Zobacz pełną wersję : Problem /czujnik temperatury
Witam. Jest w silniku d15b2 czujnik od temperatury odpowiadajacy spralaniu?:/ nie moge odgrzebac zadnych informacji a pilna sprawa:) mile widziane wskazanie tematu lubgdzie ten czujnik sie znajduje. dodam ze auto zaczelo duzo spalac granice 12L i tez faluja lekko obroty / terostat filtry swiece byly wymienione tak samo podmienialem kolektor ssacy ecu ustawione Lamda ok.
pod aparatem zapłonowym, ten z 2 kablami idzie do komputera, ten z 1 na zegary
a jeszcze myslalem o tym pod kolektorem ssacym?:O od czego on jest?:confused:
chyba ze masz na myśli ten na termostacie ;)
ten jest od włączania wentylatora chłodnicy
nie na termostatcie juz zbadalem i sie dowiedzialem ze jest od zalanczania wentylatora jak go podgrzalem opalarka:D czyli wziasc sie za te pod aparatem:P
SorryAleNiChu
12-01-12, 14:19
Nie chodzi ci czasem o MAP sensor, czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ?
map sensor jest w d15b2 na grodzi silnika
to chodzi o ten czujnik z białą wtyczką idący pionowo w górę z jednego z kanałów ssących na kolektorze ssącym. (chyba drugiego od lewej patrząc) . mialem to samo, check, spalanie okolo 11l . tyle ze ja nie zmienialem na inny czujnik a wpiąlem we wtyczke opornik ~540 Ohm. Po tym zabiegu i restarcie kompa spalanie spadło do 6,5l w trasie i 8-8,5 w normalnym ruchu. sprobuj zrobic tak u siebie , pozdro
edit: dodatkowo wywalalo mi blad nr 10 - czujnik temperatury powietrza w dolocie lub jego obwod. jezdze tak juz ponad pol roku i od tamtej pory zero problemow.
Jest czujnik temepratury cieczy chłodzącej pod aparatem zapłonowym [ECT] ida do niego dwa kable sygnałowy do kompa [czerwono-biały oraz uziemienie zielony lub zielono czarny]. Odpowiada on za dobór mieszanki wiec jesli jest niesprawny spalanie moze wzrosnąc. Ten czujnik o ktorym mowa post wyzej to czujnik temperatury powietrza w dolocie [IAT] i rowniez odpowiada za spalanie, tyle ze nie ma sie co w nim popsuc, najwyzej sie spali co mozna zauwazyc jak sie go wykreci, bedzie to ewidentnie widac [kable maja kolor czerwono-zołty - sygnal i zielony lub zielono czarny] jest montowany na dolocie.
Pozdro
tylko mi sie nie siweci check ale za to teraz juz oborty zaczely na maxa falowac a nie mialem czasu dzis pogrzebac:mad: krugger sprawdze czy nie jest spalony ten o ktorym mowisz:rolleyes: tylko nadal mi spokoju nie daje od temp. moze byc walnienty i caly czas widzi silnik niedogrzany i go zalewa paliwem :eek: jest taka opcja:confused:
DavidVTEC-E
10-07-12, 11:12
Moge sie przylączyc, bo u mnie nie działa wentylator chlodnicy... ;/ Jaka moze byc przyczyna badz gdzie jej szukac? Od roku nie slyszałem jeszcze zeby sie wlaczył wentylator, Termostat wymieniany był z pół roku temu.
Zepnij na krótko wentylator i sprawdź czy w ogóle działa. Choć obstawiam, że czujnik załączający wentylator, przy termostacie Ci zdechł.
jak chcesz sprawdzić wentylator to odepnij kostke czujnika na termostacie
włącz zapłon i zewrzyj styki w kostce
jak się załączy to czujnik do wymiany a jak nie to jest długa lista rzeczy do sprawdzenia :)
DavidVTEC-E
11-07-12, 17:48
Ale to w innym aucie. Dokładnie w silniku D15B2 to tam przy termostacie raczej nie ma czujnika ani nic. Czujnik raczej jest bardziej pod aparatem, zgadza sie?
Odpalałem na krótko wentylator - działa. Zmostkowałem kostke od czujnika, mam nadzieje ze to to. Ale nie załączył sie wiatrak Zobaczcie...
http://www.motoneo.pl/img/183/mid/v26-72-0002.jpg
A jest jakiś bezpiecznik?
to jest czujnik na zegary
czujnik od wiatraka masz na termostacie
DavidVTEC-E
12-07-12, 23:08
U mnie W d15b2 nic nie ma na termostacie. Termostat schowany, przykręcony i dochodzi tylko róra z chlodnicy... Nie ma zadnego czujnika, a jesli jest pokaz ;/
http://img594.imageshack.us/img594/7968/czujniktemppoprawka.jpg
jak masz silnik z 4 gen to czujnik załączenia wentylatora będziesz miał koło czujnika ciśnienia oleju nad filtrem oleju
DavidVTEC-E
13-07-12, 17:59
Znalazłem ten czujnik zalaczania wentylatora. Z tyłu nad filtrem oleju. Dwa przewody osłonięte gumą i wkrecony w blok. Zmostkowałem te przewody ale wentylator sie nie załaczył! :( Co mam dalej czynic? mostkowałem na wlaczonym zapłonie.
Jaki ty masz silnik i nadwozie w ogóle ? pewnie zmostkowałeś czujnik ciśnienia oleju.
Jaki ty masz silnik i nadwozie w ogóle ? pewnie zmostkowałeś czujnik ciśnienia oleju.
ma pewnie silnik lub blok z hondy 4g i tam wlasnie jest czujnik zalaczania wentylatora kolo tego od oleju, w 5g jest tam wkrecona sruba a czujnik w obudowie termostatu, a czujnika oleju nie zmostkuje bo idzie z niego 1 kabel :P
https://lh4.googleusercontent.com/-WSxrQqYP5oo/T_Md45p1lVI/AAAAAAAAAdw/MzXH5tzZWjI/s720/PNTX2614.JPG
nie zmostkuje bo idzie z niego 1 kabel :Pfakt;p pozostaje elektryka, przekaźnik, bezpiecznik
DavidVTEC-E
14-07-12, 09:20
D15B2 własnie to mostkowałem co widać na zdjeciu wyzej... Dwa przewody wychodza, to jest napewno czujnik. Przekaznik, bezpiecznik? Gdzie to jest? Gdzie szukac?
Honda concerto sedan 1992 rok D15B2
Ta guma to tylko osłona na przewody, ją sie sciąga wypina dwa przewody... takie same jak na tym zdjeciu co kolega WHIPLAS pokazał.
Ciezki dostep ogolnie tam jest. Z góry zasłania kolektor, z dołu tez nie za ciekawie! Ale po zmostkowaniu dwoch przewodów mysle ze powinien załaczyc sie wentylator.
sprawdź bezpieczniki i przekaźnik. w V gen civicu przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pomocniczej. ten najbliżej silnika w rogu jak sie nie myle, bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników pod kierownicą
DavidVTEC-E
14-07-12, 14:31
Własnie dzieki. Brakowało mi bezpiecznika numer 15 pod kierownica! Juz działa. Jest ok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.