PDA

Zobacz pełną wersję : D13b2 problem z obrotami



konrad739
11-02-12, 21:19
Witam mam problem z moją Hondą. Przez 7 dni samochód był nieużywany stal na parkingu pod chmurka, dzisiaj jak go odpaliłem to na początku wszystko było dobrze ale później zaczęły się problemy jechałem z Kutna do Płocka i na tym odcinku zawsze gdy musiałem się zatrzymać samochód mi gasł (po każdym wrzuceniu na luz) denerwowało mnie to strasznie lecz później było jeszcze gorzej zdarzyłem wjechać do Płocka i gdy zatrzymałem się na światłach silnik o dziwo nie zgasł ale za to obroty wskoczyły na 3500 i nie chciały spaść później postawiłem samochód na parkingu i poszedłem na zakupy z nadzieja ze jak trochę postoi to mu przejdzie lecz gdy przyszedłem do samochodu po 2 godzinach i gdy odpaliłem obroty wskoczyły na 1500 lecz chwile później już na 3000 i tak przez cala drogę powrotna ;/ Możecie mi podpowiedzieć co się stało ??
A i mam jeszcze drugi problem gdy samochód odpalę po długim postoju np po nocy to jeżeli nie bd go trzymał na gazie to zgaśnie dopiero jak przejadę kawałek (50-100m) obroty się ostawiają na 1500

Biały91
12-02-12, 22:02
ciężka sprawa z obrotami... zacznij od samodiagnostyki,mianowicie zdejmij tapicerke z nadkola po str pasażera.pokarze ci sie sterownik z małym okienkiem w którym znajduje się dioda(czerwona)po przekręceniu zapłonu dioda zacznie mrygać. liczba mrugnięć oznacza nr błędu. z takimi objawami stawiałbym na czujnik temperatury powietrza w dolocie.
BŁĘDY (silnik D13B2)

1 - Sonda lambda lub jej obwód
2 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
3 - MAP sensor lub jego obwód (problem z elektryką)
4 - Czujnik podciśnienia w gaźniku lub jego obwód (często nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
5 - MAP sensor (problem mechaniczny - najczęściej nieszczelny przewód podciśnienia #21)
6 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód
8 - Cewka zapłonowa lub jej obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (EACV) lub jego obwód.

Często padają aparaty zapłonowe,też obroty głupieją.posprawdzaj przewody podciśnieniowe czy są szczelne,

konrad739
12-02-12, 22:16
Aparat zapłonowy jest napewno sprawny bo niedawno go rozbierałem i zauważyłem ze 2 sprężynki są rozwalone (sprawdzałem aparat dlatego ze obroty mi falowały tak że czasami samochód potrafił zgasnąć) wymieniłem te sprężynki i wszystko od tamtej pory jest cacy robiłem to jakoś z 3 miesiące temu. Diagnostykę zrobię jutro i odrazu napisze na forum co pokazało ecu

Biały91
12-02-12, 22:22
na civic5gen.pl jest dużo tematów z d13b2

konrad739
12-02-12, 22:33
Powiem tak śmieszą mnie odpowiedzi zrób samodiagnostyke bo to jest oczywiste. Jak dla mnie to takie odpowiedzi to pisze sie zeby nabić sobie tylko posty. Diagnostyke miałem zrobić dzisiaj ale brakło czasu ;/ Szukałem w internecie odpowiedzi na moje pytanie na wielu stronach i nic nie znalazłem dlatego założyłem ten temat a takie posty typu "na tej stronie jest duzo o tym czy o innym silniku" sa poprostu zbędne. Wiec jeżeli już ktoś chce się wypowiedzieć to proszę o konkretne podpowiedzi.

Biały91
12-02-12, 22:59
dla twojej wiadomości są tacy którzy by w d13b2 szukali OBD:/ NIE MAM POJĘCIA NA JAKIM POZIOMIE JEST KAŻDY WSTAWIAJĄCY WĄTEK!!!:/ w d13b2 jest tyle elementów które mogą paść że nie da się odrazu konkretnie odpowiedzieć:/ nikt Ci gaźnika nie wyreguluje przez post...

A co do podanej str,-masz tam wszystko opisane samodiagnostyke,regulacje gaźnika co tylko chcesz krok po kroku ... ludzie często o to pytają,a wszystko jest jak na dłoni...trzeba tylko poszukać

konrad739
12-02-12, 23:13
Raczej osoba która zarejestrowała się na tym forum z pasji do tej marki i sie tym interesuje to wie ze w tym czy w tym silniku jest obd czy nie i wie jak robi się samodiagnostyke. Wiem że nie da się konkretnie odpowiedzieć ale jak ma ktoś odpowiadać bezsensu to niech wgl nie odpowiada. Te wszystkie tematy czytalem tysiące razy wiec ..
Zapewne nie wiesz po czym poznać czy ktoś zarejestrował sie na tym forum z pasji wiec ci odrazu odpowiem. Wystarczy spojrzeć od kiedy dana osoba jest użytkownikiem forum ile ma postów zobaczyć jakie ma tematy itp itd przeglądając twoje posty to gdzie tylko miałeś okazję wykazać się swoją wiedzą pisałeś zrób samodiagnostyke itp

Biały91
12-02-12, 23:32
Bo ludziska najzwyczajniej w świecie tego nie wiedzą,a samochód sam może powiedzieć co go boli...Z pasją i zainteresowaniem niestety w wielu przypadkach nie jest tak super....Ja miałem w swoim takie same objawy jak u Ciebie.diagnostyka nic nie pokazywała,zmieniłem EACV,gaźnik,podciśnienia,aparat zapłonowy i dalej obroty szalały ale po zmianie aparatu samodiagnostyka pokazała 10-nie wiem czemu dopiero po zmianie aparatu.i jak sie okazało przewód był przerwany od czujnika temp. powietrza w dolocie.

mes
13-02-12, 09:19
Skoro samodiagnostyka jest oczywista to czemu jej najpierw nie zrobiłeś a potem założyłeś temat? Jak jesteś pasjonatem to sam zacznij grzebać, sprawdź po kolei rzeczy, a jak nie dojdziesz to przedstaw problem profesjonalnie i opisz problem.
Liczyłeś na odp typu: "Sprawdź to i to, a jak nie to uszkodzony będzie krokowy, Amen." ?

"A i mam jeszcze drugi problem gdy samochód odpalę po długim postoju np po nocy to jeżeli nie bd go trzymał na gazie to zgaśnie dopiero jak przejadę kawałek (50-100m) obroty się ostawiają na 1500 "
mam to samo :D

yautja
13-02-12, 12:33
Możliwe, że po trasie zablokował się EACV w pozycji otwartej albo jest problem z podciśnieniem ssania. Na początek odepnij wtyczkę od krokowego i zobaczysz, czy obroty się unormują. Jeśli to nie to, sprawdź wężyki 6 i 18 pod kontem dziury lub przetarcia.

konrad739
13-02-12, 14:32
Zrobiłem samodiagnostyke i komputer nie pokazuje błędów ;/

wildbill
13-02-12, 21:22
Hmmm...
Moja na gaźniku też miała różne kaprysy z obrotami, które jak się pojawiały, tak znikały same, ale jedna rzecz jest warta sprawdzenia, bo to u mnie trwało długo i dawało właśnie duży wzrost obrotów jałowych - poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika. po prawej stronie gaźnika (patrząc od silnika) masz takie małe okienko z szybką. Jeśli poziom paliwa nie mieści się między dwoma znacznikami (2 metalowe ząbki w okienku), to znaczy jest powyżej znaczników - nieszczelny lub zawieszony zawór iglicowy. To daje zbyt bogatą mieszankę no i cuda z obrotami. U mnie czasem wracało to do normy samo, ale poszukiwania części zamiennych nic nie dały, dlatego nic z tym nie zrobiłem. Trudno jest znaleźć nawet komplet uszczelek do gaźnika.
Jeśli to nie ta przyczyna, to nic więcej nie podpowiem :)