rafsio
21-10-11, 23:04
Mam problem z falującymi obrotami i nie mogę ich ustawić.
Miałem już z 3 przepustnice z H22, H23 i aktualnie jest z B16A2 z FITV + Map Sensor ( do tego Komputer P28 ) i na każdej był ten sam problem.
Na zimnym silniku ( jak się rozgrzewa to jest ok ) przy odpaleniu około 1700, po chwili trzyma to 1500 i czym bardziej rozgrzany to mniej. ( FITV przykręcony na max)
Problem polega na tym, że obroty trzymają się na 500 na biegu jałowym. Jak auto się toczy to trzyma około 1000-1100, ale gdy się zatrzymam to spadają na to 500. Jak dodam gazu to na małą chwilkę łapie ten 1000 i ponownie spada na 500.
Próbowałem regulacji śrubką na przepustnicy, efekty były takie, że da się ustawić około 850 na biegu jałowym, ale przy dodaniu gazu falują aż do około 1300 spadają na to 850 i jeszcze co chwila podskakują do góry i następnie się stabilizują.
Napięcie na czujniku TPS przy otwarciu jak dobrze pamiętam jest 4.76V a przy zamknięciu 0.34V. Jak było 0,5V przy zamknięciu to prawie 5V gdy była otwarta. I wtedy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu zapalał się Check Engine z usterką numer 7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Aktualnie na tym czujniku nie chce się lepiej ustawić, ale też nie wyskakuje błąd.
Krokowiec był czyszczony i dalej było to samo, nawet gdy zmieniłem na inny dalej były problemy.
Na seryjnym P9K też nie idzie ustawić obrotów na biegu jałowym, na P28 były próbowane 900, 1000 obroty, ale i tak spadają.
Może ktoś poradzi co z tym problem zrobić?
Miałem już z 3 przepustnice z H22, H23 i aktualnie jest z B16A2 z FITV + Map Sensor ( do tego Komputer P28 ) i na każdej był ten sam problem.
Na zimnym silniku ( jak się rozgrzewa to jest ok ) przy odpaleniu około 1700, po chwili trzyma to 1500 i czym bardziej rozgrzany to mniej. ( FITV przykręcony na max)
Problem polega na tym, że obroty trzymają się na 500 na biegu jałowym. Jak auto się toczy to trzyma około 1000-1100, ale gdy się zatrzymam to spadają na to 500. Jak dodam gazu to na małą chwilkę łapie ten 1000 i ponownie spada na 500.
Próbowałem regulacji śrubką na przepustnicy, efekty były takie, że da się ustawić około 850 na biegu jałowym, ale przy dodaniu gazu falują aż do około 1300 spadają na to 850 i jeszcze co chwila podskakują do góry i następnie się stabilizują.
Napięcie na czujniku TPS przy otwarciu jak dobrze pamiętam jest 4.76V a przy zamknięciu 0.34V. Jak było 0,5V przy zamknięciu to prawie 5V gdy była otwarta. I wtedy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu zapalał się Check Engine z usterką numer 7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Aktualnie na tym czujniku nie chce się lepiej ustawić, ale też nie wyskakuje błąd.
Krokowiec był czyszczony i dalej było to samo, nawet gdy zmieniłem na inny dalej były problemy.
Na seryjnym P9K też nie idzie ustawić obrotów na biegu jałowym, na P28 były próbowane 900, 1000 obroty, ale i tak spadają.
Może ktoś poradzi co z tym problem zrobić?