu :grin:

powiedzcie mi prosze czy aparat zaplonowy od d 16z6 pasowal bedzie do mojej glowicy (d16y8)??

jeszcze jedno pytanko- czy kolektor wydechowy od d16y8 pasowal bedzie do mojego samochodu (dla przypomnienia civic '92 3d d15b7)??
wiadomo ze do glowicy przymocuje go bez problemu, ale nie jetem pewnien czy wszystko bedzie pasowalo od strony katalizatora!! kolektor taki ma konstrukcje 4-2-1 i po zamontowaniu moze dodac kilka kucykow memu silnikowi, a moge go miec za stosunkowo niewielkie pieniadze!

dzieki za pomoc

jaqb
23-01-06, 21:19
ktoś moze sie wypowiedziec ile konikow sie dostanie z takiego mini me za ile kaski a ile konikow z modow wydechu i dolotu gdzie wiadomo ze kaski mozna troche utopic..aaa i czy jet co porownywac

gdzies czytalem juz co jest potrzebne do takiej operacji z d15b7 na gore d16 ale nie moge zlokalizowac :? , pamietam tylko ze potrzebne sa te dwa kabelki od wlaczania v-teca :P , i ze aparat zaplonowy nie pasuje do konca, czyli najlepiej kupic to z calego motoru?? czy to jest skaplikowane do zrobienia samemu?a moze ktos ma mechaniora co takie cos robi...


wiadomo ze swap to lekarstwo ale i kaska inna...

Furious
23-01-06, 21:36
gdzies czytalem juz co jest potrzebne do takiej operacji z d15b7 na gore d16 ale nie moge zlokalizowac :? , pamietam tylko ze potrzebne sa te dwa kabelki od wlaczania v-teca :P , i ze aparat zaplonowy nie pasuje do konca, czyli najlepiej kupic to z calego motoru??


http://www.honda-tech.com/zerothread?id=635580


czy to jest skaplikowane do zrobienia samemu?a moze ktos ma mechaniora co takie cos robi...


Z Remem bedziemy ogarniali w najblizszym czasie dwa mini-me, wiec jak pojdzie OK, fury odpalą i będą *******alać to bedziemy zapraszac do garazu :D Tak podejzewam :D

jaqb
23-01-06, 22:12
fajnie, mam blisko to z checia podlece zobaczyc jak to wyglada i czy latwe to do ogarniecia :D

guinness
24-01-06, 00:26
aparat od b7 na pewno nie bedzie pasował, najlepiej znajdź sobie td42u (od d16z6) bo oryginalnego d16y8 nie bedzie pasowała wtyczka!

co do kosztów, mnie to wyniosło ok 1000zł razem z wymianą pierścieni i panewek!

na wiosnę bedę mógł pochwalić sie wykresem z hamowni, bo wtedy właśnie dokńczę swego civika wstawiajac przelotowy układ wydechowy (55mm) oraz CAI zamiast seryjnego dolotu. oglądam się też za kolektorem dolotowym od d16y8 (taki sam siedział w CTR), oraz krótsza skrzynią biegów.

jak na razie po wymianie głowicy, kompa i montażu kolektora wydechowego DC Sports czuć dużo mocniejszy dół, w średnim i wysokim zakresie obrotów też widać poprawę, lecz nie tak wyraźną jak w przypadku dołu! to są tylko moje odczucia, co pokaże wykres za hamowni przekonam się za 2 miesiące!!

rem36
24-01-06, 00:50
td 41u z b7 da sie zalozyc na glowice z6 (sprawdzalem), na 1 lub 2 sruby....

guinness
24-01-06, 09:15
td 41u z b7 da sie zalozyc na glowice z6 (sprawdzalem), na 1 lub 2 sruby....

no założyc da się, ale na jednej śrubie by musiał być!

jaqb
24-01-06, 17:16
Głowice w Z6 i Y8 są inaczej zbudowane (i wg. amerykańskich gejów lepsza jest ta starsza dla podciągania mocy). Warto zatem? ..............własnie ktorą głowice wybrac???

jak wiadomo kasa nie jest tak wielka ja w swap'ie ale jak juz robic to z glowa...koledzy inz. od malych pojemnosci??

i czy zeczywiscie warto szukac samego kolektora od Y8??

załozmy ze nie na turbo to robimy to jaka kompresje, czy wystarczy to sama uszczelka zrobic?

Furious
24-01-06, 18:13
Głowice w Z6 i Y8 są inaczej zbudowane (i wg. amerykańskich gejów lepsza jest ta starsza dla podciągania mocy). Warto zatem? ..............własnie ktorą głowice wybrac???

jak wiadomo kasa nie jest tak wielka ja w swap'ie ale jak juz robic to z glowa...koledzy inz. od malych pojemnosci??

Y8 jest mniej dostepna i Twoim wypadku bedzie sie klaniala konwersja OBD1-->OBD2 - chyba sie nie kalkuluje


i czy zeczywiscie warto szukac samego kolektora od Y8??

Kolektor od Y8 jest gitara, szukac to zawsze warto, jak znajdziesz to kupuj :)



załozmy ze nie na turbo to robimy to jaka kompresje, czy wystarczy to sama uszczelka zrobic?


Jak juz robic to robic lepiej, kompresje mozna podniesc na taka rzedu 10.xx

LIO
24-01-06, 19:46
Głowice w Z6 i Y8 są inaczej zbudowane (i wg. amerykańskich gejów lepsza jest ta starsza dla podciągania mocy). Warto zatem? ..............własnie ktorą głowice wybrac???

nieprawda :!:

Gowica od Y8 jest bardziej zaawansowana. Do normalnego uzytku nie ma to róznicy, jednak do tuningu już ma. Komory spalania w Y8 maja zupelnie inny ksztalt, przez co spalanie jest dokladniejsze i przy np. wysokim sprezaniu o wiele bezpieczniejsze.

rem36
24-01-06, 20:11
poza komora spalania zapewniajaca wieksza odpornosc na spalanie stukowe o ktorej wspomnial LIOnel, y8 ma zupelnie inne kanaly ssace, sa one asymetryczne co zapewnia wieksze zawirowania powietrza i dzieki temu lepsze wymieszanie mieszanki, jednak taki ksztal powoduje powstanie oporow przy wysokich predkosciach przeplywu, co powoduje spadek mocy max. To potwierdzaja rowniez parametry tego silnika odcian on wczesniej niz z6 poniewaz krecenie go dalej jest bez sensowne, oraz punkt wlaczenia vteca jest przesuniety dalej poniewaz bez vteca w srodkowym przedziale obrotow zapewnia on lepsze parametry niz z6. Co wybrac do tuningu ciezko powiedziec... Obie maja plusy i minusy....

jaqb
24-01-06, 20:20
w moim przypadku bedzie to TUNING na ulice i raczej nie do scigania sie na zawodach...a z opisow jakie czytam wynika ze njabardziej przybywa dolu i to czuc przy ruszaniu autem, jak w vti..ruszasz i zaraz masz odczuwalny ciag

niewazne czy z y8 czy z6

Prezesiak
24-01-06, 23:12
No to jak to jest z tym z6? bo raz czytam, ze ma odciecie na 7500 a innym razem ,ze jednak 7200

LIO
25-01-06, 17:52
7200 jest redline, odcina na 7500