PDA

Zobacz pełną wersję : B16A2 Obejście czujnika ciśnienia oleju przy VTECu (OIL SWITCH PRESSURE)



patologg
21-11-11, 10:49
Witam,przeszukuje forum ale żadnych konkretów nie mogę znaleźć...Mam komputer P30 OBD1...Walczę z kłopotem zanikającego VTECa i chcę zrobić obejście czujnika ciśnienia oleju przy zaworze VTEC,w jednym z tematów ( http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?99839-bypass-vtec-oil-pressure&highlight=bypass ) kolega niby opisuje ale jak dla mnie temat jest niedokończony i nie dotyczy mojego silnika.Z tego tematu wynika niby,że trzeba połączyć ze sobą dwa piny w ECU które idą do tego czujnika.Ile w tym prawdy?? I jeśli robi się to w inny sposób to proszę o opisanie tego sposobu.Z góry bardzo dziękuje :)

marcus209
21-11-11, 13:36
Zwierasz ze sobą piny A4 i D6. U siebie mam tak zrobione po minime i nie podłączałem w ogóle tego czujnika. Vtec się załącza i nie wyskakuje błąd. Ja bym problemu szukał gdzieś indziej. Jakby ten czujnik powodował problem z vtec-iem to by wyskakiwał błąd, jak dobrze pamiętam nr 22.

patologg
21-11-11, 13:49
A nie jest tak że błąd wyskoczy dopiero gdy obwód jednego albo drugiego kabla zostanie przerwany??Nie zapominajmy że jeśli jakikolwiek czujnik się powiedzmy rozkalibruje to komputer tego nie wychwyci tylko będzie odczytywał FAŁSZYWE dane ale będzie je czytał jako prawidłowe w tym przypadku czujnik może wysyłać dane o za małym ciśnieniu.Tak w ogóle jaki masz komputer?? Bo po tym co piszesz wnioskuje że inny niż ja.Ja mam P30 OBD1 i pinami do których dochodzą kable od kostki czujnika ciśnienia oleju są piny A26(-) i B8(+)

marcus209
21-11-11, 14:05
Mam P06 przerobiony na P28. Wydaje mi się, że ten czujnik działa na zasadzie 0-1. Albo się załancza albo nie. Więc nie może się rozkalibrować. Może być też winny czujnik prędkości lub temperatury silnika. Na zimnym silniku lub gdy samochód stoi też się nie włączy vtec. Pisałeś, że silnik po remoncie. Może któryś z nich został niepodłączony lub popsuty.

patologg
21-11-11, 14:12
Wszystko inne już sprawdzone,sam robilem remont wiec wiem ze wszystko jest podlaczone a pozniej sprawdzone 100 razy ;) Powiedz mi inaczej,jak robiłeś tą ''zworke'' to zwierałes wlasnie te dwa piny które idą do kostki czujnika ciśnienia??

marcus209
21-11-11, 14:20
Musisz połączyć ze sobą kabel, który idzie do zaworu z jednym z czujnika. Którym? Nie wiem jak to u Ciebie jest. U mnie były oznaczone A4 (kabel do zaworu) i D6 (kabel od czujnika ciśnienia) na kostkach od komputera.

patologg
21-11-11, 14:54
Jak byś mogł i masz serwisówke odpowiednią do swojego kompa to zobacz czy ten kabel D6 jest plusowy czy minusowy :) Rozumiem że po zrobieniu zworki wtyczka od czujnika musi być odpięta?? :)

marcus209
21-11-11, 15:50
Serwisówki nie mam ale wydaje mi się, że ten kabel od czujnika powinien być minusowy. Prąd podaje kabel od zaworu. Czy wtyczka musi być odpięta to nie wiem. Na pewno zadziała bez ;)

Edit: chociaż jak się zewrze kabel od czujnika i zaworu to mogą mieć wspólną masę, czyli D4 może być plusowy. Na rozpisce pinów pin D6 podpisany jest VTM, A4 to VTS. Może po tym poznasz.

patologg
21-11-11, 16:17
Niestety nic mi to nie mówi :(

marcus209
21-11-11, 16:38
Na schemacie elektryki samochodu połączenie od D6 idzie do czujnika, a od czujnika do masy samochodu. Odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia i zobacz który kabel z tej wtyczki ma połączenie z masą samochodu. Ten, który nie będzie miał, połącz z zaworem.

patologg
21-11-11, 18:07
Dobra poczekam jeszcze na opinie kogoś kto robił to na P30 a później jak coś bede eksperymentowal.Ogolnie dzieki marcus za pomoc i za poswiecony czas.Chce miec 1000 % pewnosc bo wole nie uszkodzic kompa ;)

marcus209
21-11-11, 22:14
Spoko, też bym tak zrobił na Twoim miejscu. Ja ryzykowałem komputerem za 150 zł i silnikiem za 300. B16A2 trochę więcej kosztuje;)

Furious
22-11-11, 12:35
Polacz piny A4 i D6 od strony komputera, odepnij zielona wtyczke od zaworu i po wszystkim.

patologg
22-11-11, 13:49
Dzieki wielkie stawiam browary jak bedzie okazja :)

patologg
22-11-11, 15:39
Ok ogarnięte :) Dziala