Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : spalanie stukowe problem



krystian15
14-06-07, 13:20
witam niedawno robiłem remont silnika czyli pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe i dodatkowo wypolerowałem komory spalania konał wylotowy spasowałem kolektory zamontowałem ssący od d16z6 i splanowałem głowicę o 0.3 po odpaleni okazało się ze pojawiło się spalanie stukowe zmieniłem paliwo na 98 i teraz tylko czasami delikatnie przygra i nie wiem czy mam kupic nową głowice czy da się z tym coś zrobić myślę ze poprostu gość splanował mi za mocno głowicę i jeszcze jedno jak jeżdziłem na paliwie 95 i wyregulowałem zawory to było gorzej za pomoc dziękuje

Furious
14-06-07, 14:01
1. dlaczego uwazasz ze masz spalanie stukowe?
2. planowanie nawet o 0,3mm nie powinno spowodowac spalania stukowego o ktorym piszesz
3. regulowales zaplon?

krystian15
14-06-07, 14:17
po reg zapłonu nic się nie zmienia zapłon mam ustawiony na lampę myśle ze to spalanie stukowe bo przy gwałtownym dodawaniu gazu coś przygrywa i po zmianie paliwa na 98 ucichło chyba ze to zbiek okoliczności

[ Dodano: Czw 14 Cze, 2007 ]
a moze przez wypolerowanie komory spalania

LIO
14-06-07, 14:59
zmień tytuł tematu, bo zabije warnem !!

stempel
14-06-07, 16:10
skoro masz tak jak napisales i nie pomaga ci nawet 98 i jestes przekonany ze to spalanie stukowe,opoznij zaplon.

krystian15
14-06-07, 16:24
opożnienie zapłonu nie pomaga

Furious
15-06-07, 05:42
No skoro mowisz ze zaplon jest OK, a to znaczy ze rozrzad tez jest OK, a to znaczy ze nie ma czego wiecej sprawdzac....
Wczesniej glowica byla juz planowana?

krystian15
15-06-07, 09:44
Wczoraj jak wróciłem z pracy do domu to zrobiłem jeszcze jeden test wypompowałem całe paliw 98 i zalałem z powrotem 95 i to samo co na 98 silnik takm samo pracuje nic nie stuka bardziej jak na 98 wiec myślę za jednak spalanie stukowe mozna wykluczyć, więc rozebrałem jeszcze raz całą klawiaturę poskładałem spowrotem ustawiłem zawory i narazie jest cich więc sam nie wiem co to mogło byc ale dziękuje za waszą pomoc .

matth5
24-03-13, 12:33
mam problem po mini-me;/ głowica była mocno planowana, uszczelka y8 , przy raptownym dodaniu gazu rzęzi;/ na bank jest to spalanie stukowe, teraz moje pytanie.... jak ustawić zapłon bo nie stać mnie na razie na strojenie:( mam kompa seryjnego p28 z seryjnymi mapami. od dziś zacząłem jeździć na pb98 ale tylko trochę ucichło...Proszę o pomoc!!

Michalll_1991
25-03-13, 00:29
jak chcesz zabić silnik to jezdzij dalej, trzeba stroic...

matth5
25-03-13, 11:06
czyli bez strojenia nic nie zrobie??;/

Van_Dal
25-03-13, 11:22
możesz cofnąć zapłon bez strojenia

Furious
25-03-13, 11:52
Cofnij zapłon na aparacie, ze 4stopnie na początek. Jezdzij na PB98, ewentualnie możesz zmienić regulator ciśnienia paliwa na ten z B18C4 to podasz więcej paliwa, ale to tylko półśrodek - musisz stroić.

matth5
25-03-13, 12:36
Cofnij zapłon na aparacie, ze 4stopnie na początek. Jezdzij na PB98, ewentualnie możesz zmienić regulator ciśnienia paliwa na ten z B18C4 to podasz więcej paliwa, ale to tylko półśrodek - musisz stroić.

Wiem że muszę stroić ale teraz w kwietniu nie ogarne... rozmawiałem już z EMG na temat strojenia nawet, ale nie dam rady a auto mi potrzebne na codzień;/
A przyczyną może być jeszcze źle ustawiony rozrząd na regulowanym kole?? Wezmę lampę dzisiaj pożyczę i spróbuje podziałać coś bo szkoda mi kasy władowanej w silnik;/

Furious
25-03-13, 14:33
może, lampą wszyskto zweryfikujesz

matth5
25-03-13, 14:36
ale to nie zmienia faktu że spalanie stokowe nie ustanie??

Van_Dal
25-03-13, 14:40
cofnij zapłon na początek, jeżeli piszesz ze dzieje sie tylko pod obciążeniem to jest duża szansa że unikniesz tego samym cofnięciem zapłonu

Furious
25-03-13, 14:41
Jeśli masz źle rozrząd ustawiony to z tego może wynikać spalanie stukowe, poprawisz rozrząd to wszystko może sie zmienić.
Regulowane kółko musisz mieć na 0, jeśli zmienisz jego położenie to jednocześnie trzeba zmienić ustawienie zapłonu.

markotny
25-03-13, 15:01
przy raptownym dodaniu gazu rzęzi;/ na bank jest to spalanie stukowe

Spalanie stukowe słychać jakbyś sypał piach na rurę wydechową. Przynajmniej u mnie tak było.


jak ustawić zapłon bo nie stać mnie na razie na strojenie

Nie ma jednoznacznej recepty. Musisz ustawić i sie przejachać i nasłuchiwać. Tyle.

scoobany111
27-03-13, 19:55
A czy to benzyniak dymi na czarno przy pałowaniu oznacza to że stuka czy to że ma za dużo paliwa?

Van_Dal
28-03-13, 17:31
miałeś modyfikowane mapy ? jak miałeś to znaczy ze za dużo benzyny :D wgl dymienie na carno nie ma nic wspólnego z stukaniem