Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Idąc śladem innych (choćby użytkowników Civiców 5D z tego forum) proponuję temat do zadawania konkretnych pytań w kwestiach technicznych związanych tylko z 6 gen. Będąc kiedyś posiadaczem MB2 doceniłem istnienie takiego tematu i teraz brakuje mi go w tym dziale. Zamiast zakładać nowy wątek z pytaniem: "Jaka żarówka pasuje do kontrolki rezerwy?" itp. można je umieścić tutaj. Dzięki temu, forum nie będzie zaśmiecanie i nie będzie tysiąca bezsensownych tematów, w którym ciężko się połapać. Pomyślcie jak często macie szybkie, krótkie pytanie, na które szkoda zakładać nowego wątku a jednak odpowiedź jest dla Was ważna i często pilna. Temat w dziale 5D przyjął się znakomicie i ma już ponad 900 stron. Mam nadzieję, że i tutaj będzie podobnie:)
Pierwsze pytanie zadam ja:)
Czym jest mocowany od spodu tylny zderzak w EJ9? Jakieś śruby czy spinki/kołki? Mój blacharz zapomniał go przykręcić a nie che mi się do niego wracać.
Starstruck
01-12-11, 10:54
Przy błotnikach jest na śrubki, od spodu na dwa kołki i od góry (po otwarciu klapy widać) na pięć kołków :). Takie wiesz, plastikowe :).
Czyli od spodu są takie same kołki jak z góry?
Starstruck
01-12-11, 11:34
Mogą, ale nie muszą :). Fabrycznie były takie same, ja na górze sobie zmieniłem na takie wsuwane, a były na śrubokręt :).
Niektórzy po lakierniku lub modach poprzedników na dole mają zardzewiałe śruby z nakrętką zamiast spinek :)
Mogą, ale nie muszą :). Fabrycznie były takie same, ja na górze sobie zmieniłem na takie wsuwane, a były na śrubokręt :).
OK, wszystko jasne, dzięki.
Niektórzy po lakierniku lub modach poprzedników na dole mają zardzewiałe śruby z nakrętką zamiast spinek
Ja nie miałem wcale:)
bartkonator
01-12-11, 13:08
Bardzo fajny pomysł z tematem, też mi brakuję takiego czegoś...
1. Czy amortyzatory tylne z 5gena pasują do 6gen?
2. Które mają szersze widełki/węższe widełki?
Starstruck
01-12-11, 13:15
1. Pasują
2. Węższe chyba w VI gen
Lozek wie na bank :)
pasuja w 6gen jest tulejka o dl.40mm w 5gen ma 50mm
Jak najszybciej bez rozbierania połowy auta dostać się do pasów kierowcy? Generalnie żeby się tam dostać trzeba zacząć od bagażnika, demontując tylną kanapę. Jest jakiś inny sposób ?
btw czy w każdym 6genie zapięcie pasów jest w stronę słupka czy do wewnątrz auta ?
Gdzie jest umiejscowiony silniczek tylnego spryskiwacza? Nie działają mi spryskiwacze z tyłu i podejrzewam, że po prostu silniczek się zepsuł
konstruktor
01-12-11, 15:10
Gdzie jest umiejscowiony silniczek tylnego spryskiwacza? Nie działają mi spryskiwacze z tyłu i podejrzewam, że po prostu silniczek się zepsuł
z PRZODU , tam gdzie jest zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy. pompki są na jego dole.
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9930,9931,9932,9933,9934,9935&npl=17S0301&_nplgrp=3&nplblk=B__1501
cz. nr 3.
Witam
Przedwczoraj wyjalem akumulator z mojego EJ6. Po wlozeniu go z powrotem zaczal mi sie caly czas swiecic check engine. Myslalem ze to moze od sondy lambda dlatego rozczepilem na chwile kostke i podlaczylem z powrotem. Blad zniknal tego dnia ale nastepnego dnia znowu sie zaswiecil. Oprocz swiecacego checka zauwazylem tez ze podczas postoju obroty silnika spadaja mi ponizej 1000 gdzie zawsze bylo powyzej. Wie ktos moze o co moze chodzic?
Pozdrawiam
Starstruck
01-12-11, 19:00
Na postoju obroty powinny być w granicach 850 obr/min. A czemu się check świeci to nie wiem.
Obroty zawsze mialem w granicach 1200 wiec mnie to zdziwilo
w sedanie łatwo bo plastik ze słupka tylko ściągasz w hatchu ciężej, a o co chodzi nie zwijają się to silikonem w sprayu poleć i wymyj je trochę
A propos obrotów. Czy to jest prawidłowa wartość?:
http://img69.imageshack.us/img69/3463/obrt.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/obrt.jpg/)
dobry temat...gratuluje...ale może by jednak zmienić temat na "pytania i odpowiedzi - tylko 6gen"??
A propos obrotów. Czy to jest prawidłowa wartość?:
http://img69.imageshack.us/img69/3463/obrt.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/obrt.jpg/)
tak :) ja też tak mam :)
Dissnej przepraszam :(
dobry temat...gratuluje...ale może by jednak zmienić temat na "pytania i odpowiedzi - tylko 6gen"??
A zmieniaj, Ty tu jesteś bogiem:P
Starstruck
01-12-11, 19:51
Albo: pytania, odpowiedzi - VI gen EJ/EK :). Bo angielki mają osobny temat.
Albo: pytania, odpowiedzi - VI gen EJ/EK :). Bo angielki mają osobny temat.
ok może tak być :)
koniec OT....niech temat się rozwija dalej :)
w sedanie łatwo bo plastik ze słupka tylko ściągasz w hatchu ciężej, a o co chodzi nie zwijają się to silikonem w sprayu poleć i wymyj je trochę
W EJ9. Nie zwijają się to końca. Tak jakby jakaś sprężyna była już za słaba.
Albo: pytania, odpowiedzi - VI gen EJ/EK . Bo angielki mają osobny temat.
To chyba najlepszy pomysł. Niech tak będzie:)
Witam
Przedwczoraj wyjalem akumulator z mojego EJ6. Po wlozeniu go z powrotem zaczal mi sie caly czas swiecic check engine. Myslalem ze to moze od sondy lambda dlatego rozczepilem na chwile kostke i podlaczylem z powrotem. Blad zniknal tego dnia ale nastepnego dnia znowu sie zaswiecil. Oprocz swiecacego checka zauwazylem tez ze podczas postoju obroty silnika spadaja mi ponizej 1000 gdzie zawsze bylo powyzej. Wie ktos moze o co moze chodzic?
Pozdrawiam
Trudno wywróżyć, zrób samodiagnostykę i wszystko będzie jasne.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6877-Samodiagnostyka-6-Generacja
BDB temat:-)Mam pytanie czy halogeny podejda od polifta do przed lifta?!
W EJ9. Nie zwijają się to końca. Tak jakby jakaś sprężyna była już za słaba.
podobno wystarczy wyprac pasy i przeczyscic rolke z brudu , sam musze sie za to wziac ale nie ma kiery:o
Bardzo fajny pomysł z tematem, też mi brakuję takiego czegoś...
1. Czy amortyzatory tylne z 5gena pasują do 6gen?
2. Które mają szersze widełki/węższe widełki?
pasuja w 6gen jest tulejka o dl.40mm w 5gen ma 50mm
to nie jest calkowicie dobra odp. A amorach do 5gen i do 6gen są zupełnie inne widełki z tyłu - 5gen to szerokie i krótkie a 6gen to długie i wąskie. Jeżeli auto nie jest ładnie obniżone to może na jakichś hopkach tłuc amor (widełki) o wahach - mowa tu o zamontowaniu amorów tylnych z 5gen do 6gen
Wahu, jak nie wiesz dokłądnie jak zrobić samodiagnostyke to podbij w jakiś weekend do mnie to Ci to ogarne bo robiłem to u siebie. Pozdro
chciałbym dostać sie do tylnej półki w ej6 bo zaczela trzeszczeć, jak najlepiej zdjąć boczki tylne(juz po odkręceniu wszystkich śrub od pasów i kanapy). może ma ktoś zdjęcie gdzie są zaczepy w karoserii albo na 'boczku'
Jestem od tygodnia posiadaczem ek3 4d z d15z6 i mchciałem się dowiedzieć na jakich częściach najlepiej jest wymienić rozrząd i ile mechanicy biorą średnio za wymianę mając swoje części.
Starstruck
02-12-11, 12:52
Wymiana: 200-300 zł
Części: pasek Mitsuboshi, Gates, Contitech; rolka napinacza: Koyo; pompa wody: Gates, GMB. Ja miałem w EK3 właśnie pasek mitsuboshi, rolkę koyo, pompę wody GMB - bez żadnych problemów. Obecnie, w EJ6, mam rozrząd na takich samych częściach :).
Może ktoś się orientuje co może być powodem bardzo wkurzającego rezonansu w wydechu przy 2 tys. obrotów na 3, 4 i 5 biegu. To na pewno nie gumy bo są niezniszczone, mocno trzymają wydech, to raczej też nie dziurawy układ. Mam odczucie, że to się dzieje w tłumiku. Podejrzewam katalizator - może już go po prostu nie ma? Zaczęło się dosyć nie dawno, praktycznie z dnia na dzień.
Jak wyciągnąć airbag pasażera ? Odkręcam dwie nakrętki od przodu, jedną od spodu i dalej nic... gdziś na forum "suchy2004" napisał coś o czwartej śrubie do której ciężko się dostać... Czy ktoś z sznownych kolegów to przerabiał?
Podejdą fotele oraz kanapa z aero vti(anglik) do sedana przedlift vti?!
Może ktoś się orientuje co może być powodem bardzo wkurzającego rezonansu w wydechu przy 2 tys. obrotów na 3, 4 i 5 biegu. To na pewno nie gumy bo są niezniszczone, mocno trzymają wydech, to raczej też nie dziurawy układ. Mam odczucie, że to się dzieje w tłumiku. Podejrzewam katalizator - może już go po prostu nie ma? Zaczęło się dosyć nie dawno, praktycznie z dnia na dzień.
Ciężko stwierdzić - może coś w tlumiku już odpada i rezonuje, może metalowa blacha która jest osłoną wydechu - LOTERIA
Trzeba wejść do kanału i zobaczyć czy coś wygląda nienormalnie. Najlepiej jak tez 2 osoba pogazuje na roznych obrotach a Ty bedziesz patrzył co drży i skad ten dzwiek
Podejdą fotele oraz kanapa z aero vti(anglik) do sedana przedlift vti?!
nie podejdą z tego co sie orientuje.
Może ktoś się orientuje co może być powodem bardzo wkurzającego rezonansu w wydechu przy 2 tys. obrotów na 3, 4 i 5 biegu. To na pewno nie gumy bo są niezniszczone, mocno trzymają wydech, to raczej też nie dziurawy układ. Mam odczucie, że to się dzieje w tłumiku. Podejrzewam katalizator - może już go po prostu nie ma? Zaczęło się dosyć nie dawno, praktycznie z dnia na dzień.
a to dzwięk jakby się cos telepało ? zobacz osłony katalizatora, u mnie tez telepało, na poczatku sprawdziłem srubokrętem czy aby na pewno osłona. Wyszlo ze to górna osłona, wiec bez kanału uporałem się tym dlugim sróbokretem zeby wyrwac te zaczepy które trzymały, a póżniej nożycami do blachy pociąłem go troche az wyszedł :)
Czym jest mocowany od spodu tylny zderzak w EJ9? Jakieś śruby czy spinki/kołki? Mój blacharz zapomniał go przykręcić a nie che mi się do niego wracać.
Przy błotnikach jest na śrubki
a dokładnie na śrubki wkręcone w kołek rozporowy z kołnierzem dystansowym, częstą praktyką niestety jest wkręcanie na śruby z podkładką i nakrętką
konstruktor
03-12-11, 00:37
a dokładnie na śrubki wkręcone w kołek rozporowy z kołnierzem dystansowym, częstą praktyką niestety jest wkręcanie na śruby z podkładką i nakrętką
Czym jest mocowany od spodu tylny zderzak w EJ9? Jakieś śruby czy spinki/kołki? Mój blacharz zapomniał go przykręcić a nie che mi się do niego wracać.
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9903,9904,9905,9906,9907,9908,99 09,9910,9911&npl=17S0301&_nplgrp=5&nplblk=B__4600
po numerze seryjnym powinieneś dojść do tego co było montowane w fabryce jako seria:)
Ciężko stwierdzić - może coś w tlumiku już odpada i rezonuje, może metalowa blacha która jest osłoną wydechu - LOTERIA
Trzeba wejść do kanału i zobaczyć czy coś wygląda nienormalnie. Najlepiej jak tez 2 osoba pogazuje na roznych obrotach a Ty bedziesz patrzył co drży i skad ten dzwiek
nie podejdą z tego co sie orientuje.
ale kanapa czy fotele?!
http://www.japancars.ru/cat/honda/in...nplblk=B__4600
po numerze seryjnym powinieneś dojść do tego co było montowane w fabryce jako seria
Dzięki, już wszystko jasne.
Może ktoś się orientuje co może być powodem bardzo wkurzającego rezonansu w wydechu przy 2 tys. obrotów na 3, 4 i 5 biegu. To na pewno nie gumy bo są niezniszczone, mocno trzymają wydech, to raczej też nie dziurawy układ. Mam odczucie, że to się dzieje w tłumiku. Podejrzewam katalizator - może już go po prostu nie ma? Zaczęło się dosyć nie dawno, praktycznie z dnia na dzień.
U mnie podzwaniała osłona katalizatora. Spiąć opaską i zobaczyć co się będzie działo
Raffaelloo
03-12-11, 19:22
Wie ktoś może jaka jest cena kompletnego rozrządu (pasek, rolka, pompa wody) OEM do EJ9?
Nieco ponad 300zł na częściach jakości OEM + ok 200-300 za robociznę, zależy u kogo kupisz i zrobisz.
Raffaelloo
03-12-11, 20:56
A w ASO?
Nieco ponad 300zł na częściach jakości OEM
na przykład w Haparts.pl poniżej 300 zł.
A w ASO?
Nie ma sensu pytać :) Te same produkty z innym logiem :)
Starstruck
03-12-11, 21:04
Na allegro są zestawy rozrządów w dobrych cenach.
Czy sprężyny amortyzatorów z Vgen (jajko) podejdą do EJ9 ?
Starstruck
03-12-11, 21:09
Amortyzatory podchodzą, więc sprężyny też powinny.
Apropo rozrządu. Wg moich informacji rozrząd był wymieniany przy 120 tyś. Obecnie moje EJ9 przejechało 207 tyś. Zastanawiać się powoli nad wymianą czy jeździć spokojnie jeszcze? dodam, że nic się tam nie dzieje złego, ale jakiś czas temu mój mechanik stwierdził że pasek wygląda już na trochę zmęczony. Dodam, że samochód udał się na zimowy odpoczynek, więc ewentualne naprawy dopiero na wiosnę :)
Starstruck
03-12-11, 21:39
Ja bym zmienił, dla własnego spokoju. Jak i tak nie jeździsz - to na wiosnę. Tylko już wiesz, kompletny rozrząd: z pumpą wody :).
Zasadą jest zmiana rozrządu co 60tys km (oprócz fabrycznego) także ja nie wiem nad czym się zastanawiasz...
Ok, dzięki za podpowiedzi. Ogólnie o tych 60 tyś niewiedziałem, dlatego też rzuciłem pytanie. Nic nie puka nic nie stuka, więc człowiek jeździ. Na wiosnę wjedzie nowy rozrząd :)
Raffaelloo
03-12-11, 22:22
U mnie to samo :D A jest narazie 186tys.
bosavi1988
04-12-11, 01:04
Czy kolor podświetlenia w 3d(pomarańczowy), a sedan/coupe(biały) to tylko kwestia żarówek?
Czy kolor podświetlenia w 3d(pomarańczowy), a sedan/coupe(biały) to tylko kwestia żarówek?
Zależy czego podświetlenia , jeśli chodzi o tarcze to i tak i nie. Wiadomym jest że żółte światło dają żarówki , ale jak chcesz np. białe LEDy dać to musisz "wyczyścić" tarcze z tyłu, w przeciwnym razie podświetlenia prawie wcale nie będzie ;)
bosavi1988
04-12-11, 09:49
Właśnie chodzi mi o konsole z przyciskami oraz zegarek
No to w konsoli wystarczą same żaróweczki , a co do zegarka to nie wiem czy się w ogóle da zmienić kolor.
Jak wyciągnąć airbag pasażera ? Odkręcam dwie nakrętki od przodu, jedną od spodu i dalej nic... gdziś na forum "suchy2004" napisał coś o czwartej śrubie do której ciężko się dostać... Czy ktoś z sznownych kolegów to przerabiał?
są tylko trzy śruby od strony schowka, dwie z przodu i jedna z tyłu. dalej musisz podważać od deski, owiń jakiś śrubokręt szmatami i delikatnie podważaj airbag z deski, ale ciężko to idzie bo te zatrzaski co go trzymają są spore.
Jeszcze apropo obrotów. Ktoś na poprzedniej stronie pisał, że prawidłowa wartość to 850. Ja dzisiaj to sprawdziłem i po uruchomieniu było 1500. Przejechałem może z kilometr, zatrzymałem się na światłach i obroty były w granicach 1200. Co jest nie tak?
Nie tak to jest to że jest zimno, może Ci się przepustnica lub krokowy zawiesza, albo po prostu silnik jeszcze się nie zagrzał, mi też tak wisi chwilę powyżej tysiąca ;)
A to dobrze, bo już myślałem że zaś coś będzie do roboty ;)
Spróbuje zobaczyć po rozgrzaniu jak to wygląda, a już najlepiej w cieplejsze dni (to sobie poczekam :D).
Przy takiej temp. jak teraz mamy na zewnątrz to normalne. Zagrzej porządnie silnik (jak przy resecie kompa) i wtedy sprawdź. U mnie po nagrzaniu wygląda to tak:
http://img69.imageshack.us/img69/3463/obrt.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/obrt.jpg/)
Starstruck
04-12-11, 17:08
U mnie identycznie :)
Apropo rozrządu. Wg moich informacji rozrząd był wymieniany przy 120 tyś. Obecnie moje EJ9 przejechało 207 tyś. Zastanawiać się powoli nad wymianą czy jeździć spokojnie jeszcze? dodam, że nic się tam nie dzieje złego, ale jakiś czas temu mój mechanik stwierdził że pasek wygląda już na trochę zmęczony. Dodam, że samochód udał się na zimowy odpoczynek, więc ewentualne naprawy dopiero na wiosnę :)
tez bym zmieniał, jak kupowałem swoje auto to miało nieco ponad 180tyś a rozrząd był zmieniany "podobno" przy 130tyś.
Lepiej sie spało jak wymieniłem:o
jak kupowałem swoje auto to miało nieco ponad 180tyś a rozrząd był zmieniany "podobno" przy 130tyś
bo mial znam dobrze poprzedniego właściciela twojego samochodu bardzo dbal o ta Hanke i rozrzad robil nawet fotosa jakiegos starego znalazlem:
http://images38.fotosik.pl/40/a12ec1334c442047m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a12ec1334c442047)
a teraz pytanie czy kable zaplonowe z ek3 d15z6 podejda do d14a3???
bo mial znam dobrze poprzedniego właściciela twojego samochodu bardzo dbal o ta Hanke i rozrzad robil nawet fotosa jakiegos starego znalazlem:
być może...ale cięzko uwierzyć na słowo w sprawie tak ważnej jak rozrząd jesli ktoś sie zarzeka ze są poduchy tylko kontrolka nie świeci a potem sie okazuje co innego, wolałem zmienić i spać spokojnie:)
z tego co wiem to przewody od d14 pasują do d15. Nawet na allegro są aukcje z takimi kablami
gdzie mozna dostac tylny spojler MUGENA do sedana?!
Mam pytanko takie z innej beczki, czy jak macie elektryczne szyby w 6 genie to świecą się wam te przyciski? Bo będę niedługo montował u siebie i zastanawiam się czy od razu montować jakieś diody do tego..;)
Teraz drugie pytanko, czy jeżdżąc normalnie tak do 3 tysięcy obrotów i dodając lekko gazu też wam tak tłumik z tyłu warczy? Czy może to jakaś dziura w tłumiku?
Jak bardzo delikatnie dotykam gaz i jadę stałą prędkością to takie zjawisko nie występuje:cool:
kazik2_h9w3
04-12-11, 22:00
Może gdzieś obciera lub po prostu jego dni są policzone
bednar_ek35
04-12-11, 22:07
Przyciski sie nie świecą,odrazu montuj diody.
Raffaelloo
04-12-11, 22:23
A ja też mam pytanie: czy napis mirror przy el. lusterkach jest podświetlany, bo widziałem w Jazz, ze on swieci. :D Zrób tak co będą równo świecić a nie tylko w jednym miejscu. ;)
Co sądzicie o takiej konfiguracji rozrzadu do ek3 d15z6? http://moto.allegro.pl/rozrzad-honda-civic-1-4-1-5-ej9-mb-pompa-japan-i1930500821.html
Dobra czy lepiej szukać innej
Starstruck
05-12-11, 11:37
Co sądzicie o takiej konfiguracji rozrzadu do ek3 d15z6? http://moto.allegro.pl/rozrzad-honda-civic-1-4-1-5-ej9-mb-pompa-japan-i1930500821.html
Dobra czy lepiej szukać innej
Pasek i napinacz ok (polecam od siebie), a tej pompy nie znam. Polecam GMB.
Damian_Ej6
05-12-11, 12:13
mam pytanie czy miał ktoś morze taki przypadek ze nie działa podświetlenie kabiny i bagażnika w EJ6 co morze być powodem? bezpieczniki wszystkie są dobre i żarówki tez..
Co sądzicie o takiej konfiguracji rozrzadu do ek3 d15z6? http://moto.allegro.pl/rozrzad-honda-civic-1-4-1-5-ej9-mb-pompa-japan-i1930500821.html
Dobra czy lepiej szukać innej
mozesz to smialo zakladac
Jeszcze apropo obrotów. Ktoś na poprzedniej stronie pisał, że prawidłowa wartość to 850. Ja dzisiaj to sprawdziłem i po uruchomieniu było 1500. Przejechałem może z kilometr, zatrzymałem się na światłach i obroty były w granicach 1200. Co jest nie tak?
gdy jest zimno ,wlacza sie automatyczne ssanie,zeby silnik szybciej sie nagrzal,wraz ze wzrostem temp.silnika obroty beda spadac
Z paskami Mitsuboshi jakiś cyrk ostatnio jest, potrafią pękać albo się rozwarstwiać. Gates będzie lepszy.
Starstruck
05-12-11, 12:28
Z paskami Mitsuboshi jakiś cyrk ostatnio jest, potrafią pękać albo się rozwarstwiać. Gates będzie lepszy.
Wyszła spora ilość podróbek. Mam mitsuboshi w drugim aucie - bezproblemowo. Mój mechanik zakładał i zakładka mitsuboshi bardzo często - nigdy nie było problemów. Podstawa to pewne źródło dostępu do części :).
a czy w d15z6 silnik jest kolizyjny?
Wyszła spora ilość podróbek. Mam mitsuboshi w drugim aucie - bezproblemowo. Mój mechanik zakładał i zakładka mitsuboshi bardzo często - nigdy nie było problemów. Podstawa to pewne źródło dostępu do części :).
Zgadzam się, też mam mitsuboshi u siebie ale kolega pyta o zestaw z allegro więc dobrego dostępu do części nie ma. Zawsze można napisać do Dzidy z Haparts i w ciemno brać to co on doradzi, źle nikt na tym nie wyjdzie ;)
a czy w d15z6 silnik jest kolizyjny?
Jeśli chodzi Ci o awaryjność, to zależy jak go traktujesz, jak każdy inny. Wiadomo, że nie jest tak pancerny jak d13 ;)
Starstruck
05-12-11, 12:55
Chyba koledze chodzi o kolizyjność w sensie rozrządu. Nie ma czegoś takiego w Civicu jak bezkolizyjny rozrząd. Lepiej zmienić, niż potem wpaść w dużo,dużo większe koszta.
Maskunt, masz rację - na allegro to różnie bywa, dlatego ja załatwiam części u znajomych :).
Jeśli chodzi Ci o awaryjność, to zależy jak go traktujesz, jak każdy inny. Wiadomo, że nie jest tak pancerny jak d13 ;)
chodzi mi o to czy jak peknie pasek, to czy silnik nadaje sie do remontu juz
Starstruck
05-12-11, 12:57
chodzi mi o to czy jak peknie pasek, to czy silnik nadaje sie do remontu juz
Do remontu pół biedy. W 99,9% przypadków do kosza :).
ten zestaw co podałem z allegro pochodzi z hurtowni motoryzacyjnej jadar w chorzowie więc jakaś pewnośc części musi byc skoro sprzedaje to hurtownia?
BTW. dzis u mnie mechanik polecił mi rozrzad (pasek, napinacz, pompa) z SKF za 640zl z robocizną - to duzo? Co sądzicie o SKF?
Ten zestaw z allegro 240zl plus robocizna wyszlaby mnie 5 stowek a na podzespołach SKF 140zl drożej, może lepiej zainwestować w drozsze?
Żadnej pewności jak dla mnie.
Starstruck
05-12-11, 15:13
Ja za rozrząd: pasek mitsuboshi + pompa GMB + rolka Koyo, za wymianę wszystkich, innych pasków (klimy, klinowy, itp) firmy Conti + nowe łożysko klimy + robota za całość dałem 640 zł.
Chyba wezme pasek i rolke SKF a pompe GMB i z robota wyjdzie kolo 580-590zl do tego nowy klinowy dam bo rzęzi :P
mam pytanie czy miał ktoś morze taki przypadek ze nie działa podświetlenie kabiny i bagażnika w EJ6 co morze być powodem? bezpieczniki wszystkie są dobre i żarówki tez..
bezpieczniki pod maska sprawdzales?
są tylko trzy śruby od strony schowka, dwie z przodu i jedna z tyłu. dalej musisz podważać od deski, owiń jakiś śrubokręt szmatami i delikatnie podważaj airbag z deski, ale ciężko to idzie bo te zatrzaski co go trzymają są spore.
Dzięki kolego ...
Strasznie irytujące jak wydech tak warczy przy jeździe, poszukam przyczyny.
Z tego co zaobserwowałem to w większości aut przyciski od sterowania szyb świecą dlatego pytam, coś się pokombinuje :)
bednar_ek35
05-12-11, 20:28
Ja jeżdze na pompie wody NPW ok. 15 tyś km i śmiało moge polecić.Jest to pompa z fabryki nissana.
Panowie, będę wymieniać płyn hamulcowy w EJ9 z abs-em, jaka kolejność odpowietrzania i czy to robić na włączonym zapłonie trzeba?
Nie wiecie może skąd mogę dorwać takie dwie cieniutkie rurki do klimatyzacji z silnikiem 1.4 d14a4? Z tego co pamiętam wędrują one chyba od osuszacza ale pewności nie mam..
witam, przekierowali mnie w moim temacie do tego.
"Witam, otóż borykam sie z problemem mojej Hondzinki od (pół roku, tyle ją mam ).
Silniczek D14A4 (z 75km zrobione 90km, wywalona zwężka).
Otóż moje spalanie w mieście wynosi koło 10-12 litrów na setkę. Dodam że nie katuje auta.
Jezdze do max 2,5k-3k obrotów. Uważam na to żeby silnik był całkowicie dobrze rozgrzany. A spalanie takie samo
Wcześniej mi sonda lambda poszła to jarało 20litrów na 100, ale wymieniona i dalej 10-11 łyka.
Ludzie piszą że powinna Hondzinka jarać do 8litrów. Chcialbym do takiego poziomu zejść.
Filtry , Olej i wszystko było wymieniane hmm jakoś 2k km temu.
Świece i kable wydają mi się wporządku bo odpala samochodzik za pierwszym razem.
Opony tak samo, nabite do idealnego ciśnienia (książkowego)
Czy znacie może przyczyne?
jeżeli był temat to przepraszam. Silnik igiełka, nie bierze w ogole oleju.
I tak jeszcze z innej półki. Lekka rdza pojawia się na prawym nadkolu. może z 1-2cm. Chciałbym to jakoś zainpregnować.
1. Czyszczenie do gołej blachy
2. Szpachling
3. i lakierek. (i tu moje pytanie, skąd wziąść idealny lakierek do mojej Hondy)
albo może znacie inne sposoby : )"
PS nie moge opdisywać na tematy, nie wiem czemu : /
moge : > jednak
samemu nie da rady ;p ile u mechanika to moze kosztowac?
Witam, jestem posiadaczem Hondy Civic VI GEN, 95r, hatchback 3d, 90km.
I mam pewne pytanie.
1. Ile kosztowałby kompletny tłumik do tego modelu?
chodzi o wahacze, ostatnio wymieniłem całe przednie zawieszenie oprócz wahaczy gdyż nie moglem ich dostać pytałem w rożnych hurtowniach w okolicy i nie posiadali ich.
2. moje pytanie brzmi ile kosztował by kompletny zestaw wahaczy i może macie jakieś konkretne sklepy,hurtownie z tymi częściami.
Jezdze do max 2,5k-3k obrotów.
Zacznij jeździć do 4..4500 i sprawdź efekt. Honda ma niewielki moment obrotowy. Męcząc silnik skądś trzeba czerpać. Rozpędzaj się kręcąc wyżej a na 5 biegu trzymaj sobie te 2,5 ..3.
Damian_Ej6
06-12-11, 09:30
bezpieczniki pod maska sprawdzales?
Nie pod maska nie sprawdzałem, a wiesz morze który konkretnie bezpiecznik jest od tego?
samemu nie da rady ;p ile u mechanika to moze kosztowac?
Niekoniecznie. Pożycz od kogoś sprawne, ewentualnie wyczyść swoje i wymocz je.
Koszt sprawdzenia w warsztacie co najmniej równałby się cenie używek.
Zacznij jeździć do 4..4500 i sprawdź efekt. Honda ma niewielki moment obrotowy. Męcząc silnik skądś trzeba czerpać. Rozpędzaj się kręcąc wyżej a na 5 biegu trzymaj sobie te 2,5 ..3.
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/09/dd175bb8bde6199cb6ec3d5b3457ccdb.gif?1315081132
no to poleciales chlopie..... 2.5-3 k jest wystarczajace. to ze sa to wysoko obrotowe silniki nie znaczy ze musimy palowac je do 5k. poprostu chlopakowi sie cos wysypalo i tyle. a 1.4 jest znane z duzego spalania. moze fakt 11 jest troche przesadzone ale srednio to 8-9 ten silnik lyka. a co do krecenia silnika to nie powinno sie spadac do 1500 obr bo wtedy silnik jest obciazony i moze panewka zapukac.
Są w silniku jakieś czujniki obciążenia chwilowego czy mocy lub momentu? Bo tylko takie coś mogłoby wpłynąć na fakt, że silnik trzeba wysoko kręcić, aby mało palił.
czy napis mirror przy el. lusterkach jest podświetlany
nie
Panowie, będę wymieniać płyn hamulcowy w EJ9 z abs-em, jaka kolejność odpowietrzania i czy to robić na włączonym zapłonie trzeba?
prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod, zaploon nie musi byc wlaczony
Są w silniku jakieś czujniki obciążenia chwilowego czy mocy lub momentu?
nie
czy uszczelka przedniej szyby jest jednorazowa?
Witam
Posiadam civic VI 97r 1.4i. W tym momencie samochód niestety jest po wypadku i mam problemy z dostaniem części. Trafiła mi się jednak honda anglik po liftcie tj zderzaki nie mają np plastikowych listw.
W sumie mam do wymiany oba zderzaki błotnik nadkola zwrotnice półośke i wachacz. Ceny mam bardzo dobre powiedzcie tylko czy te części będą pasowały do mojej hani? Nigdzie nie mogę nic znaleźć na te temat.
Proszę o szybką odpowiedź bo jutro muszę dać odpowiedź.
a zapomniałem dodać civic 3d
musiał byś przełożyć cały przód, błotniki maska zderzak grill lampy, nie wiem jak dokładnie jest z pasem przednim ale chyba pasuje, do tego lampy z anglika świecą nie tam gdzie trzeba. Jedyne co będzie pasować to tylni zderzak.
szkoda będę musiał odmówić a gość chciał po 100 za element:( a nie wiesz jak te nadkola ? powinno być w sumie to samo?
co z zwrotnicą wachaczem i półośką nadadzą się? Nie doczytałem się żeby były jakieś zmiany
elementy mechaniczne w angliku sa te same, roznice tylko wynikaja jezeli np masz abs a w angliku go nie ma to musisz sobie umiejscowic czujnik w zwrotnicy no i zalozyc stary przegub z wiencem abs...
konstruktor
06-12-11, 22:37
Witam
Posiadam civic VI 97r 1.4i. W tym momencie samochód niestety jest po wypadku i mam problemy z dostaniem części. Trafiła mi się jednak honda anglik po liftcie tj zderzaki nie mają np plastikowych listw.
W sumie mam do wymiany oba zderzaki błotnik nadkola zwrotnice półośke i wachacz. Ceny mam bardzo dobre powiedzcie tylko czy te części będą pasowały do mojej hani? Nigdzie nie mogę nic znaleźć na te temat.
Proszę o szybką odpowiedź bo jutro muszę dać odpowiedź.
a zapomniałem dodać civic 3d
musiał byś przełożyć cały przód, błotniki maska zderzak grill lampy, nie wiem jak dokładnie jest z pasem przednim ale chyba pasuje, do tego lampy z anglika świecą nie tam gdzie trzeba. Jedyne co będzie pasować to tylni zderzak.
wszystkie w/w różnice wynikają z tego że Ty masz przedlifta a części są z polifta ( inne : zderzak, maska, lamy, błotnik (elem. karoserii.) )
Z tego co napisałeś to pozostało by kupić maskę (angol) + odbłyśniki lamp z EU i masz polifta.
Zwrotnice półośki itd to jest to samo , o ile nie siedzi tam B seria.
wymiana świec i kabli mogła by coś pomóc? :)
a co do regulacji to kurde, raz bylem w warsztacie gdzie koleś rozkręcił całą kopułe silniczka od VW Passata i regulował zawory. Troche motaniny z tym jest
klucz dynamometryczny i książka to podstawa + ofc nowy olej :)
czy uszczelka przedniej szyby jest jednorazowa?
Dla ogarniętego szklarza jest wielorazowa.
no to poleciales chlopie..... 2.5-3 k jest wystarczajace. to ze sa to wysoko obrotowe silniki nie znaczy ze musimy palowac je do 5k. poprostu chlopakowi sie cos wysypalo i tyle. a 1.4 jest znane z duzego spalania. moze fakt 11 jest troche przesadzone ale srednio to 8-9 ten silnik lyka. a co do krecenia silnika to nie powinno sie spadac do 1500 obr bo wtedy silnik jest obciazony i moze panewka zapukac. Są w silniku jakieś czujniki obciążenia chwilowego czy mocy lub momentu? Bo tylko takie coś mogłoby wpłynąć na fakt, że silnik trzeba wysoko kręcić, aby mało palił.
Nie musi być. Trochę fizyki. Silnik pali najmniej kiedy uzyskuje najwyższy moment. Czemu diesla nie trzeba kręcić i pali mało, a chipując i podnosząc moment w niższym zakresie obrotów jeszcze mniej? Tutaj moc uzyskuje się z obrotów. Jeśli nie wierzysz na słowo, sprawdź na odcinku 100km i wtedy się wypowiadaj :] . Od kręcenia w takim zakresie nic mu się nie stanie.
PS. nie wspominałem o 5k :] . Rozpędzasz sie kręcąc wyżej a potem przelotowa 3. Jakoś kolega tym sposobem uzyskał 6,5l a nie 8-9 w 1.4. To samo u mnie niegdyś w d16y7. Powyżej 7 nie wychodziła :o chyba że dostawała baty po 200km/h wychodziło 8..8,5 na skrzyni s20
czyli rozumieć mam to tak :D?
1st bieg - ruszanie
2 - 10-30km (do 5k)
3- 30-60 (do 5k obrotów)
4 - 70-90 (do 5k obrotów)
5 - po mieście ciężko :D (suuunięcie do 2,5k)
:)?
Raffaelloo
07-12-11, 15:56
Ja tak kręcę do 4tys. i na trasie 5,5l
juz którys raz słysze ze najmniej benzyna pali w przedziale obrotów gdzie osiąga max moment obr...czyli dla przykadu u siebie d15z6 osiągam go przy 5,2 rpm, czyli mam kręcic do tego momentu i wtedy spale mniej niz 6,5l które średnio spalam przy jeździe w trybie econo?
Coś na mój rozum nie tędy droga :) chyba ze w d14 jest inaczej
czy uszczelka przedniej szyby jest jednorazowa?
Dla ogarniętego szklarza jest wielorazowa.
Zależy też w jakim jest stanie, ja byłem u ogarniętego szklarza ale uszczelka była śmietnik, zaproponowali mi w biurze OEMową uszczelkę ale przewyższała cenę nowej szyby :mad: ale zagadałem z ziomkami w warsztacie i dosztukowali jakąś od innego auta i nie skasowali za to nic. Wygląda ok, działa tak jak ma działać.
czyli dla przykadu u siebie d15z6 osiągam go przy 5,2 rpm,
jak mam sam wywnioskować jaki u mnie jest RPM?
Starstruck
07-12-11, 16:55
Samochód najwięcej pali przy przyspieszaniu - jedno z największych obciążeń, tak samo jak jazda na "5" przy 30 km/h. Chłopaki, róbcie tak: konkretne przyspieszanie na 1 i 2 (do 4,5 rpm),, i od razu wrzucajcie 4 (3 pomijamy) i potem 5 :).
juz którys raz słysze ze najmniej benzyna pali w przedziale obrotów gdzie osiąga max moment obr...czyli dla przykadu u siebie d15z6 osiągam go przy 5,2 rpm, czyli mam kręcic do tego momentu i wtedy spale mniej niz 6,5l które średnio spalam przy jeździe w trybie econo?
Coś na mój rozum nie tędy droga chyba ze w d14 jest inaczej
Zależy od silnika i wykresu momentu w porównaniu do mocy. Zauważ, że D seria ma najwyższy moment w zakresie od ok 3000 do 4000, potem spada i powyżej 5500 znowu rośnie. Kręcenie powyżej owszem wiąże się z wyższym spalaniem. Wypowiedź tyczyła się 1.4. Nie znam charakterystyki Twojej motorowni :) . Tak czy owak jak koledzy piszą. Rozpędzanie żwawe, wtedy unikniemy długiego długotrwałego, podwyższonego obciążenia silnika a co za tym idzie niższe spalanie. Jeśli ktoś nie wierzy - efekt ten widać w silniku gaźnikowym. Wystarczy zdjąć filtr powietrza i patrzeć w gaźnik co się dzieje z paliwem podczas dodawania gazu a trzymaniu nawet na wysokich obrotach lecz nie dotykając przepustnicy. Przy wzroście obrotów paliwo widać jak leje się strumieniem. Gdy trzymamy przepustnice równo - jest tylko delikatna mgiełka itd itd...
Do tego ja staram sięnie schodzić poniżej 2000obr. Jeśli na 5 jest poniżej..redukcja na 4. Logiczne. Spalanie w dłubniętej B serii w obecnych warunkach pogodowych na zimówkach nabitych na 2bar 8,5l. Jazda nie emerycka. Korki, czasem szybka prosta i wystrzał ze świateł. Wg mnie nie jest to zły wynik.
dosztukowali jakąś od innego auta
nie wiesz od jakiego? bo mi powiedzieli 170zl za uszczelke i sie zastanawiam
Ziomy, powiedzcie mi gdzie w EJ9 D14a3 jest złącze diagnostyczne... Co się oszukałem, nie znalazłem...
Wiem, po prawej stronie, we wnęce nóg pasażera, koło kompa. Powinna być zaślepiona zielona kostka, ale nie ma... Jest jedna czerwona zaślepiona i dwie niebieskie niezaślepione - jedna na 2 piny, druga na 3 piny.
Foto :
http://bikepics.com/pictures/2312880/
http://bikepics.com/pictures/2312881/
http://bikepics.com/pictures/2312877/
a to złącze nie jest obok bezpieczników pod kiera ?
. 2.5-3 k jest wystarczajace
dokładnie.
czyli rozumieć mam to tak ?
1st bieg - ruszanie
2 - 10-30km (do 5k)
3- 30-60 (do 5k obrotów)
4 - 70-90 (do 5k obrotów)
5 - po mieście ciężko (suuunięcie do 2,5k)
Przyśpieszaj do max. 3,5 k rpm i kolejny bieg. Na następnym biegu będziesz miał jakieś 2,2 k rpm. i tak na każdym biegu, tylko żeby przyśpieszanie było dynamiczne a nie minute do 3k rpm będziesz kręcił :) No i nie zapomnij o dobrej radzie kolegi...
Do tego ja staram sięnie schodzić poniżej 2000obr. Jeśli na 5 jest poniżej..redukcja na 4. Logiczne
Ziomy, powiedzcie mi gdzie w EJ9 D14a3 jest złącze diagnostyczne... Co się oszukałem, nie znalazłem...
Wiem, po prawej stronie, we wnęce nóg pasażera, koło kompa. Powinna być zaślepiona zielona kostka, ale nie ma... Jest jedna czerwona zaślepiona i dwie niebieskie niezaślepione - jedna na 2 piny, druga na 3 piny.
Niebieska 2 pinowa jest diagnostyczna, zwierasz piny i odczytujesz kody z kontrolek przy licznikach
Tzn jakie kody? Możesz dać jakiegoś linka, gdzie to jest wytłumaczone?
I od czego jest druga niebieska kostka 3 pinowa oraz czerwona zaślepiona ?
Tzn jakie kody? Możesz dać jakiegoś linka, gdzie to jest wytłumaczone?
I od czego jest druga niebieska kostka 3 pinowa oraz czerwona zaślepiona ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6877-Samodiagnostyka-6-Generacja
Dzięki, już wszystko kminię :D
Dziwna sprawa:
dzisiaj w mojej ek3 d15z6 wymieniano rozrzad z pompa wody, pasek wielorowkowy, uszczelke pod pokrywą zaworów oraz poduszkę silnika. Po wymianie mechanik odpalil silnik wyszedl z auta i po chwili zatrzasly się drzwi od centralnego zamka (kluczyki zostały w stacyjce a silnik pracował normalnie), po czym aby silnik nie chodzil bez celu mechanik go wyłączył. Jak dowiozłem drugie klucze zeby otworzyc samochod, auto nie chcialo odpalic. rozrusznik sie kreci ale nie ma zaplonu. Wiem ze nie ma iskry na przewodach a kable są do wymiany - pali na 3 swiece (jutro mają być wymienione kable). Czy to może być wina immobilizera skoro nie ma pradu na żadnym kablu zaplonowym ? Samochód zachowuję się jakby miał ciągle odciecie zaplonu. Wydaje mi się ze immo nie jest orginalny a dokładany (poprzedniemu właścicielowi rozpadl się orginalny kluczyk z immo). Obecnie samochod stoi u mechanika i jutro maja działać dalej. Może komuś świta po głowie co to może być ?
Dziwna sprawa:
dzisiaj w mojej ek3 d15z6 wymieniano rozrzad z pompa wody, pasek wielorowkowy, uszczelke pod pokrywą zaworów oraz poduszkę silnika. Po wymianie mechanik odpalil silnik wyszedl z auta i po chwili zatrzasly się drzwi od centralnego zamka (kluczyki zostały w stacyjce a silnik pracował normalnie), po czym aby silnik nie chodzil bez celu mechanik go wyłączył. Jak dowiozłem drugie klucze zeby otworzyc samochod, auto nie chcialo odpalic. rozrusznik sie kreci ale nie ma zaplonu. Wiem ze nie ma iskry na przewodach a kable są do wymiany - pali na 3 swiece (jutro mają być wymienione kable). Czy to może być wina immobilizera skoro nie ma pradu na żadnym kablu zaplonowym ? Samochód zachowuję się jakby miał ciągle odciecie zaplonu. Wydaje mi się ze immo nie jest orginalny a dokładany (poprzedniemu właścicielowi rozpadl się orginalny kluczyk z immo). Obecnie samochod stoi u mechanika i jutro maja działać dalej. Może komuś świta po głowie co to może być ?
może padła ci cewka w aparacie zapłonowym? sprawdź czy masz iskrę.
Dobra to ja mam głupie pytanie a mianowicie czy przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów trzeba nową uszczelkę potraktować silikonem czy wystarczy jedynie podmiana ze starej na nową ? :)
może padła ci cewka w aparacie zapłonowym? sprawdź czy masz iskrę.
Dobra to ja mam głupie pytanie a mianowicie czy przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów trzeba nową uszczelkę potraktować silikonem czy wystarczy jedynie podmiana ze starej na nową ? :)
ja po wymianie uszczelki potraktowalem ja w rogach silikonem ,bo tam podobno lubi sobie ciec
wiem ze na kablach nie ma iskry (a przed tym incydentem na jednym kablu bylo przebicie), jutro beda pewnie sprawdzac pokolei caly zaplon, ale czy cewka mogla tak nagle pasc?
Dobra to ja mam głupie pytanie a mianowicie czy przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów trzeba nową uszczelkę potraktować silikonem czy wystarczy jedynie podmiana ze starej na nową ? :)
warto dać silikon bo nie zaszkodzi a masz pewność wtedy ze będzie sucho
(kluczyki zostały w stacyjce a silnik pracował normalnie), po czym aby silnik nie chodzil bez celu mechanik go wyłączył. ciekawy jestem jak mechanior go zgasił, bo jak wyciąganiem kabli wn ze świec to uwali cewke ;)
To ja mam pytanie troszkę z innej beczki , mianowicie czy ktoś z was podpowie jak zdemontować boczki w Ej9 z korbami ?
ja przynajmniej sciagam nastepujaco, dociskam boczek obok korbki tak aby nie przylegal do niej, nastepnie podgietym srubokretem sciagam omege zabezpieczajaca przed spadnieciem korbke :) no i zchodzi bez problemu ... :)
a reszte rozkrecania to tylko sprawy srubkowe
Witam jestem nowy, niedawno kupilem honde civic ej9 z d14a4 i niedlugo zbliza mi sie wymiana oleju wlany jest shell helix 10w40 (poprzedni wlasciciel zmienial) a mam chec wlac 5w40. Patrzylem w fakturki z aso to do 2010 roku byla jezdzona na 5w60 hondy czy cos takiego. I pytanie brzmi czy ryzykowac i wlac 5w40 czy zostac przy 10w40?
Zapomnialem dodac przebieg to 250kkm i 98 rok produkcji :)
5w60 hondy
No chyba coś pokierałeś , nie wydaje mi się żeby w ASO lali coś takiego :) Ja bym mimo wszystko na Twoim miejscu lał dalej 10W40 , przebieg spory to i ryzykować nie ma co.
mechanik wyjol kable zaplonowe... bezpiecznik od cewki nie spalony.
sprawdzilem jeszcze raz i to byl mobila 5w50. no to chyba zostane przy 10w40.
Starstruck
09-12-11, 14:41
Osobiście znam jedno auto, które przy przebiegu ponad 250.000 km jeździ na syntetyku i nie bierze grama oliwy (przynajmniej tak było rok temu).
Witam jestem nowy, niedawno kupilem honde civic ej9 z d14a4 i niedlugo zbliza mi sie wymiana oleju wlany jest shell helix 10w40 (poprzedni wlasciciel zmienial) a mam chec wlac 5w40. Patrzylem w fakturki z aso to do 2010 roku byla jezdzona na 5w60 hondy czy cos takiego. I pytanie brzmi czy ryzykowac i wlac 5w40 czy zostac przy 10w40?
Zapomnialem dodac przebieg to 250kkm i 98 rok produkcji :)
Zostałbym przy półsyntetyku i nie kombinował. 10w40 rox ;)
Polecam MAX LIFE valvoline ;)
Strasznie parują mi szyby, jak dziś zaczął padać deszcz, to momentalnie zaparowane, że nic nie widać. Jak temu zaradzić ? W lecie tak samo, jak tylko zaczął padać, to momentalnie zaparowane. Pomaga otwarcie szyb, ale dziwnie otwierać w deszczu, od razu leje do środka. Włączenie klimy się sprawdza, ale tu też problem, ponieważ jak tylko poczuję klimę to za chwile jestem chory;( Jak temu zaradzić ? Wymiana filtra kabinowego ? Akurat w mojej Hondzie go nie ma (nie we wszystkich były montowane) Puszczenie zimnego powietrza z nawiewu ? Jak puszczę ciepłe, to jeszcze szybciej parują (mowa tu tylko w czasie deszczu)
otwórz bagażnik i zobacz czy w miejscu koła zapasowego nie masz wody (częsta przypadłość w ej9). Jeśli będzie woda to musisz zdjąć tylny zderzak i wyczyścić kanały wentylacyjne po lewej i prawej stronie (takie czarne plastikowe prostokąty)
Mialem podobnie zmienilem filtr i uszczelnilem te kanaly i wszystko ok. Moze ci sie woda leje gdzies w przewody wentylacyjne?
zimą często parują przez wilgoć wnoszoną do środka np. śnieg. Są również specjalne środki w spray którymi pryskasz szybe i przez jakis czas Ci nie paruje.
Ewentualnie szczególnie latem przydają sie owiewki na szybe - lekko uchylisz przy padającym deszczu i nie parują szyby.
A co do dmuchawy to jak silnik jest jeszcze zimny to najpierw pusc zimne powietrze na szybe...dopiero jak sie nagrzeje to zmien na cieple
Piotrek_87
09-12-11, 17:42
Strasznie parują mi szyby, jak dziś zaczął padać deszcz, to momentalnie zaparowane, że nic nie widać. Jak temu zaradzić ? (...)
Dodatkowo:
Odgrzybienie i nabicie klimatyzacji (skoro chorujesz);
Montaż filtra kabinowego;
Wyczyszczenie szyb od wewnątrz.
Ogólnie szyby parują dość często, ale zastosowanie się do tych wskazówek + wcześniej wymienionych powinno załagodzić sprawę.
Strasznie parują mi szyby, jak dziś zaczął padać deszcz, to momentalnie zaparowane, że nic nie widać. Jak temu zaradzić ? W lecie tak samo, jak tylko zaczął padać, to momentalnie zaparowane. Pomaga otwarcie szyb, ale dziwnie otwierać w deszczu, od razu leje do środka. Włączenie klimy się sprawdza, ale tu też problem, ponieważ jak tylko poczuję klimę to za chwile jestem chory;( Jak temu zaradzić ? Wymiana filtra kabinowego ? Akurat w mojej Hondzie go nie ma (nie we wszystkich były montowane) Puszczenie zimnego powietrza z nawiewu ? Jak puszczę ciepłe, to jeszcze szybciej parują (mowa tu tylko w czasie deszczu)
1. Filtr kabinowy
2. Masz może welurowe dywaniki? Jeżeli tak to zmień na gumowce bo dostaje się do nich dużo wilgoci ..
3. Woda w bagażniku
4. Przesmaruj uszczelki silikonem do uszczelek ;)
OK, bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedzi ;) Co do wody w bagażniku, to jest suchutko, ponieważ jeszcze latem uszczelniałem odpowietrzniki w bagażniku silikonem, a dodatkowa jesienią ściągałem tylny zderzak, więc przy okazji obkleiłem to jeszcze klejem do szyb :) Przez lampy też nie cieknie, także jest ok:)
W takim razie najpierw kupię i założę filtr kabinowy. Zobaczymy co będzie dalej.
syf w dmuchawie też robi swoje, ale na starcie zimne na szybę, szybko wsiadać i odpalać itd
Tak na szybko,odkurz samochod,DOBRZE umyj szyby!(najpierw woda dobrze je umyj pozniej plynem do okien,ale nie jakims g...!zamontuj filtr przeciwpylkowy i sprawdz uklad dmuchawy,jak to nie pomoze to slyszalem ze woda z octem na szyby tez pomaga.Podobny problem mialem i wystarczylo odkurzyc i szyby porzadnie umyc(filtr wczesniej wymienilem),i mi naszczescie pomoglo:)
Tak na szybko,odkurz samochod,DOBRZE umyj szyby!(najpierw woda dobrze je umyj pozniej plynem do okien,ale nie jakims g...!zamontuj filtr przeciwpylkowy i sprawdz uklad dmuchawy,jak to nie pomoze to slyszalem ze woda z octem na szyby tez pomaga.Podobny problem mialem i wystarczylo odkurzyc i szyby porzadnie umyc(filtr wczesniej wymienilem),i mi naszczescie pomoglo:)
Hondy nie mam co odkurzać, bo jest czyściutko;) Jedynie to kilka ziarenek piasku na dywaniku może by się znalazło haha :D Akurat jestem taki, że muszę mieć czysto, w innym wypadku po prostu źle mi się jedzie. Szyby także czyste, żadnych smug, czy czegoś podobnego.
Może uda mi się jutro kupić filtr, to go założę i przy najbliższej deszczowej pogodzie zdam relacje :)
Dzięki jeszcze raz za pomoc;)
Hondy nie mam co odkurzać, bo jest czyściutko Jedynie to kilka ziarenek piasku na dywaniku może by się znalazło haha Akurat jestem taki, że muszę mieć czysto, w innym wypadku po prostu źle mi się jedzie. Szyby także czyste, żadnych smug, czy czegoś podobnego.
Może uda mi się jutro kupić filtr, to go założę i przy najbliższej deszczowej pogodzie zdam relacje
Dzięki jeszcze raz za pomoc
Logicznie na to patrząc dołożenie filtra niczego tu nie zmieni. Ma sens jedynie wymiana kiedy jest brudny, wilgotny itp, wtedy parują. Dziwne że mając klimę nie masz filtra, ale to inna kwestia. Możesz mieć sporo mułu w podszybiu, gdzie jest wlot powietrza. Jeśli kanały odprowadzające wodę są zapchane masz efekt taki jaki opisujesz. Proponował bym zdjąć podszybie i wszystko dokładnie umyć, odetkać i wysuszyć. Powinno ustąpić :)
dokładnie :D jak Honda jest czysta to szybciej się zbiera :> :>
a tak na poważnie, wiecie może gdzie kupie SPRAY do Hondy srebrnej? zżera mi troszke rdza, a jest to zbyt małe na reperaturki(chyba tak sie pisze) :D więc chce pojechać papierem, szpachling, i lakier : )
z góry dzieki za odp
dokładnie jak Honda jest czysta to szybciej się zbiera :> :>
a tak na poważnie, wiecie może gdzie kupie SPRAY do Hondy srebrnej? zżera mi troszke rdza, a jest to zbyt małe na reperaturki(chyba tak sie pisze) więc chce pojechać papierem, szpachling, i lakier : )
z góry dzieki za odp
W każdym punkcie w którym dorabiają lakiery :) . Powiedz jedynie żeby ogarnęli w sprayu. Na poczekaniu Ci dorobią
Dokładnie , idź z kodem lakieru i powiedz że chcesz w sprayu , nawet u niektórych lakierników można dostać.
Orientuje się ktoś może, czy żeby wyciągnąć ten plastik z podszybia, trzeba odkręcać ramię wycieraczek ? Czy obejdzie się bez ?
Orientuje się ktoś może, czy żeby wyciągnąć ten plastik z podszybia, trzeba odkręcać ramię wycieraczek ? Czy obejdzie się bez ?
Trzeba.
WWLJOHN a wiesz jaki orientacyjny koszt takiej puchy, hmm np 0,5 litra
WWLJOHN a wiesz jaki orientacyjny koszt takiej puchy, hmm np 0,5 litra
Trudno powiedzieć. Z tego co pamiętam normalna puszka z lakierem do pistoletu min 300g - gdyż mniejszych ilości nie dorabiają kosztowała w granicach 30zł . Za spray pewnie policzą z min. 50zł. Z tym ze radziłbym dokupić jeszcze podkład w sprayu i rewelacyjna jest do tego szpachla jednoskładnikowa :) . Nie zapomnij też paście polerskiej a na końcu bezbarwnym żeby to ładnie wyglądało. Niby prosta robota, ale upierdliwa.
pod blokiem to ogarnę??:D
lakieru użyje może na 1-2cm :D myslalem żeby pomalować te takie czarne listwy na błotnikach i zderzakach, co mają autka polift. Ja mam przedlift : ).
Jest warte zachodu to?
lakier musisz dobrac indywidualnie, dobierajac wg kodu mozesz miec roznice w odcieniu(jednak troche lat dziala na lakier) Jak pojechalem na dobranie lakieru, to nie mam zadnych roznic miedzy malowanym przez fabryke, a lakiernika 3 miesiace temu.
pod blokiem to ogarnę??
lakieru użyje może na 1-2cm myslalem żeby pomalować te takie czarne listwy na błotnikach i zderzakach, co mają autka polift. Ja mam przedlift : ).
Jest warte zachodu to?
Przy pogodzie jaką mamy obecnie nie ogarniesz tego pod blokiem.
na 1 czy 2 cm..wszystko zależy od twego poglądu na estetykę auta. Poza tym jak już robić to zrobić dobrze. Przy obecnych warunkach zejdzie ci się nad tym 2-3 dni. Szpachla musi wyschnąć, trzeba to wygładzić, położyc 1 warstwe lakieru, potem kolejną, poczekać aż wyschnie. Spolerować, położyć bezbarwny i jeszcze raz mała polerka. Inaczej będzie widać.
Proponował bym zdjąć podszybie i wszystko dokładnie umyć, odetkać i wysuszyć. Powinno ustąpić :)
odnosnie wilgoci to nie ma znaczenia,ale od razu przy tej opsracji polecam zalozyc rajstope podkolanowke antygwaltke na ten wlot powietrza w podszybiu - tez mialem model z klima bez kabinowego i zapobiega ten paten temu, ze co dwa dni nie bedziesz musial kurzu z deski scierac (szczegolnie w lato)
nie wiesz od jakiego? bo mi powiedzieli 170zl za uszczelke i sie zastanawiam
nie mam pojęcia. Mogę podrzucić fotki jak chcesz żebyś obczaił jak to wygląda bo trochę różni się od serii
Cytat Zamieszczone przez wwljohn Zobacz posta
Proponował bym zdjąć podszybie i wszystko dokładnie umyć, odetkać i wysuszyć. Powinno ustąpić
odnosnie wilgoci to nie ma znaczenia
Ma znaczenie, bo jeśli woda nie spływa + muł nią nasiąknięty to tak właśnie się dzieje. U brata w EJ9 to było przyczyną parowania szyb.
Chodzilo mi ze moj patent z rajstopka nie odnosi sie do problemu z wilgocia. Tylko ze warto go zrobic juz od razu jak sie ma dostep do podszybia.
Raffaelloo
12-12-11, 17:00
Pytanko: gdzie polecacie kupić dywaniki welurowe i druga sprawa gdzie dostane kierunki boczne DEPO?
Zaldier swego czasu sprowadzał produkty Depo, uderz do niego.
Dywaniki tutaj: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88093-Dywaniki-welurowe-CIVIC&p=1507961&viewfull=1#post1507961
Starstruck
12-12-11, 17:32
Ja od siebie dywaniki polecam u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/honda-civic-5d-dywaniki-welurowe-wysoka-jakosc-i1967396596.html 3 komplety od niego brałem, bardzo dobra jakość i cena.
Co do kierunków: towar deficytowy, ja swoje białe DEPO znalazłem na allegro w bdb cenie - sprzedawał je ktoś nieświadomy :p. Możesz też kupić OEM, ale wg mnie są one brzydsze od DEPO, tzn. mają szarą obwódkę, a nie czarną.
Codziennie rano, jak odpalam silnik i jest zimny po nocy, to po odpaleniu przez kilka sekund klekocze jak diesel hahah Czym zimniej tym głośniej i dłużej (w granicach 10-20 sekund) W lecie było ok.. Nie wiem czy to panewka daje o sobie znać ? Czy Hondy tak mają ? stuki dobiegają jak by z góry silnika..ale sam nie wiem, bo może przenosi. Zaworki regulowane jakieś 6 tyś km temu;) nie chodzi mi tu o wtryski, bo to nie to :)
Codziennie rano, jak odpalam silnik i jest zimny po nocy, to po odpaleniu przez kilka sekund klekocze jak diesel hahah Czym zimniej tym głośniej i dłużej (w granicach 10-20 sekund) W lecie było ok.. Nie wiem czy to panewka daje o sobie znać ? Czy Hondy tak mają ? stuki dobiegają jak by z góry silnika..ale sam nie wiem, bo może przenosi. Zaworki regulowane jakieś 6 tyś km temu;) nie chodzi mi tu o wtryski, bo to nie to :)
jest zima to normalne. I Wtryski głośniej chodzą i zawory walą bo zimne i mniejsze przez to :)
Forumowicze takie dywaniki podejda pod ek3 sedan? http://allegro.pl/dywaniki-gumowe-honda-civic-1990-2000-korytkowe-i1953397111.html ? zima się zbliża więc szkoda zamoczyc podłoge... a może ktoś ma takie i by mógł powiedzieć coś o nich bo cena niska.
Starstruck
12-12-11, 19:18
Podejdą :). Ja mam takie w QP - pasują. Miałem takie w HB - pasowały. Więc do sedana też podejdą.
a ja takie pytanie ile moze kosztowac malowanie tylnej dokladki z ek9?
Lakiernicy biorą od elementu... dla nich element to element - slyszałem różne wersje od 150 do 350zl
Lakiernicy biorą od elementu... dla nich element to element - slyszałem różne wersje od 150 do 350zl
dobrze słyszałeś.
a ja takie pytanie ile moze kosztowac malowanie tylnej dokladki z ek9?
Myślę że powinieneś się zmieścić w granicach 150 - 200zł
Raffaelloo
12-12-11, 21:05
Jakie macie obroty po wrzuceniu 1 i puszczeniu sprzęgła (bez dodawania gazu) jak auto jedzie? D14
Jakie macie obroty po wrzuceniu 1 i puszczeniu sprzęgła (bez dodawania gazu) jak auto jedzie? D14
a poruszasz sie po miescie ze Ci to tak potrzebne? Po co Ci ta informacja? Raczej nikt Ci tego nie powie :cool:
Raffaelloo
12-12-11, 21:14
Dobra już nieważne :D (Takie małe doświadczenie)
a poruszasz sie po miescie ze Ci to tak potrzebne?mi często się to zdarza w korku :) mam wtedy troszkę większe obroty ni niż na wolnych
Raffaelloo
12-12-11, 21:44
oo i o to mi właśnie chodziło. Wlk. Thx. ;)
a co nie byłes pewny czy u Ciebie są właściwe obroty ?
Raffaelloo
12-12-11, 21:53
tak
Orientuje się ktoś czy do civic VI były kiedykolwiek produkowane zimowe osłony na chłodnice takie jak TUTAJ (http://www.akcesoria-auto.pl/_sklep/images/zimaLanos.jpg) w lanosie?
Najczęściej auto w moim przypadku jeździ na krótkie dystanse i chyba wykombinuje jakieś osłony samemu z jakiejś grubej elastycznej plastikowej sklejki i zakryje grill i dolny wlot bo nigdzie nie mogę znaleźć czegoś takiego gotowego do kupienia :/
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
A nie lepiej wymienić uszkodzony termostat, jeśli nie łapie Ci temperatury?
Starstruck
12-12-11, 22:02
A nie lepiej wymienić uszkodzony termostat, jeśli nie łapie Ci temperatury?
A jeżeli robi 5 km i gasi auto, nawet z dobrym termostatem, nagrzeje się wystarczająco szybko?
A jeżeli robi 5 km i gasi auto, nawet z dobrym termostatem, nagrzeje się wystarczająco szybko?
w 5km zdąży :D
Jeżdżę na podobnym dystansie i temperatura cieczy jest na normalnym poziomie (czyli w połowie skali) kiedy dojeżdżam na miejsce. Jasne, że silnik nie nagrzewa się do końca, ale zasłonięcie chłodnicy niewiele tu moim zdaniem zmieni.
Starstruck
12-12-11, 22:07
Zdąży, ale czy tak szybko? :). Mój tata w dieslu zasłaniał jak były mroźne noce i dni, więc może o tu pomoże.
A nie lepiej wymienić uszkodzony termostat, jeśli nie łapie Ci temperatury?
Nie zdąży :P do pracy mam jakie ~6 km i to jest najczęstszy dystans jaki pokonuje tam i z powrotem :P Wskazówka dochodzi max do połowy - połowy skali ;P
Na trochę większych dystansach grzeje się tak jak powinien :) Z termostatem wszystko ok :P
Raffaelloo
12-12-11, 22:10
Jak by termostat był nie tak, to zaswiecil by check?
Starstruck
12-12-11, 22:15
Nie.
Raffaelloo
12-12-11, 22:27
to czym się będzie to przejawiać?
Starstruck
12-12-11, 22:34
Auto się będzie niedogrzewało albo przegrzewało.
Jeśli sprawdza ci się jedna z poniższych opcji to termostat do wymiany:
-w lato auto nagrzewa się dłużej niż 3-4 minuty a w zimę dłużej niż 6-8 minut(mam na myśli jazdę,nie nagrzewanie na postoju),
-włączasz dmuchawę na ciepłe powietrze a wskazówka temperatury idzie w dół,
-przy spokojnej jeździe na trasie wskazówka temperatury idzie w dół(małe obciążenie silnika, duży pęd powietrza wychładza chłodnicę,w zimę powinno się tymbardziej sprawdzić).
EDIT: jak kolega wyżej wspomniał auto może mieć nie tylko objawy niedogrzania, ale także przegrzewania.
Najczęściej auto w moim przypadku jeździ na krótkie dystanse i chyba wykombinuje jakieś osłony samemu z jakiejś grubej elastycznej plastikowej sklejki i zakryje grill i dolny wlot bo nigdzie nie mogę znaleźć czegoś takiego gotowego do kupienia :/
nic tako nie da bo w samochodach mamy mały i duży obieg płynu.
Nie zdąży :P do pracy mam jakie ~6 km i to jest najczęstszy dystans jaki pokonuje tam i z powrotem :P Wskazówka dochodzi max do połowy - połowy skali ;P
Na trochę większych dystansach grzeje się tak jak powinien :) Z termostatem wszystko ok :P
Przerabiałem temat termostatu jakieś 2 tygodnie temu. Zrób test. Odpal rano auto, niech pochodzi 2-5 minut i sprawdź tak: otwórz maskę, górny wąż od chłodnicy mam być ciepły, a dolny zimny. Jak na dolnym poczujesz ciepło - to masz na 10000000000000% walnięty termostat. Teraz po wymianie ujadę może 2 km i Honda już nagrzana, w środku cieplutko;) Pokonuję podobny dystans dziennie, bo w jedna strone mam 8 km ;) Spalanie znacząco spadło :) Po tych 2 km jak się zatrzymam to wskazówka obrotomierza na luzie już ma normalne obroty, czyli w połowie, a wcześniej calutki czas byla na ssaniu bo się nie mogła dogrzać. Wymiana termostatu, to maly koszt, a za raz się wróci, w postaci oszczędzanego paliwa.
Problem został zdiagnozowany :) silnik ładnie się nagrzewał, dostawał odpowiedniej temperatury a po włączeniu ciepłego nawiewu wskazówka spadała ..
Termostat kupiony i zamontowany, od razu wymieniony płyn chłodnicy i wszystko teraz działa jak należy :)
Raffaelloo
13-12-11, 16:08
Gdzie polecacie zakupić i jaki?
Gdzie polecacie zakupić i jaki?
Weź pod uwagę, że są termostaty 78 stopnia i 82 stopnia Celcjusza, znaczy przy tej temp. się otwierają. Zalecany w manualu jest 78 ;)
Jak kupiłem dokładnie ten: http://allegro.pl/termostat-japan-accord-civic-crx-fr-v-hr-v-jazz-i1937965472.html
Jak narazie się sprawdza i jest wszystko ok;)
A teraz moje pytanie ;)
Przednie lewe koło (od strony kierowcy) ma małe luzy na boki, byłem u mechanika, wszystko obadaliśmy, gałka to nie jest, sworzeń i łącznik też raczej nie. Została przekładnia kierownicza, która mi sie tłucze, gdy ruszam kierownicę na boki szybkimi ruchami jak i na dziurach też słychać. Ktoś miał podobny problem ?
I jeszcze, czy przekładnia (maglownica) w wersji EK3 jest taka sama jak w EJ9 ? Pytam bo łatwiej będzie mi znaleźć bo regenerować się chyba nie opłaca ?
Starstruck
13-12-11, 17:06
Regeneracja to pewność, że będzie tip top. Koszta: 500-1000 zł. W EK3 i w EJ9 są takie same, może nawet podpasuje z V gen. Widziałem ostatnio w dziale giełda maglownicę za 200 zł - podobno w stanie bdb.
Weź pod uwagę, że są termostaty 78 stopnia i 82 stopnia Celcjusza, znaczy przy tej temp. się otwierają. Zalecany w manualu jest 78
Jak kupiłem dokładnie ten: http://allegro.pl/termostat-japan-ac...937965472.html
Kupiłem ten sam z tej samej firmy ;) Jedyny minus jest taki że jest to termostat bez uszczelki dlatego trzeba uszczelkę przełożyć ze starego ..
Regeneracja to pewność, że będzie tip top. Koszta: 500-1000 zł. W EK3 i w EJ9 są takie same, może nawet podpasuje z V gen. Widziałem ostatnio w dziale giełda maglownicę za 200 zł - podobno w stanie bdb.
Dzięki za odpowiedź;) Co do regeneracji, to na pewno nie będę bo znam dużo przypadków, co pojeździło chwilę i od nowa. Nawet kiedyś tu na forum czytałem o regeneracji i odradzali. Wolę OEM używkę :)
Kupiłem ten sam z tej samej firmy ;) Jedyny minus jest taki że jest to termostat bez uszczelki dlatego trzeba uszczelkę przełożyć ze starego ..
Tak, w tym zestawie nie ma uszczelki, ale to nie problem, ponieważ z reguły stare uszczelki są dobre. Może to płyn tak na nie działa i nie parcieją..
bednar_ek35
13-12-11, 20:24
Dominik22 jeżeli jest tak jak piszesz że luzy masz tylko z jednej strony i mechanik nic nie znalazł,to zmień mechanika.
W przednim zawieszeniu jest dużo elementów które mogły sie wyebać:końcówka drązka,drązek kierowniczy,tulejki górnego wahacza,tulejki dolnego wahacza itp.
Dominik22 jeżeli jest tak jak piszesz że luzy masz tylko z jednej strony i mechanik nic nie znalazł,to zmień mechanika.
W przednim zawieszeniu jest dużo elementów które mogły sie wyebać:końcówka drązka,drązek kierowniczy,tulejki górnego wahacza,tulejki dolnego wahacza itp.
Dziś popatrzył tylko tak na szybkiego, bo nie miał czasu a że mnie zna itp, to tylko rzucił okiem. W przyszłym tygodniu podjadę, bo będzie mieć luz także popatrzy dokładnie. Co do mechanika, to akurat jest jednym z niewielu któremu auto mogę oddać w ciemno;)
Maglownicę mam tak, czy siak do wymiany..
To że są luzy z jedne strony, to na coś to może wskazywać ? Czy nikt nie wywróży ? ;)
Nie zdąży :P do pracy mam jakie ~6 km i to jest najczęstszy dystans jaki pokonuje tam i z powrotem :P Wskazówka dochodzi max do połowy - połowy skali ;P
Na trochę większych dystansach grzeje się tak jak powinien :) Z termostatem wszystko ok :P
A jeżeli robi 5 km i gasi auto, nawet z dobrym termostatem, nagrzeje się wystarczająco szybko?
Dla niedowiarków - dziś sprawdziłem. Mój silnik łapie temp w niecałe 2km jazdy do 3tys obrotów i to przy temp. takiej jak dzisiaj.
Jak odpalacie od razu nawiew na ciepły to się nie dziwcie, że wolno idzie. Ja mam wyłączony nawiew (suwak na zimnym) i po 2km silnik łapie temp czyli bardzo szybko no i wtedy już moge odpalić ciepły nawiew bez problemu. Nawet daje ma max ciepły na 4 bieg no i nie spada temperatura :)
Dla niedowiarków - dziś sprawdziłem. Mój silnik łapie temp w niecałe 2km jazdy do 3tys obrotów i to przy temp. takiej jak dzisiaj.
:) Po wymianie termostatu mam tak samo :P Nawiew na ciepły i po 3 km dostał już odpowiedniej temperatury :cool:
Starstruck
14-12-11, 09:07
Ja włączam ciepło, jak już silnik się nagrzeje - logiczne. Tyle że ja rano robię 0,5 km - światła, potem 1 km - światła, wszystko w korkach :(. Ale się nagrzewa, to najważniejsze :p.
dobra cwaniaki przyjdą porządne mrozy to będziecie inaczej pisać :)
Mam ogromny problem ze znalezieniem europejskich foteli przednich z EJ9 poliftowej w mazowieckim.
W związku z tym zastanawiam się nad wstawieniem innych np. tych z MB czyli angoli.
Jak duża przeróbka jest wymagana aby je zamontować? A może jakieś inne ciekawe fotele w małych pieniądzach pasują pod fabryczne śruby montażowe. Dodam że nie posiadam oryginalnych szyn EJ9.
Może fotele z Preludy IV gen ? koszt ok 250 zł które są wygodne i na pewno lepiej trzymają na boki w zakrętach :)
Poszukaj takowych, na forum jest opis co i jak :)
Starstruck
14-12-11, 13:58
Ej Panowie, co do tego rozgrzewania się silnika, to obalam swój mit - dzisiaj w niecałe 2 km się nagrzał jak trzeba. Ale w sumie +5 stopni było.
Raffaelloo
14-12-11, 15:31
Pytanie: Jak by był zepsuty czujnik położenia wału, to zaświeci check?
grzeskowiak
14-12-11, 16:56
Czy belki wzmacniające (te w zderzakach) będą pasowały do Coupe 98r. z Hatchbacka lub Sedana generacji szóstej?
Starstruck
14-12-11, 17:25
Czy belki wzmacniające (te w zderzakach) będą pasowały do Coupe 98r. z Hatchbacka lub Sedana generacji szóstej?
Przód tak, tył z sedana.
mam pytanie odnośnie dużych cukierków do ej9 d14a4 czy są tam jakieś rodzaje
http://images47.fotosik.pl/1267/a6cc47bbac7bc59cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
1 to standard
2 ponoć takie siedzą
a ja mam pytanie z innej beczki. wymienilem plyn chlodnicy wlewajac koncentrat. zauwazylem ze poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym (na zimnym silniku) jest niski ponizej MIN o jakis centymetr. Dolalem wody tak zeby poziom plynu w zbiorniczku znajdowal sie pomiedzy MIN a MAX, rozgrzalem silnik tak zeby uruchomilo chlodnice, poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym na goracym silniku teraz siega 1-2mm nad MAX.
Pytanie:
Zostawić tak jak jest czy odessać nadmiar?
Pytanko odnośnie odpalania czy jak akumulator pada i nie mogę odpalic mogą spalic sie jakieś bezpieczniki? bo po naładowaniu akumulatora i włożeniu go z powrotem migają mi awaryjne i nie mogę odpalic choc silnik"kręci" silnik 1.4 16v
no właśnie alarm jest odłączony i jedyne zabezpieczenie to immobilizer:/ masz może jeszcze jakieś pomysły??
Kappa zostaw tak jak jest.
Pytanie :
Zrobiłem samodiagnostykę, i check nie zaświeca się wogóle, natomiast SRS zaświeca się, gaśnie na około 3 sekundy i potem zaświeca się już na stałe, nie gaśnie.
Wszystko OK, nie ma zadnych błędów ?
Witam
Mam pytanko czy części z sedana/hb pasują do coupe (6gen)? Mowa tutaj o przednim zderzaku oraz o lewym błotniku pytam gdyż mam uszkodzone właśnie te elementy i okazję kupić zderzak i błotnik w okazyjnej cenie od HB lecz nie jestem pewny czy będzie to pasowało w moim coupe.. ? Próbował już ktoś takich kombinacji może ?
Z góry dzięki wielkie za informacje ...
Starstruck
14-12-11, 22:08
Będzie pasowało, tyle że przedlift to przedlifta, a polift do polifta. Zderzak z sedana i hb ma listewki, co troszkę gorzej wygląda.
immo nie ma nic wspolnego z awaryjnymi
to co to może byc?? orientujesz się?? miałem problemy z alarmem w tamtym roku i został całkiem odłączony ...
Mam ogromny problem ze znalezieniem europejskich foteli przednich z EJ9 poliftowej w mazowieckim.
Mam takie fotele w idealnym stanie ale niestety brak szyn zewnętrznych. Jak coś to PW.
Mam ogromny problem ze znalezieniem europejskich foteli przednich z EJ9 poliftowej w mazowieckim.
Przecież gadaliśmy o tym telefonicznie jakiś czas temu i miałeś podjechać na spot WPR'ów i obejrzeć je, czy Ci będą pasowały.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91017-Wpr-squad
Ewentualnie w Piastowie - godzina i dzień do dogadania.
Wysłałem Ci mój nr. telefonu na PW.
a ja mam pytanie z innej beczki. wymienilem plyn chlodnicy wlewajac koncentrat. zauwazylem ze poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym (na zimnym silniku) jest niski ponizej MIN o jakis centymetr. Dolalem wody tak zeby poziom plynu w zbiorniczku znajdowal sie pomiedzy MIN a MAX, rozgrzalem silnik tak zeby uruchomilo chlodnice, poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym na goracym silniku teraz siega 1-2mm nad MAX.
Pytanie:
Zostawić tak jak jest czy odessać nadmiar?
kappa płyn chlodnicy sprawdza się na zimnym silniku. Jeżeli poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym znajduję się pomiędzy MIN a MAX to wszystko jest ok.
Płyn ten wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość, dlatego jego poziom w zbiorniczku czasami jest powyzej MAX.
Ja mam tak samo jak Ty. Na zimnym idealnie pomiędzy MIN a MAX a na ciepłym jakieś 1-2mm nad MAX .. normalka ;)
mam pytanie odnośnie dużych cukierków do ej9 d14a4 czy są tam jakieś rodzaje
http://images47.fotosik.pl/1267/a6cc47bbac7bc59cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
1 to standard
2 ponoć takie siedzą
jest jeden rodzaj duzych cukierkow,czyli takie jak na 1,nie ma mozliwosci zebys mial takie jak na 2
Raffaelloo
15-12-11, 10:06
Pytanie: Jak by był zepsuty czujnik położenia wału, to zaświeci check?
Ponawiam pytanie :D
Pytanie: Jak by był zepsuty czujnik położenia wału, to zaświeci check?
Ponawiam pytanie :D
Nie powiem Ci jak w civicach ale w Vectrach zaświeca się na pewno :P
Pytanie: Jak by był zepsuty czujnik położenia wału, to zaświeci check?
Tak.
Nie powiem Ci jak w civicach ale w Vectrach zaświeca się na pewno :P
jak masz dodawac takie komenty to lepiej zamilcz na wieki.......
Starstruck
15-12-11, 14:23
jak masz dodawac takie komenty to lepiej zamilcz na wieki.......
A co jest złego w tym żartobliwym komentarzu? Wszystko ma być tak na sztywno? A może problemem jest Vectra? Złe auto?
jak masz dodawac takie komenty to lepiej zamilcz na wieki....... na tacy lepiej podać po nos...skoro czujnik to kabelki czyli sygnał z niego idzie na ECU a jak jest uszkodzony lub przecięte są kabelki to normalne że się check zaświeci. Czy to Vectra czy Honda.
Raffaelloo
15-12-11, 15:34
Ok, thx za odp i nie sprzeczać się - święta idą :D
tylko ze tej czujnik masz chyba w aparacie zapłonowym czy jakoś tak :D gdzieś o tym czytałem kiedyś co prawda w moim silniku jest też to dziadostwo od strony rozrządu przy kol pasowym ale econo...to econo
jak masz dodawac takie komenty to lepiej zamilcz na wieki.......
A tak dokładnie to o co Ci chłopie chodzi?Nie zrozumiałeś czegoś? Kolega ponownie prosił o odpowiedź na nie uzyskane wcześniej pytanie więc odpowiedziałem ale nie podając wszystkiego na przysłowiowym talerzu ..
Każdy rozumny domyśli się o co chodziło - czy to w Vectrach, czy w BMW czy w hondzie i każdym innym zaświeci się CHECK.
PS. Z tego co zauważyłem jesteś "stałym" bywalcem tego tematu bo jest to chyba Twój 3 post który zawiera niezwykle dużo pomocnych informacji ..
Podsumowując bardzo dużo wniosłeś tym komentarzem do dyskusji i na pewno pomogłeś w rozwiązaniu problemu koledze Raffaelloo
A może chciałeś ponabijać sobie posty? Jeżeli tak do zapraszam do działu hyde park.
Koniec OT.
edit:
I z tego co się orientuje czujnik położenia wału w niektórych przypadkach nie jest od razu do wymiany. Wystarczy go poruszać albo wypiąć i wpiąć od nowa ..
Miał ktoś z Was może styczność z ustawianiem lamp Depo do Civica EJ9? Bo tak stoję przy nich i nie mam pomysłu jak zmienić wysokość odbłyśnika, świecą za bardzo do dołu, dziwna sprawa.
Starstruck
15-12-11, 20:49
Ja miałem sterowane elektrycznie, ale diagnosta mi podniósł odbłyśnik kręcąc śrubą w silniczku.
No, już tak jak by wiem o co chodzi, tam jest śruba na gwiazdkę i tym się kręci. Ja też mam elektryczne ale muszę silniczki zamontować, pojadę na stacje diagnostyczną i niech ustawią jak trzeba.
A tak dokładnie to o co Ci chłopie chodzi?Nie zrozumiałeś czegoś? Kolega ponownie prosił o odpowiedź na nie uzyskane wcześniej pytanie więc odpowiedziałem ale nie podając wszystkiego na przysłowiowym talerzu ..
Każdy rozumny domyśli się o co chodziło - czy to w Vectrach, czy w BMW czy w hondzie i każdym innym zaświeci się CHECK.
PS. Z tego co zauważyłem jesteś "stałym" bywalcem tego tematu bo jest to chyba Twój 3 post który zawiera niezwykle dużo pomocnych informacji ..
Podsumowując bardzo dużo wniosłeś tym komentarzem do dyskusji i na pewno pomogłeś w rozwiązaniu problemu koledze Raffaelloo
A może chciałeś ponabijać sobie posty? Jeżeli tak do zapraszam do działu hyde park.
Koniec OT.
edit:
I z tego co się orientuje czujnik położenia wału w niektórych przypadkach nie jest od razu do wymiany. Wystarczy go poruszać albo wypiąć i wpiąć od nowa ..
nie mogles tak odrazu napisac, tylko walnales jakis glupi koment? i nie chodzi tu o przyklad na vectrze.
PS. tak chcialem nabic sobie posta :mad:.......
Ponawiam ;)
Pytanie :
Zrobiłem samodiagnostykę, i check nie zaświeca się wogóle, natomiast SRS zaświeca się, gaśnie na około 3 sekundy i potem zaświeca się już na stałe, nie gaśnie.
Wszystko OK, nie ma zadnych błędów ?
Ponawiam
Cytat Zamieszczone przez Mathius4 Zobacz posta
Pytanie :
Zrobiłem samodiagnostykę, i check nie zaświeca się wogóle, natomiast SRS zaświeca się, gaśnie na około 3 sekundy i potem zaświeca się już na stałe, nie gaśnie.
Wszystko OK, nie ma zadnych błędów ?
Nie ma
Szybkie pytanie, bo jednoznacznie nie mogę doszukać się odpowiedzi na forum - do sedana z '98 podejdzie przedni zderzak z hatchbacka i coupe?
Tak.
przedlift do przedlifta
polift do polifta
Ponawiam
Cytat Zamieszczone przez Mathius4 Zobacz posta
Pytanie :
Zrobiłem samodiagnostykę, i check nie zaświeca się wogóle, natomiast SRS zaświeca się, gaśnie na około 3 sekundy i potem zaświeca się już na stałe, nie gaśnie.
Wszystko OK, nie ma zadnych błędów ?
Znaczy że wszystko jest dobrze :)
Pytanie;)
Przez co może mi skręcać kierownica w lewo przy ruszaniu ? Stoję, kiera prosto, asfalt równiutki, nic nie trzymam tylko ruszam a kiera sama mi skręca w lewo o ćwiartkę obrotu (że tak to ujmę). Przy każdym jednym ruszaniu tak mam..
Pytanie
Przez co może mi skręcać kierownica w lewo przy ruszaniu ? Stoję, kiera prosto, asfalt równiutki, nic nie trzymam tylko ruszam a kiera sama mi skręca w lewo o ćwiartkę obrotu (że tak to ujmę). Przy każdym jednym ruszaniu tak mam..
Też tak mam :> Myślałem że tylko u mnie tak jest.
panowie moze mi ktos powiedziec gdzie jest odpowietrznik ukladu chlodzenia w ej6 d16y7 bo szukam i znalesc nie moge, czy go wogole nie ma?? w 5 genie byl zaraz na gornym wezu od strony glowicy a tu nic nie wiedze, poradzcie jak to odpowietrzyc
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.