PDA

Zobacz pełną wersję : lutowanie sondy lambda??



placek
08-11-11, 19:21
Gdzieś w połowie wakacji pojechałem zrobić przegląd i trzeba było zrobić coś z wydechem bo stukało. Po naprawie zaczęła świecić się pomarańczowa kontrolka silnika, wróciłem do serwisu, gdzie stwierdzono że coś jeszcze trzeba wyregulować. Odebrałem samochód jednak problem jak się okazało pozostał. Zadzwoniłem i powiedziano mi że pewnie będzie trzeba wymienić sondę lambda, ale że nie było mechanika pojechałem do serwisu autoryzowanego gdzie stwierdzono: „uszkodzenie mechaniczne sondy lambda, ślady próby naprawy przewodów” i informację że nie powinno się lutować przewodów tylko wymienić sondę. Skoro wyszło na jaw że pierwszy serwis zawinił pojechałem chyba po raz trzeci i wczoraj dostałem informację że coś polutowali i powinno być ok. i że mają jakieś zamienniki kabli i że nie chcą wymieniać sondy. Co powinienem w takiej sytuacji zrobić? Czy mogę domagać się wymiany sondy, a nie zadowalać się metodami nie polecanymi przez autoryzowany serwis?
Dodam też że te problemy mam w serwisie polecanym na tym forum…
Dziękuję za pomoc

anticorr
08-11-11, 19:43
To fakt, przewodów sondy NIE LUTUJE SIĘ

LemonR
08-11-11, 20:18
Ale można próbować zacisnąć tulejkami.

owsikk
08-11-11, 23:37
Jeśli serwis uszkodził sondę to powinien ją wymienić. Jeśli próbował Ci naprawić stan jaki zastał jak do niego przyjechałeś wówczas nie musi się do tego poczuwać.

Faktem jest, że nie lutuje się przewodów przy sondach. One tak samo jak te w układzie poduszek powietrznych mają inny skład aniżeli w reszcie układów. Każda ingerencja może zniekształcać sygnał, a kiedy sygnał sondy oscyluje w zakresie 0-0,8 V to niewielka zmiana będzie wpływać na generowane korekty.


Ale można próbować zacisnąć tulejkami.
Podobnie jak wyżej. Można, ale każda ingerencja w układ może wprowadzić zniekształcenia.
Tak na marginesie, nie to że nie da się lutować przewodów od sond :) Da się, ale nie powinno się lutować :)

LemonR
09-11-11, 08:04
w przypadku sondy chodzi wyłącznie o temperaturę która może doprowadzić do puszczenia lutu o żadnej zmianie parametrów sygnału nie ma mowy przewody można nawet przedłużyć wiele sond jest sprzedawanych bez wtyczek tylko trzeba to zrobić dobrze sonda to nie układ w.cz. Pracuje w zakresie 0-1 lub 0-5 v i spadek napięcia rzędu 10mV nie robi różnicy

owsikk
09-11-11, 15:21
Pracuje w zakresie 0-1 lub 0-5 v i spadek napięcia rzędu 10mV nie robi różnicy
Zgadza się. Zależy od tego jaka sonda jest użyta w samochodzie.
Sprawdzałeś może jaki jest wpływ jakości połączenia przewodów na generowane sygnały korekt? Obserwowałeś przebiegi korekt?

LemonR
09-11-11, 18:49
Nie. A co do jakości połączenia to czy to jest jeden przewód czy dwa połączone (zakładam, że połączone są dobrze i na połączeniu nie ma spadku napięcia) to dla sondy nie ma to żadnego znaczenia o ile wysoka temperatura nie wpłynie z czasem na jakość połączenia. I tu zaciśnięcie tulejkami zda egzamin.
Poza tym nie wiemy jakie przewody w sondzie były naprawiane bo może te od grzałki.

owsikk
09-11-11, 19:38
Nom, za dużo niewiadomych. Może niech przemówi w końcu założyciel tematu :)

placek
10-11-11, 21:57
niestety ale nie znam się na tym, jedyną informację jaką miałem to że próba naprawy przewodów, ale jakich konkretnie to nie powiem. Dziś już odebrałem samochód nie miałem sił na kłótnie, kable są dociśnięte bo tak się u nich robi...