Zobacz pełną wersję : Czy to jest parownik od klimy ????
Witam,
Mam pytanie czy to co jest na zdjęciu to parownik oraz jeżeli to on to jak ściągnąć tą całą obudowe aby oczyścić trochę dmuchawę i parownik - chyba ??
jak sciągnąć tą obudowe (http://fresh4u.pl/uploads/xxxx.jpg)
co to jest (http://fresh4u.pl/uploads/xxx.jpg)
Mogę tylko odgiąć obudowe ale nie wiem jak ją sciągnąć ???
To jest Honda Civic 1,5 93r. Hatchback.
Pozdrawiam
Michał
to jest parownik. mega zasyfiony :d
a jak rozebrać- kombinuj
W tej obudowie jest parownik. Bawiłem się z tym niedawno. Niepotrzebnie odpiąłeś te metalowe zapinki. Zapnij je z powrotem! Najpierw musisz odkręcić tę stalową listwę a potem sporo śrub, którymi ta czarna obudowa jest przykręcona. Jest ich chyba z 5 oraz jedna ukryta na górze nakrętka. Jest jeszcze jedna trudna śruba głęboko przy podłodze. Bez odkręcenia tych śrub nie próbuj wyjmować bo uszkodzisz mocowanie.
Zanim zaczniesz odkręcać tę skrzynkę powinieneś zdjąć klemę z minusa akumulatora i wyjąć wtyczkę termostatu. Po odkręceniu wszystkich śrub, wyjmujesz skrzynkę w ten sposób, że odginasz górę do dołu, uważając, żeby nie uszkodzić wiązki przewodów. Kładziesz ją na podłodze i odłączasz wąż odpływu skroplin, który jest głęboko przy podłodze na końcu parownika.
Aha, zapomniałem o najważniejszym: Bardzo ważne jest, żebyś przed rozpoczęciem odkręcania obudowy odłączył przewody klimatyzacji od parownika. Odpowiednie śruby znajdują się u mnie za akumulatorem.
Dopiero teraz możesz odpiąć metalowe zapinki oraz odkręcić 2 wkręty mocujące dwie połówki obudowy parownika. Następnie żeby można było otworzyć "puszkę" trzeba przeciąć gąbkowe uszczelki w dwóch miejscach na łączeniu. Przy otwieraniu trzeba uważać na styropianowe wkłady oraz na sondę termostatu!
Muszę ci powiedzieć, że ten syf wymyłem karcherem ale nigdy nie uda się zrobić tego dokładnie (przynajmniej mi się nie udało). Trzeba uważać na delikatne miedziane rurki termostatu!
Uwaga: zanim zaczniesz myć koniecznie zatkaj końcówki przewodów parownika!!!
Jeszcze kilka uwag na koniec:
1. Żeby to wszystko zrobić musisz spuścić czynnik z układu klimatyzacji (lepiej, żeby to robił fachowiec).
2. Po oczyszczeniu parownika należy, montując go, założyć nowe o-ringi (uszczelki).
3. Zalecana jest wymiana filtra-osuszacza.
4. Po sprawdzeniu szczelności układu napełnić od nowa czynnikiem.
5. Całkowity koszt tych operacji to ok. 250-600 zł w zalezności jaki czynnik masz
Powodzenia!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.