PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z D16Z9 odcina 6,3 obr ???



Daniel_EJ1
24-02-12, 08:19
Hej, mam problem z D16Z9, ostatnio dużo pali bo z 13-14 L na 100 km i ma odcinkę przy 6,3 obr a powinien 7,4 tak jak to było wcześniej, co to może byc ?? zresetowałem kompa bezpiecznikiem pod maska, przez chwilę było OK a z rana znów to samo...jestem bezradny pomóżcie.
pozdrawiam.

dimo
24-02-12, 11:11
spalanie raczej by wskazywalo na sonde, podjedz ja zmierzyc.. a co do odcinki - zrób może samodiagnostykę.. tryb awaryjny to raczej nie jest, bo by odcinało ok 3 tyś.

Daniel_EJ1
24-02-12, 15:10
Sprawdze, dzieki, choć 2 lata temu padła mi sonda to chek sie świecił.

Van_Dal
24-02-12, 20:38
wcale nie musi swiecić jak jest zepsuta ;)
wg mnie to też sonda ;] a to jest odcinka czy poprostu silnik już nie może ???, np ze względu na za bogata mieszanke ;)

Daniel_EJ1
24-02-12, 21:20
daje radę, poprostu odcina i odbija go przy 6.3 obr w taki sam sposób jak przy 7.4 obr wczesniej.

PIMPEK_EJ2
24-02-12, 21:33
Jak mi padła sonda co prawda w b7 to raz się check zapalił podczas jazdy odpaliłem ponownie i go już nie było chociaż sonda dalej nie działała. Moja qp też paliła w granicach jakie podałeś. Zrób diagnostykę tak jak radzą koledzy wyżej

Daniel_EJ1
25-02-12, 12:15
samodiagnostyka zrobiona, zwieram zapala sie chek i swieci cały czas, srs miga

maciu$
25-02-12, 16:55
Co do odcinania u mnie w Civicu Z9, później inna D16 odcinała obrotomierzowo za nisko, natomiast na jakimś najprostszym zegarze AG parametry były książkowe.

Daniel_EJ1
26-02-12, 22:46
Sondę odłączyłem, zapalił się chek, przejechałem sie i nadal odbijał na obrotomierzu za nisko, ale patrząc na prędkościomierz to predkość na poszczególnych biegach jest OK, czy mógł sie zepsuć jakiś czujnik od obrotomierza ??
Jakiś mechanik podpowiedział mi żebym sprawdził rozrząd, zmieniałem go 35 tys km temu i podobno pasek sie trochę rozciąga i może źle steruje v-tec, trzeba napiąć trochę pasek i i ma być git...rozbiorę to i zobaczę.

mirasek
26-02-12, 22:54
Jak pasek się rozciąga to i kółka rozrządu muszą rosnąć, nie ma innej opcji ;) Może moduł zapłonowy trochę kuleje? albo sam obrotek... podmień od kogoś zegary i sprawdź.

Van_Dal
27-02-12, 07:53
informacje o prędkości obrotowej masz pobierane z modułu zapłonowego ;]
przeczyść kostki koło aparatu zapłonowego :)
potem cały aparacik ;( jeżeli masz

Daniel_EJ1
27-02-12, 07:58
oki zrobię to dziś, lecz rozrząd też sprawdze, po tym wszystkim napiszę jaki rezultat, ale dzieki za podpowiedź.

Daniel_EJ1
27-02-12, 23:49
hej, znalazłem przyczynę, zjąłem osłone rozrządu i okazało sie że za luźny pasek jest, odrazu przy okazji zakładam nowy kpl rozrząd, czy pomogło ?? jutro napiszę
Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

jogal
28-02-12, 00:39
Odcinka jest przy ok 6000 rpm jak rozrzad jest o 1 ząbek opóźniony, nie zawsze tak jest, ale już się z tym spotkałem...