PDA

Zobacz pełną wersję : Falujące obroty - problem z ustawieniem



rafsio
21-10-11, 23:04
Mam problem z falującymi obrotami i nie mogę ich ustawić.

Miałem już z 3 przepustnice z H22, H23 i aktualnie jest z B16A2 z FITV + Map Sensor ( do tego Komputer P28 ) i na każdej był ten sam problem.
Na zimnym silniku ( jak się rozgrzewa to jest ok ) przy odpaleniu około 1700, po chwili trzyma to 1500 i czym bardziej rozgrzany to mniej. ( FITV przykręcony na max)

Problem polega na tym, że obroty trzymają się na 500 na biegu jałowym. Jak auto się toczy to trzyma około 1000-1100, ale gdy się zatrzymam to spadają na to 500. Jak dodam gazu to na małą chwilkę łapie ten 1000 i ponownie spada na 500.

Próbowałem regulacji śrubką na przepustnicy, efekty były takie, że da się ustawić około 850 na biegu jałowym, ale przy dodaniu gazu falują aż do około 1300 spadają na to 850 i jeszcze co chwila podskakują do góry i następnie się stabilizują.

Napięcie na czujniku TPS przy otwarciu jak dobrze pamiętam jest 4.76V a przy zamknięciu 0.34V. Jak było 0,5V przy zamknięciu to prawie 5V gdy była otwarta. I wtedy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu zapalał się Check Engine z usterką numer 7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Aktualnie na tym czujniku nie chce się lepiej ustawić, ale też nie wyskakuje błąd.

Krokowiec był czyszczony i dalej było to samo, nawet gdy zmieniłem na inny dalej były problemy.

Na seryjnym P9K też nie idzie ustawić obrotów na biegu jałowym, na P28 były próbowane 900, 1000 obroty, ale i tak spadają.


Może ktoś poradzi co z tym problem zrobić?

smad
21-10-11, 23:35
Na rozgrzanym silniku jak wrzucisz luz do ilu spadają Ci obroty? Wg mnie to wina krokowca. Drugi krokowy na pewno jest dobry? Zakładałeś swój do innego auta, by sprawdzić jak pracuje?

rafsio
21-10-11, 23:39
Na rozgrzanym silniku jak wrzucisz luz do ilu spadają Ci obroty? Wg mnie to wina krokowca. Drugi krokowy na pewno jest dobry? Zakładałeś swój do innego auta, by sprawdzić jak pracuje?

Na postoju do około 600 i potem na 500 ( jak dobrze pamiętam ). Po założeniu drugiego krokowca było lekko lepiej. Swojego do innego auta nie zakładałem itp.
No to pożyczę, albo zakupie inny i sprawdzę.

smad
21-10-11, 23:43
Włóż swój do innego auta. Na krokowcu jest śrubka na imbus i nią można regulować wolne obroty, tak jak IACV. Stroiłeś się w ogóle?

rafsio
21-10-11, 23:45
Włóż swój do innego auta. Na krokowcu jest śrubka na imbus i nią można regulować wolne obroty, tak jak IACV. Stroiłeś się w ogóle?

ok, to patrzę w wolnej chwili, nie autko jeszcze nie strojone, bo chciałbym ogarnąć te obroty przed wystrojeniem