rbkt666
14-01-12, 13:41
Witam.
Pierwsza sprawa:
Ostatnio zacząłem mieć problemy z przepalającymi się żarówkami najpierw w zegarze, potem w wentylacji. Tzn. początkowo przepaliła się żarówka w zegarach, po jej wymianie zauważyłem, że nie tylko ta jest do wymiany. Konkretnie - spaliła się jedna żarówka przy regulacji nawiewu. Dlatego też chcę zmienić fabryczne żarówki na diody - z tego co mi wiadomo ich żywotność jest po prostu dłuższa. Z racji, że przyciski w radiu mam podświetlane na czerwono to takim kolorem chciałbym podświetlić regulację nawiewów i diody znajdujące się w przyciskach różnego rodzaju (w wentylacji, przyciski ogrzewania tylnej szyby i świateł przeciwmgielnych). Zegary natomiast dalej pozostaną podświetlone w kolorze białym, tym razem jednak diodami - tutaj jedynie pojawia się problem - może jednak pozostać przy normalnych żarówkach R5 T5? Z tego, co zorientowałem się z innych tematów to jest z tym trochę rzeźby jeśli mowa o podświetlaniu diodami - świecą punktowo i z tego co widać po zdjęciach spiłowanie łebka zbyt wiele nie daje... Jedyna opcja to chyba taśma SMD i taka "rzeźba" jak w tym temacie: http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5278-podswietlenie-zegarow-oraz-panelu-sterowania-nawiewem-honda-civic-sli.html Z tym, że tutaj jest to oświetlenie trochę... walące po gałach, więc już sam nie wiem... Jakiś rezystor dokupić? Czy może najlepiej znaleźć czerwone żarówki R5 T5? Może to byłoby najlepszym rozwiązaniem? Np.: http://allegro.pl/zarowka-samochodowa-t5-wg-1led-plaska-czerwona-i2037109075.html Może wtedy nie byłoby trzeba nic zmywać itd.?
Druga sprawa:
Jak pewnie sami wiece w aucie jest ciemno jak w... No właśnie. Ta fabryczna żarówka, która jest w podsufitce chyba każdy wie jak świeci, dlatego też chciałbym kupić coś sprawdzonego. W kolorze białym oczywiście. Macie coś konkretnego godnego polecenia i sprawdzonego?
Trzecia sprawa:
Chciałbym delikatnie podświetlić podłogę z przodu w kolorze czerwonym. Najlepsze prawdopodobnie będą paski SMD. Pytanie... gdzie je podłączyć? Najlepiej pewnie będzie podłączyć je do światła w podsufitce... Ale czy to nie będzie za duże obciążenie i nie spali się bezpiecznik - tudzież nie trzeba będzie dawać mocniejszego - wymieniać jakichś kabli na jakieś o grubszym przekroju? No i jeśli już z podsufitki pociągnąć prąd to gdzie je ukryć? Nie chciałbym, żeby było widać na zewnątrz jakiekolwiek kabelki :P
Czwarta sprawa:
Skoro już biorę się za można powiedzieć subtelne poprawianie wnętrza to jest rzecz która mnie denerwuje - tzn. japońscy konstruktorzy totalnie zepsuli deskę rozdzielczą... Mam na myśli to, że jest cała czarna (tak jak być powinno) a ta część, na której jest regulacja lusterek, szyberdachu, włącznik świateł przeciwmgielnych i podgrzewania szyby jest szara... Jak dla mnie psuje to strasznie wygląd w środku - no nie wiem o czym oni myśleli podczas doboru kolorów... Może nie robili tego na trzeźwo. W każdym bądź razie co proponujecie? Skaj z tego co mi wiadomo nie jest dobrym pomysłem chociażby z tego względu, że pęka po jakimś czasie pod wpływem czynników atmosferycznych, takich jak wilgoć mróz itd... Może folia carbonowa? Robił ktoś coś podobnego? Bo nie wiem jak tam będzie z przyklejaniem brzegów... Nie chcę, żeby cokolwiek odstawało, po prostu, żeby wyglądało jak należy. No i jak ten szary "panel" zdjąc? A może jakieś inne propozycje co do użycia materiałów?
Pozdrawiam.
Pierwsza sprawa:
Ostatnio zacząłem mieć problemy z przepalającymi się żarówkami najpierw w zegarze, potem w wentylacji. Tzn. początkowo przepaliła się żarówka w zegarach, po jej wymianie zauważyłem, że nie tylko ta jest do wymiany. Konkretnie - spaliła się jedna żarówka przy regulacji nawiewu. Dlatego też chcę zmienić fabryczne żarówki na diody - z tego co mi wiadomo ich żywotność jest po prostu dłuższa. Z racji, że przyciski w radiu mam podświetlane na czerwono to takim kolorem chciałbym podświetlić regulację nawiewów i diody znajdujące się w przyciskach różnego rodzaju (w wentylacji, przyciski ogrzewania tylnej szyby i świateł przeciwmgielnych). Zegary natomiast dalej pozostaną podświetlone w kolorze białym, tym razem jednak diodami - tutaj jedynie pojawia się problem - może jednak pozostać przy normalnych żarówkach R5 T5? Z tego, co zorientowałem się z innych tematów to jest z tym trochę rzeźby jeśli mowa o podświetlaniu diodami - świecą punktowo i z tego co widać po zdjęciach spiłowanie łebka zbyt wiele nie daje... Jedyna opcja to chyba taśma SMD i taka "rzeźba" jak w tym temacie: http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5278-podswietlenie-zegarow-oraz-panelu-sterowania-nawiewem-honda-civic-sli.html Z tym, że tutaj jest to oświetlenie trochę... walące po gałach, więc już sam nie wiem... Jakiś rezystor dokupić? Czy może najlepiej znaleźć czerwone żarówki R5 T5? Może to byłoby najlepszym rozwiązaniem? Np.: http://allegro.pl/zarowka-samochodowa-t5-wg-1led-plaska-czerwona-i2037109075.html Może wtedy nie byłoby trzeba nic zmywać itd.?
Druga sprawa:
Jak pewnie sami wiece w aucie jest ciemno jak w... No właśnie. Ta fabryczna żarówka, która jest w podsufitce chyba każdy wie jak świeci, dlatego też chciałbym kupić coś sprawdzonego. W kolorze białym oczywiście. Macie coś konkretnego godnego polecenia i sprawdzonego?
Trzecia sprawa:
Chciałbym delikatnie podświetlić podłogę z przodu w kolorze czerwonym. Najlepsze prawdopodobnie będą paski SMD. Pytanie... gdzie je podłączyć? Najlepiej pewnie będzie podłączyć je do światła w podsufitce... Ale czy to nie będzie za duże obciążenie i nie spali się bezpiecznik - tudzież nie trzeba będzie dawać mocniejszego - wymieniać jakichś kabli na jakieś o grubszym przekroju? No i jeśli już z podsufitki pociągnąć prąd to gdzie je ukryć? Nie chciałbym, żeby było widać na zewnątrz jakiekolwiek kabelki :P
Czwarta sprawa:
Skoro już biorę się za można powiedzieć subtelne poprawianie wnętrza to jest rzecz która mnie denerwuje - tzn. japońscy konstruktorzy totalnie zepsuli deskę rozdzielczą... Mam na myśli to, że jest cała czarna (tak jak być powinno) a ta część, na której jest regulacja lusterek, szyberdachu, włącznik świateł przeciwmgielnych i podgrzewania szyby jest szara... Jak dla mnie psuje to strasznie wygląd w środku - no nie wiem o czym oni myśleli podczas doboru kolorów... Może nie robili tego na trzeźwo. W każdym bądź razie co proponujecie? Skaj z tego co mi wiadomo nie jest dobrym pomysłem chociażby z tego względu, że pęka po jakimś czasie pod wpływem czynników atmosferycznych, takich jak wilgoć mróz itd... Może folia carbonowa? Robił ktoś coś podobnego? Bo nie wiem jak tam będzie z przyklejaniem brzegów... Nie chcę, żeby cokolwiek odstawało, po prostu, żeby wyglądało jak należy. No i jak ten szary "panel" zdjąc? A może jakieś inne propozycje co do użycia materiałów?
Pozdrawiam.