PDA

Zobacz pełną wersję : Popsuty termostat ? Prośba o rozpoznanie termostatu.



sledzik
05-02-12, 12:43
Witam.
Wczoraj jadąc do kumpla ~10km zagotował mi się silnik, co jest dość dziwne w zimę :)
Druga sprawa, że leciało cały czas zimne powietrze z nawiewów.

Wg mnie to może być zepsuty termostat, tym bardziej, że dolny przewód chłodnicy był zimny gdy silnik się gotował.


Zrobiłem zdjecia obudowy termostatu, bo jakoś mi on inaczej wygląda niż termostaty dostępne na allegro, przede wszystkim nie mam czujnika wentylatora (który u mnie jest wpięty w blok silnika) i nie wiem czy jak kupie np. taki - http://allegro.pl/honda-civic-v-1-3b-92r-obudowa-termostatu-i2071117364.html to czy będzie pasował.


poniżej fotki, podpowiedzcie czy to ta obudowa z termostatem czy jakiś inny model.
Silnik to istna rzeźba i nie zdziwił bym się gdyby tam siedział termostat z jakiegoś UAZa czy czegoś.

http://img819.imageshack.us/img819/7380/clipboard01ene.th.jpg (http://img819.imageshack.us/i/clipboard01ene.jpg/)
http://img17.imageshack.us/img17/8854/img20120205121705.th.jpg (http://img17.imageshack.us/i/img20120205121705.jpg/)
http://img267.imageshack.us/img267/189/img20120205121728.th.jpg (http://img267.imageshack.us/i/img20120205121728.jpg/)
http://img607.imageshack.us/img607/5810/img20120205121755.th.jpg (http://img607.imageshack.us/i/img20120205121755.jpg/)

Krzychu92
05-02-12, 13:29
Jeśli masz płyn w układzie i układ nie jest zapowietrzony to musiał ci się termostat zaciąć w ogóle jaki masz silnik?

sledzik
05-02-12, 13:54
to hybryda D15B3 (na pewno został oryginalny gaźnik, brak kompa itp) z dołem D13B2 tak więc jakaś rzeźba niewiadomego pochodzenia.

Też stawiam na termostat, profilaktycznie dziś dolałem płynu, odpowietrzyłem i jest to samo - tak jakby w ogóle termostat się nie otwierał.

czy termostat z linku będzie pasował do mojego auta (patrząc po zdjęciach) bez przeróbek ? czy jest to jakiś inny termostat ?

wojti
05-02-12, 14:10
a co tu chcesz przerabiać? idź do sklepu kup nowy termostat i wrzuć go w obudowe a nie jakieś używki ;>

sledzik
05-02-12, 14:13
pod warunkiem ze oryginalny termostat od civica bedzie tu pasować, bo nie wiem co to za obudowa tu siedzi bo nie wyglada na tą civic-ową.

kjmuszek
05-02-12, 14:16
To wymontuj termostat , idź do jakiegoś sklepu z częściami (motoryzacyjny) i powiedz że potrzebujesz taki termostat do hondy.

Krzychu92
05-02-12, 14:37
spróbuj dopasować coś z tych dwóch silników d13 lub d15 Ale najlepiej będzie jak go wymontujesz na wzór

Wojtek Marki
05-02-12, 14:47
oznaczenie wg. kat. I.C. D24003 -Tama-

leciak
08-04-14, 09:57
Odgrzewam kotleta.

Wczoraj w moim D14Axxx dopadl mnie syndrom czujnika/termostatu. Temperatura poszybowala w gore a wiatrak ani drgnal. Zgodnie z zaleceniami w poprzednich watkach wypialem kabel z czujnika w termostacie (chyba czujnika, tutaj fota: http://s1068.photobucket.com/user/leciak1/media/IMG_5085_zps14e2e5ed.jpg.html) i spialem spinaczem i wiatrak ruszyl jak ta lala. I teraz moje pytanie, poniewaz szukam w InterCarsie tejze wlasnie czesci: czy nazwy "czujknik temperatury" i "Termowylacznik wentylatora chlodnicy" to to samo?
(takie cos znalazlem w IC i ze zdjecia pogladowego wyglada z zewnatrz identyko jak u mnie: http://s1068.photobucket.com/user/leciak1/media/termowylacznik02_zps7ba938dc.png.html http://s1068.photobucket.com/user/leciak1/media/termowylacznik01_zpsead98807.png.html)

PixeL
08-04-14, 11:17
czujnik temp i termowylacznik to dwie rozne rzeczy

numer wlacznika wentylatora w IC FAE36440

leciak
08-04-14, 11:58
Dzieki wielkie! To teraz tylko dla potwierdzenia: jezeli zwarlem wtyczke od tego termowylacznika i wiatrak zakrecil, to znaczy ze uwalony jest wlasnie ten termowylacznik (wiem, ze nikt nie ma szklanej kuli, ale chodzi mi o najwyzsze prawdopodobienstwo)? I pytanie pomocnicze, czy wymiana tego badziewia ogranicza sie do wykrec stary/wkrec nowy, czy powinienem o czyms jeszcze wiedziec (np. czy jak stary wykrece to dostane strzalem z borygo w oko)?

EDIT:
Chyba sobie sam juz odpowiedzialem, cytujac z innego forum:
"Najczęściej padają termostaty lub włączniki wentylatora lub też sam wentylator. Jak to wszystko posprawdzać: Najpierw zlokalizuj włącznik wentylatora, który będzie miał 2 przewody poprowadzone. Po ich złączeniu wiatrak powinien się kręcić (uwaga na palce/ sznurki od bluzy itd), czasami wiatrak chodzi tylko z włączonym zapłonem, nie wiem jak to jest w civicach. Jak się nie kręci to można jeszcze dla pewności sprawdzić wiatrak "na krótko", jeśli i tak się nie uruchomi to wiatrak do wymiany. Jeśli jednak wiatrak jest dobry to może być albo włącznik wentylatora albo termostat. Czy termostat jest sprawny to sprawdzisz grzejąc silnik do temperatury jego otwarcia. Po otwarciu przewody (wszystkie gumowe) idące od i do chłodnicy powinny być gorące. Jeśli nie są to termostat nie puszcza płynu na chłodnicę. Jeśli są to wentylator nie chłodzi płynu przez uszkodzony włącznik."

I jakby ktos szukal instrukcji wymiany to tutaj jest to opisane jak dla debila: http://extern.pl/samochod/termostat/