Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Słabe hamulce w EH9



Lawnowerman
09-11-11, 12:06
Witajcie,

mam EH9.
Hamulce na teście wychodzą słabo i samo hamowanie jest też słabe.
Trzeba przyłożyć dużą siłę do pedału. Wtedy hamuje ok. Ogólnie ciężko zablokować koła.
Zasugerowano mi założyć większą pompę/serwo [?] od np.: VTI?

Czy to prawda?
Co mogę zrobić innego?
Od czego innego będzie pasować wydajniejsza pompa?

Uprzedzając pytania:
- auto hamuje równo [zmierzone na stacji]
- klocki i tarcze są ok. mają rok [~ 10 tys km]
- układ jest odpowietrzony / wszystko działa / płyn ok.

maciu$
09-11-11, 14:20
Witajcie,

mam EH9.
Hamulce na teście wychodzą słabo i samo hamowanie jest też słabe.
Trzeba przyłożyć dużą siłę do pedału. Wtedy hamuje ok. Ogólnie ciężko zablokować koła.
Zasugerowano mi założyć większą pompę/serwo [?] od np.: VTI?

Czy to prawda?
Co mogę zrobić innego?
Od czego innego będzie pasować wydajniejsza pompa?

Uprzedzając pytania:
- auto hamuje równo [zmierzone na stacji]
- klocki i tarcze są ok. mają rok [~ 10 tys km]
- układ jest odpowietrzony / wszystko działa / płyn ok.

Zmienić hamulce na większe+pompa i serwo.

bluem77
09-11-11, 15:07
zaraz wszystko zmieniać może nie jestem ekspertem ale już kilka samochodów przejeździłem, zależy kto jakich hamulców oczekuje. Miałeś w nim lepsze hamulce, czy są cały czas takie same i uważasz że za słabe? Jakiej firmy masz klocki i tarcze?
Nie przypaliłeś nigdy hamulców?
Kiedyś jeździłem skodą fabią 1,9tdi i wymieniałem na nowe klocki( ferodo) i tarcze(brembo), ale pech chciał że zaraz po wymianie zamiast dotrzeć okładziny, to sie bardzo spieszyłem i pare razy bardzo mocno wyhamowywałem z dużych prędkości efekt był taki że hamulce sie zjarały, jak ostygły to hamulce były tak do bani że szkoda gadać i po tygodniu czekał mnie ten sam wydatek:( Teraz w ej2 założyłem jakieś dziadowskie klocki i też mam słabe hamulce na starych prawie zdartych lepiej to hamowało... Ale więcej może coś jeszcze koledzy podpowiedzą.

Lawnowerman
09-11-11, 16:51
zaraz wszystko zmieniać może nie jestem ekspertem ale już kilka samochodów przejeździłem, zależy kto jakich hamulców oczekuje.

Oczekuję głównie płynniejszej pracy pedału hamulca.
W chwili obecnej porównując z kilkoma innymi autami które ujeżdżam równolegle to jest ewidentnie najtwardszy.
O tym, że słabo biorą powiedział mi diagnosta na stacji.
Biorą równą ale słabo


Miałeś w nim lepsze hamulce, czy są cały czas takie same

Cały czas były takie.


i uważasz że za słabe? Jakiej firmy masz klocki i tarcze?

NIe pamiętam dokładnie, ale tarcze to nacinane ATE chyba a klocki Ferrodo


Nie przypaliłeś nigdy hamulców?

Nie przypominam sobie.
Na tarczy bedzie to widać?

mlodyxx
09-11-11, 20:50
jak jest twardy to moze cos z serwem nie tak ?? jest roznica na odpalonym a na zgaszonym jak wciskasz hamulec ? jesli nie ma to serwo kaput jest to serwo masz ok

Lawnowerman
10-11-11, 07:53
jak jest twardy to moze cos z serwem nie tak ?? jest roznica na odpalonym a na zgaszonym jak wciskasz hamulec ? jesli nie ma to serwo kaput jest to serwo masz ok

Rożnica jest. Mówię o subiektywnym odczuciu, które potwierdził diagnosta.

bluem77
10-11-11, 11:31
Na tarczy będzie widać czy jest spalona, jak spaliłem tarcze w skodzie to miała różne kolory, od fioletowego po jakieś niebieskie... a tak jak mówie w skodzie miałem hamulce żyleta nowszy samochód i bez porównania lepiej hamowało niż honda, ale jak spaliłem hample to kaput po hamowaniu, jak hamowałem to miałem wrażenie jak by klocki były z gumy i pedał twardy.... ale nie mówie że to może być to... wczoraj jak hamowałem hondą ze 160 to znowu chyba mi sie tarcze pokrzywiły bo zaczeło mi rzucać kierą a zmieniałem miesiąc temu i nie wiezdzałem w żadną kałużę, tak więc dochodze do wniosku że teraz nie robią już za dobrych zamienników i szlak mnie trafia bo to wkurza... skoro są słabe hamulce coś musi być nie tak, wymieniałeś płyn hamulcowy?

Lawnowerman
10-11-11, 16:42
Na tarczy będzie widać czy jest spalona, jak spaliłem tarcze w skodzie to miała różne kolory, od fioletowego po jakieś niebieskie... a tak jak mówie w skodzie miałem hamulce żyleta nowszy samochód i bez porównania lepiej hamowało niż honda, ale jak spaliłem hample to kaput po hamowaniu, jak hamowałem to miałem wrażenie jak by klocki były z gumy i pedał twardy.... ale nie mówie że to może być to... wczoraj jak hamowałem hondą ze 160 to znowu chyba mi sie tarcze pokrzywiły bo zaczeło mi rzucać kierą a zmieniałem miesiąc temu i nie wiezdzałem w żadną kałużę, tak więc dochodze do wniosku że teraz nie robią już za dobrych zamienników i szlak mnie trafia bo to wkurza... skoro są słabe hamulce coś musi być nie tak, wymieniałeś płyn hamulcowy?

Tarcze ok. całe srebrne
Płyn ok.

bluem77
12-11-11, 10:09
no to nie wiem kolego, brak mi pomysłów, a tłoczki w zaciskach? sprawdzałeś? nie stoją? jak miałem jajo to z lewej strony tłoczek stał i prawa strona hamowała dużo lepiej niz lewa.

Lawnowerman
13-11-11, 21:03
Hamuje równo. To nie to.

robin14hh
07-12-11, 19:05
też mam takie odczucie że słabo hamuje, zawsze narzekałem na hamulce w tym aucie mimo że wszysto działej i jest ok tz dobre tarcze nowe klocki, tył też prawie nowy po wymianie płynu ham ale i tak nie staje dęba. jakieś propozyje? pompa nie cieknie przewódł jeden puchł to wymieniony co jeszcze?

Inside4
07-12-11, 19:50
a nie są zapowietrzone?
Proponuje podjechać jeszcze do innego mechesa co ci powie.

r35p3ct
07-12-11, 20:19
Witajcie,

mam EH9.
Hamulce na teście wychodzą słabo i samo hamowanie jest też słabe.
Trzeba przyłożyć dużą siłę do pedału. Wtedy hamuje ok. Ogólnie ciężko zablokować koła.
Zasugerowano mi założyć większą pompę/serwo [?] od np.: VTI?

Czy to prawda?
Co mogę zrobić innego?
Od czego innego będzie pasować wydajniejsza pompa?

Uprzedzając pytania:
- auto hamuje równo [zmierzone na stacji]
- klocki i tarcze są ok. mają rok [~ 10 tys km]
- układ jest odpowietrzony / wszystko działa / płyn ok.

Ja obstawiam na servo jeżeli nie to przewody elastyczne.