Zobacz pełną wersję : spalanie stukowe problem
krystian15
14-06-07, 13:20
witam niedawno robiłem remont silnika czyli pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe i dodatkowo wypolerowałem komory spalania konał wylotowy spasowałem kolektory zamontowałem ssący od d16z6 i splanowałem głowicę o 0.3 po odpaleni okazało się ze pojawiło się spalanie stukowe zmieniłem paliwo na 98 i teraz tylko czasami delikatnie przygra i nie wiem czy mam kupic nową głowice czy da się z tym coś zrobić myślę ze poprostu gość splanował mi za mocno głowicę i jeszcze jedno jak jeżdziłem na paliwie 95 i wyregulowałem zawory to było gorzej za pomoc dziękuje
1. dlaczego uwazasz ze masz spalanie stukowe?
2. planowanie nawet o 0,3mm nie powinno spowodowac spalania stukowego o ktorym piszesz
3. regulowales zaplon?
krystian15
14-06-07, 14:17
po reg zapłonu nic się nie zmienia zapłon mam ustawiony na lampę myśle ze to spalanie stukowe bo przy gwałtownym dodawaniu gazu coś przygrywa i po zmianie paliwa na 98 ucichło chyba ze to zbiek okoliczności
[ Dodano: Czw 14 Cze, 2007 ]
a moze przez wypolerowanie komory spalania
zmień tytuł tematu, bo zabije warnem !!
skoro masz tak jak napisales i nie pomaga ci nawet 98 i jestes przekonany ze to spalanie stukowe,opoznij zaplon.
krystian15
14-06-07, 16:24
opożnienie zapłonu nie pomaga
No skoro mowisz ze zaplon jest OK, a to znaczy ze rozrzad tez jest OK, a to znaczy ze nie ma czego wiecej sprawdzac....
Wczesniej glowica byla juz planowana?
krystian15
15-06-07, 09:44
Wczoraj jak wróciłem z pracy do domu to zrobiłem jeszcze jeden test wypompowałem całe paliw 98 i zalałem z powrotem 95 i to samo co na 98 silnik takm samo pracuje nic nie stuka bardziej jak na 98 wiec myślę za jednak spalanie stukowe mozna wykluczyć, więc rozebrałem jeszcze raz całą klawiaturę poskładałem spowrotem ustawiłem zawory i narazie jest cich więc sam nie wiem co to mogło byc ale dziękuje za waszą pomoc .
mam problem po mini-me;/ głowica była mocno planowana, uszczelka y8 , przy raptownym dodaniu gazu rzęzi;/ na bank jest to spalanie stukowe, teraz moje pytanie.... jak ustawić zapłon bo nie stać mnie na razie na strojenie:( mam kompa seryjnego p28 z seryjnymi mapami. od dziś zacząłem jeździć na pb98 ale tylko trochę ucichło...Proszę o pomoc!!
Michalll_1991
25-03-13, 00:29
jak chcesz zabić silnik to jezdzij dalej, trzeba stroic...
czyli bez strojenia nic nie zrobie??;/
możesz cofnąć zapłon bez strojenia
Cofnij zapłon na aparacie, ze 4stopnie na początek. Jezdzij na PB98, ewentualnie możesz zmienić regulator ciśnienia paliwa na ten z B18C4 to podasz więcej paliwa, ale to tylko półśrodek - musisz stroić.
Cofnij zapłon na aparacie, ze 4stopnie na początek. Jezdzij na PB98, ewentualnie możesz zmienić regulator ciśnienia paliwa na ten z B18C4 to podasz więcej paliwa, ale to tylko półśrodek - musisz stroić.
Wiem że muszę stroić ale teraz w kwietniu nie ogarne... rozmawiałem już z EMG na temat strojenia nawet, ale nie dam rady a auto mi potrzebne na codzień;/
A przyczyną może być jeszcze źle ustawiony rozrząd na regulowanym kole?? Wezmę lampę dzisiaj pożyczę i spróbuje podziałać coś bo szkoda mi kasy władowanej w silnik;/
może, lampą wszyskto zweryfikujesz
ale to nie zmienia faktu że spalanie stokowe nie ustanie??
cofnij zapłon na początek, jeżeli piszesz ze dzieje sie tylko pod obciążeniem to jest duża szansa że unikniesz tego samym cofnięciem zapłonu
Jeśli masz źle rozrząd ustawiony to z tego może wynikać spalanie stukowe, poprawisz rozrząd to wszystko może sie zmienić.
Regulowane kółko musisz mieć na 0, jeśli zmienisz jego położenie to jednocześnie trzeba zmienić ustawienie zapłonu.
przy raptownym dodaniu gazu rzęzi;/ na bank jest to spalanie stukowe
Spalanie stukowe słychać jakbyś sypał piach na rurę wydechową. Przynajmniej u mnie tak było.
jak ustawić zapłon bo nie stać mnie na razie na strojenie
Nie ma jednoznacznej recepty. Musisz ustawić i sie przejachać i nasłuchiwać. Tyle.
scoobany111
27-03-13, 19:55
A czy to benzyniak dymi na czarno przy pałowaniu oznacza to że stuka czy to że ma za dużo paliwa?
miałeś modyfikowane mapy ? jak miałeś to znaczy ze za dużo benzyny :D wgl dymienie na carno nie ma nic wspólnego z stukaniem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.