PDA

Zobacz pełną wersję : Zasilanie ECU



Miedzio
18-05-07, 12:59
Witam

Zalozylem sobie juz alarm Elita Pro, ktory blokuje zaplon i wszystko ladnie dziala, ale postanowilem zrobic dodatkowe zabezpieczenie, ktore bedzie odcinalo zasilanie ECU. Patrze na schemat i przyznam szczerze, ze mam problem, bo nie jestem pewien co bedzie najbezpieczniejsze dla kompa. Czyli ktory kabel rozlaczac, zeby nie generowac bledow i bylo to bezpieczne dla ECU? Np na D1 jest + ale jak sie nie myle za kazdym takim rozlaczeniem komputer bedzie resetowany, wiec trzeba szukac czegos innego... Moze jakas mase?

skolopendra
18-05-07, 15:44
zrobic dodatkowe zabezpieczenie, ktore bedzie odcinalo zasilanie ECU.

chyba troszkę przeginasz :agent:
manipulacje przy zasilaniu ecu nie są zbytni bezpieczne :bicie:
pomijam już fakt kasowania jego ustawień
.................................................m asa to tak samo zasilanie
jak jeszcze nie uwaliłeś nigdy kompa to zapewniam że jesteś na dobrej drodze :aloha:

Miedzio
18-05-07, 17:21
Coz, nie ja to wymyslilem, a jest to raczej stosowana praktyka. Musze to tylko zrobic z glowa :) Komp powinien dostac info ze stacyjka zostala wylaczona, ale tez zeby nie generowal jakiegos bledu... Analizujac schematy mysle, ze moze kabel dochodzacy do pinu A8 i A7 jest tym czego szukam? Przychodzi on z modulu zaplonowego, gdy silnik nie pracuje jest na nim do 1V, gdy wlaczony jest zaplon podaje 11-14V. Tylko, ze nie jestem pewny, a jedynie troche sie domyslam i nie chce spalic kompa :) W swojej karierze grzebalem przy 3 ECU i zawsze konczylo sie to sukcesem, nie jestem przygotowany na porazke :)

skolopendra
18-05-07, 18:12
a nie lepiej zrobić odcięcie z dala od całej wiązki i kompa?...........np pompy w baku

jakie kolwiek przeróbki wiązki ,autoalarmy ,,to dla fachowca 4 min roboty,,
a i często przychodzą :agent: z własnym kompem

reasumując ;
prosty alarm i sprytna odcinka dala od wiazki

wunat
18-05-07, 19:54
ciagle zalaczanie i odlaczanie ecu nie sadze zeby bylo dobrym rozwiazaniem...

emg
18-05-07, 20:24
jest bardzo dobre i skuteczne, tylko który to kabelek odciąć ??

możesz wybrać z 5 albo 6 i skutecznie unieruchomisz auto nie uwalając kompa

wunat
18-05-07, 20:33
mowisz powaznie? nie jest to szkodliwe dla ecu? no i co z cala idea "nauki" kompa?

skolopendra
18-05-07, 21:14
możesz wybrać z 5 albo 6 i skutecznie unieruchomisz auto nie uwalając kompa

skutecznie owszem lecz dla pijanego małolata co by się chciał przejechać
a nie dla tego co wie po co przyszedł

panowie,więcej wyobraźni ;)

emg
18-05-07, 22:10
skutecznie owszem lecz dla pijanego małolata co by się chciał przejechać
a nie dla tego co wie po co przyszedł

taa??

wytlumacz mi tylko jedno w takim razie, bo ja prosty chlop jestem: jak chcesz odpalić furę przychodząc ze swoim kompem (i w zasadzie po co chcesz przychodzić ze swoim kompem do 5gen??) jak jest odcięty pewien czujnik silnika, a są wszystkie zasilania, masy itd itp?? nikt nie pisal przecież że to przy samym kompie się zrobi, a robiąc np. 30-40cm od kompa (to tylko przyklad z odleglością i umiejscowieniem) za przeproszeniem fachowiec się zesra a nie odpali



mowisz powaznie? nie jest to szkodliwe dla ecu? no i co z cala idea "nauki" kompa
jak najbardziej poważnie - byle nie odcinać zasilania kompa bo to bez sensu, ze względu na "naukę" i takie coś latwo odkryć i podlączyć na krótko do aku.
A pisalem, że jest z 5 albo 6 kabli dochodzących do kompa, których przecięcie unieruchomi dość skutecznie auto

skolopendra
19-05-07, 15:57
swoim kompem do 5gen??) jak jest odcięty pewien czujnik silnika,

w 5 generacji w niektórych modelach był już immo

który chcesz odciąć czujnik aby unieruchomić silnik :agent:

emg
19-05-07, 21:21
który chcesz odciąć czujnik aby unieruchomić silnik

niestety, nie zdradzę tego publicznie czy nie, z wiadomych względów :agent:

Miedzio
20-05-07, 01:54
Dokladnie myslalem o czyms takim o czym pisze emg,odciecie nie musi byc przy samym ecu,kwestia tylko informacji,ktory kabel doprowadzony do kompa gdzies tam wczesniej odciac. Potem jeszcze niezle ukryc wylacznik i jest to jakies tam zabezpieczenie.
Co do info o tym ktory kabel odcinac, to nie wiem czy sa to kwestie komercyjne czy bezpieczenstwa, ale rozumiem. Na szczescie mam juz pewien pomysl i w tygodniu zobacze czy dobrze kombinuje :)

PS. Doszedlem do wniosku,ze mam malego fiola na punkcie zabezpieczenia, ale jest to tak fajne autko, tyle sie nameczylem zeby go sprowadzic, a potem jeszcze zarejestrowac, ze chyba by mnie szlak trafil, gdyby ktos sie polakomil na mojego civica :/ Oczywiscie nie ma 100% zabezpieczenia, co najwyzej moge je tylko mnozyc i mozliwie zniechecac zlodzieji... ehh...

emg
20-05-07, 09:29
komercyjne czy bezpieczenstwa

myślę, że i to i to :agent:

skolopendra
20-05-07, 11:46
komercyjne czy bezpieczenstwa



chyba bardziej niewiadome względy ;)


ps
hondy niezmiernie rzadko bywają ofiarami kradzieży :d

zabezpieczenie,zwłaszcza zrobione samemu ,z głowa jest najbardziej skuteczne