GanJa
28-01-12, 18:22
Jestem właścicielem Hondy Civic 1.4 16V 97r. i mam dosyć dziwny problem z ładowaniem.
Podczas pomiaru napięcia na klemach akumulatora mam 13.2-13.3V na włączonych światłach(reszta odb. wyłączone radio, dmuchawa itd.). Na wyłączonych światłach 13.6V czyli za niskie. A jak mierzę biorąc plus z klemy a za minus pokrywę zaworów lub masę silnika pokazuje wartości ok. 14.4V czyli niby napięcie alternator daje prawidłowe czy może zły pomiar napięcia jest w ten sposób. Tylko co powodowałoby taki spadek napięcia mimo że wyłączone są niby wszystkie odbiorniki? I czy przy takim ładowaniu możliwe że aku by nie dało radę nocy wytrzymać? Mimo że nowy akumulator jest.
Podczas pomiaru napięcia na klemach akumulatora mam 13.2-13.3V na włączonych światłach(reszta odb. wyłączone radio, dmuchawa itd.). Na wyłączonych światłach 13.6V czyli za niskie. A jak mierzę biorąc plus z klemy a za minus pokrywę zaworów lub masę silnika pokazuje wartości ok. 14.4V czyli niby napięcie alternator daje prawidłowe czy może zły pomiar napięcia jest w ten sposób. Tylko co powodowałoby taki spadek napięcia mimo że wyłączone są niby wszystkie odbiorniki? I czy przy takim ładowaniu możliwe że aku by nie dało radę nocy wytrzymać? Mimo że nowy akumulator jest.