Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z ładowaniem i akumulatorem.



GanJa
28-01-12, 18:22
Jestem właścicielem Hondy Civic 1.4 16V 97r. i mam dosyć dziwny problem z ładowaniem.
Podczas pomiaru napięcia na klemach akumulatora mam 13.2-13.3V na włączonych światłach(reszta odb. wyłączone radio, dmuchawa itd.). Na wyłączonych światłach 13.6V czyli za niskie. A jak mierzę biorąc plus z klemy a za minus pokrywę zaworów lub masę silnika pokazuje wartości ok. 14.4V czyli niby napięcie alternator daje prawidłowe czy może zły pomiar napięcia jest w ten sposób. Tylko co powodowałoby taki spadek napięcia mimo że wyłączone są niby wszystkie odbiorniki? I czy przy takim ładowaniu możliwe że aku by nie dało radę nocy wytrzymać? Mimo że nowy akumulator jest.

rooter666
28-01-12, 18:42
widocznie masz spadki na kablach masowych miedzy silnikiem a karoserią, powinno być 14,4v ładowanie.

CRX1
29-01-12, 01:26
Zacznij od czyszczenia styków kabli masa-silnik-nadwozie.Prawdopodobnie masz końcówki połączeniowe zaśniedziałe.Przy montazu użyj smaru to korodowanie przez dłuższy czas się nie pojawi.

GanJa
29-01-12, 14:00
Też tak sądziłem więc najpierw wyczyściłem klemy, masę silnika poprawiłem, wymieniłem kabel ten masowy od aku razem z klemą, klemę plusową wymieniłem nadal nic :/
I czy byłoby możliwe żeby rozrusznik podczas postoju rozładowywał akumulator mimo że pobór prądu jest w granicach 0.04-0.05A ?

skolopendra
29-01-12, 15:48
popraw masę na przewodzie - akumulatora

odkręć z dwóch stron i przeczyść

Feniks333
30-01-12, 17:33
Zmierz też ładowanie bezpośrednio na alternatorze

TomiNeo
30-01-12, 20:56
U mnie też ostatnio przy ciepłym silniku na wolnych obrotach ładowanie się świeci. Sprawdziłem napięcie na aku i przy wyłączonych światłach mam 14,4 a jak je włączę to 13.4. Co może być niesprawne?

CRX1
31-01-12, 00:40
Sprawdż naciąg paska.Pod obciążeniem (lampy)powinno być 13,6,ty masz 13,4 ,może łapac lekki poslizg pasek,potem może być to wina regulatora napięcia,ale optymistycznie -wygląda to na słaby naciąg.

GanJa
31-01-12, 11:04
Wracając do mojego tematu winna była masa silnika , wymieniłem ten standardowy kabel masowy na kabel 10 mm przykręciłem do karoserii i ładowanie wynosi 14 V przy włączonych światłach dmuchawie radiu itd. Koszt wyniósł mnie 7zł :D
Ps.
Przy takim koszcie mimo że ten wymieniany kabel nie wyglądał na zniszczony warto go wymienić dla pewności :D

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc :)