Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Brudny kolektor ssacy i uszczelka pod przepustnica



davidcom
07-01-12, 22:09
Dziś z nudów postanowiłem przeczyścic sobie przepustnice i silniczek krokowy. Wszystko elegancko poodkręcałem i zauważyłem że uszczelka pod przepustnicą z jednej strony jest brudna jakby w oleju i kolektor ssacy jest w srodku caly czarny. Co jest tego przyczyną? EJ9 d14a4

Cysiek
07-01-12, 22:14
odma jeśli się nie mylę

davidcom
07-01-12, 22:24
odma jeśli się nie mylę
Ale czy to normalne?

Cysiek
07-01-12, 22:34
si

CRX1
07-01-12, 22:51
Co kilkadziesiąt tys km ,trzeba przemyć przepustnicę i będzie ok.

davidcom
07-01-12, 23:46
do tej pory myslalem ze do ssacego idzie powietrze i powinien byc czysciutki ale widocznie nie. To jak ten olej idzie tylko z odmy to czy nie sprawdzic by sie tu pseudotuningowy filterek do odmy ? gdzies takie cos widzialem. czy ten nagar nie przeszkadza tam w niczym ?

Cysiek
08-01-12, 00:13
przeszkadza w tym że brudzi :) albo filterek albo oil catch tank albo czyszczenie co jakiś czas

davidcom
08-01-12, 00:36
a to jak tylko brudzi to w sumie nic. a ciekawi mnie dlaczego tam jest tak brudno skoro pod filtrem tam gdzie odma sie konczy brudu nie ma i przepustnica jako tako tez czysta.

Starstruck
08-01-12, 00:38
Po tylu latach i po tylu dziesiątkach czy setkach tys km to normalne. Odma odprowadza trochę syfu i się nagromadziło. Ja też kupiłem ssaka B7, ogólnie stan wzorowy, ale w środku trochę uwalony olejem był.

lozek
08-01-12, 01:15
zapomnieliście jeszcze o 1 panowie -

opóźniony zapłon - wali w wydech
przyspieszony zapłon - wali w ssący

Oczywiście nie przestawiony o delikatne wartości a o znaczące.

davidcom
09-01-12, 11:42
czyli możliwe że jedynie wartość te co mozna ustawic kopułką?

Van_Dal
09-01-12, 13:34
masz EGR w silniku ??

kazik2_h9w3
09-01-12, 14:46
Może to być przyczyną nieszczelnych zaworów ,przynajmniej mi tak się wydaje

davidcom
09-01-12, 16:13
masz EGR w silniku ??
a gdybym ja to wiedzial:D jak to sprawdzic ?

Van_Dal
09-01-12, 18:35
daj zdjęcie kolektora, ale z zapłonem powinno być ok ;) musiało by od czasu do czasu szarpac albo moc tracić gdyby dawało w dolot

jak masz EGR to najnormalniejsza normalność prawidłowy wygląd

Budziniak
09-01-12, 18:40
EGR to sadze/spaliny a nie olej więc nie widzę związku poza tym EGR w 6 gen jest tuż przy listwie paliwowej a on listwy do przepustnicy jest kawałek drogi.

aha i z tego co wyczytałem w manualu to EGR jest tylko w vtec-e

rooter666
09-01-12, 19:01
w d14 nie ma recyrkulacji spalin (egr)

davidcom
09-01-12, 19:36
czyli jezeli nie ma u mnie EGR to co moze byc przyczyna , nie mowie ze jakos to strasznie mi przeszkadza ten brud, ale w sumie z ciekawosci, autko pracuje normalnie raczej, wiec wiekszego problemu nie bierze.



EGR to sadze/spaliny

ale wlasnie w ssaku jak przejechalem po tym palcami to tak jakby sadza - suche to raczej bylo, tylko na uszczelce pod przepustnica byl olej ewidentnie bo taki mokry :D

najlepiej w sumie chyba byloby to wyczyscic i patrzec co sie dalej dzieje, bo autko 250k przejechane to moze niekt tam nie zagladal to moze i ma prawo przez tyle lat sie tak zrobic.


A czy duzo jest klopotu z odkreceniem tego. Oprocz sciagniecia przepustnicy. mam sekwencje wiec jeszcze jakos te wtryski od lpg tam przyczepione sa, żeby nic nie nabroic :D

lozek
09-01-12, 19:41
Ja obstawiam przyspieszony zapłon i źle wyregulowane zawory - nie konieczine teraz - moglo kiedys sie zdarzyc

davidcom
09-01-12, 20:38
Kurcze wlasnie z tym zaplonem nie wiem jak dojsc do skutku jak dokladnie ustawic ta kopulke

czy wylącznie trzeba do tego lampe strroboskopowa?

Budziniak
09-01-12, 23:00
czy wylącznie trzeba do tego lampe strroboskopowa? tak lampa jest konieczna.


ale wlasnie w ssaku jak przejechalem po tym palcami to tak jakby sadza - suche to raczej bylo, tylko na uszczelce pod przepustnica byl olej ewidentnie bo taki mokry dla Ciebie brudne dla innych normalne :) dawaj zdjęcie

davidcom
09-01-12, 23:19
narazie to niemozliwe ale jak zrobie to dam , a co konkretnie wnętrze ssaka? na zalozonym ?

Budziniak
09-01-12, 23:26
tzn chodzi o to miejsce które widać jak odkręcisz przepustnicę.
Na upartego jak bardzo denerwujesz się tym syfem to zdejmij kolektor i umyj go pod wodą.

davidcom
09-01-12, 23:38
ale jak to jest przy zdejmowaniu ssaka? co z wtryskami i wtryskami od gazu czy jest jakis klopot z tym czy wszystko latwo ?

Budziniak
09-01-12, 23:59
Nie wiem jak tam jest w 1.4 ale ja w 1.5 miałem delikatne utrudnienie z jedną nakrętką od ssaka a tak to odpinasz kilka kostek kilka podciśnienie i ssak zejdzie. Gazidło też problemu nie powinno stwarzać bo zdejmujesz przewody które doprowadzają gaz do dysz w ssącym albo odpinasz kostki na wtryskiwaczach i ssaka zdejmujesz z całą listwą ale to jak Ci wygodniej.

davidcom
10-01-12, 00:03
i przy okazja wyplywa plyn chlodzący ?
jak duzo? potem wystarczy dolac do chlodnicy i bedzie wszystko grac?

billiejoe
10-01-12, 00:08
Nie potrzeba dużo płynu, doleweczka wystarczy, chyba że warto wymienić, wtedy też jest okazja ;)

davidcom
10-01-12, 00:24
a co do płyynu to tak normalnie co ile sie wymienia ? jezeli sie wogole wymienia go :D ja autko mam 70k km i nic do płynu nie zglądalem, czasem tam jakas setke doleje.

billiejoe
10-01-12, 08:47
Dla mnie cała filozofia płynu ma sens głównie zimą...ważna żeby miał swoje właściwości, można to sprawdzić najlepiej i wiedzieć co się ma :)

davidcom
10-01-12, 11:06
no to jeszcze jedno pytanie ile plynu wchodzi do d14a4 i jak sie zmienia :D

kazik2_h9w3
10-01-12, 11:20
Ok 3 litrów dokładnie 3,1

Budziniak
10-01-12, 12:12
spuszczasz płyn z chłodnicy za pomocą plastikowego korka który jest na samy spodzie od strony dolnego węża potem szukasz korka spustowego w bloku albo z przodu pod kolektorem wydechowym albo z tyłu pod ssącym

davidcom
10-01-12, 14:18
aha i zalewasz chlodnice ? i ma chodzic chwile na wolnych obrotach?

Budziniak
10-01-12, 15:33
jak masz odpowietrznik na króćcu przy głowicy to go odkręcasz i lejesz płyn do chłodnicy. Jeżeli płyn zacznie uciekać to go zakręcasz i odpalasz silnik i już :)

davidcom
10-01-12, 20:51
To jescze powiedzcie mi jak plyn wlac i juz bede szcześliwy:D

Budziniak
10-01-12, 21:05
Kup płyn firmy Prestone, Dynagel albo wszystkie inne które są na glikolu i są zimowe :) ale ten pierwszy jest naprawę wporządalu

davidcom
10-01-12, 21:19
A czy radzicie płukac czystą woda caly uklad czy tylko zlac i zalać ?

link nizej do instrukcji wymiany ze strony preston. I tu zalecaja przeplukac.

http://www.prestone.pl/ochrona-ukladu-chlodzenia/wymiana-plynu-do-chlodnic-film.html


a czy przy odkręceniu ssaka potem trzeba nowa uszczelke dac?
i czym najlepiej wyczyścic ssaka :D

Budziniak
11-01-12, 11:42
No jak masz możliwość to przepłucz wszystkie węże i chłodnice pod bieżącą wodą ale moim zdaniem nic to nie da. Po zdjęciu kolektora ssącego trzeba zmienić uszczelkę bo nie ma pewności że stara będzie trzymać a samego ssaka możesz wymyć benzyną ekstrakcyjną, jakimś zmywaczem do hamulców w spreju no czymkolwiek co rozpuści ten syf. Ja gołego ssaka wyłem wodą i płynem do mycia silników a potem jeszcze AJAX do podłogi był grany :D i w środku jest czyściuteńki.

rychulja
11-01-12, 12:14
jak płukać to płukać z proszkiem do prania ciepło wodą ;]

kazik2_h9w3
11-01-12, 14:08
Ja polecam środek do mycia silników K2 kosztuje 10 zł ale nigdy mnie nie zawiódł