Zobacz pełną wersję : Różne rodzaje seryjnej skrzykni w tym samym modelu auta
[H] Dylu [H]
01-05-07, 11:03
Spotkał sie ktos z czyms takim ??
moja hanna to EJ9 D14A3, odmulona, made in Japan i jak na swoj silniczek zbiera sie nadwyraz dobrze i zawstydza przy tym nie jedno mocniejsze auto, ale jest i druga strona medalu...V-Max...160km\h...a jak wieje w plecy to moze prawie 170km\h...na nasze drogi to i tak duzo, ale wiem ze 1.4l potrafia smigac szybciej...a u mnie poprostu juz wiecej nie idzie...
i nasowa mi sie mysl o roznych skrzyniach...czy to mozliwe ze byly robione skrzynie, nazwal bym to "miejskie" z krotkimi przelozeniami idealne do dynamicznego przemieszczania sie od swiatel do swiatel i skrzynie "na trase" z przelozeniami dluzszymi dla wiekszego komfortu na trasie i wyzszego V-Max...
bo jak inaczej wytlumaczyc nietypowe osiagi mojej Hondy ??
co o tym sadzicie ??
Mysle ze nie bylo czegos takiego, roznice w skrzyniach byly ale ponoc bardzo niewielkie.
Moze masz komputerowo zablokowany v-max? Czy poprostu juz koncza Ci sie obroty?? Ja na 5-biegu mam 190 i do tych 190 przyspiesza bardzo ladnie, a wiecej to juz poprostu... kwestia dlugiego czasu:D a zapas obrotow jeszcze mam i to spory.
Dylu [H]]bo jak inaczej wytlumaczyc nietypowe osiagi mojej Hondy
Moze Twoj rozmiar kol 155/65/13 jest troszke lzejszy i mniej "opory" niz np. 195/50/15 ?? :P
A nalepiej - podaj predkosci przy konkretnych obrotach silnika na poszczegolnych biegach to porownamy sobie wartosci - w koncu mamy te same "teoretycznie" bryki. A no i oczywiscie o Vmax mowisz cisnac Hanne na 4ce tak ?? Bo na 5tce to i u mnie do 160-170 dochodzil a na 4ce spokojnie 180-190 lata
skolopendra
01-05-07, 11:26
choć czytałem ze niby tak nie jest
Dylu [H]]czy to mozliwe ze byly robione skrzynie, nazwal bym to "miejskie
to myślę ze coś w tym jest
moja biedaczka śp ..poprzednia była z96 roku,i miała tylko wkładkę lecz darła nie przeciętnie po miejskich pasach ,łojąc nie jedną furę z dwa razy większym silnikiem
obecnie jest niby o wiele lepiej,lecz odnoszę czasami wrażenie ,że tamta jak by pod względem przełożeń szła lepiej :(
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823
Przekłamanie licznika w zależności od rozmiaru kół:
http://www.vtuning.com/kalkulator.html
Koła seryjne
195/50/15
Nowe koła
155/65/13
Przekłamanie licznika: PLUS 8,3%
Średnica nowego koła jest o 44mm mniejsza od kola seryjnego
[ Dodano: Wto 01 Maj, 2007 ]
opalaszek, ale tam jest wyraznie zapisane, ze Civic 96-98 (nie 5D) ma skrzynie S40 przy silniku D14A3 / D14A4.
[H] Dylu [H], znajdz na skrzyni oznaczenie - na takiej srebrnej tabliczce to chyba jest o ile mnie pamiec nie myli. Ja zejde niedlugo do auta i tez zobacze co za skrzynia jest u mnie.
[H] Dylu [H]
01-05-07, 11:56
Wally...na obecnych kolach 195/50R15...pisze z pamieci...1 ok 50-60 km\h, 2 jest 100 km\h, 3 ciagne lekko do 140 nawet wiecej a pozniej zalacza sie mol :) 4 przyrost moze do 150-155km\h i 5 bieg to juz wogole 0 przyspieszenia tylko powolne rozpedzanie do max 170 km\h nie wiecej...
wiec jak widzisz...poczatek skrzyki jak marzenie, a pozniej jaka lipa...stad wniosek o krotkich przelozeniach...
oznaczenie skrzynki zaraz sprawdze...i dam znac...
skolopendra
01-05-07, 11:59
oznaczenie skrzynki zaraz sprawdze...i dam znac...
po co sprawdzać będzie s40 :d
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783
Kola 155/65/13 dodatkowo skracaja tak jakby przelozenie glowne wiec predkosc maksymalna spada. A ze sa rozne skrzynie w roznych silnikach to ameryki nie odkryłeś....
[H] Dylu [H]
01-05-07, 12:07
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783
Kola 155/65/13 dodatkowo skracaja tak jakby przelozenie glowne wiec predkosc maksymalna spada. A ze sa rozne skrzynie w roznych silnikach to ameryki nie odkryłeś....
czytanie ze zrozumieniem tekstu sie klania...kola mam 195/50R15, 155/65/13 to moj zimowy rozmiar do ktorego nie odwoluje sie w tym temacie, wiec mozna zapomniec o nim...wszelkie wnioski wyciagam na letnich gumach...
no i pisze przeciez o roznych skrzyniach przy tym samym silniku a nie roznych silnikach :bicie:
[H] Dylu [H], na:
2ce mam maxymalnie 90-95kmh,
3ce dojde spokojnie do 140, moze pod 150,
4ka wlasnie oznacza dla mnie dalsze przyspieszanie do ok 180-190 (licznikowe),
5tka wrzucajac ten bieg przy 155 moge co najwyzej na baaardzo dlugiej prostej osiagnac moze 165 max
Moze nie ciagniesz 4tki na maxa tak do 6.5 krpm ??
Dodam tylko ze na hamowni 4ka pokazala swoj pazur - doszla do odcinki przy ok 201kmh a na piatce nawet na rolkach nie udalo sie odciac - skonczyl sie licznik i wg. rolek mialem 256kmh :)
A - jeszcze jedno, czy przy kolkach 195/50/15 tez tak wyrywa do przodu jak na zimowkach ??
[H] Dylu [H]
01-05-07, 12:27
Moze nie ciagniesz 4tki na maxa tak do 6.5 krpm ??
no nie :) 4,5-5krpm to max jaki jej daje na 4 biegu...bede ja musial przeciagnac do 6.5 krpm jak na 1, 2 i 3 :)
A - jeszcze jedno, czy przy kolkach 195/50/15 tez tak wyrywa do przodu jak na zimowkach ??
bardzo podobnie...BARDZO...
...no i oczywiscie skrzynka to S40.
Dylu [H]] nie 4,5-5krpm to max jaki jej daje na 4 biegu...bede ja musial przeciagnac do 6.5 krpm jak na 1, 2 i 3
Staaaaary... no zdecydowanie "posiagnij" mocniej jak rasowy gej z CLKP :aloha: i czekam na wyniki :)
[H] Dylu [H]
02-05-07, 14:27
Wally, za Twoja rada...4 bieg i 6krpm (do 6.5 zabraklo mi prostej drogi), 2 osoby na pokladzie, pol zbiornika paliwa i licznikowe 185 :aloha: tak wiec jest OK :)
Pierwszy raz, moja hanna w moich rekach widziala taka predkosc...ku mojemu zaskoczeniu prowadzila sie przy tych prawie 190 pewnie jak przy 80-100km\h...
pozdro.
skolopendra
02-05-07, 14:32
Dylu [H]]prawie 190 pewnie jak przy 80-100km\h...
ciekawe :d
musisz mieć cudowne zawieszenie(na specjalne zamówienie koni)
[H] Dylu [H]
02-05-07, 15:26
Dylu [H]]prawie 190 pewnie jak przy 80-100km\h...
ciekawe :d
musisz mieć cudowne zawieszenie(na specjalne zamówienie koni)
Po prostu zdrowa seria + przyzwoity kawałek drogi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.