Zobacz pełną wersję : Brudny kolektor ssacy i uszczelka pod przepustnica
Dziś z nudów postanowiłem przeczyścic sobie przepustnice i silniczek krokowy. Wszystko elegancko poodkręcałem i zauważyłem że uszczelka pod przepustnicą z jednej strony jest brudna jakby w oleju i kolektor ssacy jest w srodku caly czarny. Co jest tego przyczyną? EJ9 d14a4
odma jeśli się nie mylę
Ale czy to normalne?
Co kilkadziesiąt tys km ,trzeba przemyć przepustnicę i będzie ok.
do tej pory myslalem ze do ssacego idzie powietrze i powinien byc czysciutki ale widocznie nie. To jak ten olej idzie tylko z odmy to czy nie sprawdzic by sie tu pseudotuningowy filterek do odmy ? gdzies takie cos widzialem. czy ten nagar nie przeszkadza tam w niczym ?
przeszkadza w tym że brudzi :) albo filterek albo oil catch tank albo czyszczenie co jakiś czas
a to jak tylko brudzi to w sumie nic. a ciekawi mnie dlaczego tam jest tak brudno skoro pod filtrem tam gdzie odma sie konczy brudu nie ma i przepustnica jako tako tez czysta.
Starstruck
08-01-12, 00:38
Po tylu latach i po tylu dziesiątkach czy setkach tys km to normalne. Odma odprowadza trochę syfu i się nagromadziło. Ja też kupiłem ssaka B7, ogólnie stan wzorowy, ale w środku trochę uwalony olejem był.
zapomnieliście jeszcze o 1 panowie -
opóźniony zapłon - wali w wydech
przyspieszony zapłon - wali w ssący
Oczywiście nie przestawiony o delikatne wartości a o znaczące.
czyli możliwe że jedynie wartość te co mozna ustawic kopułką?
kazik2_h9w3
09-01-12, 14:46
Może to być przyczyną nieszczelnych zaworów ,przynajmniej mi tak się wydaje
masz EGR w silniku ??
a gdybym ja to wiedzial:D jak to sprawdzic ?
daj zdjęcie kolektora, ale z zapłonem powinno być ok ;) musiało by od czasu do czasu szarpac albo moc tracić gdyby dawało w dolot
jak masz EGR to najnormalniejsza normalność prawidłowy wygląd
EGR to sadze/spaliny a nie olej więc nie widzę związku poza tym EGR w 6 gen jest tuż przy listwie paliwowej a on listwy do przepustnicy jest kawałek drogi.
aha i z tego co wyczytałem w manualu to EGR jest tylko w vtec-e
w d14 nie ma recyrkulacji spalin (egr)
czyli jezeli nie ma u mnie EGR to co moze byc przyczyna , nie mowie ze jakos to strasznie mi przeszkadza ten brud, ale w sumie z ciekawosci, autko pracuje normalnie raczej, wiec wiekszego problemu nie bierze.
EGR to sadze/spaliny
ale wlasnie w ssaku jak przejechalem po tym palcami to tak jakby sadza - suche to raczej bylo, tylko na uszczelce pod przepustnica byl olej ewidentnie bo taki mokry :D
najlepiej w sumie chyba byloby to wyczyscic i patrzec co sie dalej dzieje, bo autko 250k przejechane to moze niekt tam nie zagladal to moze i ma prawo przez tyle lat sie tak zrobic.
A czy duzo jest klopotu z odkreceniem tego. Oprocz sciagniecia przepustnicy. mam sekwencje wiec jeszcze jakos te wtryski od lpg tam przyczepione sa, żeby nic nie nabroic :D
Ja obstawiam przyspieszony zapłon i źle wyregulowane zawory - nie konieczine teraz - moglo kiedys sie zdarzyc
Kurcze wlasnie z tym zaplonem nie wiem jak dojsc do skutku jak dokladnie ustawic ta kopulke
czy wylącznie trzeba do tego lampe strroboskopowa?
czy wylącznie trzeba do tego lampe strroboskopowa? tak lampa jest konieczna.
ale wlasnie w ssaku jak przejechalem po tym palcami to tak jakby sadza - suche to raczej bylo, tylko na uszczelce pod przepustnica byl olej ewidentnie bo taki mokry dla Ciebie brudne dla innych normalne :) dawaj zdjęcie
narazie to niemozliwe ale jak zrobie to dam , a co konkretnie wnętrze ssaka? na zalozonym ?
tzn chodzi o to miejsce które widać jak odkręcisz przepustnicę.
Na upartego jak bardzo denerwujesz się tym syfem to zdejmij kolektor i umyj go pod wodą.
ale jak to jest przy zdejmowaniu ssaka? co z wtryskami i wtryskami od gazu czy jest jakis klopot z tym czy wszystko latwo ?
Nie wiem jak tam jest w 1.4 ale ja w 1.5 miałem delikatne utrudnienie z jedną nakrętką od ssaka a tak to odpinasz kilka kostek kilka podciśnienie i ssak zejdzie. Gazidło też problemu nie powinno stwarzać bo zdejmujesz przewody które doprowadzają gaz do dysz w ssącym albo odpinasz kostki na wtryskiwaczach i ssaka zdejmujesz z całą listwą ale to jak Ci wygodniej.
i przy okazja wyplywa plyn chlodzący ?
jak duzo? potem wystarczy dolac do chlodnicy i bedzie wszystko grac?
Nie potrzeba dużo płynu, doleweczka wystarczy, chyba że warto wymienić, wtedy też jest okazja ;)
a co do płyynu to tak normalnie co ile sie wymienia ? jezeli sie wogole wymienia go :D ja autko mam 70k km i nic do płynu nie zglądalem, czasem tam jakas setke doleje.
Dla mnie cała filozofia płynu ma sens głównie zimą...ważna żeby miał swoje właściwości, można to sprawdzić najlepiej i wiedzieć co się ma :)
no to jeszcze jedno pytanie ile plynu wchodzi do d14a4 i jak sie zmienia :D
kazik2_h9w3
10-01-12, 11:20
Ok 3 litrów dokładnie 3,1
spuszczasz płyn z chłodnicy za pomocą plastikowego korka który jest na samy spodzie od strony dolnego węża potem szukasz korka spustowego w bloku albo z przodu pod kolektorem wydechowym albo z tyłu pod ssącym
aha i zalewasz chlodnice ? i ma chodzic chwile na wolnych obrotach?
jak masz odpowietrznik na króćcu przy głowicy to go odkręcasz i lejesz płyn do chłodnicy. Jeżeli płyn zacznie uciekać to go zakręcasz i odpalasz silnik i już :)
To jescze powiedzcie mi jak plyn wlac i juz bede szcześliwy:D
Kup płyn firmy Prestone, Dynagel albo wszystkie inne które są na glikolu i są zimowe :) ale ten pierwszy jest naprawę wporządalu
A czy radzicie płukac czystą woda caly uklad czy tylko zlac i zalać ?
link nizej do instrukcji wymiany ze strony preston. I tu zalecaja przeplukac.
http://www.prestone.pl/ochrona-ukladu-chlodzenia/wymiana-plynu-do-chlodnic-film.html
a czy przy odkręceniu ssaka potem trzeba nowa uszczelke dac?
i czym najlepiej wyczyścic ssaka :D
No jak masz możliwość to przepłucz wszystkie węże i chłodnice pod bieżącą wodą ale moim zdaniem nic to nie da. Po zdjęciu kolektora ssącego trzeba zmienić uszczelkę bo nie ma pewności że stara będzie trzymać a samego ssaka możesz wymyć benzyną ekstrakcyjną, jakimś zmywaczem do hamulców w spreju no czymkolwiek co rozpuści ten syf. Ja gołego ssaka wyłem wodą i płynem do mycia silników a potem jeszcze AJAX do podłogi był grany :D i w środku jest czyściuteńki.
jak płukać to płukać z proszkiem do prania ciepło wodą ;]
kazik2_h9w3
11-01-12, 14:08
Ja polecam środek do mycia silników K2 kosztuje 10 zł ale nigdy mnie nie zawiódł
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.