PDA

Zobacz pełną wersję : D14A8 - Wpięcie reduktora LPG w układ chłodzenia



mariocom
01-02-12, 18:08
Witam wszystkich posiadaczy Hanek, od niedawna posiadam Aerodecka z silnikiem D14A8 i mam pierwsze pytanie.

Otóż mam wrażenie że w tym aucie słabo działa ogrzewanie, nawet gdy wskazówka jest w połowie skali ogrzewanie jest raczej mało wydajne.
Przyglądałem się schematowi układu chłodzenia i pojawiło się kilka pomysłów i wątpliwości.

http://moto-aleja.pl/screen/civic-chlodzenie.jpg

1. aktualnie w miejscach zielonych strzałek mam założone trójniki do reduktora LPG, czy to są poprawne miejsca na trójniki.?
2. z moich dotychczasowych doświadczeń wynika że auto z LPG lepiej grzeją jak reduktor jest wpięty szeregowo, w civicu jednak widzę jakiś dodatkowy zawór nagrzewnicy z którym wcześniej nie miałem do czynienia, czy on uniemożliwia wpięcie reduktora szeregowo (nie będzie puszczał wody jak zakręce grzanie) ??
3. Co robi wężyk pokazany na rysunku czerwoną strzałką? Może tam da się wpiąć reduktor?

rooter666
02-02-12, 14:45
u mnie jest tak samo wpięty reduktor, na zimnym silniku zamykam nagrzewnice żeby się szybko nagrzał i przełączył na lpg, potem już grzeje konkretnie, pomacaj na gorącym silniku reduktor i przewody idące do nagrzewnicy czy są jednakowo gorące, w razie czego można wąż grzejący reduktor lekko scisnąć opaską żeby zmniejszyć prześwit wtedy więcej wody pójdzie na nagrzewnice i będzie cieplej ;]

mariocom
02-02-12, 18:29
no dzięki za podpowiedzi!
Generalnie coś u mnie nie halo z tym podpięciem. Jak się podepnę pod kompa od LPG to mi na max nagrzanym silniku pokazuje ok 65 st C, coś mało, z nawiewów też szału nie ma. Termostat wymieniony. Może gdzieś się zapowietrzył czy coś?

Zna ktoś odpowiedź na 2 lub 3 pytanie ?

LemonR
03-02-12, 21:21
Nie może być w szeregu z nagrzewnicą bo jak zamkniesz nagrzewnicę to nie będzie obiegu.

mariocom
05-02-12, 22:05
tak też myślałem, dzięki za potwierdzenie.

Pozostaje pytanie nr 3. Przypomne dla wygody:
3. Co robi wężyk pokazany na rysunku czerwoną strzałką? Może tam da się wpiąć reduktor?

bont
08-02-12, 12:39
nie odpowiem ci dokladnie co robi ten przewód (pyt nr.3 )ale powiem że ja własnie tam mam wpięty reduktor, troche na pałe i sam to robiłem ale efekt jest zadawalający.
Przy zamkniętej nagrzewnicy przy ok -10s silnik przełącza sie na gaz po ok 1-2km potem od razu idzie wskazówka do góry i jak otworze nagrzewnice to od razu ładnie grzeje, a po ok 10km trzeba przymykać ciepłe bo sie zagorąco robi.
jak Cie interesuje to moge dokładnie sprawdzić jak to mam podpięte i gdzie dokładnie idze 2 przewód z reduktora.

mariocom
08-02-12, 22:12
bont, jak możesz to sprawdź dokładnie jak to wszystko masz tam powpinane, jakbys jeszcze jakieś foty strzelił to była bajka :)
Czekam na info...

mlodyxx
09-02-12, 19:47
wezyk nr 3 mozesz smialo zalozyc podgrzewanie parownika tzn wywalic ten waz a zalozy te dwa z parownika i lata

bont
11-02-12, 12:02
na zdjęciach za wiele nie widać ale moze coś z nich wywnioskujes. Drugi przewód mam wpięty dokładnie pod aparatem zapłonowym.
http://images50.fotosik.pl/1370/79e459964e1c9f0cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=79e459964e1c9f0c)
http://images41.fotosik.pl/1307/19cf274e60482525m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=19cf274e60482525)