PDA

Zobacz pełną wersję : Po wymianie silnika nie pali i ciezko kreci



jawor735
14-10-11, 17:45
Witam!

Od niedawna jestem wlascicielem cifa :) Silnik D14A3 bez gazowni. Fajnie jezdzil i wszystko bylo spoko tylko zbyt bardzo zaprzyjaznil sie z olejem. Potrzebowal okolo 100 ml na 100 km :) Przejechalem 700 km i dolalem niecaly litr. Fakt czasami na obroty wszedl, ale taka ilosc mimo wszystko jest zbyt duza. Zdecydowalem sie na wymiane silnika. Szukalem troche na forum, troche na allegro. Zjalazlem. D14A7 w cenie 500 zl. Sprzedawca dal mi gwarancje rozruchowa na 30 dni wiec sie zdecydowalem. Silnik wymieniony. Przy tym wszystkim sprzeglo i rozrzad. Pasek rozrzadu byl troche luzny.

Co dalej ? Silnik wlozony, elektryka podlaczona, zalany nowym olejem wiec odpalamy. Za pierwszym razem bez dluzszego czekania odpalil i chodzil rowno. Po czasie odplaony drugi raz chodzil nie rowno, ale byl bez filtra powietrza wiec mu wybaczam. Co sie dzieje dzisiaj ? Nie moge odpalic w ogole. Rozrusznik nie ma sily przekrecic silnika. Chcac sprawdzic dlaczego recznie zaczalem przekrecac pasek rozrzadu z kanalu. W jednym miejscu silnik zwyczajnie staje. Ma miejsca w ktorym strasznie ciezko go przekrecic. O co tu moze chodzic ? Jak moge to rozwiazac ?

subbug
14-10-11, 17:54
Muszę bardzo cię rozczarować, twój silnik trzyma kompresje.
Aku sprawdzony?

jawor735
14-10-11, 18:04
Muszę bardzo cię rozczarować, twój silnik trzyma kompresje.
to chyba dobrze ? :)


Aku sprawdzony?
aku juz sie raz rozladowal ;) przelozony z drugiego auta.

Czy przyczyna moze byc cos z rozrzadem ? Typu niedokrecone kolo pasowe i sciecie klina ?

Marcin1792
14-10-11, 18:07
Ja bym sprawdził czy dobrze rozrząd ustawiony, zawsze lepiej się upewnić. Kompa przełożyłeś? Bo nie doczytałem

jawor735
14-10-11, 18:10
Ja bym sprawdził czy dobrze rozrząd ustawiony, zawsze lepiej się upewnić. Kompa przełożyłeś? Bo nie doczytałem

Rozrzad juz jest powoli rozkrecany ale musze dorwac gdzies znaki. Mam nadzieje ze na forum sa. Jest to jakis trudny wyczyn czy raczej dam rade ? Kompa nie przekladalem, bo caly osprzet zostal z D14A3 wiec chyba nie musze ? Tak przynajmniej wczesniej mi mowili na forum.

subbug
14-10-11, 18:34
Wykręć świece, zakręć kołem pasowym i wtedy sprawdź swoje "opory" w kręceniu silnika.
Podejrzewam, że jakby Ci klin ścięło na kole rozrządu to na pewno już byś o tym wiedział, tym bardziej silnik nie miał by oporów przy kręceniu kołem pasowym.
Pasek rozrządu powinien mieć lekki luz. Zbyt mocno napięty wyje. To nie VW.
Alternator ładuje? Jakie masz napięcie na klemach akumulatora?

jawor735
14-10-11, 18:51
Podejrzewam, że jakby Ci klin ścięło na kole rozrządu to na pewno już byś o tym wiedział, tym bardziej silnik nie miał by oporów przy kręceniu kołem pasowym.

Myslalem ze opro jest dlatego ze tlok nie ma miejsca i jest kolizja z zaworem. Rozrzad jest przestawiony a tlumacze to sobie tym : Pierwsze odpalenie idealne. Drugie nie rowno chodzil wiec juz byl przestawiony zaplon. 3 odpalnie- brak. Rozrzad do ustawienia ?

subbug
14-10-11, 19:50
Jeśli naprawdę nie dokręciłeś wszystkiego jak trzeba, przestawił się rozrząd lub ścięło klin, to masz trochę większy problem jak "rozrząd do ustawienia".

jawor735
14-10-11, 19:51
to masz trochę większy problem jak "rozrząd do ustawienia".
Myslisz ze glowica do zmianki ?

subbug
14-10-11, 19:59
Ciężko w ogóle stwierdzić co jest źle z twoich opisów. Najpierw sprawdź dokładnie wszystko, czy podaje paliwo, czy jest napięcie, czy świece są wkręcone, czy działa rozrusznik, po kolei kompleksowo po takiej podmiance słupka powinno się sprawdzić element po elemencie jak coś jest nie tak.
Jeśli rozrząd zwalony, to może pokrzywiło tylko zawory w wersji optymistycznej.

jawor735
14-10-11, 20:14
Wszystko bylo sprawdzone i silnik za pierwszym razem odpalil lepiej jak stary. Jest napiecie jest iskra jest wszystko. Drugie odpalenie silnika i chodzi juz nie rowno co moim zdaniem oznacza przesuniecie sie zaplonu. Silnik chodzil do konca i zostal zgaszony z kluczyka. Proba trzeciego odpalenia juz sie nie udala. Probujac krecic kolem pasowym w jednym miejscu napotykam na opor. Kolo pasowe na 1000% bylo niedokrecone. Mam nadzieje ze to tylko zle ustawiony rozrzad :) jutro od raana bede dzialac wiec dam znac o co chodzi. Ustawie rozrzad poprawinie ( kolo pasowe znak bialy -odosobniony znak na strzalke bloku i naciecia rownolegle do krawedzi glowicy ) i bardzo bym chcial zeby w tedy odpalila :) Czy rozrzad musial sie zwalic przy odpalaniu ? Bo poczatkowo ona krecila a pozniej trafila na opor i stoi w miejscu. Nie kreci silnikiem. Czy jest opcja zeby pogiac zawory strzalem z rozrusznika ?


Zle zalozony wezyk do ssaka co spowodowalo zalanie go i woda poszla do cylindrow. Proba krecenia silnikiem zakonczyla sie skrzywieniem korbowodu. To byloby chyba na tyle :)