Zobacz pełną wersję : D16Y7 strasznie się "zamuliła"
Witam,
jeżdżę Hondą Civic od 6 miesięcy. Na początku byłem zachwycony jej dynamiką ( przesiadłem się z Toyoty Corolli 1.3 ). Od jakiegoś miesiąca Hania strasznie się "zamuliła", szarpie przy zmianie biegów i czasem się dławi. Od zakupu wymieniłem Olej+filtr, świece, rozrząd i filtr powietrza. Co może być przyczyną.
Zalane syfiate paliwo, zasyfiały filtr paliwa, nieszczelność w dolocie, nieszczelność w układzie wydechowym gdzieś z przodu, kable zapłonowe...
Może coś nie tak ze świecami jeśli auto zmuliło się po ich wymianie...
Mam nadzieje że to nie wina paliwa. Tankuje na stacji BP więc chyba powinno być OK. No ale nigdy nic nie wiadomo. Świece wymieniłem po tym jak się zaczeła mulić bo myślałem że to wina świec. Niestety nic nie pomogło. Spróbuje wymienić filtr paliwa i przewody. Mam nadzieję że bedzie OK.
skolopendra
17-05-07, 14:38
Tankuje na stacji BP więc chyba powinno być OK. No ale nigdy nic nie wiadomo.
wymień sobie filtr paliwa,a jak nie pomoże to poszukamy dalej ;)
Wiesz ja tez tak miałem tyle ze jeszcze doszło do tego że moja Hania dopiero przyspieszała tak od 4 tysięcy co było uciążliwe. Pomogła wymiana Kopułki rozdzielacza + kable + świece (NGK odpowiednie do modelu bo jak jeździłem na BOSH-owym wynalazku 4 elektrodowym do tez nią strasznie miotało na obrotach) z tego co TY napisałeś nie sprawdzałeś kopułki sprawdź ją bo czasem może być zaśniedziała i źle rozdawać napięcie na poszczególne cylindry jak tak miałem :)
Sprawdz czy nie podwinol sie cie dywanik pod pedał z gazem...u mnie dzieje sie to notorycznie....:)
Mi tez sie wydaje ze Hania muli strasznie, na klimie to az ciezko ruszyc. Swiece sa ok, filtry tez, wydech caly, nawet sonde wzialem od identycznej Hani ktora dobrze jezdzi i pali przynajmniej 1.5 L mniej - nadal nic. Kurde moze faktycznie rozdzielacz i palec ??
Na pewno nie zawadzi sprawdzić :) czasem wystarczy porządnie ja acetonem wyczyścić (elementy metalowe^^) a czasem trzeba zmienic:) na pewno jak ja wyczyścisz nie będzie gorzej.;]
A i jeszcze jedno sprawdź stan węglika pod kopułką
A i jeszcze jedno sprawdź stan obrazu węglika pod kopułką
yyy que pasa ?? ;)
[H] Dylu [H]
18-05-07, 09:12
panowie...szukacie tam gdzie nie trzeba...
ja moja hanna smigam juz ponad pol roku...na poacztku po odmuleniu...ojejku rety jak fajnie...a teraz poprostu spowszedniala mi ta dynamika i wydaje mi sie ze auto nie jedzie...oczywiscie jest tak samo, ale po prostu przyzwyczailes sie juz...
ale wymiana filtrow i tak nie zaszkodzi :)
...ostatnio od kolesia ktory smiga 330 konnym autem, uslyszalem ze on juz nie czuje tej mocy w tym samochodzie...a ja jak wsiadlem to malo palpitacji serca nie dostalem :)
...a teraz poprostu spowszedniala mi ta dynamika i wydaje mi sie ze auto nie jedzie...
ale wymiana filtrow i tak nie zaszkodzi...
kurcze właśnie tak samo pomyślałem na początku :d ale wydaje mi się że jednak to nie to
tehCleaner
18-05-07, 12:47
równie dobrze mógł sie zapchac katalizator
pzodro.
A i jeszcze jedno sprawdź stan obrazu węglika pod kopułką
yyy que pasa ?? ;)
zamiast obrazu miało byc odrazu :) a jest takie cosik czarnego na środku kopułki z używa sie czasem :)
Ja tylko podaje co mojej hance pomogło :)
chyba najwyzszy czas na swapa :aloha:
a tak wogole to mi sie wydawalo tez ze mi samochod idzie kijowo i nie ma przyspieszenia i rzecywiscie tak bylo bo po wymianie silnika(na taki sam ale z mniejszym przebiegiem ponizej 50tys.) okazalo sie ze w porwnaniu z tamtym calkiem inny samochod wkreca sie na obroty duzo lepiej i ma duzo lepsza elastycznos az sie chce jechac...
Kurna mam ten sam problem i to napewno nie jest efekt przyzwyczajenia sie muli sie strasznie i nie wiem co jest z tego co czytam to jest to albo sonda albo pompa albo silnik krokowy albo ...itd...
Albo zapłon, albo układ paliwowy, najprawdopodobniej jedna z tych rzeczy... Ogólnie przykra sprawa...
Trzeba sprawdzać wszsytko po kolei i eliminować usterki, inaczej to możemu tu rozmyślać do zimy :)
Ta jest wiele możliwych opcji i dlatego lepiej udać sie do specjalisty bo z reguły taniej to wychodzi bo "My" ci powiemy zmień sondę zapłacisz XXX złotych a okaże sie ze sonda była ok
Już wcześniej pisałem co pomogło w mojej hance bo miałem podobny problem tyle że to różnie bywa ;/ a Hania lubi być kapryśna
dlatego lepiej udać sie do specjalisty
Pokaż mi takiego specjalistę :/
Prawda jest taka, że oni są dobrzy w diagnozowaniu problemów jak mój dziadek w jeździe na deskorolce.
Jeśli problem wygląda tak, jak u Magika84, to ja bym się zamknął w warsztacie i szukał aż nie znajdę :djablek: Taka jazda to zero przyjemności, o osiągach nawet nie wspominając...
PS Sondę na początek bym odpuścił, chociaż przynajmniej podstawowy pomiar napięcia jest wskazany. Koledzy na górze tego tematu napisali ładnie na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.
No ja akurat w swojej miejscowości mam:) na co dzień pracuje teraz na Stacji diagnostycznej a wieczorami prowadzi swój warsztat. Jak na razie nie narzekam na niego nie dość ze robi tanio to jest rzetelny.a co najważniejsze nie pieprzy głupot typu "a do odkręcenia tej śrubki potrzebuje specjalnego przyrządu do podrapania sie po dupie, wiec naprawa będzie droższa o XXX zlotych" Niestety coraz mniej jest takich ludzi
PS. Przepraszam za OT
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.