Zobacz pełną wersję : czy to pompa oleju?
Witam!
Od wymiany rozrządu (kompletnego). Kiedy odpalam zimny silnik słychać charakterystyczne cykanie. Cykanie takie metaliczne ustaje jak przejadę ok. 1 -1.5 km. Silnik się trochę zagrzeje. Zauważyłem dzisiaj, że na obudowie rozrządu pod spodem widać ściekający olej (kropla oleju wisiała na obudowie rozrządu i na misce od strony rozrządu). Czy pompa kończy swój żywot (przebieg auta bardzo nieduży lecz pewny 88k) i czy to cykanie to może od tego czy któreś może łożysko wysiadło np: od klimy napinacza ??
napisz jaki silnik, poza tym wg mnie na początek luz zaworowy do ustawienia ;]
pytanie:
jeśli masz silnik dobrze nagrzany (minimum pół godziny jazdy) to gdy odpalasz go po krótkim postoju to kiedy gaśnie lampka oleju ?? i wgl czym zalany i kiedy wymieniany
Co do wycieków to wypadałoby zdjąć osłonę rozrządu i sprawdzić czy nie cieknie na uszczelniaczach wału i wałka rozrządu.
Silnik D14Z2 olej będe musiał wymienić na czasie bo już 10K zrobiło zalany Mobilem 1 10W40. Jak silnik nagrzeje i odpalę ciepły to kontrolka oleju znika od razu. Luzy zaworowe niby ustawiałem jakiś czas temu. Wkurza mnie to cykanie jak silnik zimny. Wymieniałem niedawno rozrząd i na pewno nic nie ciekło wtedy na wałku rozrządu.
skolopendra
31-12-11, 13:04
wyreguluj zawory
olej , zapewne z któregoś uszczelniacza
Problem będzie z wymianą? jeśli się okaże że to np uszczelniacze wału?
skolopendra
31-12-11, 13:11
problemu nie będzie ,lecz koszta rosną
Dokładnie , olej może się brać albo z uszczelniacza, może też być uszczelka pod pokrywą zaworów. Najlepiej ściągnąć osłonę i się rozejrzeć :)
No właśnie to ja się podepnę , u mnie cykanie też występuje , dość mocno słyszalne na ssaniu , niby zawory ustawione a dalej cyka co może być powodem ?
kjmuszek a to cykanie ustaje u Ciebie jak się silnik trochę zagrzeje i np już nie występuje jak np: zapalisz auto rozgrzane? czy tylko na ssaniu?
Nie panikujcie z tym cykaniem bo jest zimno i ma prawo przyjdzie wiosna temperatura sporo powyżej zera i zapomnicie o ty dźwięku.
No właśnie ustaje jak się nagrzeje,jak odpalam na ciepłym też tego nie słychać. Rafał nie panikujemy, tylko wolałbym wiedzieć czy już się rozglądać za nowym sercem mojej H :D Pretekst jakiś musi być :D
eeeee tam nie masz co się przejmować jak masz wyregulowane zaworki i ustaje po nagrzaniu oleju to jedyne co możesz zrobić to zatankować i jeździć dalej.
Natomiast o nowym silniku pomyślisz jak puknie paneweczka :)
Taa ,ale kiedy tutaj puknie ta panewka. Narazie ani to grama oleju nie chce brać, kompresja nadzwyczaj dobra i nawet "bąka" puścić nie chce za bardzo przy odcince :/
W takim razie trzeba będzie wyregulować zawory na temperaturze silnika 30 stopni a nie 3 stopnie.
No jak na dworze to robisz to tak , ale jak oddajesz do warsztatu to tam mimo wszystko troszkę cieplej :)
A co do uszczelniacza wału od pompy oleju to czytam teraz w manualu że nie trzeba rozbierać pompy i bodajże zdejmować miski prawda to? Ewentualnie jeśli ktoś już to robił jakie koszta w sumie wyjdą?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.