Zobacz pełną wersję : Jaki najwiekszy intercooler do diesla
Pytanie do wszystkich, ktorzy albo wymienili juz zenujacy seryjny SMIC w dieslu albo sie nad tym powaznie zastanawiali - jaki najwiekszy frontowy IC wejdzie pod zderzak Type-S bez koniecznosci ciecia lub szlifowania?? Wiem, ze w UK maja gotowy zestaw FMIC do Type-S ale oczywiscie nie chca podzielic sie wymiarami a cena jest taka, ze na miejscu zrobie sobie sam dwie takie instalacje :)
Ktos wie??
Kot miał u siebie 550x140mm i zdaje się, że nic nie musiał ciąć...
http://img153.imageshack.us/img153/7789/20080922475qc9.jpg
Masz jakiś kumaty warsztat, co to ogarnie za rozsądne pieniądze?
Zdjęcie auta Maćka, legendarnego potwora i-ctdi :D
Jego słowa kiedy się interesowałem tym tematem.
"Jest to http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=343
jest na tyle gruby, że i tak musiałem podciąć zderzak, poradził bym
poszukać czegoś z wlotem i wylotem po tej samej stronie... Wtedy ta,
rzeźba nie była by konieczna... A jest zrobiona po to aby nie trzeba
było wyciąć wiatraka od klimy..."
Jego słowa kiedy się interesowałem tym tematem.
Kiedyś pisałem z gościem z AUTOMOTOWYDCHU to za wykonanie dolotu z kwasówki na wzór tego z Angli powiedzieli 900 zł z montażem.
jest tak jak pisze MRCN - 550x140mm. Ale z tego co gadałem z KOTem to i tak trzeba przyciąć zderzak i jakieś tam inne plastiki bo inaczej nie wsadzi się tego IC. Wiatraka od klimy nie trzeba ruszać.
Co do orurowania IC to polecał bym tą metodę co robią angole:
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/GermaninstallCivic7.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v155/dja121/Intercoolers/Honda%20Civic/civicintercooler3.jpg
Z tego co szukałem kiedys po necie to nikt nie robi tak małych IC z wlotem i wylotem z tej samej strony... :-/
Dokladnie. Nie ma tak malych z wlotami po tej samej stronie :(
Heh, no coz, to trzeba przemyslec temat ciecia chociaz do tego mi sie pali akurat...
Tam podobno nie ma dużo cięcia. Chyba trzeba wywalić strumienice powietrza na oryginalny IC + kilka małych docinek, czego ktoś inny w życiu nie zauważy... Zresztą, dla chcącego nic trudnego :)
Btw. KRAS, robisz jakiegoś mocnego diesla? Czy po prostu zmieniasz IC bo tak 'mi się widzi'...? jak gadałem z KOTem to mówił, że po zmianie IC na większy nie ma już efektu 'puchnięcia' silnika i auto ciągle równo ciągnie. No i samo większe IC daje +10KM nawet bez zmiany mapy... :D Koszt zmiany IC na większy to około 700-800pln (400pln IC + orurowanie)...
Wiesz co, nie mam jakiegos konkretnego planu - jesli mi sie auto nie sprzeda to zrobie IC wlasnie po to zeby nie puchlo i zebym mogl krecic do 4500 na kazdym biegu :)
Ale konkretnego celu ani napinki na nic nie mam. Poza tym chcialem to sobie sam zlozyc, chocby po to by sie przekonac czy potrafie.
Ordi mógłbyś polecić jakąś firmę gdzie zrobią mi dedykowany IC do Civica 8 gen i-CTDi. Oczywiście zależy mi na tym, aby zrobić go rozsądnym kosztem.
Szczerze to nie mam pojęcia. Ale jak pytałem po znajomych warsztatach to ceny zaczynały się od 200pln (orientacyjnie) ale każdy mówił że 'zobaczy ile będzie przy tym roboty bo może i więcej wyjdzie'.
Dlatego ja sobie sam zakładałem - przynajmniej mam pewność, że jest zrobione tak jak się nalezy i tak jak chciałem od A do Z.
Kupiłem taki IC: http://www.fmic.pl/product.php?id_product=197
Od razu mogę powiedzieć że większy NIE WEJDZIE
Do tego kolanka silikonowe, rury aluminiowe (proste i gięte) oraz opaski zaciskowe. Koszt całego zestawu wyszedł mi około 850pln. Montaż sam robiłem (około 6godz roboty, 2 osoby i 8 piw)
butler.gdansk
27-09-12, 06:07
Mnie taki sam IC łącznie z montażem kosztował 1300zł. Zrobione jak się zależy bo miałem wgląd na wszystko w trakcie roboty. U mnie lekko utrudnione zadanie było bo mam DRL na wlocie, ale dali radę :)
A robili mi tu: http://chiptuning-gdansk.pl/ Moje auto jest tam "pod opieką" i współpraca jest obiecująca.
Mnie taki sam IC łącznie z montażem kosztował 1300zł. Zrobione jak się zależy bo miałem wgląd na wszystko w trakcie roboty. U mnie lekko utrudnione zadanie było bo mam DRL na wlocie, ale dali radę :)
A robili mi tu: http://chiptuning-gdansk.pl/ Moje auto jest tam "pod opieką" i współpraca jest obiecująca.
taki IC pomogł?
butler.gdansk
28-09-12, 06:30
taki IC pomogł?
Co znaczy pomógł?? ;) Generalnie o tym co daje większy IC już wiele razy było pisane... Na plus to:
1. Dużo mniejsza zadyszka na wyższych obrotach i ciągnie niemal do odcięcia aż miło.
2. W momencie robienia nowego programu tuner ma większe możliwości bo temperatura powietrza doładowanego jest dużo niższa.
3. Sam nowy frontowy IC bez modyfikacji programu to już 10-20KM więcej (różne źródła).
4. Nie zamula przy przyspieszaniu spod świateł gdy mamy solidnie rozgrzany silnik (np. po jeździe w trasie w upalnie dni)
5. Mniejsze spalanie. Spadło mi na tej samej trasie jadąc w podobnych warunkach prawie o 1 litr/100 co było dla mnie solidnym pozytywnym zaskoczeniem. Normalnie jadąc (z rodziną i bez szaleństw, ale nie jak zawalidroga) komputer pokazywał średnio 5,5/100, teraz 4,6-4,8/100.
Na minus to większy lag przy wciśnięciu gazu na niższych obrotach bo turbina musi "wypełnić" 3 x wiekszy IC zanim powietrze dotrze do silnika. Nic nie przeszkadza - kwestia przyzwyczajenia i techniki jazdy, zresztą różnica nie jest ewidentnie zauważalna.
jakie ty masz spalanie?! masakra! ja jak jechalem jak 'dziadek' (wg mnie) to minimalnie mialem 5,4... przy jezdzie bez szalenstw mam 6,1-6,5. A jak lece swoim tempem to okolo 6,5-7,1... no ale wtedy srednio na liczniku jest ciagle 130-180...
a jak latam po torze to jest cos okolo 20L/100km :D
butler.gdansk
29-09-12, 06:19
4 lata temu mieliśmy wypadek (gość zasnął/zasłabł z naprzeciwka) - poważne czołowe zderzenie (1/3 szerokości samochodu). Ja zdążyłem wyhamować do około 40km/h, on w ogóle nie miał reakcji a licznik zatrzymał się na 80km/h. Moja żona najbardziej poszkodowana od tamtej pory przechodzi traumę jak jedzie samochodem (jako pasażer, sama nie ma prawka) co skutecznie mnie zniechęca do zabawy w trakcie jazdy gdy siedzi obok. Na dodatek w zeszłym tygodniu syn mi się urodził to już w ogóle mogę kapelusz założyć :p
Sam jeżdżę raczej tylko do pracy i wtedy spalanie zdecydowanie inaczej się kształtuje. :D
Większa moc, nowe heble... Robię to bardziej dla jej spokoju na drodze niż dla funu. Niestety :(
Miałem wtedy Nissana Almere 2.2 i muszę przyznać że to było zdecydowanie dobrze zaprojektowane auto pod względem bezpieczeństwa bo Citroen z naprzeciwka dosłownie się zmasakrował.
Witam
Jako że to jest mój pierwszy post to się przywitam i pochwale że też nabyłem civica z tym fajnym dieselkiem. Ale że wszystkie swoje diesle co wcześniej miałem to chipowałem więc honde też chce dłubnąć i tu mam prośbę do tych co mają zmieniony IC:
@butler.gdansk,Ordi,mrcn, i inni czy możecie wrzucić zdjęcia swojego projektu ponieważ się zastanawiam właśnie żeby zacząć najpierw swój projekt od zmienienia na większy IC. I chciałbym swojemu mechanikowi pokazać jak to u was jest zamontowane .
@mrcn -Ty masz zmieniony IC?
U mnie nadal oem. Może do wiosny ogarnę...
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag
butler.gdansk
04-11-12, 18:06
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag
Montowałem chyba jako ostatni z nas i nawet nie szukałem jednostronnego. Od razu przyjąłem opcję z Civinfo (zbliżoną) i tak to zostało zrealizowane. Z tym że łączenia mam w większości spawane. Przed zmianą softu po założeniu IC faktycznie dolegał lag. Ale po sofcie wstaje od razu.
Może ktoś się orientuję czy są już dostępne IC do diesla ufo z wlotem i wylotem po jednej stronie? Krótsze rurki to mniejszy lag
Bo ja wiem czy rurki będą dużo krótsze? może z 10cm...
Poza tym nie znajdziesz IC wysokości 14cm który miałby wlot i wylot z jednej strony. Załóż zwykły i będzie git
U mnie nadal oem. Może do wiosny ogarnę...
@mrcn
Na ja właśnie też planuje na wiosnę zrobić IC , może razem w wawie zrobimy?
mrcn napisałem Ci wiadomość na PRIV.
butler, też odbierz priva bo wysłałem ci kilka dni temu!!! ;)
butler.gdansk
05-11-12, 06:16
Odebrałem, odpisałem :)
@mrcn
Na ja właśnie też planuje na wiosnę zrobić IC , może razem w wawie zrobimy?
mrcn napisałem Ci wiadomość na PRIV.
ja tez planuje przez zime skompletowac graty i podjac sie zlozenia tego w garazu samemu, zobaczymy czy wystarczy zapalu do wiosny;)
powodzenia!
ja tez planuje przez zimę skompletować graty i podjąć sie złożenia tego w garażu samemu, zobaczymy czy wystarczy zapału do wiosny;)
powodzenia!
@Buri widzę jakieś pomieszczenie znajome z twojego avataru (Piaseczno ?). A co twoi gratów to kupujesz tak jak Ordi z neta czy jakiś mechanik będzie Ci kompletował ? No ja już zaczynam zbierać na nowy IC i hamulce. A co do IC samego to dostałem ofertę właśnie w Piasecznie za 900zł z robocizną.
@Buri widzę jakieś pomieszczenie znajome z twojego avataru (Piaseczno ?). A co twoi gratów to kupujesz tak jak Ordi z neta czy jakiś mechanik będzie Ci kompletował ? No ja już zaczynam zbierać na nowy IC i hamulce. A co do IC samego to dostałem ofertę właśnie w Piasecznie za 900zł z robocizną.
znajome to sa tylko rolki w tym pomieszczeniu, bo zdjecie bylo robione jszcze w starej siedzibie mastersa na jerozolimskich, ale skojarzenie dobre:)
pozniej jak sie przeniesli do piaseczna to sie zdziwilem ze mam do nich 500 metrow z domu ale juz tam nie mieszkam.
a gdzie Ci taka cene zaproponowali za IC? czyzby u Marka wlasnie, czy u chlopakow co obok te wszystkie cuda skladaja? powiem szczerze ze jesli za 900 to skladaja razem z czesciami to ja bym tez sie skusil. chcialem wlasnie kupic czesci wedlug listy, ktora mi Ordi wyslal ale rozwaze kazda opcje..
butler.gdansk
05-11-12, 20:38
Mi w Gdańsku montaż z częściami wyszedł 1300zł, ale nie targowałem się tym bardziej że mieli problem by ominąć DRL. 900zł to co najmniej dobra okazja. W weekend jak będę w ciągu dnia w domu to porobię fotki jak to u mnie wygląda.
Zauważyłem że jak zmuszę turbinę do wysiłku i puszczę nagle gaz to słychać mruczący gwizd o dość niskiej częstotliwości który się wycisza po sekundzie. Słychać go szczególnie przy zmianie biegów, jakby cicha wersja blowoff'a.
Dymienia brak. Ordi mi zasugerował że mogę mieć nieszczelny układ IC... A może ma ktoś też taki efekt i nie stanowi on symptomu problemów?
Fajnie to brzmi, ale wolałbym by wszystko grało.
jak 900pln obejmuje cene części wraz z założeniem to bym się nawet nie zastanawiał. Ja za same części zapłaciłem około 850pln i składałem sam. Także jak 900pln za komplet to spoko
jak 900pln obejmuje cene części wraz z założeniem to bym się nawet nie zastanawiał. Ja za same części zapłaciłem około 850pln i składałem sam. Także jak 900pln za komplet to spoko
Tak to już jest za całość tylko mam nadzieje że cena się tez nie zmieni na wiosnę .... A mam wyjazd do Holandii w lipcu wiec chciałbym to zrobię przed tym wyjazdem i potestować tego dieselka :)
szykuj się na zmianę sprzęgła po chipie :D
szykuj się na zmianę sprzęgła po chipie :D
eeeeee nie krakaj mi tu.... sprzęgło jak na razie chodzi dobrze i tak ma zostać do końca :)
zadne krakanie tylko czysty realizm. a z ktorego roku masz auto? ja w swoim co roku zmienialem po programie albo jak kto woli co 30kkm do momentu zalozenia sprzegla od accorda. ten rok jest pierwszym bez zmiany sprzegla:) ciekaw jestem czy wytrzyma te pare konikow ktore da fmic.
python daj znac gdzie bedeizsz robil ten intercooler
zadne krakanie tylko czysty realizm. a z ktorego roku masz auto? ja w swoim co roku zmieniałem po programie albo jak kto woli co 30kkm do momentu zalozenia sprzegla od accorda. ten rok jest pierwszym bez zmiany sprzegla:) ciekaw jestem czy wytrzyma te pare konikow ktore da fmic.
python daj znac gdzie bedeizsz robil ten intercooler
Mój jest z 2007 roku i ma 55 tysięcy ( przebieg sprawdzony , jeździł nim biznesmen i to był jego X samochód na podwórku ). Hmm a gdzie robiłeś te sprzęgło od accorda?. A co do intercoolera to jest teraz plan żeby zrobić sobie sam jak Ordi, ale jak nie dam rady tego zrobić to na pewno dam znać komu oddałem tą robotę .
jak 2007r to raczej napewno sprzęgło ci klęknie... Dopiero od 2009r było zakładane ciut mocniejsze sprzęgło. Przebieg raczej nie ma tu nic do rzeczy - wadą jest docisk
butler.gdansk
06-11-12, 20:47
Mój jest z 2007r i kupowałem też z pewnej ręki przy przebiegu 97tys. Sprzęgło z dociskiem padło przy przy seryjnym programie i zostało zmienione przy 90tys w 2011r w Berlinie. Ostatnio nawet rozmawiałem z poprzednim właścicielem i się dopytywał jak trzyma... Na razie jest ok, ale realnie myślę żeby już coś zrobić żeby zapomnieć o problemie na zawsze.
Koło dwumasowe - wzmocnić sprężyny, albo wogóle jednomasa. Sprzęgło z dociskiem - już zamawiałem od Accorda Type-S ale się wstrzymałem bo na Civinfo pojawiły się inne alternatywy.
No to mnie zdołowaliście .... Wiecie kto w wawie robi wzmocnienie tego docisku lub całego dwumasu?
dwa słowa w googlach "sprzęgła warszawa" ;) słynny Pan Radzikowski
dwa słowa w googlach "sprzęgła warszawa" ;) słynny Pan Radzikowski
Jutro zadzwonię do Pana Radzikowskiego i się spytam co on mi powie o moim sprzęgle. Dzięki Ca$h za info ... Więc wychodzi na to że najpierw sprzęgło później IC.
Radzikowski nie ma jeszcze pomysłu na wzmocnienie seryjnego docisku... A w civicach problemem jest docisk. Jedyne wyjście to albo założyć docisk z civica o numerze 22105-pge-325 (niby najmocniejszy jaki narazie wyszedł) lub docisk z Accorda 2.2 i-dtec Type-S (180KM w serii) + mała przeróbka. Tak czy siak koszt zestawu z 2.000pln :-/ Chociaż do końca października była promocja także na sprzęgła -20%... No, ale już listopad :)
Z kolei co do zmiany dwumasy na jednomas to także nie taka prosta sprawa. Gadałem ostatnio z kilkoma firmami co robiły już takie przeróbki i wszyscy mówili jedno - nie jest łatwo. Jeśli dobierze się z mocne sprężyny w tłumiku drgań na tarczy to na luzie na wolnych obrotach będzie na maxa słychać skrzynie i buda będzie lekko drgała... Z kolei trafić w odpowiednią twardość sprężyn to loteria - może być że pierwsze założone będą już trafione a może być że będzie się zmieniało z 5 razy :rolleyes: No i do tego jak będą za mocne sprężyny to może być efekt podobny do tego co dzieje się w BMW - urywa wał... :eek:
Także ostro teraz się zastanawiam co z ewentualną zmianą koła zamachowego... Firmy te pytały też ile już zrobiłem na seryjnej dwumasie. Powiedziałem że 100tys km i jeszcze działa. W odpowiedzi prawie za każdym razem usłyszałem - "to pier*olić jednomas i załóż znów dwumas... Na następne 100tys km będzie spokój"
mój post o sprzęgle poszedł do tego tematu (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33852-Sprz%EAg%B3o/page14)
jakie ceny ? jak z montazem tego ;-) ?
butler.gdansk
07-11-12, 17:20
Nie róbmy OT... Temat sprzęgła jest tu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33852-Sprz%EAg%B3o/page14 i Saawrel dał tam odrobine więcej info na ten temat.
Siemka,
odświeżam kotleta :) Czy ktos kto juz zalozyl FMIC jest w stanie napisac doslownie jakie srednice ile kolanek jakie dlugosci (orientacyjnie) jakie rury do polaczeń...poprostu zebrac to co jest na wczesniejszych stronach w jedno i podac liste czesci w jakie trzeba sie zaopatrzyc. Ja rozwazam 2 opcje z czego bardziej jestem sklonny na druga :
1. rury jak w zestawach angielskich i montaz samemu bez wiekszego problemu
2. spawanie z rur i tylko w polaczeniach silikony + zawiniecie tego wszystkiego w bandaz termoizolacyjny
IC jako pierwsza pozycja do listy byl by ten http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercooler-550x140x65mm.html
w obydwu przypadkach prosil bym o podanie tak czy inaczej danych materiałowych.
gdybym wiedzial dokladnie jakie srednice i orientacyjnie wymiary dlugosciowe moglbym porozmawiac ze znajomym, ktory jest wlascicielem NipponToys (http://www.nippontoys.pl/) i wycenil by spawanie - sprawdzona firma, mechanika i wogole wszystkie mody w Hondach i nie tylko robione profi
Odgrzewam temat :)
Ktoś może montował ten zestaw http://fmic.pl/honda/967-bmw-e46-diesel.html
Lub może macie do polecenia jakiś inny będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
murinek777
15-08-16, 22:58
Femic jest maly do 220 koni 230 potem wieksze chlodzenie jest potrzebne wiec wiekszy ic a u nas w hondach nie ma gdzie zamontowac .... Femic ogolnie ok ale z montarzem roznie na pewno nie jest latwy i wszystkie elenenty nie sa idealnie spasowane u mni zostalo jedno kolano silikonowe i rurka aluminiowa na dzis dzien dal bym to jakiemus ogarnientemu chopowi i zrobil bym to z nierdzewki spawane a nie skrecane obejmami
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.