PDA

Zobacz pełną wersję : Nadmuch.



skuri
21-02-12, 10:42
Witam. Wiem że zbliżonych tematów jest sporo ale może tu problem leży gdzie indziej. Mam bardzo ale to bardzo słaby nadmuch zarówno ciepłego jak i zimnego powietrza. Wykluczyłem chyba wszystko co ma związek z ciepłym powietrzem tj.zawór, termostat(auto trzyma temperaturę jak wryte), przepłukałem układ i wlałem nowy płyn i dalej to samo. Nagrzewnica sprawna. Wymieniłem filtr kabinowy mimo że nie był zbyt brudny. Ale do rzeczy. Na każdym biegu dmuchawy dosłownie ledwo ledwo leci z nawiewów czy to na biegunie zimnego czy ciepłego powietrza, dzieje się tak na każdej pozycji od szyby poprzez nawiew na nogi itp. Wykluczyłem dmuchawę bo kręci i wyje jak szalona. Czy jest możliwe że obluzował się jakiś tunel powietrza? Z frontowych nawiewów subiektywnie leci najsłabiej.

Genuinek
21-02-12, 10:47
Mam ten sam problem w civie W jajku d13b2 , otoz wszystko normalnie chodzi na 1,2,3,4 ..tak jak by zdołu uciekało gdzies te powietrze , a przeciez w d13 nie ma tego filtru przeciwpyłkowego ..

CRX1
21-02-12, 10:54
W zeszłym tygodniu robiłem -walczyłem z podobnym problemem u gościa w crx-e.Znalazłem przyczynę ,zdejmij wentylator i sprawdż w którą stronę kręci się(najlepiej na niskim biegu).W Crx-e jakiś matoł zamienił kable i wentylator kręcił się w lewo-sam byłem w szoku.Teraz nieżle dmucha

nikog0
21-02-12, 11:09
A tak samo jest na otwartym i zamkniętym obiegu wewnętrznym? być może coś przed dmuchawą się zablokowało...

Jeśli obieg wewn nie ma wpływu to musi być jakaś niedrożność (jakaś klapa, która na stałe blokuje przepływ powietrza), albo brak szczelności i powietrze gdzieś umyka, najprawdopodobniej przy połączeniu dmuchawa - filtr p.pyłkowy. Najlepiej włącz dmuchawę na 2 czy 3 bieg i włóż dłoń w okolice (tylko nie w wentylator) i zobacz czy gdzieś nie dmucha.

skuri
21-02-12, 13:52
A tak samo jest na otwartym i zamkniętym obiegu wewnętrznym? być może coś przed dmuchawą się zablokowało...

Jeśli obieg wewn nie ma wpływu to musi być jakaś niedrożność (jakaś klapa, która na stałe blokuje przepływ powietrza), albo brak szczelności i powietrze gdzieś umyka, najprawdopodobniej przy połączeniu dmuchawa - filtr p.pyłkowy. Najlepiej włącz dmuchawę na 2 czy 3 bieg i włóż dłoń w okolice (tylko nie w wentylator) i zobacz czy gdzieś nie dmucha.

Na obu obiegach jest tak samo.Nieszczelność jest minimalna przy osłonie filtra. Rzędu dosłownie milimetra(pęknięta obudowa) ale nie na tyle by powietrze tamtędy uciekało. Możliwe że coś by mogło przytkać, poprzedni właściciel jeździł w ogóle !!! bez filtra. Nie było by wątpliwości gdyby np.sama dmuchawa była padnięta ale ta dmucha jak oszalała. Chyba najrozsądniej będzie wyjąc dmuchawę i sprawdzić ją szczegółowo.

nikog0
21-02-12, 14:52
Na obu obiegach jest tak samo.Nieszczelność jest minimalna przy osłonie filtra. Rzędu dosłownie milimetra(pęknięta obudowa) ale nie na tyle by powietrze tamtędy uciekało. Możliwe że coś by mogło przytkać, poprzedni właściciel jeździł w ogóle !!! bez filtra. Nie było by wątpliwości gdyby np.sama dmuchawa była padnięta ale ta dmucha jak oszalała. Chyba najrozsądniej będzie wyjąc dmuchawę i sprawdzić ją szczegółowo.

Ja bym zaproponował takie rozwiązanie (w związku z tym że nie było filtra p.pyłkowego) aby na chwilę zmienić polaryzację dmuchawy, włączyć obieg wewnętrzny i załączyć dmuchawę. Może siła ssąca odblokuje nawiewy zatkane jakimś ciałem obcym... Przynajmniej ja bym tak zrobił :)

skuri
24-02-12, 17:03
Problem nie rozwiązany. Dmuchawa działa na 100%. Filtr nowy. Droga-dmuchawa-filtr-<komin>-do nagrzewnicy drożny, czysty itp. Nawiewy drożne gdyż dmucha z nich ale baaaardzo powoli. Ciał obcych prócz naprawdę niewielkiej ilości liści brak.

skuri
29-02-12, 11:00
Update.Może teraz ktoś pomoże. Na 99% winne jest samo sterowanie. Nadmuch(pokrętło) nie przełącza na poszczególne obiegi tj, szyba, korpus itp. jest jakby cały czas <zastane>. Co i jak rozebrać ?.

MikeFoto
29-02-12, 12:25
Jak chcesz to mam to pokretło do ustawiania mocy dmuchawy z nawiewów z tym całym majdanem z tyłu (z anglika). Jak coś to PW.

dudi189
29-02-12, 14:29
Update.Może teraz ktoś pomoże. Na 99% winne jest samo sterowanie. Nadmuch(pokrętło) nie przełącza na poszczególne obiegi tj, szyba, korpus itp. jest jakby cały czas <zastane>. Co i jak rozebrać ?.

daj nura przy fotelu kierowcy i patrz się w stronę środka deski rozdzielczej tak jakby od tyłu, by wszystko widzieć jest taka mała plastikowa osłonka na jednej śrubce i ją zdejmij, ruszaj pokrętłem i tam zobacz czy któraś linka nie spadła

skuri
29-02-12, 16:40
daj nura przy fotelu kierowcy i patrz się w stronę środka deski rozdzielczej tak jakby od tyłu, by wszystko widzieć jest taka mała plastikowa osłonka na jednej śrubce i ją zdejmij, ruszaj pokrętłem i tam zobacz czy któraś linka nie spadła

Też obstawiam linkę. Zabiorę się za to w weekend. Dzięki.

Paulo21
29-02-12, 17:48
Moze spadlo Ci to co u mnie. Na drugim zdjeciu tutaj widac zolty polksiezyc i bolec ktory powinien w nim jezdzic
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?94940-Ogrzewanie&p=1573291&viewfull=1#post1573291

dudi189
29-02-12, 19:22
półksiężyc jest od ciepło/zimno, po stronie kierowcy taj jak mówiłem są linki odpowiadające za to z której kratki Ci bedzie dmuchać

skuri
29-02-12, 21:30
Włożyłem rękę pod konsolę. Linka/cięgno sterujące kierunkiem nogi/szyba itp działa. Wybiera kierunek nadmuchu tak jak powinno. Po wybraniu kierunku na korpus jest ledwo wyczuwalny podmuch pomimo ustawienia dmuchawy na 4 tym biegu, więc wnioskuję że przeskakuje na tę pozycję. Tak jak wspomniałem filtr nowy, dmuchawa sprawna.Linka/cięgno od regulacji ciepło/zimno działa. Według schematu więcej linek nie ma. Czy mogła się poluzować/opaść jakaś klapka w samym systemie przepływu powietrza? Chyba wyczerpałem już wszystkie możliwości i czeka mnie rozebranie deski i szukanie krok po kroku. Co dziwne w aucie jest wręcz gorąco co pozwala sądzić że powietrze gdzieś ucieka, nie jest to na pewno w okolicy dmuchawy.

Camellia Racing
03-03-12, 16:23
Chłopaki, w Aero jak macie nadmuch ustawiony na ciepłe to też wam zimne wieje z przednich środkowych kratek ?

sweet
03-03-12, 17:18
A pomiędzy środkowymi kratkami jak masz ustawiony ten przełącznik? Jedyna opcja, że będzie lecieć zimne przy włączonym ciepłym ogólnie na pozycji ludka z niebieską strzałką. Słychać jak się zamyka/otwiera coś w tunelu kiedy przełączasz?

Camellia Racing
03-03-12, 17:50
No właśnie mam włączone na białego ludka, dlatego się dziwię ;)

Poll
03-03-12, 18:08
Było na forum. Tam też jest linka, albo coś w tym rodzaju i Ci spadła ; )

Camellia Racing
03-03-12, 18:11
Sprawdzę przy okazji badania co się stało z podświetleniem zegarka, zresztą muszę i tak wszystko rozmontować sprawdzić czy coś nie było grzebane przez poprzedników z elektryką i budą :)

Poll
04-03-12, 12:43
Podświetlenie zegarka łatwo zmienić. Musisz wyciągnać radio, i zegarek jest na zaczepach. Musisz go wyciągnać i żarówczka będzie elegancko widoczna. Przekręca się, żeby wyjąć. Żarówka za parę groszy ; )

Gdzieś nawet pisałem w takim temacie dotyczące suwaka na środkowej konsoli. Ktoś też tak miał i był temat.

Camellia Racing
04-03-12, 12:48
Z naprawą podświetlenia zegarka sobie poradzę, tak z ciekawości pytałem o ten nawiew przy okazji jak zobaczyłem temat o nadmuchu bo i tak bym to rozkręcił i sprawdzał ;D
Ciekawi mnie bo niby jak zmieniam położenie switcha to słyszę jak klapka się zamyka/otwiera. No zobaczymy jak to wyjdzie.