PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

York22
05-08-16, 15:37
I pewnie tak też zrobię :)

pizzabhoy
06-08-16, 16:58
Ostatnio zauważyłem, że mi strasznie buczy Honda i ją podniosłem i znalazłem nieszczelność w miejscu łączenia tłumika końcowego z dalszym układem wydechowym. Próbowałem dokręcaća ale bez skutku, tam jest jakaś gumowa część, która mogła się zużyć? Warto to odkręcić i sprawdzić jakoś? Pytam, ponieważ mam tylko fabryczny lewarek i za dużo nie mogę podnieść samochodu więc nie chciałbym potem jeździć bez końcowego jak coś schrzanię.

zdjęcie poglądowe (http://i.imgur.com/cDn9pqI.jpg)

York22
06-08-16, 17:05
jest tam taki pierścień z plecionego drutu, stożkowy. Spokojnie dostaniesz w motoryzacyjnym, tylko średnicę rury musisz znać.

O takie coś
http://www.tomczesci.pl/uploads/24801.thumb400.jpg

login
06-08-16, 17:25
Ostatnio zauważyłem, że mi strasznie buczy Honda i ją podniosłem i znalazłem nieszczelność w miejscu łączenia tłumika końcowego z dalszym układem wydechowym. Próbowałem dokręcaća ale bez skutku, tam jest jakaś gumowa część, która mogła się zużyć? Warto to odkręcić i sprawdzić jakoś? Pytam, ponieważ mam tylko fabryczny lewarek i za dużo nie mogę podnieść samochodu więc nie chciałbym potem jeździć bez końcowego jak coś schrzanię.

zdjęcie poglądowe (http://i.imgur.com/cDn9pqI.jpg)

Jedź do pierwszego lepszego ale ogarniętego gościa od tłumików/wydechów, który Ci to ogarnie za naście złotych a nie się będziesz gimnastykował z fabrycznym lewarkiem i właził pod samochód.

michalkazanice
09-08-16, 09:21
Siemanko ludziska. Pytanie czy zbiornik paliwa w V i VI genie HB są takie same? wg niektórych źródeł tak, ale szukam potwierdzenia :)

rryba
09-08-16, 11:55
Czy po założeniu ssaka od z6/y8 do y7 przyda sie jakieś małe strojenie ? czy zmiana jest tak mala ze nie opłaca sie nic robic ?

vtec[VIG]
09-08-16, 19:23
Czy po założeniu ssaka od z6/y8 do y7 przyda sie jakieś małe strojenie ? czy zmiana jest tak mala ze nie opłaca sie nic robic ?
Każda modyfikacja do wykorzystania 100% potencjału wymaga strojenia ale w tym przypadku nie opłacalne.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

hultaj84
09-08-16, 22:47
Witam,

otóż zaliczyłem mały dzwoneczek :( civic 3d 99 lift. Czy któraś z części: maska, zderzak reflektory pas przedni, grill jest uniwersalna i pasuję z przed lifta?

login
09-08-16, 23:01
Witam,

otóż zaliczyłem mały dzwoneczek :( civic 3d 99 lift. Czy któraś z części: maska, zderzak reflektory pas przedni, grill jest uniwersalna i pasuję z przed lifta?

Żadna z wymienionych.

UNK
10-08-16, 12:38
Czy po założeniu ssaka od z6/y8 do y7 przyda sie jakieś małe strojenie ? czy zmiana jest tak mala ze nie opłaca sie nic robic ?
Jak zrobisz wydech z dolotem to wtedy komp, przejsciowka i stroic mozna juz. Strojenie min 500zl plus caly bak paliwa, jak dla mnie troche nie oplacalne dla tak malych przyrostow

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

rryba
10-08-16, 14:14
Jak zrobisz wydech z dolotem to wtedy komp, przejsciowka i stroic mozna juz. Strojenie min 500zl plus caly bak paliwa, jak dla mnie troche nie oplacalne dla tak malych przyrostow

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Dlatego własnie chcialem sie upewnić, czy zmianna ssaka na ten od z6 zmienia mocno charakterystyke i np. dostaje za duzo powietrza, chce zmienić bo podobno reakcja na gaz jest o wiele szybsza/lepsza.

UNK
10-08-16, 15:33
Dlatego własnie chcialem sie upewnić, czy zmianna ssaka na ten od z6 zmienia mocno charakterystyke i np. dostaje za duzo powietrza, chce zmienić bo podobno reakcja na gaz jest o wiele szybsza/lepsza.
Każdy Ci powie, że Y7 na seryjnych kokektorach jest zmulonym silnikiem bo jest " przytkany" także ssak z z6 zmiana jak najbardziej na +.
Jeśli nie masz zamiaru stroic zostaw swoją przepustnice i wtryski :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

michaelx2
10-08-16, 22:38
Panowie mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś gdzie kupie nowe reflektory przednie Black Clear Amber do EJ9 przedlift chodzi o te z ciemnym wkładem oraz pomarańczowym paskiem na kierunku na aledrogo niestety nie ma a u jarusneta są ale jest napisane "brak w magazynie" próbowałem się z nim kontaktować poprzez fb i mail, bez skutku.

UNK
10-08-16, 22:48
Panowie mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś gdzie kupie nowe reflektory przednie Black Clear Amber do EJ9 przedlift chodzi o te z ciemnym wkładem oraz pomarańczowym paskiem na kierunku na aledrogo niestety nie ma a u jarusneta są ale jest napisane "brak w magazynie" próbowałem się z nim kontaktować poprzez fb i mail, bez skutku.
Z tego co widziałem to targał teraz przyczepke z gratami z USA, poczekaj moze pojawią sie niebawem :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Kiielu
11-08-16, 02:07
Panowie mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś gdzie kupie nowe reflektory przednie Black Clear Amber do EJ9 przedlift chodzi o te z ciemnym wkładem oraz pomarańczowym paskiem na kierunku na aledrogo niestety nie ma a u jarusneta są ale jest napisane "brak w magazynie" próbowałem się z nim kontaktować poprzez fb i mail, bez skutku.

Pisał też coś o zablokowanym mailu, więc może jeszcze raz spróbuj :)

michaelx2
11-08-16, 07:42
Ok dzięki za podpowiedź, poczekam jeszcze do końca tygodnia może odpisze bo trochę mi się spieszy bo autko na warsztacie po spotkaniu z sarną :#

rafal86
11-08-16, 14:02
Panowie mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś gdzie kupie nowe reflektory przednie Black Clear Amber do EJ9 przedlift chodzi o te z ciemnym wkładem oraz pomarańczowym paskiem na kierunku na aledrogo niestety nie ma a u jarusneta są ale jest napisane "brak w magazynie" próbowałem się z nim kontaktować poprzez fb i mail, bez skutku.

chavesa pytałeś czy nie ma? nie wszystkie graty które ma są wystawione na stronie dlatego warto podpytać

piterstar1
11-08-16, 14:18
chavesa pytałeś czy nie ma? nie wszystkie graty które ma są wystawione na stronie dlatego warto podpytać

Nawet jesli teraz nie ma a chcesz to ci sprowadzi. O co nie zapytalem to mowil ze do zalatwienia jesli potrzeba.

firstborne
11-08-16, 20:32
https://www.youtube.com/watch?v=KM0dq-v2vKg

Pękł kolektor, czy jakaś inna nieszczelność? Auto stało przez prawie 2 tygodnie, a po odpaleniu jest takie pyrkanie. Widać lekki nalot na śrubie, jakby tamtędy przepuszczało. Dodatkowo przy zmianie biegów słychać, jakby strzelało gdzieś z wydechu - taka prowizorka WRC :D

@EDIT sam sobie odpowiem - otóż pękł i to nawet w 2 miejscach...

zeneq
12-08-16, 17:06
Panowie pojawił się problem.Autko to Civic ej6 coupe. Otóż prawe dzwi (pasażera) nie chcą się otworzyć, zacieły się na amen, kluczykiem nie da rady także otworzyć + do tego nie działa szyba. Zacieła się w pozycji mniej więcej połowy. Tutaj się nasuwa moje pytanie co najlepiej zrobić, da rade zdjąć boczek przy zamkniętych dzwiach ? I nastepne pytanko, wszystkie silniczki działały prawidłowo, aczkolwiek od strony pasażera szyba trochę wolniej się opuszczała i zamykała. Mogło tak być, że po prostu się zacięło na prowadnicach i trzeba to przesmarować ? W jaki sposób działa sterowanie szyb ? Kazdy silniczek ma swój bezpiecznik czy jak to jest ? Może zacznę od sprawdzenia bezpiecznika, ale sprawdzałem pod maską i wszystko wyglądało okej .

firstborne
13-08-16, 19:23
Panowie pojawił się problem.Autko to Civic ej6 coupe. Otóż prawe dzwi (pasażera) nie chcą się otworzyć, zacieły się na amen, kluczykiem nie da rady także otworzyć + do tego nie działa szyba. Zacieła się w pozycji mniej więcej połowy. Tutaj się nasuwa moje pytanie co najlepiej zrobić, da rade zdjąć boczek przy zamkniętych dzwiach ? I nastepne pytanko, wszystkie silniczki działały prawidłowo, aczkolwiek od strony pasażera szyba trochę wolniej się opuszczała i zamykała. Mogło tak być, że po prostu się zacięło na prowadnicach i trzeba to przesmarować ? W jaki sposób działa sterowanie szyb ? Kazdy silniczek ma swój bezpiecznik czy jak to jest ? Może zacznę od sprawdzenia bezpiecznika, ale sprawdzałem pod maską i wszystko wyglądało okej .

Możliwe, że się nagimnastykujesz, ale boczek powinien wyjść przy zamkniętych drzwiach.
Sprawdź łączenia przewodów między drzwiami a budą, kostkę, peszel itd., sam zauważyłem kiedy nawet lekko tam coś się "obruszy", będą problemy.
Przesmaruj obficie prowadnice - pomoże.
Bezpiecznik chodź może wyglądać na sprawny, w rzeczywistości może taki nie być.

MOJE PYTANIE!!!!!!!

Jaka przepustnica podpasuje do kolektora z Z6? Aktualnie mam swoją z Y7, ale męczy mnie zakleszczający się motylek w gardzieli. Próbowałem napinać, luzować, smarowac,kręcić ogranicznikiem, wymieniłem linkę gazu na nową OEM i albo nie pomogło, albo pomogło na chwilę.

piterstar1
13-08-16, 21:47
Jaka przepustnica podpasuje do kolektora z Z6? Aktualnie mam swoją z Y7, ale męczy mnie zakleszczający się motylek w gardzieli. Próbowałem napinać, luzować, smarowac,kręcić ogranicznikiem, wymieniłem linkę gazu na nową OEM i albo nie pomogło, albo pomogło na chwilę.


Mam podobny problem lecz z przepustnica B18C6.
Moze ma ktos jakis pomysl na to??

Kriss91
13-08-16, 23:53
Zacina się właśnie przez to, że pancerzyk linki nie opiera się na ograniczniku (mała szpilka zakontrowana małą nakrętką). Lekko wykręcić, zakontrowac i powinno być ok. Tez miałem taki problem.

firstborne
14-08-16, 13:08
Zacina się właśnie przez to, że pancerzyk linki nie opiera się na ograniczniku (mała szpilka zakontrowana małą nakrętką). Lekko wykręcić, zakontrowac i powinno być ok. Tez miałem taki problem.

Chodzi Ci o tą śrubkę? Kręciłem nią u siebie, ale nie mam czym jej skontrować, więc może pod wpływem nacisku jakoś się wykręcała...
http://i99.photobucket.com/albums/l287/beeza2/100_1142.jpg

Kriss91
14-08-16, 14:51
Dokładnie. Jest to szpilka z nakrętką a nie śrubka :) Właśnie ta nakrętka kontruje całość. Na szpilce masz mały otwór na klucz imbusowy. Całość jest lekko sklejona więc może być opór przy odkrecaniu.
Chodzi o to by pancerzyk linki gazu delikatnie opierał się na szpilce w pozycji spoczynkowej.
A więc najpierw luzujesz lekko nakretkę, potem lekko wysuwasz ogranicznik w stronę pancerzyka, po czym znowu kontrujesz nakrętką. Można poznać po dźwięku przy odbijaniu, kiedy przepustnica opiera się na ograniczniku.

firstborne
14-08-16, 14:58
Wyczytałem jeszcze, że przy zmianie kolektora, co za tym idzie przepustnica "staje się" pozioma, ale zostawiasz ją do zeswapowanego kolektora, to trzeba zmienić sprężynę (tą na zdjęciu), bo za mocno będzie ściągać.

Jeśli czepiamy się już nazwy to to JEST śruba :D

Kriss91
14-08-16, 15:24
Bez właściwej sprężyny z kółkiem z tego co pamiętam nie da się poprawnie tego zamontować.

Nie czepiam się słownictwa (co więcej, mam to w... :) ). Chodzi mi o samą kontrukcję. Szpilka jest dla mnie gwintowanym prętem. Śruba ma dodatkowo u nasady nieruchomy łeb, który daje możliwość w(y)kręcenia.

Wg mojej definicji, jest tam szpilka z nakrętką, która ją kontruje.

York22
14-08-16, 16:05
Wyczytałem jeszcze, że przy zmianie kolektora, co za tym idzie przepustnica "staje się" pozioma, ale zostawiasz ją do zeswapowanego kolektora, to trzeba zmienić sprężynę (tą na zdjęciu), bo za mocno będzie ściągać.

Jeśli czepiamy się już nazwy to to JEST śruba :D

U siebie jak zmieniałem kolektor na Z6 też zostawiałem przepustnicę z Y7 i poza przerobieniem jednego mocowania linki gazu nic w tym temacie więcej nie zmieniałem i działa wszystko bez zarzutu.

firstborne
14-08-16, 16:11
U siebie jak zmieniałem kolektor na Z6 też zostawiałem przepustnicę z Y7 i poza przerobieniem jednego mocowania linki gazu nic w tym temacie więcej nie zmieniałem i działa wszystko bez zarzutu.

Położenie linki jakoś zmieniałeś? Linka od Y7? Gaz też u mnie chodzi trochę badziewiasto, nie czuć takiej swobodnej płynności.

York22
14-08-16, 16:24
No linka inaczej przebiega niż wcześniej przy oryginalnym kolektorze, ale została ta z Y7, nie mogłem dostać wtedy krótszej.

firstborne
14-08-16, 16:36
Nie przypadkiem naokoło kielicha amortyzatora?

Kriss91
14-08-16, 18:30
Akurat długość samej linki nie ma tak dużego znaczenia. Znaczenie ma zakończenie/zbrojenie końca linki.
Pamiętam, że uchwyt linki na ssaku musiał zostać odsunięty o jedno oczko, aby linka z Y7 była odpowiednio napięta.

pizzabhoy
15-08-16, 17:07
Pytałem ostatnio o łączenie między tłumikiem końcowym, a resztą układu i nie zdążyłem tego naprawić, a tu mi się zerwał tłumik :( I już myślałem, że muszę kupować nowy końcowy ale na zdjęciach w necie te tłumiki są ucięte bezpośrednio za puszką więc pytanie czy muszę jednak bulić za nowy tłumik czy da się te rurkę tylko wymienić? :)

Zdjęcie: http://imgur.com/sxrK4sN

York22
15-08-16, 17:29
Każdy mechanik Ci to pospawa, więc jeśli resztę masz dobrą, to można to jeszcze uratować. Grunt żeby to było zrobione z głową, a nie tylko przyłożone i obspawane.

sparco
15-08-16, 22:56
Halo :)
Ostatnio wymieniłem sztywne przewody hamulcowe na miedziaki, zaciski kontrolnie zostały rozebrane, wszystko przeczyszczone, nasmarowane, plyn znowu wymieniony na koniec odpowietrzenie. Wszystko git, ale czasami pedal staje się twardy i przód trzyma. Postoi trochę wszystko puszcza i przodu nie blokuje. Co może być przyczyną? Elastyczne przewody puchną i nie cofa tłoczka? Zaciski rok temu po regeneracji, tłoczki nasmarowane. Abs działa, błędów nie ma.

Kriss91
16-08-16, 00:24
Albo gdzieś załamane są przewody sztywne, albo zbyt napięte przewody elastyczne. Miałem podobny problem kiedy przykrecilem końcówkę przewodu gumowego do zacisku zła stroną - o 180*.

sparco
16-08-16, 06:58
Elastyczne przewody nie były ruszane :/ hebel brzytwa, strony równo hamują bo dopiero przegląd robiłem, tylko właśnie ten przód czasem blokuje i trzyma

Kriss91
16-08-16, 07:22
Czyli mam rozumiem, że zaciski były sprawdzane z przykręconym przewodem? Jeśli zacisk był chociaż odkrecony od jarzma to nadal jest szansa, że przewód hamulcowy jest źle zamontowany - skręcony.
Druga opcja, którą obstawiam to blokowanie na prowadnicach zacisku. Nie masz tam starego smaru/braku smaru?

sparco
16-08-16, 07:47
Wszystko nowy smar dostalo i byla rewizja :)
Obadam przewody czy się nie skręciły, lub może się rozwarstwiły w środku.

SenbonZakura
16-08-16, 18:09
Panowie kto ogarnia temat obróbki zaworów na 3 kąty w sohc, ktos to robił w doprężonym silniku??

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

UNK
16-08-16, 18:34
Śmiga ktoś na AP APX i może sie wypowiedzieć?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

luchuma
17-08-16, 00:05
Wszystko nowy smar dostalo i byla rewizja :)
Obadam przewody czy się nie skręciły, lub może się rozwarstwiły w środku.
Albo zapowietrzony albo źle ustawiony pedal albo pompa\serwo padlo

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Kiielu
17-08-16, 00:07
Dobry, pytanko, czy w angielkach były takie same schematy do radia co w ej9?


Konkretnie to mi chodzi o to czy to :

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160816/5694ec24128fbe25efa052d3e791784f.jpg

jest aktualne i bedzie pasowalo do kabelkow w ej9, gdyz zamierzam lutowac te kable z ISO.

wiesko1261
18-08-16, 06:19
Albo zapowietrzony albo źle ustawiony pedal albo pompa\serwo padlo

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

dobrze pisze
spróbuj lekko popuścić pedał ( wykręcić lekko czujnik stopu , z pół lub jeden obrót)
jak nie pomoże , odpowietrzaj do skutku :) (też w baggym walczyłem dzień ,po wstawieniu hydro łap :) przepompowałem kilka litrów -wąż 8 na odpowietrznik i do zbiornika )

dzwonek
19-08-16, 14:49
Cześć,
Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Czy ktoś wie co to są za dwie wtyczki/kostki w honda civic EK3 D15Z6 ?
1. Kostka pod kolumną kierownicy (obok skrzynki z bezpiecznikami):
http://i63.tinypic.com/1phug6.jpg
2. Również pod kolumną kierowniczą idąca do głównej wiązki.
http://i65.tinypic.com/15mecnr.jpg

Matt_Btw
19-08-16, 15:23
Ile kabli wystaje z tej drugiej? Mialem podobna i byla od dolozonego termometru

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

dzwonek
19-08-16, 20:43
Ile kabli wystaje z tej drugiej? Mialem podobna i byla od dolozonego termometru

Wystają 4 kable.
http://i68.tinypic.com/fjm2p4.jpg

zeneq
19-08-16, 20:51
Panowie kupiłem nową sondę DENSO, ale jest krótka po zamontowaniu styka się z osłoną katalizatora. Boje się, że kabel może się stopić od temperatury .

k r y s t i a n
20-08-16, 13:03
Orientuje sie ktos moze czy cewka w dserii jest taka sama jak ta w bserii?

sparco
22-08-16, 18:37
wracamy do hamulców ;)
wymienione przewody elastyczne, odpowietrzone wszystko, prowadnice przesmarowane już x raz i dalej po kilkunastu kilometrach potrafi lekko trzymać przód, nie tak jak wcześniej że ciężko było jechać
aaa i jedno jest zastanawiające, z przednich przewodów nie leciał płyn grawitacyjnie, dopiero po pod pompowaniu pedałem
ktoś, coś?

Gregooory
22-08-16, 21:44
Cześć, pacjent Civic VI EJ9 D14a3 HB z klimatyzacją. Zrobiłem swap silnika na B18, do tego teraz kompresor pod B serię i mam pytanie ile teraz powinno się znaleźć czynnika w klimatyzacji? 650g?

luchuma
23-08-16, 00:12
tak +\- 50g

Gregooory
23-08-16, 19:57
tak +\- 50g
Dzięki :)

lolson123
23-08-16, 21:19
Witam mam mały problem z moim civiciem 6
Jak odpalam auto to wchodzi na obroty i od razu gaśnie, ale zauwazylem ze jak przytrzymam kluczyk i przekrece go jeszcze troche dalej to auto pracuje normalnie.
Podczas jazdy jednak musialbym trzymac ten kluczyk caly czas bo inaczej auto gasnie.
Czy to wina stacyjki i musze ja wymienic ?

piterstar1
23-08-16, 21:31
Witam mam mały problem z moim civiciem 6
Jak odpalam auto to wchodzi na obroty i od razu gaśnie, ale zauwazylem ze jak przytrzymam kluczyk i przekrece go jeszcze troche dalej to auto pracuje normalnie.
Podczas jazdy jednak musialbym trzymac ten kluczyk caly czas bo inaczej auto gasnie.
Czy to wina stacyjki i musze ja wymienic ?

Mialem to samo. Kostka stacyjki do wymiany czy jakos tak.

lolson123
23-08-16, 21:35
Gdzie to kupie?

naDiel
24-08-16, 03:32
U dealera Hondy, chyba ze chcesz to mozesz odkupic odemnie 2 miesieczna ale wysylka z UK wiec cena moze byc wieksza niz nowka od hondy bezposrednio.

York22
24-08-16, 08:40
U mnie też ostatnio pojawiły się problemy z odpalaniem, narazie sporadycznie, ale jednak. Przekręcam kluczyk i nic, za 2 - 3 razem normalnie kręci.

BartekGib
24-08-16, 08:51
Światła Drogowe i Mijania na żarówkach H4 w VIGen EJ9

Czy światła drogowe w Naszych Hondach są sterowane za pomocą plusa czy minusa ? Po włączeniu pojawia się masa czy napięcie na plusie ?

Oczekuję konkretnej odpowiedz ponieważ chodzi o montaż modułu DRL 30% mocy długich świateł w EJ9 :)

sebo263
25-08-16, 14:53
Jakie firmy jest OEM łożysko na koło zamachowe D seria?
Czy warto pchać OEM czy np. kupić NTN?

kubaszow
25-08-16, 15:06
Ntn

UNK
25-08-16, 16:06
U mnie też ostatnio pojawiły się problemy z odpalaniem, narazie sporadycznie, ale jednak. Przekręcam kluczyk i nic, za 2 - 3 razem normalnie kręci.
Nie miga Ci czasem wtedy kontrolka od immo?

Tapniete z S4

York22
25-08-16, 20:24
nie miga bo immo mam wywalone. Inne kontrolki też nie przygasają.

vtec[VIG]
26-08-16, 00:16
wracamy do hamulców ;)
wymienione przewody elastyczne, odpowietrzone wszystko, prowadnice przesmarowane już x raz i dalej po kilkunastu kilometrach potrafi lekko trzymać przód, nie tak jak wcześniej że ciężko było jechać
aaa i jedno jest zastanawiające, z przednich przewodów nie leciał płyn grawitacyjnie, dopiero po pod pompowaniu pedałem
ktoś, coś?
Reperaturki tłoczka. Musisz przeprowadzić regenerację zacisku. Zobacz czy jak po wciśnięciu pedału hamulca i odpuszczeniu tłoczek cofa się? będziesz miał pewność.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

UNK
29-08-16, 00:14
Panowie, temperatura okej czy za nisko trochu?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/19e69c8661b84835414a2a50d8d378a1.jpg

Tapniete z S4

Labed2007
29-08-16, 01:09
Panowie, temperatura okej czy za nisko trochu?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/19e69c8661b84835414a2a50d8d378a1.jpg

Tapniete z S4

Minimalnie za nisko, tylko nie wiem czy to czasem nie jest wina farby leżącej na wskazówce - ciągnie ją w dół :).
Ja miałem pomalowane wskazówki i gdy uszkodził mi się licznik zamieniłem zegary na "niegrzebane", zauważyłem po wymianie że wskazówka od temp. jest po rozgrzaniu 1-2mm wyżej.

UNK
29-08-16, 01:14
Minimalnie za nisko, tylko nie wiem czy to czasem nie jest wina farby leżącej na wskazówce - ciągnie ją w dół :).
Ja miałem pomalowane wskazówki i gdy uszkodził mi się licznik zamieniłem zegary na "niegrzebane", zauważyłem po wymianie że wskazówka od temp. jest po rozgrzaniu 1-2mm wyżej.
Powiem Ci, że farbe na wskazowkach mam już długo i było dobrze takze to wyeliminowalem. Ostatnio auto stało 10 dni, po odpaleniu i smiganiu do tej pory zauważyłem wlasnie, że wskazowka jest jakby za nisko.
Termostat?

Tapniete z S4

Labed2007
29-08-16, 01:17
Powiem Ci, że farbe na wskazowkach mam już długo i było dobrze takze to wyeliminowalem. Ostatnio auto stało 10 dni, po odpaleniu i smiganiu do tej pory zauważyłem wlasnie, że wskazowka jest jakby za nisko.
Termostat?

Tapniete z S4

Jak postoisz w korku albo przypałujesz to wskazówka się nie ruszy trochę wyżej?

UNK
29-08-16, 01:20
Jak postoisz w korku albo przypałujesz to wskazówka się nie ruszy trochę wyżej?
Szczerze? Nie przyjzalem sie w takich sytuacjach, jutro obadam.
Podczas normalniej jazdy np 20 km z klima wskazowka jest tak jak na zdj

Tapniete z S4

Matt_Btw
29-08-16, 07:38
Zaloz normalny zegarek temp wody a nie patrz na ten seryjny.

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

Kriss91
29-08-16, 13:28
Panowie, temperatura okej czy za nisko trochu?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/19e69c8661b84835414a2a50d8d378a1.jpg

Tapniete z S4
U mnie jest identycznie odkąd kupiłem auto. Silnik w 100% sprawny.

Może to kwestia miejsca produkcji? :D W EJ9, EK3 i EK4, z którymi miałem do czynienia, faktycznie wskazówka podnosiła się wyżej.

UNK
29-08-16, 13:30
U mnie jest identycznie odkąd kupiłem auto. Silnik w 100% sprawny.

Może to kwestia miejsca produkcji? :D W EJ9, EK3 i EK4, z którymi miałem do czynienia, faktycznie wskazówka podnosiła się wyżej.
W przedniej EJ9 i u dziewczyny w EJ9 wskazówka jest ciut wyzej, typowo w połowie. W EJ6 mam tak jak na zdj i tak jak masz Ty, nie wiem od czego to zalezy :D

Tapniete z S4

luchuma
29-08-16, 13:52
Termostat oem uchyla się wczesniej

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Matt_Btw
29-08-16, 14:36
Termostat oem uchyla się wczesniej

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
To raczej nie ma znaczenia. Mialem juz 4 liczniki i tylko oemowy licznik z EK3 mial wskazówkę nizej, kolejne z EJ6/9 juz normalnir ida wyzej, lekko za polowe skali. Po zmianie termostatu jest tak samo, mam dolozony zegar temp wody i gdy wskazowka w liczniku pokazuje temp robocza i stoi w miejscu to na dodatkowym zegarze jest to zakres 50-100 stopni.

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

rryba
29-08-16, 15:00
też w ej6 mam tak samo , i kilka lat temu po kupnie pytalem czy nie za nisko , a takie polozenie jest jak najbardziej prawidłowe

najman
29-08-16, 15:02
Potwierdzam u mnie w EJ6 jest dokładnie tak samo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

UNK
29-08-16, 16:30
No to git, dzieki Pany ;)

Tapniete z S4

vtec[VIG]
29-08-16, 19:09
Panowie, temperatura okej czy za nisko trochu?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/19e69c8661b84835414a2a50d8d378a1.jpg

Tapniete z S4
Za nisko u mnie w ek3 trzyma w poziomie. Wygląda jakby cały czas był otwarty termostat. Zobacz na zimnym czy za termostatem wąż robi się ciepły po ok 4 min

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

najman
29-08-16, 19:10
Miałem dwie takie hondy i zawsze było nie na połowie tylko ciut poniżej. Jedna miałem od nowości.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

SIMBA
29-08-16, 22:58
W moim EK4 VTI na naklejce przy drzwiach kierowcy jest podany fabryczny rozmiar opon 195/55r15. Prędkościomierz jest zatem zapewne wyskalowany pod ten właśnie rozmiar i jadąc 100km/h faktycznie tyle jadę. Jaka jednak będzie rzeczywista prędkość, gdy na tak wyskalowanym prędkościomierzu rozwinę prędkość 100km/h przy gumie 195/50r15? Prędkościomierzom w nawigacjach nie ufam. Jadę pojutrze do Cro i chciałbym wiedzieć na czym stoję, jeśli chodzi o prędkości i ew. kontrole. Pomóżcie :D.

UNK
29-08-16, 23:19
Wydaje mi się, że dużej różnicy to nie zrobi.. bardziej gdybyś np szerszą i większą felge założył to tak :D


W moim EK4 VTI na naklejce przy drzwiach kierowcy jest podany fabryczny rozmiar opon 195/55r15. Prędkościomierz jest zatem zapewne wyskalowany pod ten właśnie rozmiar i jadąc 100km/h faktycznie tyle jadę. Jaka jednak będzie rzeczywista prędkość, gdy na tak wyskalowanym prędkościomierzu rozwinę prędkość 100km/h przy gumie 195/50r15? Prędkościomierzom w nawigacjach nie ufam. Jadę pojutrze do Cro i chciałbym wiedzieć na czym stoję, jeśli chodzi o prędkości i ew. kontrole. Pomóżcie :D.

SIMBA
29-08-16, 23:25
Pytanie tylko w którą stronę te przekłamania? Czy jadąc 100km/h będę w rzeczywistości jechał mniej czy więcej niż ta seta?

delek
29-08-16, 23:25
Na profilu 50 będziesz się w rzeczywistości poruszał wolniej niż przy tym samym wskazaniu prędkościomierza na profilu 55 - mniejsza średnica koła=krótsza droga pokonywana w jednostce czasu. Także nie masz się czym przejmować.

endriu21
30-08-16, 00:02
Prędkościomierz jest zatem zapewne wyskalowany pod ten właśnie rozmiar i jadąc 100km/h faktycznie tyle jadę.

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, ze prędkościomierz zawsze zawyża, u mnie o 5km/h z gps. Czyli na fabrycznym rozmiarze było by 100 na liczniku, a 95 w realu. Na zamiennikach odpowiednio do rozmiaru.

A co do różnic prędkości i rozmiarów kalkulator mówi:
195/55/15 - 50 km/h 100 km/h 150 km/h
195/50/15 - 48.31 km/h 96.61 km/h 144.92 km/h

różnica średnic -3.39 %

delek
30-08-16, 08:36
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, ze prędkościomierz zawsze zawyża
Też o tym słyszałem, nie tylko Civic ale ogólnie w każdym aucie jest tak zrobione. Imho te 50 na 55 rożnica jest na granicy błędu. Podobne rozbieżności będą przy różnym stopniu zużycia bieżnika, grubasach w kabinie, niedopompowanych oponach.

login
30-08-16, 08:41
Do całkowitej wymiany płynu chłodniczego w EJ9 D14 wystarczą 4 litry?

kamilen
30-08-16, 08:42
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, ze prędkościomierz zawsze zawyża, u mnie o 5km/h z gps. Czyli na fabrycznym rozmiarze było by 100 na liczniku, a 95 w realu. Na zamiennikach odpowiednio do rozmiaru.

A co do różnic prędkości i rozmiarów kalkulator mówi:
195/55/15 - 50 km/h 100 km/h 150 km/h
195/50/15 - 48.31 km/h 96.61 km/h 144.92 km/h

różnica średnic -3.39 %

Prędkościomierz nie zawyża o stałą ilość km/h tylko procentowo. Może być że o 5%. Przy 100km/h masz rzeczywiście 95 a przy 200km/h masz co najwyżej 190km/h. GPS to bardziej własciwy przyrtząd do okrewślenia prędkości niż prędkosciomierz samochodu. Jak Ci teraz przekłamuje o 5% to będzie przekłamywał o 8%
Tu jest dobry kalkulator felg http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Teoretycznie dopuszczalna różnica w stosunku do serii to 2% ale sam producent temu zaprzecza podając seryjne koła 185/60r14 lub 195/55r15

najman
30-08-16, 08:47
U mnie na 175/60r14 przy 100 na liczniku faktycznie jechałem 95 a teraz na 195/50R16 jest idealnie 100


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kolc
30-08-16, 10:28
Ja u siebie w EK4 po zmianie opon ze 195/55 na 195/50 zauważyłem różnicę między GPSem a wskazaniem licnzika około 10%. Na 195/55 była odrobinę mniejsza różnica.

HondaSpike
30-08-16, 11:59
Wiecie może czy jest szansa wyciszyć układ wydechowy poprzez customowy tłumik końcowy przelotowy (grube ścianki) o średnicy wejścia 2,5" i wyjscia 3", gdy reszta wydechu od portek w doł to 2" i środkowy AWG w obudowie katalizatora?? Do tej pory jeździ ala Apexi N1 bez wkładki i jest nieznośnie głośno. Nawet o połowę ciszej by mnie satysfakcjonowało dlatego zastanawiam się nad tym końcowym. Coś ktoś??

luchuma
30-08-16, 13:36
Hammer ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

UNK
30-08-16, 15:11
Do całkowitej wymiany płynu chłodniczego w EJ9 D14 wystarczą 4 litry?
Powinno Ci starczyć, aczkolwiek po wymianie układ jeszcze wciągnie płyn i będziesz musiał dolać pewnie to co Ci zostanie do zbiorniczka wyrownawczego :)

Tapniete z S4

login
30-08-16, 15:30
Powinno Ci starczyć, aczkolwiek po wymianie układ jeszcze wciągnie płyn i będziesz musiał dolać pewnie to co Ci zostanie do zbiorniczka wyrownawczego :)

W związku z tym pytam czy wystarczy na 100%, bo jeśli nie to kupię 4+1 litr.

firstborne
30-08-16, 21:50
W związku z tym pytam czy wystarczy na 100%, bo jeśli nie to kupię 4+1 litr.

"Czwórka" wystarczy ze spokojem - niedawno wymieniałem.

Matheo12
31-08-16, 19:21
EJ9 przedlift 3D, do wymiany mam przednie nadkole więc przy okazji zrobię od razu obie strony na raz ze względu na pojawiającą się rdzę z drugiej strony. Szukać używek nadkoli czy brać nowe? Wiadomo nowa blacha, ale jak będzie ze spasowaniem? Dodam, że cały przód na OEM częściach jest złożony. Kiedyś niby ktoś chwalił nówki ale wolę się upewnić jeszcze, jeśli nowe, to jakiego producenta? Tył już przerobiony na Klokkerholm i jak najbardziej mogę polecić te reperaturki.

login
31-08-16, 19:29
EJ9 przedlift 3D, do wymiany mam przednie nadkole więc przy okazji zrobię od razu obie strony na raz ze względu na pojawiającą się rdzę z drugiej strony. Szukać używek nadkoli czy brać nowe? Wiadomo nowa blacha, ale jak będzie ze spasowaniem?

Moim zdaniem szukać używanych błotników bez rdzy, a nie nowych zamienników.
Podejrzewam, że cena może być podobna za to różnica w możliwości dobrego spasowania to przepaść. Tak więc jeśli lubisz swój samochód i dbasz o niego, to nie rób mu krzywdy w postaci zamienników części blacharskich.
Oczywiście za chwilę znajdą się tacy, co będą twierdzić że mają i jest O.K.

firstborne
31-08-16, 19:44
Z nowym to może być różnice, spasowanie NIGDY NIE BĘDZIE IDEALNE, ale też nie będzie w oczy kuło tak mocno, że po prostu nie da się tego znieść. Ten czarny "podkład" na dzień dobry, trzeba zetrzeć i nałożyć porządny, ful konserwy od wewnątrz i do malowania. Ja u siebie mam nowy i szczelina między drzwiami jest może ze 2mm szersza niźli od strony pasażera reszta jest tip top. Sam też chciałem zakupić najpierw używkę i w kolorze, ale znaleźć w dobrym stanie, bez rdzy jest ciężko.

Oczywiście za chwilę znajdą się tacy, co będą twierdzić że mają i jest O.K.
I nie ma w tym nic dziwnego. Reparaturki też wycinasz z jakiegoś używanego Civica?

login
31-08-16, 20:03
Z nowym to może być różnice, spasowanie NIGDY NIE BĘDZIE IDEALNE, ale też nie będzie w oczy kuło tak mocno, że po prostu nie da się tego znieść. Ten czarny "podkład" na dzień dobry, trzeba zetrzeć i nałożyć porządny, ful konserwy od wewnątrz i do malowania. Ja u siebie mam nowy i szczelina między drzwiami jest może ze 2mm szersza niźli od strony pasażera reszta jest tip top. Sam też chciałem zakupić najpierw używkę i w kolorze, ale znaleźć w dobrym stanie, bez rdzy jest ciężko.

To co dla Ciebie jest "do zniesienia" to dla kogoś innego też musi być, czy dopuszczasz inną opcję?
:D


I nie ma w tym nic dziwnego. Reparaturki też wycinasz z jakiegoś używanego Civica?

Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy kawałkiem blachy wspawywanym w tylne nadkole a całym błotnikiem zrobionym z puszki po mielonce to sądzę, że możemy śmiało zakończyć dyskusję o jakości na tym właśnie etapie.

firstborne
31-08-16, 21:15
To co dla Ciebie jest "do zniesienia" to dla kogoś innego też musi być, czy dopuszczasz inną opcję?
A wszystko to, co ma "zamiennik" w nazwie jest złe, ble i w ogóle od szatana? Bo tak idzie wywnioskować z Twojej wypowiedzi.


kawałkiem blachy
Jaki to kawałek blachy? Z Poloneza?


błotnikiem zrobionym z puszki po mielonce
Miałeś chociaż taki błotnik z kilku różnych źródeł? Bo wygląda na to, że rzucasz na odpjerdol takimi ogólnikami, jakby to własnie dyskusja z Tobą nie miała najmniejszego sensu. Równie dobrze można napisac, że masz dojścia do tej "dobrej blachy", a się okaże, że z konserwy Pudliszek i wszystko w łeb. Napisałem tak dlatego, że miałem błotnik z paru, różnych źródeł (znów możesz rzucić ogólnik, że i tak wszystko wychodzi spod jednej łapy) i jeśli jeden faktycznie był kiepskiej jakości, kompletnie źle spasowany, oraz wykonany po godzinach, tak drugi był w porządku i nie można było mu nic zarzucić.

login
31-08-16, 22:20
A wszystko to, co ma "zamiennik" w nazwie jest złe, ble i w ogóle od szatana? Bo tak idzie wywnioskować z Twojej wypowiedzi.

Nie wszystko, bo rozmawiamy o częściach nadwozia i tylko te miałem na myśli pisząc to, co napisałem.


Jaki to kawałek blachy? Z Poloneza?

Jeśli u siebie wstawiałeś z Poloneza to duży szacun za wytrwałość dla blacharza, który Ci to robił.
:p
Ja u siebie mam reperaturki Klokkenhorm i te polecam, bo są z przyzwoitego materiału. Reszta to dla mnie badziew, na który szkoda czasu i pieniędzy.


Miałeś chociaż taki błotnik z kilku różnych źródeł? Bo wygląda na to, że rzucasz na odpjerdol takimi ogólnikami, jakby to własnie dyskusja z Tobą nie miała najmniejszego sensu. Równie dobrze można napisac, że masz dojścia do tej "dobrej blachy", a się okaże, że z konserwy Pudliszek i wszystko w łeb. Napisałem tak dlatego, że miałem błotnik z paru, różnych źródeł (znów możesz rzucić ogólnik, że i tak wszystko wychodzi spod jednej łapy) i jeśli jeden faktycznie był kiepskiej jakości, kompletnie źle spasowany, oraz wykonany po godzinach, tak drugi był w porządku i nie można było mu nic zarzucić.

Może Cię to zdziwi, ale tak.
Co prawda nie był montowany u mnie w aucie, ale u tych którzy kupili go z niewiedzy albo dali się zwyczajnie podpuścić. Może ceną, a może tym że jest nowy.
I żadna z tych osób nie była zadowolona z efektu, bo nie było to to, czego oczekiwali od nowej części. Tak że sorry ale przednich błotników do EJ9 w zamienniku nie polecam, chyba że ktoś ma w nosie spasowanie.

mx4ever
01-09-16, 16:50
Siemka szybkie pytanko czy zawór fitv jest identyczny w d16z6 i w h22a5?

kazik2_h9w3
01-09-16, 17:39
Podejrzewam ze tak moze sie roznic wyprofilowaniem weza wodnego
Przynajmniej mialem tak z przepustnica z b16 i z h23

mx4ever
01-09-16, 17:42
W h22 jest kruciec od wody złamany ten od boku i niewiem czy ten element dam radę przełożyć z d16 czy może da radę cały zawór zmienic

kazik2_h9w3
01-09-16, 17:43
Wydaje mi sie ze da rade zamienic miedzy soba fitvy

mx4ever
01-09-16, 18:08
dzięki mam nadzieje że się uda przeszczep:)

Kiielu
01-09-16, 22:27
Cześć, pacjent ej9 polift. Przy hamowaniu słychać dosyć dobrze przerywany dźwięk obcierania, przy hamowaniu ze znacznej prędkości buda dostaje sporych wibracji. Kierownica przy hamowaniu raczej nie drga. Co to może być? Bębny? Okładziny w bębnach?

p0lish
02-09-16, 08:55
Jakiś opis dla debila - wyjęcie seryjnego radia i montaż nowego w EJ9?
Jak zacznę sam kombinować to pewnie połamię połowę plastików ;]

UNK
02-09-16, 10:24
Jakiś opis dla debila - wyjęcie seryjnego radia i montaż nowego w EJ9?
Jak zacznę sam kombinować to pewnie połamię połowę plastików ;]
Ściągnij sobie ten plastik co zapalniczka tam jest (lub od boku od kierowcy) i jak dobrze pamiętam oem radio jest przykręcone z tyłu na 2 śrubki ktore trzeba poprostu odkręcić żeby wyszło i tyle :)

Tapniete z S4

p0lish
02-09-16, 10:37
Odkręciłem 3 śrubki z góry konsoli - w awaryjnych, ogrzewaniu szyby, kratce nawiewu oraz tą z dołu co jest w popielniczce. Czy mam odkręcić coś jeszcze żeby zdjąć ten środkowy panel?
tym się kierowałem - http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-936.html
niestety nie chce zejść żeby zostało o tak http://www.civicklub.pl/rikoo/konsola99/7.jpg

kamilen
02-09-16, 11:23
Cześć, pacjent ej9 polift. Przy hamowaniu słychać dosyć dobrze przerywany dźwięk obcierania, przy hamowaniu ze znacznej prędkości buda dostaje sporych wibracji. Kierownica przy hamowaniu raczej nie drga. Co to może być? Bębny? Okładziny w bębnach?

Na pewno dobrze kombinujesz. Prawdopodobnie bębny jeśli kierownica nie drży, ale jak bębny to szczęki też do wymiany oczywiście.

UNK
02-09-16, 12:14
Odkręciłem 3 śrubki z góry konsoli - w awaryjnych, ogrzewaniu szyby, kratce nawiewu oraz tą z dołu co jest w popielniczce. Czy mam odkręcić coś jeszcze żeby zdjąć ten środkowy panel?
tym się kierowałem - http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-936.html
niestety nie chce zejść żeby zostało o tak http://www.civicklub.pl/rikoo/konsola99/7.jpg
Ale powiedz mi po co Ty chcesz to tak rozbierać? Przecież Ci napisałem, że wystarczy 1 plastik odkrecic zeby dostac sie od spodu do śrubek trzymajacych radio, odkrecisz te srubki i radio wysuniesz do przodu

Tapniete z S4

p0lish
02-09-16, 12:16
Chyba nie bardzo kumam o ktory plastik chodzi :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Kiielu
02-09-16, 18:09
Na pewno dobrze kombinujesz. Prawdopodobnie bębny jeśli kierownica nie drży, ale jak bębny to szczęki też do wymiany oczywiście.

No jeśli wymieniać to myślę, że bębny, szczęki i zestaw naprawczy. Pytanie teraz jakiej firmy? Warto inwestować w Brembo czy TRW czy może lepiej LPR czy Blue Printa?

p0lish
02-09-16, 18:46
Radio zamontowane. Śrubek do zdjęcia plastiku przy popielniczce/zapalniczce było lącznie 6. Żeby się tam dostać trzeba zdemontować schowek oraz osłonę kierownicy. Jak na moje 2 lewe ręce to nieźle bo złamałem tylko 1 zaczep.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

vtec[VIG]
02-09-16, 22:04
No jeśli wymieniać to myślę, że bębny, szczęki i zestaw naprawczy. Pytanie teraz jakiej firmy? Warto inwestować w Brembo czy TRW czy może lepiej LPR czy Blue Printa?
Ładuje TRW i będziesz zadowolony. LPR to jeden z tańszych jak nie najtanszych zamienników dostępnych w IC np. cylinderki są słabej jakości raz jak przykrecalem przewód porostu guwnolit pękł okazało się że pęcherzyka powietrza osłabił materiał nie polecam. Brembo też będzie dobre tych policyjnych nie znam ale raczej coś pokroju 4max :D

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

sebo263
03-09-16, 10:52
Opór niskiego napięcia na cewce zapłonowej "Tec" przy 20 stC powinien wynosić 0,63 - 0,77 omów. Ja mam 1,2 oma. Czy może to być powodem spadania z obrotów jak wbijam na luz podczas jazdy lub spada z obrotów do wartości około 500 obr.na postoju po dodaniu gazu? Jak silnik zimny to tego nie ma.

delek
03-09-16, 13:01
Najpierw jeszcze zewrzyj ze sobą końcówki przewodów multimetru, odczytaj ich własną rezystancję i odejmij od tych tych zmierzonych wcześniej 1,2 oma

sebo263
03-09-16, 15:35
Najpierw jeszcze zewrzyj ze sobą końcówki przewodów multimetru, odczytaj ich własną rezystancję i odejmij od tych tych zmierzonych wcześniej 1,2 oma

Po odjęciu wychodzi 0,9 oma. Czy to już może świadczyć o nieprawidłowej pracy cewki?

sonkubu
05-09-16, 08:56
witam, przymierzam się do odnowienia hamulcy z tyłu. Samochód ek3 d15z6 seryjnie bębęn układ z abs.

Czy robić swap na 4x100 242 mm hebel czy raczej nie ma to sensu i odnowić układ z tyłu tzn nowy bęben etc.
Samochód daily.

kazik2_h9w3
05-09-16, 09:25
Przy bebnie reczny bedzie zdecydowanie mocniejszy
Tarcza to raczej na tor lub dla lansu

Starstruck
05-09-16, 11:11
Jeśli daily to zregenerować tył i jeździć z bębnami.

delek
05-09-16, 13:14
Po odjęciu wychodzi 0,9 oma. Czy to już może świadczyć o nieprawidłowej pracy cewki?

Ciężko powiedzieć. Gdyby rezystancja była za mała, to przynajmniej możnaby podejrzewać zwarcie w uzwojeniu, a tak to tylko gdybanie, no i weż poprawkę na to, że przy tak małych zakresach pomiarowych tani multimetr może przekłamywać. Jeśli auto ma moc, nie szarpie, to moim zdaniem zapłon jest ok. Krokowca czyściłeś?

sebo263
05-09-16, 13:30
Ciężko powiedzieć. Gdyby rezystancja była za mała, to przynajmniej możnaby podejrzewać zwarcie w uzwojeniu, a tak to tylko gdybanie, no i weż poprawkę na to, że przy tak małych zakresach pomiarowych tani multimetr może przekłamywać. Jeśli auto ma moc, nie szarpie, to moim zdaniem zapłon jest ok. Krokowca czyściłeś?

No właśnie pomiar raczej wykonywany multimetrem z wyższej półki.
Krokowy czyszczony 3 razy, następnie wymieniany na 2 inne. Przepustnica wymieniana, kable nowe, świece nowe, kopułka i palec zmieniony na nowy. I dalej problem z tymi obrotami. Może moduł w aparacie. Wiem, że najlepiej by było podmienić aparat na inny. Może się to uda.
Najlepiej wykluczać poprzez podmianę części bo komp i tak błędów nie pokazuje. Tylko z drugiej strony zaraz w garażu się zrobi gratów tyle, że będzie można drugi silnik złożyć ;)
Jeszcze nie sprawdzałem wężyków od podciśnienia i ewentualnie założyć nową uszczelkę na ssący. Bo auto w gazie i nie wiadomo jak to złożyli gazownicy.

delek
05-09-16, 13:35
Moduł nie bo by Ci wskazówka obrotomierza świrowała. Jeszcze mi przychodzi na myśl sonda lambda bo o ile nie jestem pewien jaki ona ma wpływ na obroty o tyle na 99% komputer zaczyna brać pod uwagę jej wskazania dopiero po wyłączeniu ssania, a to by pasowało do tego, że na zimnym jest u Ciebie w porządku.

Matt_Btw
05-09-16, 13:38
No właśnie pomiar raczej wykonywany multimetrem z wyższej półki.
Krokowy czyszczony 3 razy, następnie wymieniany na 2 inne. Przepustnica wymieniana, kable nowe, świece nowe, kopułka i palec zmieniony na nowy. I dalej problem z tymi obrotami. Może moduł w aparacie. Wiem, że najlepiej by było podmienić aparat na inny. Może się to uda.
Najlepiej wykluczać poprzez podmianę części bo komp i tak błędów nie pokazuje. Tylko z drugiej strony zaraz w garażu się zrobi gratów tyle, że będzie można drugi silnik złożyć ;)
Jeszcze nie sprawdzałem wężyków od podciśnienia i ewentualnie założyć nową uszczelkę na ssący. Bo auto w gazie i nie wiadomo jak to złożyli gazownicy.

Wait. problem dotyczy tylko spadania w idle na 500 rpm ? A procedure ustawiania wolnych obrotów zrobiłeś ?

sebo263
05-09-16, 14:04
Wait. problem dotyczy tylko spadania w idle na 500 rpm ? A procedure ustawiania wolnych obrotów zrobiłeś ?

Jeśli masz na myśli tą z poniższego obrazka, to tak.
P.S. Z tą sondą nie do końca jest chyba ok. Bo byłem u gazownika, który miał mi wystroić auto na drodze. Po przejechaniu niedużego odcinka drogi stwierdził, że tego nie może poprawnie zrobić bo program nie pokazuje wartości odczytu sondy lambda. Zakupiłem nową, ale uniwersalną NTK. Po zmianie dalej w programie nie pokazywało. Ostatnio stwierdziłem, że albo sonda nie ma połączenia do komputera od gazu albo gdzieś kabel jest przerwany. I faktycznie już nie szukałem po kablach tylko dałem nowy od sondy do kompa i teraz pokazuje. Tylko jak się rozgrzeje to wartości na luzie są za wysokie bo np. pokazuje powyżej 2 V, a jak trochę pogazuję to skaczą we właściwym przedziale.

http://i1152.photobucket.com/albums/p490/Sebo263/1_zpso1rfylvi.jpg (http://s1152.photobucket.com/user/Sebo263/media/1_zpso1rfylvi.jpg.html)

UNK
05-09-16, 14:11
U mnie też obroty często spadają np jak sie zatrzymuje na skrzyżowaniu itp, i u mnie właśnie jest winna sonda bo mam zrobiony emulator ktory jest albo za krotki albo za długi.. nie wiem. Czasem check sie zapali i ow spadki obrotow występują, a czasem się nie pali i jest wszystko okej

Tapniete z S4

kazik2_h9w3
05-09-16, 14:48
Mam pytanko czy jak wykrece ta nakretke w zaworze fitv to na ssaniu beda wyzsze obroty czy ssanie bedzie dłużej dzialac

UNK
06-09-16, 06:43
Panowie, zrobiło się chłodniej i zauważyłem, że auto podczas ruszania dziwnie wyje, takie jakby tarcie metalu o metal. Tak samo sie dzieje na zaciągniętym ręcznym i popuszczaniu sprzęgła.
Jak ruszam z wyższych obrotow to tego nie slychac, gdy jest cieplo na dworze tez nie slychac.
Spotkal sie ktos z tym?

Tapniete z S4

Matt_Btw
06-09-16, 08:44
Ja miałem taki problem ze dziwny metaliczny dźwięk był w chłodne dni, do ok 2 tys obrotów, pozniej jak sie silnik nagrzewał to znikało. Winna była OEM pompa wody, bardzo możliwe że siedziała od nowości.

przemo0
08-09-16, 22:25
gdzie mogę znaleźć czujnik temp płynu chłodniczego dla customowych zegarów w słupku? przejściówkę mam brak mi samego *******nika co się wkręca w przejściówkę.

michal1687
09-09-16, 14:09
znajdziesz go pewnie na FMIC.PL :)

3ndriu
09-09-16, 17:59
Skrzynia z EJ8 powinna podejść p&p do EK3, prawda?

Matt_Btw
09-09-16, 18:29
Tak.

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

3ndriu
10-09-16, 17:38
Dzięki

LongeR
11-09-16, 18:01
Pytanie-sprzęgło XTD stg1 ktoś ma,warto??prosze o opinie :)

vtec[VIG]
11-09-16, 20:53
Jaka sprawdzoną obrubkowni do wałów polecacie? okolice warszawy

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kamilen
12-09-16, 19:26
Auto-szlif na Parowcowej. Robią wszystko co sobie wymarzysz.

firstborne
12-09-16, 23:42
Pytanie-sprzęgło XTD stg1 ktoś ma,warto??prosze o opinie :)

W którymś wątku w dziale VI opisywał ktoś to sprzęgło, że jest kiepskiej jakości, a końcowo, że to loteria. Były zdjęcia z połamaną tarczą, bluzgami itd :D

morcin123
13-09-16, 07:58
Hej, czy stopy klawiatury rozrządu w d-serii sa zamienne? Np z d14 do d16

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

UNK
13-09-16, 15:58
Panowie chce pomalowac sam listwy progowe i dokładke, jakimi papierami to zmatowić?
Lusterka matowiłem 600 i 1000 na mokro, ale wydaje mi sie, że na listwy ta gradacja będzie za słaba?

Tapniete z S4

kamilen
13-09-16, 16:12
1000 to za dużo. Pod lakier wystarczy 500-600. 1000 to już prawie polerka.

UNK
14-09-16, 00:44
1000 to za dużo. Pod lakier wystarczy 500-600. 1000 to już prawie polerka.
600 wodny da rade na listwy progowe i dokladke?

Tapniete z S4

osa827
14-09-16, 18:10
Witam,

poszukuję na allegro mechanizmów szyb (prawy i lewy) do swojej Hani i mam dylemat, czy wszystkie mechanizmy elektryczne do Civica VI są takie same?
Czy np. mechanizmy z 5d podejdą do mojej 3d HB?

Dziękuję i pozdrowienia!

login
14-09-16, 18:22
Czy np. mechanizmy z 5d podejdą do mojej 3d HB?

Nie

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

osa827
14-09-16, 18:36
Czyli rozumiem, że muszę szukać strikte pod 3d HB?

UNK
14-09-16, 19:47
Czyli rozumiem, że muszę szukać strikte pod 3d HB?
Albo od hb albo od coupe, 5d ma krotsze drzwi więc na logike mozna stwierdzić, że mechanizm jest inny :D

Tapniete z S4

YETI
18-09-16, 11:05
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu potencjalnej przyczyny awarii:
Pacjent: EK3 D15Z6
Objawy:

Początkowo problemy z odpaleniem po krótkim zatrzymaniu. Kontrolki poprawne, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Odczekanie chwili pozwalało ruszyć. Podejrzenie: aparat zapłonowy, cewka, pompa paliwa, czujnik położenia wału.

Zanim zdążyłem interweniować pojawiły się/zostały zauważone nowe problemy. Kontrolki bez zmian, rozrusznik początkowo kręci jak na umierającym akumulatorze. Kolejne próby, jedna po drugiej, powodują, że rozrusznik kręci coraz mocniej. Samochód odpala.

Dodatkowo zauważyłem, że silnik przerywa. Jadąc, na trasie, ze stalą prędkością, samochód na ułamek sekundy przyhamowuje. Jest to na tyle nieznaczne, że prędkościomierz tego nie odnotowuje. Jako laikowi, jest mi trudno opisać to zachowanie samochodu. Prawdopodobnie podobny efekt uzyskałbym wyłączając silnik, podczas jazdy z dużą prędkością, zaraz potem włączając go jak na pych, wykorzystując prędkość pojazdu. Ten objaw pojawia się wyjątkowo rzadko.

Czy te zachowania pozwalają zredukować liczbę podejrzanych?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

King007
18-09-16, 12:11
Szybkie pytanie , jak dziala zlaczr diagnostyczne które sie mostkuje i który pin jest za to odpowiedzialny p28 komp , wedle moich przemyslec ti sens by mialo pin d4 mostkowany z masą ,ktos sie wypowie ?

vtec[VIG]
18-09-16, 23:10
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu potencjalnej przyczyny awarii:
Pacjent: EK3 D15Z6
Objawy:

Początkowo problemy z odpaleniem po krótkim zatrzymaniu. Kontrolki poprawne, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Odczekanie chwili pozwalało ruszyć. Podejrzenie: aparat zapłonowy, cewka, pompa paliwa, czujnik położenia wału.

Zanim zdążyłem interweniować pojawiły się/zostały zauważone nowe problemy. Kontrolki bez zmian, rozrusznik początkowo kręci jak na umierającym akumulatorze. Kolejne próby, jedna po drugiej, powodują, że rozrusznik kręci coraz mocniej. Samochód odpala.

Dodatkowo zauważyłem, że silnik przerywa. Jadąc, na trasie, ze stalą prędkością, samochód na ułamek sekundy przyhamowuje. Jest to na tyle nieznaczne, że prędkościomierz tego nie odnotowuje. Jako laikowi, jest mi trudno opisać to zachowanie samochodu. Prawdopodobnie podobny efekt uzyskałbym wyłączając silnik, podczas jazdy z dużą prędkością, zaraz potem włączając go jak na pych, wykorzystując prędkość pojazdu. Ten objaw pojawia się wyjątkowo rzadko.

Czy te zachowania pozwalają zredukować liczbę podejrzanych?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pompę i czujnik bym wykluczył zobacz co w aparacie się dzieje?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Szybkie pytanie , jak dziala zlaczr diagnostyczne które sie mostkuje i który pin jest za to odpowiedzialny p28 komp , wedle moich przemyslec ti sens by mialo pin d4 mostkowany z masą ,ktos sie wypowie ?
Google "samodiagnostyka civic"

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kamilen
19-09-16, 11:39
600 wodny da rade na listwy progowe i dokladke?

Tapniete z S4

Wystarczy spokojnie. Zacznij nawet od jakiegoś 400 i później 600 i będzie ok.

YETI
19-09-16, 19:23
;2749663']Pompę i czujnik bym wykluczył zobacz co w aparacie się dzieje?

Dziwna sprawa, dziś przy długim kręceniu rozrusznikiem coś pykało z okolicy prawego nadkola/schowka pasażera. Pojawił się również jajowy zapach. Czy w tej okolicy jest coś co może wydawać podobne dźwięki?

kubaszow
19-09-16, 20:17
Przekaznik pompy paliwa

vtec[VIG]
19-09-16, 20:52
Sprawdź styki przy słabym połączeniu będą się smażyć kostki przewody . Poza tym jak już Ci auto nie odpala to sprawdź takie podstawy na poczatek jak iskra i czy podaje paliwo.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

YETI
19-09-16, 20:54
Dzięki, teraz będę wiedział czego szukać.

UNK
23-09-16, 19:02
Panowie, zajechał ktoś tak skrzynie w D seri żeby padła całkowicie?
Szumi mi już dosyć mocno, i dzis jak parkowalem auto slyszalem takie dziwne rzężenie..
I zastanawiam sie czy skrzynia mi padnie calkiem tak, ze ruszyc nie bede mogl

Tapniete z S4

Matt_Btw
23-09-16, 19:45
Wszystko jest możliwe. ;) może sie zablokowac na jednym biegu, moze sie zatrzec..

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

rychupeja
23-09-16, 19:51
Panowie zabrałem się za czyszcenie przepustnicy w d16y4 i nie wziąłem pod uwagę jednego - że uszczelka przepustnicy ulegnie uszkodzeniu, w poprzedniej hondzie ładnie odeszła i wyczyszczeniu założyłem ją drugi raz, tu rozerwała się na pół. I tu kieruje pytanie - czy dopuszczalne jest złożenie przepustnicy na silikon? Nie zatka kanalików? Praktykował ktoś ?

kazik2_h9w3
23-09-16, 19:55
Chyba lepszym planem awaryjnym jest dociecie nowej z kartonu

rychupeja
23-09-16, 19:59
Kaziu, dawałbyś na to dodatkowo silikon? Czy sama z kartonu wystarczy?

kazik2_h9w3
23-09-16, 20:01
Raz mialem taka awarie to tak dla siebie spryskalem ja wd40

rychupeja
23-09-16, 20:02
Serio? Co to dało?

vtec[VIG]
23-09-16, 20:15
Nie kombinuj szkoda czasu kup uszczelke. lub ewentualnie jak jesteś manualny masz nożyczki i tekturke to wytnij.


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
23-09-16, 20:37
Psiknalem by tekturka nie byla sucha
To jest tylko awaryjne rozwiązanie oczywiscie najlepiej kupic nową

firstborne
23-09-16, 20:41
20 zł nowa. Nie żydż cudując przy tym silikonem. To jest najzwyklejsza tektura, więc nawet jakbyś wyciął z tego kartonika np. od bloku technicznego to tez byłoby ok.

Dejv
24-09-16, 12:06
Czy wahacze górne ze sworzniami są takie same w ek4 i w mb6 ?

login
24-09-16, 14:11
Czy wahacze górne ze sworzniami są takie same w ek4 i w mb6 ?

Nie, w MB6 są takie same jak w EG.

UNK
25-09-16, 13:36
Panowie szybkie pytanie, czym roznią sie skrzynei biegów:
s40 z solki y8
s40 z qp y8 ?

I którą lepiej wziąć ? zamiast y7

vtec[VIG]
25-09-16, 14:01
Według tabeli w qpie i sedanie 2 dłuższa reszta bez zmian i nie ma tam uwzglednionej soli

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Matt_Btw
25-09-16, 15:04
Solka ma piatke 0.750 a y8 0.702.

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

Brz0zA
25-09-16, 18:15
Witam. Mam problem z lusterkami. Robiłem swap elektryki z polifta ek3.
Szyby działają natomiast lusterka elektr. i podgrzewanie nic. Na kostce
sterownika nie mam nigdzie napięcia. Masa jest ok. Czy winowajca to
cała skrzynka z bezpiecznikami? Że w przedlifcie nie było przewidziane
ze będą elektr. podgrzewane lustra?

login
26-09-16, 22:08
Wie ktoś może jaka ilość płynu chłodzącego wchodzi w układ przy całkowitej wymianie w EJ9 D14?

delek
26-09-16, 22:52
4 l z haczykiem, bańka 5 l wystarczy :)

login
26-09-16, 23:10
4 l z haczykiem, bańka 5 l wystarczy :)

Dzięki.
Pytałem dlatego bo ten, który chcę kupić jest w opakowaniach 4 l i 1 l.

delek
26-09-16, 23:22
Nie przepłacaj kup petrygo, borygo czy nawet 4max. To jeden pies :) wszystko na glikolu jakimś tam.

sebo263
27-09-16, 07:39
Czy łożysko na kole zamachowym do D serii: 200 a 212mm jest takie same?

kubaszow
27-09-16, 07:49
Takie samo, koszt ok 15zl

sebo263
27-09-16, 08:22
Takie samo, koszt ok 15zl

Dziękuję :o

login
27-09-16, 08:51
Nie przepłacaj kup petrygo, borygo czy nawet 4max. To jeden pies :) wszystko na glikolu jakimś tam.

Będzie Prestone, decyzja już zapadła.


Czy łożysko na kole zamachowym do D serii: 200 a 212mm jest takie same?

Tak, na przykład SKF: 6002-2RSH
Niedawno wymieniałem.

Grubyek
28-09-16, 10:53
Witam, mam problem z przeciągnięciem przewodu od wzmacniacza do głośnika przez przednie drzwi. Nie wiem w jaki sposób mam przejść przez drzwi przewodem.

York22
28-09-16, 11:43
Witam, mam problem z przeciągnięciem przewodu od wzmacniacza do głośnika przez przednie drzwi. Nie wiem w jaki sposób mam przejść przez drzwi przewodem.

Najłatwiej fabryczną przelotką

delek
28-09-16, 11:43
Nie zawracaj sobie głowy przeciąganiem nowych przewodów tylko podłącz się do fabrycznych. Nie usłyszysz żadnej różnicy, nawet gdybyś tam dał przewody 5mm2 z magicznej miedzi beztlenowej.

Grubyek
28-09-16, 12:22
Fabryczną przelotką nie da rady. Wpycham przewód i nie wejdzie dalej niż 3cm. Myślałem o demontażu drzwi i wtedy coś pokombinować.

firstborne
28-09-16, 12:52
Nie zawracaj sobie głowy przeciąganiem nowych przewodów tylko podłącz się do fabrycznych. Nie usłyszysz żadnej różnicy, nawet gdybyś tam dał przewody 5mm2 z magicznej miedzi beztlenowej.

Nieprawda, wszystko zależy jak mocny wzmacniacz i jakie wymagające głośniki będą podłączone z przodu. Im większy tym przy zwiększaniu głośności będzie coraz to większy przester, a te 0.5mm2 nitki, które są seryjnie mogą sobie z tym nie poradzić i będzie problem z pierdzeniem, harczeniem itd. Przewody najlepiej przeciągnąć ściągając uprzednio błotnik - wtedy będziesz miał swobodny dostęp do przelotki.

login
28-09-16, 14:06
Nie zawracaj sobie głowy przeciąganiem nowych przewodów tylko podłącz się do fabrycznych. Nie usłyszysz żadnej różnicy, nawet gdybyś tam dał przewody 5mm2 z magicznej miedzi beztlenowej.

Wszystko zależy od tego czy się słyszy czy się słucha.
:D

Alvin1.4
28-09-16, 14:14
Nie zawracaj sobie głowy przeciąganiem nowych przewodów tylko podłącz się do fabrycznych. Nie usłyszysz żadnej różnicy, nawet gdybyś tam dał przewody 5mm2 z magicznej miedzi beztlenowej.
Nie wiem jak u innych, ale jak u siebie wymienilem przewody na nowe, to różnica byla wyraźnie na spory plus:)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Grubyek
28-09-16, 14:40
A czy przewody wchodzące do drzwi maja jakąs wtyczke w drzwiach ewentualnie gdzieś indziej ?

vtec[VIG]
28-09-16, 14:40
Że względu na ilość głośników i pomieszczenie osłuchu kabel głośnikowy w aucie to najmniej zauważalny czynnik audiofilski dobrej jakości głośniki radio wzmacniacz filtry zgranie wszystkoego i wygłuszenie to daje efekty i ma sens. Oczywiście wiadomym jest jeżeli kable wychodzą że wzmacniacza i przykładowo będziemy przesyłać na głośnik ok 40w rms to trzeba dać grubszy kabel. Jakieś pozłacane końcówki i **** muje nie mają sęsu w samochodzie chyba żeby pochwalić się tym i czochrać wacława

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

delek
28-09-16, 14:58
Nie wyobrażam sobie jazdy z głośnikiem wysterowanym na 100W w RMS, no chyba, że kanały uszu ktoś ma zabite woskowiną. Fabryczne nitki spokojnie dadzą radę. Chyba, że mówimy o aucie demonstracyjnym. Prędzej stopi się izolacja niż głośniki zaczną charczeć. Podstawa to uszczelnić maksymalnie komirę drzwi i wytłumić rezonanse. I zgadzam się z przedmówcą, to tylko Civic, nie Lexus, cudów się nie zdziała.

Grubyek
28-09-16, 15:07
Wzmacniacz ma wbudowane filtry aktywne. Ja będę podłączał przód + sub. Drzwi są wygłuszone. Głośniki to kenwood KFC 1694PS o skutecznosci 88dB i mocy 70w rms. Więc troche mocy potrzebują. Zobacze jeszcze czy bedę na nie puszczał całe pasmo. To się okaże po podpięciu pod wzmaka.


Nie wyobrażam sobie jazdy z głośnikiem wysterowanym na 100W w RMS, no chyba, że kanały uszu ktoś ma zabite woskowiną. Fabryczne nitki spokojnie dadzą radę. Chyba, że mówimy o aucie demonstracyjnym. Prędzej stopi się izolacja niż głośniki zaczną charczeć. Podstawa to uszczelnić maksymalnie komirę drzwi i wytłumić rezonanse. I zgadzam się z przedmówcą, to tylko Civic, nie Lexus, cudów się nie zdziała.

Może masz rację. Ale moc głośnika nie odzwierciedla poziomu natężenia. Sama moc głośnika mówi nam tylko ile głośnik może przyjąc na siebie mocy. Na każde +3dB trzeba zwiększyć moc dwukrotnie. Także muszę podać większą moc na głośniki i stąd wziął sie pomysł puszczenia grubszych kabli. Moje głośniki maja skuteczność 88dB/1m/1W.

delek
28-09-16, 16:05
Ja mam w każdych drzwiach 100W w RMS i napędzam je starym wzmacniaczem Sony który ma 2x50. Do normalnego słuchania nawet jadąc 150 km/h nie ma potrzeby podnosić głośności na tyle, żeby wzmacniacz przestał wyrabiać. Całoś w porównaniu z fabryką gra b.b.b przyjemnie.

login
28-09-16, 16:14
Nie wyobrażam sobie jazdy z głośnikiem wysterowanym na 100W w RMS, no chyba, że kanały uszu ktoś ma zabite woskowiną. Fabryczne nitki spokojnie dadzą radę. Chyba, że mówimy o aucie demonstracyjnym. Prędzej stopi się izolacja niż głośniki zaczną charczeć. Podstawa to uszczelnić maksymalnie komirę drzwi i wytłumić rezonanse. I zgadzam się z przedmówcą, to tylko Civic, nie Lexus, cudów się nie zdziała.

Wydaje mi się, że popadasz ze skrajności w skrajność.
:p
Oprócz rzeczy najch*ujowszych i topowych modeli, które pakuje się do samochodów demonstracyjnych jest jeszcze sporo sprzętu pomiędzy. Którego właśnie nie widzą Ci z woskowiną albo melomani spod znaku "radia Pioneer z delfinkami na wyświetlaczu.

Grubyek
28-09-16, 16:24
To jak gra to juz kwestia dobrania zestawu. Kazdy element ma znaczenie w car audio ale ja nie buduje profesjonalnego zestawu bo moja hanka jezdze codziennie i jedyne czego od niej oczekuje to bezawaryjnosci. Co do car audio to ma grac czysto i bez znieksztalcen. Idea podpiecia wzmacniacza wziela sie z tego tylko ze radio ma za malo mocy zeby podniesc poziom dzwieku do odpowiedniej glosnosci na tych glosnikach. Pytalem tylko jak przeciagnac przewód. A dyskusje na temat doboru poszczególnych elementów sobie daruję. Dzięki za pomoc.

btw. Jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć więcej na temat tego jak zbudowac zestaw glosnikowy (niekoniecznie car audio) to polecam oglądnąc na yt reduktor szumu. Smieszy mnie jak ktos rzuca parametrem mocy glosnika nie mając pojęcia o tym czym jest skutecznosc, czym impredancja, co to są spadki napiecia i jak roklada sie moc na glosnikach wielokanłowych itd.

delek
28-09-16, 20:00
W takim razie najbardziej ułatwisz sobie pracę, demontując błotniki. Wtedy najprościej rozpiąć przelotkę w drzwiach. Btw. moje Autoteki za ~180 z przesyłką mają skuteczność ~92dB, a zamiast delfinków mam starego kaseciaka Kenwooda:)

mcjpk
28-09-16, 20:25
Hejka mam pytanie, czy to może być kończące się sprzęgło? Jak ruszam biegi wchodzą całkiem sprawnie, na postoju też, ale gorzej podczas jazdy, gdy np muszę zredukować z 3 na 2 albo z 2 na 1, z 4 na 3 już np normalniej. Sprzęgło łapie prawie na samej górze, ale to chyba częste w Hondach ;)

delek
28-09-16, 20:57
Olej w skrzyni kiedykolwiek zmieniałeś czy wciąż jest fabryczny? :) Redukujesz z międzygazem? No i jak sam stwierdziłeś sprzęgło łapie na samej górze=zacznij się rozglądać za nowym.

mcjpk
28-09-16, 21:30
Auto od niedawna moje, sprawdze z tym olejem, dzięki

UNK
01-10-16, 13:28
Jakieś rady jak tą srubke odkrecic? (Od poduchy)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161001/24aea3cf776b26d47ea8ef4c5aeb58f6.jpg


Tapniete z S4

login
01-10-16, 14:09
Jakieś rady jak tą srubke odkrecic? (Od poduchy)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161001/24aea3cf776b26d47ea8ef4c5aeb58f6.jpg

Nie ma możliwości nabicia nasadki?
Tylko weź akumulator odłącz przed, żeby nie było przykrej niespodzianki.

UNK
01-10-16, 14:25
Nie ma możliwości nabicia nasadki?
Tylko weź akumulator odłącz przed, żeby nie było przykrej niespodzianki.
Pròbowałem nabic nasadke ale nihuhu, odlaczylem aku wczesniej, może rozwiercic to jakims wiertlem malym?

Tapniete z S4

michal1687
01-10-16, 16:10
można spróbować ją naciąć a później próba odkręcenia płaskim wkrętakiem

Piter90
02-10-16, 12:18
Jakieś rady jak tą srubke odkrecic? (Od poduchy)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161001/24aea3cf776b26d47ea8ef4c5aeb58f6.jpg


Tapniete z S4

Bardzo zniszczona. Nie wiem czy przejdzie ta metoda, ale ja w aparacie zapłonowym objechałem śrubki krzyżakowe to znalazłem sposób, żeby odkręcać je tym samym krzyżakiem ale przez szmatę. Śruby udało się w ten sposób bez problemu odkręcić. Zanim zaczniesz nacinać możesz spróbować. inaczej to tylko nacinanie według mnie.

UNK
02-10-16, 13:09
Bardzo zniszczona. Nie wiem czy przejdzie ta metoda, ale ja w aparacie zapłonowym objechałem śrubki krzyżakowe to znalazłem sposób, żeby odkręcać je tym samym krzyżakiem ale przez szmatę. Śruby udało się w ten sposób bez problemu odkręcić. Zanim zaczniesz nacinać możesz spróbować. inaczej to tylko nacinanie według mnie.
Sprobuje z ta szmata, jak nie to rozetne. Tandetne te srubki strasznie

Tapniete z S4

ozyrys
02-10-16, 19:01
Witam. Mam pytanie. Civic VI HB 1.4i D14Z1 czy ma powrót paliwa i czy to jest wężyk wychodzący z listwy paliwa przy regulatorze ciśnienia?

York22
03-10-16, 20:53
Witam. Mam pytanie. Civic VI HB 1.4i D14Z1 czy ma powrót paliwa i czy to jest wężyk wychodzący z listwy paliwa przy regulatorze ciśnienia?

Tak, jest powrót paliwa i tak, to jest ten wężyk co wychodzi obok regulatora ciśnienia, tylko żebyś nie pomylił z wężykiem od podciśnienia.

ozyrys
03-10-16, 22:19
A który z wężyków od filtra węglowego w civicu jest powrotem. Dopytuje bo chce podłączyć webasto z własnym zbiornikiem zasilanym powrotem paliwa. Jak na listwę wtryskową popatrzyłem to z niej jest odejście do regulatora ciśnienia i on gdzieś dalej ma odejście, żadnych dodatkowych wężyków jednak nie widzę.

wiesko1261
04-10-16, 06:44
A który z wężyków od filtra węglowego w civicu jest powrotem. Dopytuje bo chce podłączyć webasto z własnym zbiornikiem zasilanym powrotem paliwa. Jak na listwę wtryskową popatrzyłem to z niej jest odejście do regulatora ciśnienia i on gdzieś dalej ma odejście, żadnych dodatkowych wężyków jednak nie widzę.

do filtra węglowego idzie tylko odpowietrzenie ze zbiornika paliwa :)
z regulatora ciśnienia , dolny wężyk idzie bezpośrednio do zbiornika (niżej na pasie metalowy idący pod podłogą do zbiornika )

ozyrys
04-10-16, 19:58
To od czego sa pozostałe dwa wężyki?

delek
04-10-16, 20:49
To nie jest żaden filtr węglowy (zapewne skojarzenie z maską p-gaz:) ), tylko pochłaniacz oparów paliwa. Jeden wężyk do baku, drugi do kolektora ssącego, trzeci do otwierania zaworu opróżniającego pochłaniacz.

rryba
06-10-16, 14:27
Widział ktos u kogoś / na innym forum kanape z mb hatchbacka wstawioną do ej6 coupe ? wiem ze przeróbek dużo ale moze ktos juz przeszedl przez ten temat ?

slayerek
06-10-16, 17:03
Witam, mam pytanie odnośnie impusometra - czy jak to tam sie nazywa (chodzi o ten pierdółek odpowiedzialny za prędkościomierz itp) gdzie znajduje się on na skrzyni ? ma może ktoś jakaś fotkę ? ;))
ps coś innego może być odpowiedzialne za brak prędkości i i ilości przejechanych km na liczniku ?? - obrotomierz i inne rzeczy działają

firstborne
08-10-16, 11:53
Czy wahacz przedni, dolny różni się jakoś konstrukcyjnie między nadwoziami HB/Sedan/Coupe w VI? Czy są zamienne? Wiem, że stabilizator obcował w niektórych wersjach (?) Potrzebuje do Coupe.

Kriss91
08-10-16, 13:01
Mówimy o przednim dolnym? Różnią się m.in. właśnie mocowaniem stabilizatora, ale są zamienne (oczywiście parami).

firstborne
08-10-16, 17:19
@EDIT


Dobra już ogarnąłem :), okazuje się, że trzeba brać z V oczywiście wersja ze stabem np. ten:
http://allegro.pl/wahacz-dolny-prawy-przod-honda-civic-eg-92-ma-95-i6542197169.html

jarosekk
11-10-16, 20:14
Panowie jak to jest z tymi kasownikami (LMA) w D serii ? Do b serii idzie bez problemu dostać te sprężynkowe, natomiast w d serii gdzie są jeszcze te hydrauliczne nie jestem w stanie ich nigdzie znaleźć nawet na zagranicznych stronach. Coś się doczytałem, że właśnie zamienia się je na te sprężynkowe ze względu na to, że są bezawaryjne i ponoć pasują. Tylko jak to na prawdę jest. Faktycznie 2 wydają się być głośne ruszając nimi w ręku i rzeczywiście trochę było je słychać podczas pracy silnika. Potrzebuję opinni kogoś oblatanego w tym temacie :)

@znalazłem w necie wideo pokazujące, że da się je bez problemu rozebrać wyczyścić i pracują jak nowe https://www.youtube.com/watch?v=TZBeS12vri0
co sądzicie?

login
12-10-16, 09:05
Pytanie odnośnie obudowy lusterek elektrycznych do VI hb/coupe.
Czy obudowa lusterka z samochodu LHD różni się czymkolwiek do obudowy lusterka z RHD? Chodzi o rozmieszczenie śrub i kształt trójkąta przykręcanego do drzwi.

kubaszow
12-10-16, 12:33
Rozmieszczenie srub i sam ksztalt trojkatow jest taki sam.

login
12-10-16, 14:36
Rozmieszczenie srub i sam ksztalt trojkatow jest taki sam.

Czyli różnica tkwi tylko w zakresie ruchu mechanizmu wewnętrznego czy w krzywiźnie szkła również?

Eljasz
13-10-16, 18:37
Cześć. Mam takie o to pytanie. Czy tuleje zawieszenia z civica vi podejda do civa v ?

login
13-10-16, 18:42
Cześć. Mam takie o to pytanie. Czy tuleje zawieszenia z civica vi podejda do civa v ?

Według mnie prędzej będą pasowały z MA/MB/MC niż z EJ/EK.

login
14-10-16, 16:23
Rozmieszczenie srub i sam ksztalt trojkatow jest taki sam.

Sprawdzone, porównanie i wynik jest następujący:
Elementy mocowania lusterek - trójkąty przykręcane do drzwi w VI hb różnią się kształtem pomiędzy sobą porównując ten sam element pochodzący z samochodu LHD i RHD. Fragment do którego przykręca się lusterko trzema śrubami od spodu jest pod takim kątem do płaszczyzny drzwi, że uniemożliwia zastosowanie go w samochodzie z kierownicą po drugiej stronie.
Jednym słowem jeśli ktoś ma zamiar montować w swoim VI hb/coupe elektrycznie składane lusterka pochodzące z EK9 to oprócz wymiany mechanizmów w lusterkach musi wymienić też trójkąty na te z auta LHD.

jarosekk
14-10-16, 19:54
Panowie jak to jest z tymi kasownikami (LMA) w D serii ? Do b serii idzie bez problemu dostać te sprężynkowe, natomiast w d serii gdzie są jeszcze te hydrauliczne nie jestem w stanie ich nigdzie znaleźć nawet na zagranicznych stronach. Coś się doczytałem, że właśnie zamienia się je na te sprężynkowe ze względu na to, że są bezawaryjne i ponoć pasują. Tylko jak to na prawdę jest. Faktycznie 2 wydają się być głośne ruszając nimi w ręku i rzeczywiście trochę było je słychać podczas pracy silnika. Potrzebuję opinni kogoś oblatanego w tym temacie :)

@znalazłem w necie wideo pokazujące, że da się je bez problemu rozebrać wyczyścić i pracują jak nowe https://www.youtube.com/watch?v=TZBeS12vri0
co sądzicie?

@UP ktoś coś podpowie ?

Starstruck
14-10-16, 20:34
Michał102 (user tego forum) robił tak u siebie i śmiga :).

jarosekk
14-10-16, 21:22
Znalazłem. W takim razie wystarczy dobrze wyczyścić i będzie cacy. Dzięki :)

zeneq
15-10-16, 17:11
Witam serdecznie dzisiaj pojawił się problem z elektrycznym otwieraniem szyby w Civicu EJ6. Mianowicie od strony kierowcy nie mogę otworzyć szyby pasażera, ani opuścić, ani podnieść. Szyba kierowcy chodzi normalnie. Od strony pasażera szyba normalnie się opuszcza i podnośi. Co to może być ?

Starstruck
15-10-16, 17:24
Witam serdecznie dzisiaj pojawił się problem z elektrycznym otwieraniem szyby w Civicu EJ6. Mianowicie od strony kierowcy nie mogę otworzyć szyby pasażera, ani opuścić, ani podnieść. Szyba kierowcy chodzi normalnie. Od strony pasażera szyba normalnie się opuszcza i podnośi. Co to może być ?

Poprzecierały się kabelki w wiązce drzwi. Standard, przerabiałem to w EK4. Trzeba polutować a najlepiej powymieniać kabelki.

zeneq
15-10-16, 17:35
Czyli zdjąć boczek i szukać uszkodzonego kabla?

Wysłane z Galaxy S5

Matt_Btw
15-10-16, 18:07
Czyli zdjąć boczek i szukać uszkodzonego kabla?

Wysłane z Galaxy S5
Szukaj w kostce ktora wchodzi w drzwi od strony zawiasow. Mialem to samo w EK3 i musialem wymienic kostke

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka

zeneq
15-10-16, 22:11
Szukaj w kostce ktora wchodzi w drzwi od strony zawiasow. Mialem to samo w EK3 i musialem wymienic kostke

Wysłane z Nokii 3310 przy użyciu Tapatalka
To jest ta kostka przy której są przełączniki?

Wysłane z Galaxy S5

kazik2_h9w3
15-10-16, 22:16
Chodzi o ta co jest w gumowym kondomie i wpina sie ja w drzwi kierowcy
Najlatwiej to się naprawia po zdemontowaniu blotnika

UNK
17-10-16, 23:11
Panowie mam taki problem, dzis wsiadłem do auta i odpalilem normalnie jak zawsze, zrobilem z 3km, zgasilem po czym po 15 min wrocilem i auto wgl nie krecilo nic, akumulator wywalony do 0. Teraz mialem to samo po zrobieniu 15km, zgasilem auto i odrazu chcialem odpalic i nic.. aku rozladowany. Przebicie gdzies czy aku juz padl calkowicie?
Prosze o szybką odp thc

Tapniete z S4

kazik2_h9w3
17-10-16, 23:15
Sprawdź ładowanie

wiesko1261
18-10-16, 06:42
Panowie mam taki problem, dzis wsiadłem do auta i odpalilem normalnie jak zawsze, zrobilem z 3km, zgasilem po czym po 15 min wrocilem i auto wgl nie krecilo nic, akumulator wywalony do 0. Teraz mialem to samo po zrobieniu 15km, zgasilem auto i odrazu chcialem odpalic i nic.. aku rozladowany. Przebicie gdzies czy aku juz padl calkowicie?
Prosze o szybką odp thc

Tapniete z S4

u mnie po trzech dniach :) też jakoś ciężej zakręcił ,nie dawało zakręcić silnikiem / przełamać :) 3lata nie zaglądałem do aku , więc tak, dwie cele prawie suche :) dolałem wody podładowałem i na razie po problemie

mcjpk
18-10-16, 17:00
EJ8 lusterka elektryczne. Wkład lusterka (ten plastik w obudowie) można normalnie wyszarpnąć czy trzeba rozkręcać?

UNK
18-10-16, 17:00
Ladowanie 14, prawdopodobnie aku calkiem padl, wgl prądu nie przyjmuje

Tapniete z S4

login
18-10-16, 17:12
EJ8 lusterka elektryczne. Wkład lusterka (ten plastik w obudowie) można normalnie wyszarpnąć czy trzeba rozkręcać?

Możesz wyszarpać, tylko wcześniej kup sobie drugie lusterko.

delek
18-10-16, 17:47
Akumulator szmelc. Miałem już taki, że wewnętrzne zwarcie nie pozwalało zakręcić nawet po podłączeniu kablami drugiego auta.

UNK
18-10-16, 18:17
Akumulator szmelc. Miałem już taki, że wewnętrzne zwarcie nie pozwalało zakręcić nawet po podłączeniu kablami drugiego auta.
Dzisiaj miałem to samo :) akumulator to jakas lipa wsadzona przez poprzedniego wpasciciela, cos jak "super power" haha

Tapniete z S4

Szon97
19-10-16, 21:24
Poleci ktoś dokładkę tylną Ek9- ala TypeR do Civica VI Polift ? Chodzi mi o dokładkę z pewnego źródła, która spasuje się jak najlepiej :)

zeneq
20-10-16, 14:28
Panowie jest problem z odpaleniem samochodu. Wczoraj jechałem i nagle auto zgasło. Brak zaplonu po przekreceniu kluczyka na pierwszą pozycję włącza się radio i jak dam na drugą pozycję to nie zapalają się kontrolki.

Wysłane z Galaxy S5

delek
20-10-16, 14:31
Wymontuj (naprawdę łatwizna) i obejrzyj kostkę stacyjki.

mblbn
20-10-16, 14:32
sprawdziłeś bezpieczniki?

zeneq
20-10-16, 14:49
Bezpieczniki całe, przekaźniki działają, pompa paliwa załącza się.

Wysłane z Galaxy S5

firstborne
20-10-16, 15:35
Poleci ktoś dokładkę tylną Ek9- ala TypeR do Civica VI Polift ? Chodzi mi o dokładkę z pewnego źródła, która spasuje się jak najlepiej :)

Praktycznie żadna z fejków nie podchodzi tip - top, chcesz spasu to tylko OEM. Ja brałem od Jarusa do przodu z PU i spasowanie było można powiedzieć prawie idealne.

UNK
20-10-16, 21:05
Problem z aku rozwiązany, był tak padnięty że prądu nie chciał wgl ''odbierać'' nawet od kabli ciężko było odpalić potem. Nowy aku już w aucie i kręci jak szalony :D
Teraz 2 sprawa z wywalaniem check engine przez sonde, a dokładniej przez emulator który zrobił mój znajomy u siebie w pracy na maszynie, nie wiem czy tuleja w którą wchodzi sonda jest za krótka czy za długa ale po paru dniach od np odpięcia klemy od aku zapala sie check i auto traci sporo na mocy i czasem szarpie przy spokojnej jezdzie np na 4 biegu ze stałą prędkością.
Ktoś doradzi co można z tym zrobic?

rryba
22-10-16, 13:11
Mam problem z uszczelkami drzwi , gdy podczas jazdy pada duzy deszcz krople spadaja na boczek od drzwi , wlasnie pomiedzy uszczelkami , da się je jakos odratować jakimis kosmetykami etc ? ktos z was spotkał sie z takim problemem ? Co z tym zrobic ?

login
22-10-16, 14:11
Mam problem z uszczelkami drzwi , gdy podczas jazdy pada duzy deszcz krople spadaja na boczek od drzwi , wlasnie pomiedzy uszczelkami , da się je jakos odratować jakimis kosmetykami etc ? ktos z was spotkał sie z takim problemem ?

Jeśli woda wpada do środka, to według mnie na ratowanie jest już zdecydowanie za późno, bo uszczelka prawdopodobnie pękła a skleić sensownie się tego nie da.


Co z tym zrobic ?

Szukaj używki w dobrym stanie i wymieniaj.

rryba
22-10-16, 16:31
Jeśli woda wpada do środka, to według mnie na ratowanie jest już zdecydowanie za późno, bo uszczelka prawdopodobnie pękła a skleić sensownie się tego nie da.



Szukaj używki w dobrym stanie i wymieniaj.

jednak spanikowałem , uszczelka spadła z haczyka i chyba ja przyciałem drzwiami , po założeniu wszytsko jest ok :) i tak wielkie dzieki za odpowiedz

kid
22-10-16, 17:25
Co to może być? Przy szybkiej jeździe jak koła łapią pełna trakcje na wyjściu z zakrętu to przy dodaniu gazu rosną obroty i prędkość na liczniku, a samochód nie przyspiesza? Trzeba odpuścić i dopiero zaczyna jechać. Przy sligajacym sprzęgłe rosły by same obroty

vtec[VIG]
22-10-16, 18:06
Jak rosną i prędkość i obroty to koła muszą się kręcić na mokrej nawierzchni i przy niskiej temperaturze opony mają słaba przyczepność

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka