PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z moca na IV i V biegu.



oner
08-05-07, 00:42
Witam,
moj problem to kompletny brak mocy na IV i V biegu, I, II i III idzie calkiem ladnie, na III do 140 km/h, gdy wrzuce IV i V predosc maksymalna wzrosnie gora o 5 km/h !!! Bylem juz w V-tech w Krakowie, tam mi tak powiedzieli: " brak mocy na IV i V biegu", gdy spytalem o przyczyne - ciezko im bylo cos odpowiedziec. domyslam sie, ze i Wam bedzie ciezko odpwiedziec co jest z moja schorowana hondzina, ale moze ktos z Was zna podobny przypadek - bede wdzieczny. pozdrawiam wszystkich wlascicieli najlepszych furek pod sloncem ;))

HB '96 1.4 16V

prz3mo
08-05-07, 00:53
Tak sie zastanawiam.... Mam ten sam silnik i on rzeczywiscie słabiutko sie rozpedza (nie ciagnie) powyzej 150km/h... V max katalogowa to ponad 170km/h...
Sprawdzalem co prawda na 5 biegu, musze zobaczyc jak na 4 bedzie..
Sam jestem ciekaw przyczyny takiego zachowania.

skolopendra
08-05-07, 15:50
bardzo długa skrzynia i zapewne 75km.- zawalony kat

Melf
08-05-07, 15:55
Z tego co wiem silniki 1,4 75 i 90 KM maja dokladnie takie same przelozenia, moze to faktycznie ten kat., albo skrzynia sie sypie??? Moze za male cisnienie w kolach....

prz3mo
08-05-07, 16:03
Z tego co wiem silniki 1,4 75 i 90 KM maja dokladnie takie same przelozenia,

Bo to dokładnie takie same silniki, a wersja 75KM jest sztucznie dławiona zwężką.

Z tego co zdazylem sie dzis dowiedziec to powodow moze byc wiele...
Od filtra paliwa, świec, kabli, po konczące sie sprzegło... U mnie sprzegło rzeczywiscie sie konczy i to moze byc powód.
Na zlocie sprawdze ile dam rade pojechac na 4 biegu..
Mysle, ze nie zaszkodzi tez zrobic reset ECU, ale to tez dopiero w przyszłym tygodniu raczej.

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 ]
Przed chwila zrobilem test na 4 biegu, daje jednak rade :) Było ponad 170km/h i powoli, ale dalej sie rozpedzał... musialem jednak zwolnic bo droga na to nie pozwalała :)

Tak wiec skoro u autora tematu jest to tylko 140km/h to musi sprawdzic te rzeczy, ktore zostały juz tu zasugerowane..

oner
30-05-07, 09:34
Witam ponownie i dziekuje wszystkim za opinie. Swiecie, filtr, kable - wymienione zosaly. Sprzęgło - niby mi nie ślizga, ale właściwie tak się zastanawiam, bo strasznie ciężko zapiszczeć moją hondzią. Więc być może, że to właśnie sprzęgło, choć zdrugiej strony jeżdzę już nią jakieś 3 lata ( jeśli zastanawiasz się dlaczego do tej pory nic z tym nie robię - od razu powiem, że autostrady omijam z daleka, a w mieście 140 wystarczy, jednak muszę coś z tym zrobić bo w lipcu nad morze się wybieram właśnie hondzią ) i ciągle te same objawy- po tak długim czasie to sprzęgło powinno już paść całkowicie, czyż nie ?? Katalizator- jak najbardziej jest to możliwe- zastanawiam się tylko, czy faktycznie przez to mogą być takie objawy. A może znacie jakiegoś magika w okolicach Krakowa ??

Serdecznie dziękuje wszystkim, którzy starają się pomóc.

Znalazłem wydruk z V-Tech, i jakieś notatki które sobie zaisałem - to co mówili:
"możliwa przyczyna w skrzyni lub w kołach" !!!!
Przesyłam fotki- piszcie co o tym sądzicie:

http://www.oner.nazwa.pl/honda/IMG_1266a.jpg
http://www.oner.nazwa.pl/honda/IMG_1268a.jpg
http://www.oner.nazwa.pl/honda/IMG_1269a.jpg

Większe zdjęcia są pod tymi samymi adresami, z tym że należy po cyfrach usunąć "a"
Jeśli faktycznie to KAT to jakich kosztów należy sie spodziewać ??
Acha, no i jak na zdjeciach widac okazuje się że mam tylko 71 KM ( czyli 75, 4 na wymarciu ;) ), ktoś pisał, że silnik jest ten sam co 90 KM, co trzeba zrobić by osiągnąc moc 90 KM ??
Pozdrawiam

GitZ
30-05-07, 11:27
By zwiększyć moc z 75 do 90km należy usunąć zwężkę, jest o tym w temat w FAQ na górze forum.

oner
05-06-07, 11:54
Witam po przerwie,
Przede wszystkim zrobiłem porządek ze zwężką, faktycznie największy problem jest z metalową opaską. Wymieniłem świece, olej, wszystkie filtry (oprócz paliwa)....następnie biorę się za kata, pojechałem do mechanika, zajmuje się wyłącznie tłumikami, ( gdyby ktoś chciał szczerze go mogę polecić )...koleś wchodzi pod samochód i mówi że nie ma co wycinać, kata nie ma a zamiast jego jest jakaś strumienica - nie zastanawiając się długo, wyrzucłem strumienice i teraz mam rureczke ;)) przy ok. 4000 obrotów pojawia się czasami taki metaliczny dźwięk ale jak narazie mi to nie przeszkadza. Co do hondzi, to po tych wszystkich dokonaniach jest nie do poznania ;))) hondzia naprawdę zbiera się dużo lepiej, lepsze przyśpieszenie. Jeszcze nie sprawdzałem Vmax, ale myślę że będzie dobrze ;))

pozdrawiam, i dzięki wszystkim za pomoc