Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Czy to jest parownik od klimy ????

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2007
    Skąd
    Zielona Góra
    Posty
    10

    Domyślnie Czy to jest parownik od klimy ????

    Witam,
    Mam pytanie czy to co jest na zdjęciu to parownik oraz jeżeli to on to jak ściągnąć tą całą obudowe aby oczyścić trochę dmuchawę i parownik - chyba ??
    jak sciągnąć tą obudowe
    co to jest

    Mogę tylko odgiąć obudowe ale nie wiem jak ją sciągnąć ???
    To jest Honda Civic 1,5 93r. Hatchback.
    Pozdrawiam
    Michał

  2. #2
    Użytkownik
    Dołączył
    May 2007
    Skąd
    wlkp
    Posty
    159

    Domyślnie

    to jest parownik. mega zasyfiony :d
    a jak rozebrać- kombinuj

  3. #3
    Użytkownik Awatar piotrlaz
    Dołączył
    Jul 2006
    Imię
    Piotr
    Auto
    Civic EG8 D15B7 sedan
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    108

    Domyślnie

    W tej obudowie jest parownik. Bawiłem się z tym niedawno. Niepotrzebnie odpiąłeś te metalowe zapinki. Zapnij je z powrotem! Najpierw musisz odkręcić tę stalową listwę a potem sporo śrub, którymi ta czarna obudowa jest przykręcona. Jest ich chyba z 5 oraz jedna ukryta na górze nakrętka. Jest jeszcze jedna trudna śruba głęboko przy podłodze. Bez odkręcenia tych śrub nie próbuj wyjmować bo uszkodzisz mocowanie.
    Zanim zaczniesz odkręcać tę skrzynkę powinieneś zdjąć klemę z minusa akumulatora i wyjąć wtyczkę termostatu. Po odkręceniu wszystkich śrub, wyjmujesz skrzynkę w ten sposób, że odginasz górę do dołu, uważając, żeby nie uszkodzić wiązki przewodów. Kładziesz ją na podłodze i odłączasz wąż odpływu skroplin, który jest głęboko przy podłodze na końcu parownika.

    Aha, zapomniałem o najważniejszym: Bardzo ważne jest, żebyś przed rozpoczęciem odkręcania obudowy odłączył przewody klimatyzacji od parownika. Odpowiednie śruby znajdują się u mnie za akumulatorem.

    Dopiero teraz możesz odpiąć metalowe zapinki oraz odkręcić 2 wkręty mocujące dwie połówki obudowy parownika. Następnie żeby można było otworzyć "puszkę" trzeba przeciąć gąbkowe uszczelki w dwóch miejscach na łączeniu. Przy otwieraniu trzeba uważać na styropianowe wkłady oraz na sondę termostatu!

    Muszę ci powiedzieć, że ten syf wymyłem karcherem ale nigdy nie uda się zrobić tego dokładnie (przynajmniej mi się nie udało). Trzeba uważać na delikatne miedziane rurki termostatu!
    Uwaga: zanim zaczniesz myć koniecznie zatkaj końcówki przewodów parownika!!!

    Jeszcze kilka uwag na koniec:
    1. Żeby to wszystko zrobić musisz spuścić czynnik z układu klimatyzacji (lepiej, żeby to robił fachowiec).
    2. Po oczyszczeniu parownika należy, montując go, założyć nowe o-ringi (uszczelki).
    3. Zalecana jest wymiana filtra-osuszacza.
    4. Po sprawdzeniu szczelności układu napełnić od nowa czynnikiem.
    5. Całkowity koszt tych operacji to ok. 250-600 zł w zalezności jaki czynnik masz

    Powodzenia!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •