Zobacz pełną wersję : Pytanko o SWAP do eg3 b18 i d16
Mam kilka pytan(prosze o nie usuwanie tematu kozystalem z szukajk ale nic konkretnego nie znalazlem): Co jest potrzebne na swap b18 do eg3 ? zeby swapowac d16 wiem co jest potrzebne ale swap b serii nie;/ Ile kosztuje zrobienie swapa b18 bo swap d16 wiem ze kosztuje ok 1200 zl
pytasz o koszta silnika z osprzętem czy robocizny za przekładkę? Za 1200 to d16 raczej nie kupisz. A o jakie konkretnie silniki pytasz b18c4, b18c6, d16z6, d16z9?
chodzi mi o koszt przekladki wiem ze u tygryska d 16 za 1200 przelozy chodzi mi o b18c4 i d16z6
teoretycznie to koszt nie powinien być dużo większy bo robota ta sama tylko przeniesienie napędu jest inne bo półosie z b do d serii nie podejdą
A jakies dokładne informacje co potrzebuje na swap b18c4?? Ktos pomoze ?
silnik z osprzętem, skrzynie biegów, wiązkę silnikową, komputer, półosie i zwrotnice, no i zbiornik z elektryczną pompą paliwa bo d13b2 mają pompę mechaniczną napędzaną wałkiem rozrządu
mają pompę mechaniczną napędzaną wałkiem rozrządu
to jak to odpala?
długo musi mielić rano
a czy przy swapie na b do eg trzeba cos rzezbic z uchwytem pompy wspomagania i jak jest z klimatyzacjia ktora bd pasowal ta z mb6 czy z eg ?
hybryda triche z tego troche z tamtego
czyli mam rozumiec ze silnik pasuje p&p nie trzeba przerabiac zadnych łap itp? jedynie wiazke silnikowa i kabinowa wymienic ??
musisz swap ze skrzynia, patykami skrzyni, polosiami, łapami, wiązki, komputer, bak z elektryczną pompą, do wspomagania też są pompy do b serii, tak samo klima - tylko chyba przewody które przykręcasz do kompresora są inne, ale ręki uciąć nie dam
Ze sa to wiem tylko zastanawialo mnie to czy po swapie na b18 moglbym zostawic pompe wspomagania i klime z d serii
musisz miec sprezarke klimy z b-serii i wspomagnia pewnie tez
Moze zmienie troche temat ale czy ktos moze mi pow czy czesci karoserii i wnetrza mb6 jest wmiare dorze sprzedac czy nie bardzo ??
lepiej wyjac b18 wstawic chciarz 1.4 i sprzedac jako auto kpl :D no chyba ze to anglik:D
pompa wspomagania z D seri nie pasuje napewno tak samo jak i przewod od maglownicy do niej właśnie... u mnie auto przestało jeden dzien przy swapowaniu bo nikt nie napisał że przewód jest inny... pompy też nie przykrecisz bo będzie odstawała od bloku i kiszka z tego jest tak czy siak... wiec jak kupisz swapa to i tak kupisz go z pompa do wspomy ale wez odrazu z tego auta przewód.
Mam jeszcze pytanko o b16a2 czy ten silnik wystepuje tylko w eg6 i eg9 czy w jakims jeszcze ?? co jest potrzebne do zrobienia tego swapa od czego maja byc lapy itp
am jeszcze pytanko o b16a2 czy ten silnik wystepuje tylko w eg6 i eg9
Jeszcze w EK4
i w del solu jeszcze, ale nie pamietam oznaczenia.
A co jest jeszcze potrzebne do swapa oprocz wiazki silnikowej i kabinowej silnika i skrzyni z polosiami i baku z elektryczna pompka ? Jaka pompa wspomagania jakie przewody od wspomagania czy pompa moze zostac moja z d13 czy tam jest inna czy przewody od wspomagania zostana moje czy tez musza byc od tamtego samochodu ?? Jaka chlodnica moze zostac moja czy musi byc inna ?
A co jest jeszcze potrzebne do swapa oprocz wiazki silnikowej i kabinowej silnika i skrzyni z polosiami i baku z elektryczna pompka ? Jaka pompa wspomagania jakie przewody od wspomagania czy pompa moze zostac moja z d13 czy tam jest inna czy przewody od wspomagania zostana moje czy tez musza byc od tamtego samochodu ?? Jaka chlodnica moze zostac moja czy musi byc inna ?
chlodnica zdecydowanie inna. Masz strasznie cieniutką jeżeli masz seryjną.
bez przesady, wystarczy
miałem w eg5 taką cieniutką
i nawet podczas pałowania wskazówka nie drgnęła
Ta wskazowka nigdy nie drga:P
Ja bym jednak wsadzil ta grubsza chlodnice. Koszt niewielki, a zawsze pewniej.
Jak swapujesz d16z6 to mozesz zostawić swoją chłodnicę (ja tak zrobiłem), jak pakujesz b16/b18 to dawaj grubszą.
a ktos moze mi podpowiedziec jakie sa tarcze hamulcowe w eg6 ? I co zrobic musze z zawieszeniem ?
tarcze przód 260mm. Dobrze jest wstawić twardsze sprężyny do cięższego silnika.
skolopendra
11-11-11, 16:50
cieńsza chłodnica spokojnie daje radę pod b18 .choć jak ktoś chce upalać cały czas, to lepiej wstawić grubszą :)
z sprezynami to wiem bd jakies -40 i na krotszym amorku. Do tego planuje jeszcze stab przód i tył i wymienic wszystkie tulejki na wahaczach
Moze mi ktos powiedziec czy swap hebli z delsolki z silnikiem b16a2 lub d16z6 bd pasowal do V gen na zasadzie p&p czy w delsol jest kompletnie inne rozwiazanie
lukasz-lukasz
19-11-11, 20:36
Będzie pasował pnp
dorzuce sie do pytania. wystepują w jakiejs wersji heble na tył tarcze ktore podejdą do eg3 p&p??
heble czyli zaciski, tarcze, zwrotnice, wahacze ?
chce poprostu zmienic seryjne bębny z tyłu na cos lepszego. wiem że w MB6 są tarcze z wahaczem p&p do EG3 ale tam jest rozstaw śrub 4x 114 z tego co sie orientuje. a mi pasowały by 4 x 100
z eg5 i eg6 beda pasowaly napewno
czy tylko od tych modeli??
Jezeli dobrze kojarzę to w kazdej v generacji z silnikiem 1,6
tak tylko podkreślam ze chciałbym rozstaw śrub 4 x 100
chyba we wszystkich 5 gen byl rozstaw 4x100
chyba we wszystkich 5 gen byl rozstaw 4x100
nawet nie CHYBA :) na 100%
da się zrobić na 282mm rozstaw 4x100 swap musisz mieć z vti 262 wsadzasz tarcze 282 i dajesz zaciski i jarzma od prelude ;p
Mam pytanie czy przy d16z6 z automatem podejdzie moja skrzynia z sprzęgłem z eg3 ?
Mam pytanie czy przy d16z6 z automatem podejdzie moja skrzynia z sprzęgłem z eg3 ?
tak, podejdzie. Jedyny minus takiej operacji, to to, że będziesz miał sprzęgło 200mm zamiast 212 ktore jes w seryjnej skrzyni z d16z6 (mniejsza powierzchnia cierna = krócej wytrzyma)
Czyli zeby wszystko było prawidlowo to musze kupic sprzeglo 212 i wszystkor azem zlozyc ?
Czyli zeby wszystko było prawidlowo to musze kupic sprzeglo 212 i wszystkor azem zlozyc ?
na 200 tez mozesz jezdzic tylko nie wiem czy nie lepiej od razu włożyć 212 i nowe sprzęgło. będziesz miał jeden problem z głowy na długo
Czyli zeby wszystko bylo dobrze to silnik z tym zamachem co jest czyli 212 i do tego nowe sprzeglo i moja skrzynia i bedzie dobrze ?
Tak, tylko zamach musisz mieć od manuala oczywiście. Do tego sprzęgło 212 mm i skrzynia manualna. Co do takiego plug$play to np osłona zamachu od manualnej skrzyni nie zawsze pasuje do silnika po automacie (osłona od D16Y7 miała wężej rozmieszczone otwory montażowe niż przeznaczone do tego miejsca w silniku D16Y5). Ale tak to pasuje :)
Ok dzieki wielkie za informacjie
Panowie ma jeszcze kilka pytań kupilem silnik d16a9 z crxa i moje pytanie sa takie:
1. W tym silniku jest koło pasowe na 2 paski czy da rade przełożyć moje koło pasowe ??
2. Czy łapa silnika od strony rorządu bd pasowala czy nie ?? I jak jest z innymi łapami ??
3. Czy wiązka z crx bd pasowala do eg3 czy nie ?
4. Słyszałem ze bd problemy z łapą od wspomagania jak duze i jak z nimi sobie poradzic ?
kolo pod toczysz i podejdzie albo tuleje sie robilo ale jest tez szansa ze podejdzie bez przerubek zalezy od silnika ostatnio 4 gen robilem z dwa lata temu i mi troche z glowy pouciekalo zmierz srednice walu ja ci podam srednice wew kolka bo mam kilka wyjetych Lapa nie podejdzie . zaloz poduszke z crxa w mocowanie podluznicy powinna podejsc mozesz tez przelozyc uchwyt od silnika z eg3 z tym ze w eg trzyma sie na 2sruby a d16a9 z5 na trzy ale ten od eg na te dwie pasuje z wiazka dlubanie tak bez niczego sama nie pasuje najlepiej dorobic co trzeba pod kabinowa z eg do ecu i do silnika z lapa od wspomagania to juz wogole jest troche kino nie pamietam dokladnie jak to wygladalo ale wiem ze ja sam dorabialem bo ta z eg nie pasuje d116a9 ma szersza glowice i nie ma jak go przykrecic wiazke jakbys chcial to ci moge jakos ppomoc ogarnac
Mozecie mi podpowiedziec jeszcze jakie moge napotkac problemy przy tym swapie?
Może któś mi podać wew średnice koła pasowego na 3 paski z V gen np d15b2 ?
Widze ze nikt mi na to pytanie nie odpowie ;/ A moze mi odpowiecie chociaz na to pytanie :
Mam kolo zamachowe z d16a9 212 mm docisk mam od jakiegos d15 chyba tez 212 mm od czego kupic tarcze sprzegla ?
skolopendra
13-01-12, 19:23
czego kupic tarcze sprzegla ?
od swojego 212mm
Powiedzcie mi jak jest z czujnikiem prędkości pojazdu w crx ed9 d16a9 czy jest taki sam jak w d13b2 czy tam jest zupełnie inna konstrukcja ? ?
A i powiedzcie mi gdzie kupic uszczelke pod czujnik otwarcia przepustnicy do d16a9
Panowie prosze o pomoc z tego co sie dowiedziałem to musze zmienic wiazke kabinowa przy swapie d16a9 z crx do eg3 od czego dac wiazke kabinowa? wiazka silnikową zostawiam od d16a9 czy wiązka kabinowa może byc od d15b2 i do tej wiązki z d15b2 przerobic wiązke silnikowa z d16a9 zeby to wszystko zagralo ?
Naprawde nikt nie jest w stanie pomoc ? Musze pozostac przy przy obd0 i od jakiego silnika dac teraz wiazke kabinowa ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.