PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki najwiekszy intercooler do diesla



Kras
28-10-11, 08:14
Pytanie do wszystkich, ktorzy albo wymienili juz zenujacy seryjny SMIC w dieslu albo sie nad tym powaznie zastanawiali - jaki najwiekszy frontowy IC wejdzie pod zderzak Type-S bez koniecznosci ciecia lub szlifowania?? Wiem, ze w UK maja gotowy zestaw FMIC do Type-S ale oczywiscie nie chca podzielic sie wymiarami a cena jest taka, ze na miejscu zrobie sobie sam dwie takie instalacje :)

Ktos wie??

mrcn
28-10-11, 12:57
Kot miał u siebie 550x140mm i zdaje się, że nic nie musiał ciąć...

http://img153.imageshack.us/img153/7789/20080922475qc9.jpg

Masz jakiś kumaty warsztat, co to ogarnie za rozsądne pieniądze?

Ca$h
28-10-11, 20:05
Zdjęcie auta Maćka, legendarnego potwora i-ctdi :D
Jego słowa kiedy się interesowałem tym tematem.
"Jest to http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=343
jest na tyle gruby, że i tak musiałem podciąć zderzak, poradził bym
poszukać czegoś z wlotem i wylotem po tej samej stronie... Wtedy ta,
rzeźba nie była by konieczna... A jest zrobiona po to aby nie trzeba
było wyciąć wiatraka od klimy..."
Jego słowa kiedy się interesowałem tym tematem.

reekinek
29-10-11, 15:31
Kiedyś pisałem z gościem z AUTOMOTOWYDCHU to za wykonanie dolotu z kwasówki na wzór tego z Angli powiedzieli 900 zł z montażem.

Ordi
31-10-11, 09:11
jest tak jak pisze MRCN - 550x140mm. Ale z tego co gadałem z KOTem to i tak trzeba przyciąć zderzak i jakieś tam inne plastiki bo inaczej nie wsadzi się tego IC. Wiatraka od klimy nie trzeba ruszać.

Co do orurowania IC to polecał bym tą metodę co robią angole:

http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/GermaninstallCivic7.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler3.jpg

Z tego co szukałem kiedys po necie to nikt nie robi tak małych IC z wlotem i wylotem z tej samej strony... :-/

Kras
31-10-11, 09:48
Dokladnie. Nie ma tak malych z wlotami po tej samej stronie :(
Heh, no coz, to trzeba przemyslec temat ciecia chociaz do tego mi sie pali akurat...

Ordi
31-10-11, 15:12
Tam podobno nie ma dużo cięcia. Chyba trzeba wywalić strumienice powietrza na oryginalny IC + kilka małych docinek, czego ktoś inny w życiu nie zauważy... Zresztą, dla chcącego nic trudnego :)

Btw. KRAS, robisz jakiegoś mocnego diesla? Czy po prostu zmieniasz IC bo tak 'mi się widzi'...? jak gadałem z KOTem to mówił, że po zmianie IC na większy nie ma już efektu 'puchnięcia' silnika i auto ciągle równo ciągnie. No i samo większe IC daje +10KM nawet bez zmiany mapy... :D Koszt zmiany IC na większy to około 700-800pln (400pln IC + orurowanie)...

Kras
01-11-11, 12:20
Wiesz co, nie mam jakiegos konkretnego planu - jesli mi sie auto nie sprzeda to zrobie IC wlasnie po to zeby nie puchlo i zebym mogl krecic do 4500 na kazdym biegu :)
Ale konkretnego celu ani napinki na nic nie mam. Poza tym chcialem to sobie sam zlozyc, chocby po to by sie przekonac czy potrafie.

MarioFK3
26-09-12, 21:27
Ordi mógłbyś polecić jakąś firmę gdzie zrobią mi dedykowany IC do Civica 8 gen i-CTDi. Oczywiście zależy mi na tym, aby zrobić go rozsądnym kosztem.

Ordi
26-09-12, 22:35
Szczerze to nie mam pojęcia. Ale jak pytałem po znajomych warsztatach to ceny zaczynały się od 200pln (orientacyjnie) ale każdy mówił że 'zobaczy ile będzie przy tym roboty bo może i więcej wyjdzie'.
Dlatego ja sobie sam zakładałem - przynajmniej mam pewność, że jest zrobione tak jak się nalezy i tak jak chciałem od A do Z.
Kupiłem taki IC: http://www.fmic.pl/product.php?id_product=197
Od razu mogę powiedzieć że większy NIE WEJDZIE
Do tego kolanka silikonowe, rury aluminiowe (proste i gięte) oraz opaski zaciskowe. Koszt całego zestawu wyszedł mi około 850pln. Montaż sam robiłem (około 6godz roboty, 2 osoby i 8 piw)

butler.gdansk
27-09-12, 06:07
Mnie taki sam IC łącznie z montażem kosztował 1300zł. Zrobione jak się zależy bo miałem wgląd na wszystko w trakcie roboty. U mnie lekko utrudnione zadanie było bo mam DRL na wlocie, ale dali radę :)
A robili mi tu: http://chiptuning-gdansk.pl/ Moje auto jest tam "pod opieką" i współpraca jest obiecująca.

broszford
28-09-12, 02:23
Mnie taki sam IC łącznie z montażem kosztował 1300zł. Zrobione jak się zależy bo miałem wgląd na wszystko w trakcie roboty. U mnie lekko utrudnione zadanie było bo mam DRL na wlocie, ale dali radę :)
A robili mi tu: http://chiptuning-gdansk.pl/ Moje auto jest tam "pod opieką" i współpraca jest obiecująca.

taki IC pomogł?

butler.gdansk
28-09-12, 06:30
taki IC pomogł?
Co znaczy pomógł?? ;) Generalnie o tym co daje większy IC już wiele razy było pisane... Na plus to:
1. Dużo mniejsza zadyszka na wyższych obrotach i ciągnie niemal do odcięcia aż miło.
2. W momencie robienia nowego programu tuner ma większe możliwości bo temperatura powietrza doładowanego jest dużo niższa.
3. Sam nowy frontowy IC bez modyfikacji programu to już 10-20KM więcej (różne źródła).
4. Nie zamula przy przyspieszaniu spod świateł gdy mamy solidnie rozgrzany silnik (np. po jeździe w trasie w upalnie dni)
5. Mniejsze spalanie. Spadło mi na tej samej trasie jadąc w podobnych warunkach prawie o 1 litr/100 co było dla mnie solidnym pozytywnym zaskoczeniem. Normalnie jadąc (z rodziną i bez szaleństw, ale nie jak zawalidroga) komputer pokazywał średnio 5,5/100, teraz 4,6-4,8/100.

Na minus to większy lag przy wciśnięciu gazu na niższych obrotach bo turbina musi "wypełnić" 3 x wiekszy IC zanim powietrze dotrze do silnika. Nic nie przeszkadza - kwestia przyzwyczajenia i techniki jazdy, zresztą różnica nie jest ewidentnie zauważalna.

Ordi
28-09-12, 23:18
jakie ty masz spalanie?! masakra! ja jak jechalem jak 'dziadek' (wg mnie) to minimalnie mialem 5,4... przy jezdzie bez szalenstw mam 6,1-6,5. A jak lece swoim tempem to okolo 6,5-7,1... no ale wtedy srednio na liczniku jest ciagle 130-180...
a jak latam po torze to jest cos okolo 20L/100km :D

butler.gdansk
29-09-12, 06:19
4 lata temu mieliśmy wypadek (gość zasnął/zasłabł z naprzeciwka) - poważne czołowe zderzenie (1/3 szerokości samochodu). Ja zdążyłem wyhamować do około 40km/h, on w ogóle nie miał reakcji a licznik zatrzymał się na 80km/h. Moja żona najbardziej poszkodowana od tamtej pory przechodzi traumę jak jedzie samochodem (jako pasażer, sama nie ma prawka) co skutecznie mnie zniechęca do zabawy w trakcie jazdy gdy siedzi obok. Na dodatek w zeszłym tygodniu syn mi się urodził to już w ogóle mogę kapelusz założyć :p
Sam jeżdżę raczej tylko do pracy i wtedy spalanie zdecydowanie inaczej się kształtuje. :D
Większa moc, nowe heble... Robię to bardziej dla jej spokoju na drodze niż dla funu. Niestety :(
Miałem wtedy Nissana Almere 2.2 i muszę przyznać że to było zdecydowanie dobrze zaprojektowane auto pod względem bezpieczeństwa bo Citroen z naprzeciwka dosłownie się zmasakrował.

_python_
04-11-12, 13:51
Witam
Jako że to jest mój pierwszy post to się przywitam i pochwale że też nabyłem civica z tym fajnym dieselkiem. Ale że wszystkie swoje diesle co wcześniej miałem to chipowałem więc honde też chce dłubnąć i tu mam prośbę do tych co mają zmieniony IC:


@butler.gdansk,Ordi,mrcn, i inni czy możecie wrzucić zdjęcia swojego projektu ponieważ się zastanawiam właśnie żeby zacząć najpierw swój projekt od zmienienia na większy IC. I chciałbym swojemu mechanikowi pokazać jak to u was jest zamontowane .
@mrcn -Ty masz zmieniony IC?

mrcn
04-11-12, 16:38
U mnie nadal oem. Może do wiosny ogarnę...

uniu1
04-11-12, 17:12
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag

butler.gdansk
04-11-12, 18:06
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag
Montowałem chyba jako ostatni z nas i nawet nie szukałem jednostronnego. Od razu przyjąłem opcję z Civinfo (zbliżoną) i tak to zostało zrealizowane. Z tym że łączenia mam w większości spawane. Przed zmianą softu po założeniu IC faktycznie dolegał lag. Ale po sofcie wstaje od razu.

Ordi
04-11-12, 21:13
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag
Bo ja wiem czy rurki będą dużo krótsze? może z 10cm...
Poza tym nie znajdziesz IC wysokości 14cm który miałby wlot i wylot z jednej strony. Załóż zwykły i będzie git

_python_
04-11-12, 23:14
U mnie nadal oem. Może do wiosny ogarnę...


@mrcn
Na ja właśnie też planuje na wiosnę zrobić IC , może razem w wawie zrobimy?

mrcn napisałem Ci wiadomość na PRIV.

Ordi
04-11-12, 23:16
butler, też odbierz priva bo wysłałem ci kilka dni temu!!! ;)

butler.gdansk
05-11-12, 06:16
Odebrałem, odpisałem :)

buri
05-11-12, 15:43
@mrcn
Na ja właśnie też planuje na wiosnę zrobić IC , może razem w wawie zrobimy?

mrcn napisałem Ci wiadomość na PRIV.

ja tez planuje przez zime skompletowac graty i podjac sie zlozenia tego w garazu samemu, zobaczymy czy wystarczy zapalu do wiosny;)
powodzenia!

_python_
05-11-12, 16:45
ja tez planuje przez zimę skompletować graty i podjąć sie złożenia tego w garażu samemu, zobaczymy czy wystarczy zapału do wiosny;)
powodzenia!

@Buri widzę jakieś pomieszczenie znajome z twojego avataru (Piaseczno ?). A co twoi gratów to kupujesz tak jak Ordi z neta czy jakiś mechanik będzie Ci kompletował ? No ja już zaczynam zbierać na nowy IC i hamulce. A co do IC samego to dostałem ofertę właśnie w Piasecznie za 900zł z robocizną.

buri
05-11-12, 19:57
@Buri widzę jakieś pomieszczenie znajome z twojego avataru (Piaseczno ?). A co twoi gratów to kupujesz tak jak Ordi z neta czy jakiś mechanik będzie Ci kompletował ? No ja już zaczynam zbierać na nowy IC i hamulce. A co do IC samego to dostałem ofertę właśnie w Piasecznie za 900zł z robocizną.

znajome to sa tylko rolki w tym pomieszczeniu, bo zdjecie bylo robione jszcze w starej siedzibie mastersa na jerozolimskich, ale skojarzenie dobre:)
pozniej jak sie przeniesli do piaseczna to sie zdziwilem ze mam do nich 500 metrow z domu ale juz tam nie mieszkam.
a gdzie Ci taka cene zaproponowali za IC? czyzby u Marka wlasnie, czy u chlopakow co obok te wszystkie cuda skladaja? powiem szczerze ze jesli za 900 to skladaja razem z czesciami to ja bym tez sie skusil. chcialem wlasnie kupic czesci wedlug listy, ktora mi Ordi wyslal ale rozwaze kazda opcje..

butler.gdansk
05-11-12, 20:38
Mi w Gdańsku montaż z częściami wyszedł 1300zł, ale nie targowałem się tym bardziej że mieli problem by ominąć DRL. 900zł to co najmniej dobra okazja. W weekend jak będę w ciągu dnia w domu to porobię fotki jak to u mnie wygląda.

Zauważyłem że jak zmuszę turbinę do wysiłku i puszczę nagle gaz to słychać mruczący gwizd o dość niskiej częstotliwości który się wycisza po sekundzie. Słychać go szczególnie przy zmianie biegów, jakby cicha wersja blowoff'a.
Dymienia brak. Ordi mi zasugerował że mogę mieć nieszczelny układ IC... A może ma ktoś też taki efekt i nie stanowi on symptomu problemów?
Fajnie to brzmi, ale wolałbym by wszystko grało.

Ordi
05-11-12, 21:09
jak 900pln obejmuje cene części wraz z założeniem to bym się nawet nie zastanawiał. Ja za same części zapłaciłem około 850pln i składałem sam. Także jak 900pln za komplet to spoko

_python_
05-11-12, 22:32
jak 900pln obejmuje cene części wraz z założeniem to bym się nawet nie zastanawiał. Ja za same części zapłaciłem około 850pln i składałem sam. Także jak 900pln za komplet to spoko

Tak to już jest za całość tylko mam nadzieje że cena się tez nie zmieni na wiosnę .... A mam wyjazd do Holandii w lipcu wiec chciałbym to zrobię przed tym wyjazdem i potestować tego dieselka :)

Ordi
05-11-12, 22:43
szykuj się na zmianę sprzęgła po chipie :D

_python_
06-11-12, 00:21
szykuj się na zmianę sprzęgła po chipie :D

eeeeee nie krakaj mi tu.... sprzęgło jak na razie chodzi dobrze i tak ma zostać do końca :)

buri
06-11-12, 09:23
zadne krakanie tylko czysty realizm. a z ktorego roku masz auto? ja w swoim co roku zmienialem po programie albo jak kto woli co 30kkm do momentu zalozenia sprzegla od accorda. ten rok jest pierwszym bez zmiany sprzegla:) ciekaw jestem czy wytrzyma te pare konikow ktore da fmic.
python daj znac gdzie bedeizsz robil ten intercooler

_python_
06-11-12, 19:57
zadne krakanie tylko czysty realizm. a z ktorego roku masz auto? ja w swoim co roku zmieniałem po programie albo jak kto woli co 30kkm do momentu zalozenia sprzegla od accorda. ten rok jest pierwszym bez zmiany sprzegla:) ciekaw jestem czy wytrzyma te pare konikow ktore da fmic.
python daj znac gdzie bedeizsz robil ten intercooler

Mój jest z 2007 roku i ma 55 tysięcy ( przebieg sprawdzony , jeździł nim biznesmen i to był jego X samochód na podwórku ). Hmm a gdzie robiłeś te sprzęgło od accorda?. A co do intercoolera to jest teraz plan żeby zrobić sobie sam jak Ordi, ale jak nie dam rady tego zrobić to na pewno dam znać komu oddałem tą robotę .

Ordi
06-11-12, 20:11
jak 2007r to raczej napewno sprzęgło ci klęknie... Dopiero od 2009r było zakładane ciut mocniejsze sprzęgło. Przebieg raczej nie ma tu nic do rzeczy - wadą jest docisk

butler.gdansk
06-11-12, 20:47
Mój jest z 2007r i kupowałem też z pewnej ręki przy przebiegu 97tys. Sprzęgło z dociskiem padło przy przy seryjnym programie i zostało zmienione przy 90tys w 2011r w Berlinie. Ostatnio nawet rozmawiałem z poprzednim właścicielem i się dopytywał jak trzyma... Na razie jest ok, ale realnie myślę żeby już coś zrobić żeby zapomnieć o problemie na zawsze.
Koło dwumasowe - wzmocnić sprężyny, albo wogóle jednomasa. Sprzęgło z dociskiem - już zamawiałem od Accorda Type-S ale się wstrzymałem bo na Civinfo pojawiły się inne alternatywy.

_python_
06-11-12, 22:22
No to mnie zdołowaliście .... Wiecie kto w wawie robi wzmocnienie tego docisku lub całego dwumasu?

Ca$h
06-11-12, 23:16
dwa słowa w googlach "sprzęgła warszawa" ;) słynny Pan Radzikowski

_python_
07-11-12, 01:12
dwa słowa w googlach "sprzęgła warszawa" ;) słynny Pan Radzikowski

Jutro zadzwonię do Pana Radzikowskiego i się spytam co on mi powie o moim sprzęgle. Dzięki Ca$h za info ... Więc wychodzi na to że najpierw sprzęgło później IC.

Ordi
07-11-12, 08:34
Radzikowski nie ma jeszcze pomysłu na wzmocnienie seryjnego docisku... A w civicach problemem jest docisk. Jedyne wyjście to albo założyć docisk z civica o numerze 22105-pge-325 (niby najmocniejszy jaki narazie wyszedł) lub docisk z Accorda 2.2 i-dtec Type-S (180KM w serii) + mała przeróbka. Tak czy siak koszt zestawu z 2.000pln :-/ Chociaż do końca października była promocja także na sprzęgła -20%... No, ale już listopad :)

Z kolei co do zmiany dwumasy na jednomas to także nie taka prosta sprawa. Gadałem ostatnio z kilkoma firmami co robiły już takie przeróbki i wszyscy mówili jedno - nie jest łatwo. Jeśli dobierze się z mocne sprężyny w tłumiku drgań na tarczy to na luzie na wolnych obrotach będzie na maxa słychać skrzynie i buda będzie lekko drgała... Z kolei trafić w odpowiednią twardość sprężyn to loteria - może być że pierwsze założone będą już trafione a może być że będzie się zmieniało z 5 razy :rolleyes: No i do tego jak będą za mocne sprężyny to może być efekt podobny do tego co dzieje się w BMW - urywa wał... :eek:
Także ostro teraz się zastanawiam co z ewentualną zmianą koła zamachowego... Firmy te pytały też ile już zrobiłem na seryjnej dwumasie. Powiedziałem że 100tys km i jeszcze działa. W odpowiedzi prawie za każdym razem usłyszałem - "to pier*olić jednomas i załóż znów dwumas... Na następne 100tys km będzie spokój"

Saawrel
07-11-12, 16:51
mój post o sprzęgle poszedł do tego tematu (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33852-Sprz%EAg%B3o/page14)

broszford
07-11-12, 17:16
jakie ceny ? jak z montazem tego ;-) ?

butler.gdansk
07-11-12, 17:20
Nie róbmy OT... Temat sprzęgła jest tu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33852-Sprz%EAg%B3o/page14 i Saawrel dał tam odrobine więcej info na ten temat.

arux12345
02-04-15, 12:52
Siemka,
odświeżam kotleta :) Czy ktos kto juz zalozyl FMIC jest w stanie napisac doslownie jakie srednice ile kolanek jakie dlugosci (orientacyjnie) jakie rury do polaczeń...poprostu zebrac to co jest na wczesniejszych stronach w jedno i podac liste czesci w jakie trzeba sie zaopatrzyc. Ja rozwazam 2 opcje z czego bardziej jestem sklonny na druga :
1. rury jak w zestawach angielskich i montaz samemu bez wiekszego problemu
2. spawanie z rur i tylko w polaczeniach silikony + zawiniecie tego wszystkiego w bandaz termoizolacyjny

IC jako pierwsza pozycja do listy byl by ten http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercooler-550x140x65mm.html
w obydwu przypadkach prosil bym o podanie tak czy inaczej danych materiałowych.

gdybym wiedzial dokladnie jakie srednice i orientacyjnie wymiary dlugosciowe moglbym porozmawiac ze znajomym, ktory jest wlascicielem NipponToys (http://www.nippontoys.pl/) i wycenil by spawanie - sprawdzona firma, mechanika i wogole wszystkie mody w Hondach i nie tylko robione profi

zimny86
15-08-16, 22:15
Odgrzewam temat :)

Ktoś może montował ten zestaw http://fmic.pl/honda/967-bmw-e46-diesel.html
Lub może macie do polecenia jakiś inny będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.

murinek777
15-08-16, 22:58
Femic jest maly do 220 koni 230 potem wieksze chlodzenie jest potrzebne wiec wiekszy ic a u nas w hondach nie ma gdzie zamontowac .... Femic ogolnie ok ale z montarzem roznie na pewno nie jest latwy i wszystkie elenenty nie sa idealnie spasowane u mni zostalo jedno kolano silikonowe i rurka aluminiowa na dzis dzien dal bym to jakiemus ogarnientemu chopowi i zrobil bym to z nierdzewki spawane a nie skrecane obejmami