Zobacz pełną wersję : Rozpórkomania
witam
jestem na etapie kompletacji rozpórek do EK
tył górna k-project i dolna chińska (stab eg5)
przód góra VTi (stab 22mm)
czuje, że przód nie jest jeszcze dostatecznie sztywny więc myślę co tu jeszcze zapodać ew. zmienić stab? ;)
4 pkt tzw H-brace to poczujesz roznice:D
Zmien przednia VTI na 3 pkt (z lacznikiem do sciany grodziowej) plus stabilizator 22mm na 26mm z EK4.
A od kiedy stabilizator ma cokolwiek do sztywnosci budy? Oczywiscie poprawi zachowanie w zakrecie ale tego ze buda pracuje (i sie troche rozlazi) to nie zmieni.
A czy ja napisalem, ze stabilizator mu usztywni bude ?
Chyba to logiczne, ze stab nie usztywnia budy.
Napisalem tylko, zeby zmienil 22 na 26, co wg mnie bedzie doskonalym uzupelnieniem 3pkt rozporki. Fakt nie zrobilem tego w nawiasach tak jak zalozyciel watku, wtedy moze bys zrozumial :)
A czy ja napisalem do Ciebie to pytanie??
Poza tym jak zalozy na przod stab 26mm, a tyl zostawi ten z EG5 to dostanie tylko sporo wiecej podsterownosci wiec moim zdaniem niespecjalnie dobry mod sam w sobie.
BTW od kiedy stab z EK4 ma 26mm?
4 pkt tzw H-brace to poczujesz roznice:D
oj tak, szczególnie przy pierwszym lepszym garbie, czy studzience
W ogole moim zdaniem nazwa tematu jest jak na ironie dosc adekwatna. Moim zdaniem rozporki pod wzgledem wplywu na wlasciwosci jezdne maja miejsce daleko za oponami, amortyzatorami, sprezynami, stabami itd. Sam uleglem dosc mocno "rozporkomanii" ale mam wrazenie ze poza poprawa samopoczucie niewiele to zmienilo. Moze i dobrze - moze mi sie buda jeszcze nie rozlazi.
A do tematu, to mam wrazenie, ze autorowi chodzi o sztywnosc zawieszenia z przodu a nie budy. Stab 24 by spoko podszedl ze stabem 14/15 z tylu.
BTW od kiedy stab z EK4 ma 26mm?
A od kiedy nie ma ?
Wszystkie EK4 czy to przed czy poliftowe mają właśnie takiego staba z przodu, 22mm stab jest w EJ9 od 98 roku i w EK3.
Wszystkie OEMowe gumy staba do EK4 które sprzedawałem zawsze były pod 26mm i takie też oznaczenie było na samej gumie jak również nie spotkałem jeszcze EK4 z rynku europejskiego, które miałoby innego staba niż 26mm.
Poza tym jak zalozy na przod stab 26mm, a tyl zostawi ten z EG5 to dostanie tylko sporo wiecej podsterownosci wiec moim zdaniem niespecjalnie dobry mod sam w sobie.
Również się tu nie zgodzę.
Bardzo długi czas jeździłem na setupie 26mm przód / 15mm tył (całość seria EK4) i auto zachowywało się bardzo dobrze w połączeniu z moim Koni Sport + spring Weitec.
Tylny stab z EG6 z tego co pamiętam ma 14mm średnicy więc też powinien się dobrze sprawować przy 26mm przodzie.
odpowiem wszystkim :)
stab tył z EG5 ma 13mm (nie mierzyłem osobiście) i takie zestawienie mi odpowiada czuć idealnie pracę tylnego zawieszenia ;)'
jednak przód wydaje się być jeszcze gumowy - poprawiło się zleksza po dołożeniu rozpórki VTi lecz jeszcze to nie to i chyba h-brace będzie dobrym pomysłem na to aby uzyskać dość sztywną bude z przodu
pzdr ;)
Przy jakiejkolwiek glebie bedzie wrecz swietnym rozwiazaniem na polskie dziury :D
Mialem H-brace i przy glebie -40 dalo sie jezdzic ;] Jednak trzeba bylo uwazac... przy wiekszej glebie nie wyobrazam sobie jazdy z tym.
JA nie wyobrażam sobie jazdy z H-Brace nawet przy -40mm :D
BTW od kiedy stab z EK4 ma 26mm?
oj tak, szczególnie przy pierwszym lepszym garbie, czy studzience
oj Kenny przy glebie -60 smigam juz 3 rok i jest ok jak sie widzi gdzie sie wjezdza a nie na partyzanta:D wiele razy *****..tam ze az auteo zawiesilo ale wciaz proste katy sa wiec nie narzekam:D jezdziles na 4pkt? Ale nie pisze o papierowo-duraaluminiowym chinolu z alledrogo....
i chyba h-brace będzie dobrym pomysłem na to aby uzyskać dość sztywną bude z przodu
pzdr ;)
najlepszym bo nawet tarcze na nim nie bija jak sa zmeczone:D
Podepne sie pod temat myśle nad dołożeniem/wymienieniem rozpórek w EK4 hb, jakie jakiej firmy możecie polecić, w pierwszej kolejności myśle nad wymianą serii
Pisz do Pit'a jest też na tym forum :)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=87788
greatstar2010
04-10-11, 00:08
Podłącze się pod temat bo mam jedno pytanie..
Jaką rozpórke przednią górną wybrać do EJ2 z seryjną zawiechą
Ja się na tym w ogóle nie znam a widze że wy jesteście ogarnieci w tym temacie.
Prosił bym od razu link do sklepu/aukcji.
Chce wydać ok 150zł (może być mniej, albo troszke wiecej)
Podłącze się pod temat bo mam jedno pytanie..
Jaką rozpórke przednią górną wybrać do EJ2 z seryjną zawiechą
Ja się na tym w ogóle nie znam a widze że wy jesteście ogarnieci w tym temacie.
Prosił bym od razu link do sklepu/aukcji.
Chce wydać ok 150zł (może być mniej, albo troszke wiecej)
vti. wyjdzie taniej niz zaklada twoj budzet, a na pewno lepiej niz badziewie z chin.
greatstar2010
13-10-11, 22:57
Cieżko znaleźć tą VTI.. polecicie coś innego ?
Slucham? Ciężko? Tego jest od pyty...
Cieżko znaleźć tą VTI.. polecicie coś innego ?
Wystarczy zadzwonić / pojechać do ASO i podać numer części
74300-SR3-010
Myślę, że cena miło Cię zaskoczy :)
Wystarczy zadzwonić / pojechać do ASO i podać numer części
74300-SR3-010
Myślę, że cena miło Cię zaskoczy :)
Cena w ASO może się NIE miło zaskoczyć ;) swego czasu kiedy chciałem kupić taką rozpórkę napisałem do jednego z krakowskich ASO, dostałem odpowiedź o treści:
"Koszt takiej rozpórki to 179,58 zł. Czas oczekiwania - 1-2 dni roboczych"
Kupiłem używaną za 50zł :P
Cena w ASO może się NIE miło zaskoczyć ;) swego czasu kiedy chciałem kupić taką rozpórkę napisałem do jednego z krakowskich ASO, dostałem odpowiedź o treści:
"Koszt takiej rozpórki to 179,58 zł. Czas oczekiwania - 1-2 dni roboczych"
Kupiłem używaną za 50zł :P
Zmień ASO. Koszt nowej 53 zł brutto (bez zniżek)
greatstar2010
16-10-11, 20:55
Wystarczy zadzwonić / pojechać do ASO i podać numer części
74300-SR3-010
A ja szukałem na allegro i forach.. THX :rolleyes:
Po 50 zl ta rozporka byla sprzedawana... Ja ostatnio bylem po nia w Rzeszowskim ASO I powiedzieli mi 180 zl ;) Koles powiedzial ze zmienila sie cena i juz niema po 50 zl...
lukasz-lukasz
16-10-11, 22:50
widać jakiś bizmesmen z hondy polska wywąchał interes :D
AniolStraz
16-10-11, 23:08
Do 5 gena mozesz dodatkowo za 30zl dorzucic dolną przednią rozpórke od VTI (np. MB6), masz w niej wyjscia na 4 śruby, ale łapiesz na 2 i easy doznajesz różnicy.
Jesli chodzi o górną to musisz dodatkowo nawiercić cztery dziury na kolumnach (nie w kazdym 5g byly one seryjnie).
lukasz-lukasz
17-10-11, 07:36
masz w niej wyjscia na 4 śruby, ale łapiesz na 2
eee, dlaczego?
AniolStraz
17-10-11, 14:32
bo na sankach masz wyjscie na dwie, w VTI 4
lukasz-lukasz
17-10-11, 14:58
Jestes pewien? Ja mialem 4 otwory.
Taka rozporka wystepowala tez oryginalnie w 5gen (chyba tylko vti), roznila sie tym, ze miala mniejsza srednice ale byla pelna w przeciwienstwie do pustej w srodku z angola (krotko mowiac tu jest pret, a tu rura). Obie byly mocowane na 4 sruby.
Ja u siebie tez mam na 4.
greatstar2010
18-10-11, 12:33
Rozpórka kosztuje 180zł z ASO w Świdnicy.
W którym ASO widzieliście po ~60zł ?
Michalll_1991
19-10-11, 16:09
Rozpórka kosztuje 180zł z ASO w Świdnicy.
W którym ASO widzieliście po ~60zł ?
juz nie ma w takiej cenie, skonczylo sie dobre :)
Halo panowie i panie ;)
Nie chce zakładać kolejnego tematu, więc pytam tu.
Powoli się rozglądam za jakąś tylną dolną rozpórką. Co dobrego polecacie? Pacjent EK3 + dołożony tylny stab 13mm
no halo ;)
mam to samo na dupce + chińską dolną
przelatała jedną zimę i nie ma korozji więc jest dobrze :)
http://img256.imageshack.us/img256/684/150320120788.jpg
i jak odczucia, polecasz takową?
juz nie ma w takiej cenie, skonczylo sie dobre
Pozostaje Allegro. Ja ostatnio wyrwałem za 75 zł, ale taniej pewnie też się da, jak ktoś jest cierpliwy :)
Wyrzucone pieniadze. Najmniej potrzebna rozporka ever. Oczywiscie dla lansu mozna zalozyc, zeby cos sie blyszczalo pod samochodem.
to w taki razie nie będę inwestował w beaksy sreksy tylko zwykła staffa styknie ;)
Powiedzcie mi czy taka rozporka pasuje do V gen hb ?
http://motoallegro.pl/rozporka-dolna-przod-honda-civic-92-2000-5g-6g-5d-i2280950626.html
Rozpórki dolnej przedniej do Hondy Civic z lat 92-2000, pasuje do każdego modelu z tych lat, tak jak jest napisane w aukcji.
pozatym ZADZWOŃ 503-690-789 Ralf napewno odpowie ci na twoje pytanie.
W ASO Honda Bosel Częstochowa tez rozpórka kosztuje 179 zł więc naprawdę skończył dzień dobroci od aso
Wojtec12345678
05-06-12, 16:36
Jaką polecacie rozpórkę góra przód do Ej2 coupe V gen? Słyszałem że vti do niczego się nie nadają,natomiast przód dół i owszem :)
Vti przod to byl swego czasu najlepszy stosunek ceny do jakosci (na pewno lepsze niz wszystkie swiecace rozporki z allegro z mocowaniami z cienkiej blaszki).
Tak wiec powiedziec ze do niczego sie nie andaja to lekke naduzycie. Jesli cena nie gra roli to ja bym bral jakas 3 punktowa.
taka polecam!! jest perfekt wykonana i cena tez znosna ok 400zl http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?17150-Civic-EG3-by-Infi&p=1656589&viewfull=1#post1656589
to jest taka polska kopia rozporki 3pkt passwordj jdm (zamawialem na passwordjdm od PITa)
Panowie chce kupić rozpórkę przednią, górną do mojej EJ9. Co polecacie ? Staffa ? Czy coś innego ?
chudypiter
10-06-12, 20:15
Panowie chce kupić rozpórkę przednią, górną do mojej EJ9. Co polecacie ? Staffa ? Czy coś innego ?
JA polecę oem z vti.
a jest sens za nia placic te 170zeta w ASO ? Uzywki widzialem za okolo 100zl
a jest sens za nia placic te 170zeta w ASO ? Uzywki widzialem za okolo 100zl
Jak dobrze poszukasz,to ta rozporke kupisz za 50-80zl,tak jaka ja :)
Ktoś wie do jakiej hondy to rozpórka ?
Zalega mi w garażu i na pewno nie pasuje do del sola ani civica V i VI.
fot :
http://images46.fotosik.pl/1604/9e64abcd35e60d11med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images37.fotosik.pl/1609/639dd3976a6db5d1med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Mazda Xedos 6 2.0 V6
http://images03.olx.pl/ui/4/39/99/66083099_4-Sprzedam-samochod-MAZDA-XEDOS-6-20-v6-Auto-Moto.jpg
Słuchajta wgląda jak oem rozpóra z VTI, ale ponoć jeździła w jajku. Będzie to pasowało do EJ9 ?
http://screenshooter.net/data/uploads/xc/vi/tyns.jpg
eee, moze dlatego ze jajko tez bylo VTi? Ta rozporka byla w EG6, EK4 i MB6. I pasuje do kazdego V i VI gena.
a ja mam pytanie czy staby przod i tyl z MB6 podejda do EJ6?
konstruktor
06-07-12, 18:56
Oba podejdą, w tematach o stabach i tym podobnych masz dane co i jak ponieważ nie są one p&p wymagają pewnych "części zamiennych" .
Wojtec12345678
05-08-12, 11:45
Panowie, czy rozpórka z 5d tył dół podejdzie do v gena coupe ? Słyszałem że trzeba dospawać jakieś uszy czy coś?
PIMPEK_EJ2
07-08-12, 23:12
a ja mam pytanie czy staby przod i tyl z MB6 podejda do EJ6?
Przedni wiem że podchodzi ale bardzo nisko wisi. Najlepiej jak zajrzysz do tematu o stabach:)
Wojtec12345678
16-08-12, 11:58
Czemu nie mam otworów na zamontowanie przedniej rozpórki VTI ?? :mad: Nigdy nie zgłębiałem bardziej tematu, ale myslałem że przykręca się je do amorów, a tu dupa :mad: musze kupic jakąś rozpórkę z allegro ? Czy zrobić dziury ??
Ori rozporke z VTI przykrecasz do kielichow i powinienes miec tam zalepione otwory. Normalnie wiercisz i przykrecasz na sruby.
W Coupe nie ma otworów na rozpórkę VTI. Trzeba je zrobić sobie samemu.
Wojtec12345678
16-08-12, 15:11
żebym to wiedział to bym oolał to i kupił z allegro coś :mad: tylko teraz jeszcze kwestia tego jak wiercić ... na podniesionym czy opuszczonym aucie ? ile osób tyle teorii :D
Osobiście wierciłbym na podniesionym aucie.
Wojtec12345678
16-08-12, 16:37
ok, teraz jeszcze jedna sprawa, po przylozeniu rozporki do kielichow i po wycentrowaniu ich miedzy soba, rozporka nie dotyka calym obwodem budy w miejscu gdzie sie ja przykreca... tak powinno byc ? tzn mam dac miedzy bude a rozporke powiedzmy po 2 podkladki ?
zadnych podkladek miedzy bude a rozporke. tak ma byc :) wierc, montouj i ciesz sie z rozporki
Wojtec12345678
16-08-12, 17:13
jestes pewny ? moze zle sprecyzowalem... w miejscu gdzie wchodza sruby w rozporke i bude jest 5mm przeswitu... jak zaczne to skrecac to sie wygnie albo rozporka albo kielich
powiem tak. nie robilem tego nigdy 5g u mnie w 6g tez troche odstawalo ale mocniej skrecilem i dziala :)
Wojtec12345678
16-08-12, 19:52
Wszystko opanowane, dokładnie tak jak piszesz, przy skręcaniu wszystko sie poustawiało :) dzięki za pomoc :)
Wojtec12345678
17-08-12, 20:59
Jak pisałem, sprawa ogranięta, ale pojawił się problem :( przy glebie którą mam sworzeń uderza o śruby od rozpórki :(
Idzie na sprzedarz, ale nie o tym chciałem pisać, czy kupując rozpókę 3pkt trzeba też robić jakieś otwory w grodzi ? Boki są przykręcane do amorów, a to miejsce przy grodzi ?
Wojtec12345678
18-08-12, 01:07
W qpe trzeba. :D
W grodzi muszę wiercić ??
Otwórz maskę to będziesz wiedział czy są dziury czy nie. :p
U mnie nie ma.
Wojtec12345678
18-08-12, 01:11
Otwórz maskę to będziesz wiedział czy są dziury czy nie. :p
U mnie nie ma.
Jaki kibel z tym coupe, nie było otworów na rozpórke VTI i na to też nie ma ? No dobra to jak je zrobie sobie to jak załapię nakrętki od drugiej strony ??
Niestety takie te nasze coupe jest. ;) Nie wiem jaka tam jest gruba blacha, ale można spróbować to nagwintować. :confused:
Wojtec12345678
18-08-12, 01:37
Zły pomysł to nie jest, ale wątpię że to będzie tak samo wytrzymały gwint jak seria... więc lepiej byłby myslę dać nakrętke z drugiej strony, tylko czy jest tam jakieś dojście :confused:
Wojtec12345678
18-08-12, 19:33
Otwórz maskę to będziesz wiedział czy są dziury czy nie. :p
U mnie nie ma.
Dzisiaj sprawdzone i dziury są u mnie :D
PIMPEK_EJ2
18-08-12, 19:37
W grodzi muszę wiercić ??
Ja kupiłem ze staffy i musiałem wiercić:/ Nie da rady tam nagwintować bo grodź jest bardzo cienka...Jedyne co można zrobić to zdjąć podszybie i dać nakrętkę od drugiej strony
jak się montuje rozpórkę przednią dolną w Vg. patrzyłem od góry i nie widzę, żeby na sankach były otwory do przykręcenia, a o dostępie tam już nie wspomnę....
Lepiej kupić 3 punktową od staffa czy normalną np. replikę mugena?
Jesli w jakosci nic sie nie zmenilo u Staffa i wygladaja tak jak ta Pimpka to jak dla mnie jest mega z dupy, bo trzeba wiercic w grodzi dziury i dawac nakretki z drugiej strony po zdemontowaniu podszybia.
Lepiej kupic od Pit'a Projekt-K taka jak ja mam i po porownaniu mojej z Pimpka nie dziwie sie dlaczego rozporka 3pkt Projekt-K kosztuje 480zl z przesylka a nie 290zl tak jak od Staffy.
Chociaz na aukcji na allegro niby widac, ze mocowanie do grodzi chyba juz poprawili i jest w odpowiednim miejscu i trafia na gwinty na ktore powinno.
Kurde, ale prawie 500zł na rozpórkę to spora kasa :D Gdzieś czytałem, że 3punktowe psują ścianę grodziową, prawda to czy ktoś bajki pisał? :confused:
a czemu maja ja psuc :) chyba jaka baja :) ja tam mialem i jakos mi sie nic nie zepsulo
Chodziło o to, że ściana grodziowa się odkształca/gnie etc. ale widzę, że rozpórki projekt-K mają to zlikwidowane. :D
- z rozpórką dodatkowo zintegrowany jest stoper pompy hamulcowej (nie pozwala odkształcać się ścianie grodziowej podczas mocnego hamowania, cała energia przekazywana jest na hamulce)
Maximus1919
16-02-14, 00:32
Opłaca się wkładać rozpórkę 3pkt. od Staffa??
Głownie chodzi mi o to czy przez te fasolki które są zrobione przy amorach ta rozpórka nie będzie się przemieszczać??
Wiem że jest jeszcze Projekt-K ale cena jest dosyć spora... ;/
Swojego czasu robilem takie rozporki, o fasolki nie musisz sie martwic, jesli jest dobrze skrecone to nawet nie drgnie.
Cena za Projekt-K jest w pelni adekwatna do jakosci jaka otrzymujemy.
Ja w zyciu bym nie zamienil Projekt-K na Staffa dlaczego napisalem na poprzedniej stronie, znajomy kupil rozporke od Staffa do Saxo VTS i byla tak swietna ze nie dawalo sie maski przez nia zamknac wiec nie sadze, zeby z jakoscia poszli do przodu i poprawili :)
A ja zaś polecę rozpórki od staffy bo mam kilka na całym aucie. Raz uderzyłem z sporą prędkością w studzienkę przednią dolną rozpórką. Byłem pewien, że będzie złamana a jedynie była trochę obdarta z lakieru :) Znam osobiście ludzi co mają w rajdówkach od nich rozpórki i sobie chwalą.
Panowie a czy opłaca się tak na prawdę montaż rozpórki OEM z VTI? Naczytałem się że ludzie piszą iż pełni niemal tylko kwestie ozdobną ;p
Rozglądam się właśnie za rozpórkami z VTi bo chciałbym by to było pierwszym w tym roku mini wiosennym modem :D
Po kupnie rozpórki jakich śrub użyć do jej montażu bo nigdzie nie widzę by ktoś sprzedawał razem z nimi. Pozdro Hondziarze
Jesli sie zastanawoic w jakiej linii dzialaj sily na rozporke kielichow, to OEM rozporka jest zupelnie poprawnie zaprojektowana. Nie wiem jakie sa teraz ceny nowych w ASO, ale kiedys to byl najlepszy stosunek jakosc/cena.
OEM może nie wygląda imponująco, ale na pewno spełnia swoje zadania, konstruowali ją inżynierowie Hondy a chińczyk na miedzy. Honda to szanująca się marka i byle czego nie wsadza dla picu.
To jest czesto wykorzystywany argument, trzeba jednak pamietac ze samochod to nie jest w 100% dzielo inzynierow, ale tez w znacznym stopniu dzielo ekonomistow.
Zawsze jest miejsce na poprawe serii, gdy nie ogranicza nas budzet i/lub wytrzymalosc/niezawodnosc danego rozwiazania.
Warto o tym pamietac.
Spoko dzięki, właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem, krótko i na temat.
Jak coś chętnie łyknę rozpórkę OEM w dobrym stanie nie pordzewiałą po nie dużej cenie ;)
Zgadzam się z Tobą Gorliś, dlatego z punktu ekonomicznego ta rozpórka wygląda tak ubogo, ale w zupełności spełnia swoją funkcję ;) a serię można zawsze poprawić, samochód seryjny musi zawsze być kompromisem biorąc pod uwagę ekonomię, osiągi, a teraz dochodzi jeszcze ekologia. Wracając co do rozpórek, OEM jest świetny jeśli chcemy mieć bardzo dobrą tanią rozpórkę, a później to już tylko rozpórki trzypunktowe za które trzeba już grubo płacić, tak mi się wydaje :) Ja aktualnie, robię projekt mocnej rozpórki pod pionową przepustnicę (D16Y7), zobaczymy co mi wyjdzie, jak coś godnego to wrzucę fotkę. Pozdrawiam :D
Uwierzcie, ze przy 3pkt rozporce seryjna z VTI czy jakakolwiek inna spinajaca tylko kielichy to smietnik ;)
Nie mialem rozporki wcale, pozniej mialem Megan Racing, po czym wlozylem 3pkt Projekt-K, za kazdym razem kolosalna roznica w prowadzeniu sie auta i w moim odczuciu sztywnosci przodu.
Uwierzcie, ze przy 3pkt rozporce seryjna z VTI czy jakakolwiek inna spinajaca tylko kielichy to smietnik
+1
Polecam Staffa
http://www.resizer.pl/pliki/3973.jpg
Maximus1919
16-02-14, 23:47
Uwierzcie, ze przy 3pkt rozporce seryjna z VTI czy jakakolwiek inna spinajaca tylko kielichy to smietnik ;)
Nie mialem rozporki wcale, pozniej mialem Megan Racing, po czym wlozylem 3pkt Projekt-K, za kazdym razem kolosalna roznica w prowadzeniu sie auta i w moim odczuciu sztywnosci przodu.
No ale co w tych rozpórkach od staffa jest nie tak?? Bo sam chce kupić taką rozpórkę, tylko nie wiem którą?? :) Czy od staffa czy od PIT-a??
No ale co w tych rozpórkach od staffa jest nie tak?? Bo sam chce kupić taką rozpórkę, tylko nie wiem którą?? :) Czy od staffa czy od PIT-a??
Z tego co wyczytałem, wywnioskowałem i korzystając z wiedzy nabytej na lekcjach fizyki wydaje mi się logicznym, że 3pkt bez stopera to kupa. Dlaczego - 3 punkt podparcia (ściana grodziowa) usztywnia gródź spinając również kielichy, ale tutaj pojawia się problem, bo na ścianie grodziowej masz również pompę hamulcową, która jakby nie patrzeć conieco siły przenosi - tak z pedału, jak i ciśnienia samego układu i zasady działania zestawu serwo+pompa. I to już zaczyna się zagadkowe, czy przy mocnym heblowaniu (pojeżdżawki itp.) nie wyrwiesz serwa ze ściany, albo nie odkształcisz ściany (jakie mogą być skutki… no nic tylko kombinować, bo w sumie to może być dużo, rożnych uszkodzeń). Na chłopski rozum (osobiście nie posiadam żadnej rozpórki) jeżeli miałbym kupować 3pkt to kupiłbym taki ze stoperem pompy hamulcowej - wtedy ściana grodziowa i serwo+pompa 'pracują' zależnie od siebie, co zmniejsza ryzyko dziwnych usterek. Mam nadzieję, że Ci rozjaśniłem - chociaż nie ukrywam, że któryś element może być "zły" w moim toku rozumowania ;]
na ścianie grodziowej masz również pompę hamulcową, która jakby nie patrzeć conieco siły przenosi - tak z pedału, jak i ciśnienia samego układu i zasady działania zestawu serwo+pompa
Już nie popadajmy w paranoję :) Jakos nie słychać, żeby gródź trzeszczała po mocnym wcisnięciu hamulca... Przenosi co najwyżej siłę nacisku nogą na pedał hamulca...
Maximus1919
17-02-14, 10:19
Powiedzcie mi tylko o jaki stoper chodzi? Bo patrząc na rozporke staffa i Pit-a to różnic jako takich nie widać? Jedynie co to ze staffa ma porobione fasolki przy kielichach,a u pita jest jakis dodakowy kwalek blaski przy kielichach... To o to wlasnie chodzi?
Już nie popadajmy w paranoję :) Jakos nie słychać, żeby gródź trzeszczała po mocnym wcisnięciu hamulca... Przenosi co najwyżej siłę nacisku nogą na pedał hamulca...
Pytanie kiedy zacznie, skoro z kilometra słychać jak EG są chrupane przez Rudą Grażynę :D
(…)a u pita jest jakis dodakowy kwalek blaski przy kielichach... To o to wlasnie chodzi?
Tak, tylko nie jestem do końca pewien czy o tej samej "blaszce" mówimy: http://img151.imageshack.us/img151/8003/projektkbars.jpg
Trochę mechaniki konstrukcji i byście wiedzieli dlaczego 3 pkt robi tak dużą różnicę :)
Maximus1919
17-02-14, 14:36
Trochę mechaniki konstrukcji i byście wiedzieli dlaczego 3 pkt robi tak dużą różnicę :)
No to napisz, zawsze dodatkowa wiedza sie przyda :-)
Tak, tylko nie jestem do końca pewien czy o tej samej "blaszce" mówimy: http://img151.imageshack.us/img151/8003/projektkbars.jpg
Ja myślę o tej blaszcze po prawej stronie rozporki (z ta śruba) :-)
Ja myślę o tej blaszcze po prawej stronie rozporki (z ta śruba) :-)
No to myślimy o tym samym ;]
Maximus1919
17-02-14, 16:43
I tylko to ma aż taki wpływ na jakość tej rozporki? :-)
Nie tylko, ponizej porownanie mojej Projekt-K i wstawionej przez Roberta Staffy.
Roznica to stoper pompy hamulcowej, ktory nie pozwala pracowac scianie grodziowej podczas wciskania hamulca, dzieki czemu cala sila generowana przez wcisniecie pedalu idzie na uklad hamulcowy.
Druga wyrazna roznica jest mocowanie do sciany grodziowej, ktorego roznice widac rowniez golym okiem, na focie Roberta widac, ze Staffa conieco poprawila ale i tak jest w tym aspekcie daleko za Projekt-K, z tego co widze to staffa jest zamocowana do grodzi tylko na jedna stube, projekt-k jest na dwie sruby, dla ktorych gwinty sa w scianie grodziowej.
W tym miejscu przydalaby sie jeszcze fota od Pimpka jego spartolonej rozporki Staffa, zeby pokazac o co chodzi.
Nie zmienia to jednak faktu, ze usztywnienie przodu przez taka rozporke Staffa jest takie samo jak Projekt-K i spelnia ona ta funkcje idealnie.
Moja
http://i188.photobucket.com/albums/z101/spychu/DSC00103_zpsc211b6b8.jpg
Staffa
http://www.resizer.pl/pliki/3973.jpg
EDIT:
Znalazlem fote rozporki Pimpka od Staffy i mam nadzieje, ze Szymon sie nie obrazi za uzycie fory :)
Chodzi o to, ze Szymona rozporka od Staffy jest zrobiona tak, ze montaz do grodzi nijak nie pokrywal sie z oryginalnymi gwintami tam wystepujacymi i wymagal dodatkowego wiercenia w scianie grodziowej, zdejmowania podszybia i dawania nakretki z drugiej strony.
http://images46.fotosik.pl/1599/fffb840bf940abd6.jpg
Maximus1919
17-02-14, 17:27
Czyli jednym słowem cały krzyk jest o to mocowanie do ściany grodziowej?? Jeśli Staff ogarnął by mocowanie od ściany grodziowej pod orginalne (a nie trzeba by było nic wiercić) dziury to była by ta rozpórka tak samo dobra jak Projekt-K?? :)
Nie liczac stopera pompy, ktorego nie ma to tak, usztywnia przod tak samo.
Projekt k do nabycia tylko na password.jdm?
Nie mam tam konta;)
Straszne :) szkoda, ze zalozenie zajmuje pol dnia i kosztuje z pincet zl :D
Roznica to stoper pompy hamulcowej, ktory nie pozwala pracowac scianie grodziowej podczas wciskania hamulca, dzieki czemu cala sila generowana przez wcisniecie pedalu idzie na uklad hamulcowy.
Jak duża siła potrzebna jest do wcisnięcia hamulca???? Jakie jest ugięcie scianki?? Nie wiem, może dla jakichs super-zawodowców ma to jakies znaczenie, ale dla mnie to jeden pies i nigdy nie odczułem uginania się grodzi podczas wciskania hamulca a nie mam nawet 3-punktowej rozpórki a zwykły OEM. Zresztą- nawet gdyby i scianka uginała się2mm- to i tak siła hamowania uzależniona jest od wcisnięcia tłoczka pompy hamulcowej, a zakres ruchu nogą nie kończy się równo z końcem skoku pedału i można dopchnąć do końca...
Tylko, że pchając do końca, pchasz ścianę grodziową a nie ukł.hamulcowy. Tu chodzi o lepsze czucie pedału, dokładniejsze dozowanie siły hamowania. Jakbyś takow założył i pojeździł, to byś poczuł różnicę. Chyba, że kompletnie nie zwracasz uwagi na takie niuanse, ale wtedy nie poczujesz nawet większej pompy czy większych hampli ;)
http://www.youtube.com/watch?v=874Svcqr0tQ
Tylko, że pchając do końca, pchasz ścianę grodziową a nie ukł.hamulcowy. Tu chodzi o lepsze czucie pedału, dokładniejsze dozowanie siły hamowania.
Nigdy nie odczułem jakiegokolwiek odkształcania grodzi, moze dlatego nie potrafię sobie wyobrazić co to ma niby dawać ;) Jest gdzies jakis konkretny i rzeczowy opis, ile daje taki stoper? Bo hasło " nie pozwala pracowac scianie grodziowej podczas wciskania hamulca, dzieki czemu cala sila generowana przez wcisniecie pedalu idzie na uklad hamulcowy" ma podobny poziom wiarygodnosci co opisy chipów do hondy na allegro :)
Mnie tez to nie przekonuje az tak,zeby doplacac za stoper tyle. Pytanie jak czesto wciska sie pedal hamulca z taka sila,zeby az odksztalcic sciane grodziowa?
Blokada kol gwarantowana.
Pracy sciany grodziowej nie bedziecie czuli pod noga, sa to minimalne ruchy ale zawsze, Sebawo wrzucil nawet film a Wy nadal nie rozumiecie o co chodzi ? :)
Dla jednych nie warto doplacac ze wzgledu na sam stoper pompy a ja wyraznie napisalem i nawet dalem zdjecia co jest jakoscia Projekt-K, ktora bije na glowe Staffe, jesli tego tez nie rozumiecie to jest to strasznie przykre :)
Nikogo nie namawiam do Projekt-K, uwazam, tylko porownujac ja organoleptycznie do Staffy, ze jakosciowo jest zdecydowanie lepsza i wg mnie warto doplacic te pieniadze, zeby nie kombinowac chociazby z montazem do grodzi.
Kazdy kupuje to co mu pasuje, to na co go stac i uwaza za najlepsze, powyzsze posty byly czystym porownaniem dwoch teoretycznie takich samych rozporek.
Nie odpowiada Wam cena Projek-K, uwazacie, ze stoper pompy jest wam calkowicie zbedny, nie stac was na nia bo kosztuje 500pln, kupujecie Staffe za 300zl i tyle, ktora po montazu, ktory moze okazac sie dosc skomplikowany i czasochlonny, przod usztywni tak samo jak Projekt-K, proste :)
Dodam, że u mnie w 6 gen montaż Staffy był całkowicie bezproblemowy.
Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka
Maximus1919
18-02-14, 16:05
A kiedy montowałeś??
Ja osobiscie nie polecam Staffy. Kupowalem dwie rozporki,przod gore i tyl gore. Bardzo kiepsko byly wykonane,farba schodzila sama z siebie. W dodatku tylna nie pasowala i nie moglem jej zwrocic po probie montazu i lekkim zarysowaniu ;/
Z projekt k nie spotkalem sie,lecz jesli Wy je polecacie to musi byc w porzadku.
A kiedy montowałeś??
Czerwiec '12
Kolega Spychu ma dużo racji!! dziś robiłem swap tylnych hebli i jak kumple odpowietrzali sam byłem zdziwiony jak cała ścianka z serwem pracuje.nagrałem nawet taki kiepski filmik ale widać jak się odkształca!! http://www.youtube.com/watch?v=ipXxmoIHfPQ&feature=youtu.be
Tylko z jaką siłą wciskasz pedał podczas odpowietrzania a podczas hamowania :P Jednak macie racje, ten element pracuje.
Posiadacie może dokładniejsze zdjęcie, jak jest wykonany ten "stoper pompy hamulcowej" ?
Hmmm no w sumie ciężko nie idzie.Podczas pracy silnika wspomaga Cię serwo wiec używasz mniejszej siły co nie zmienia faktu iż podczas gwałtownego hamowania obciążenie scianki może być sporo większe.Trzeba zrobić test na idealnie rownej jezdni kamerke na sztywno pod maske i będzie widacz się lekko przemieszcza:)
ktoś ma jakieś info jak teraz wygląda rozpórka od staffa.pl? Mocowanie do ściany jest już ok, czy trzeba rzeźbić? Stopper już mam...
Karpiczek wszystko zalezy od stylu jazdy, ja mocno hamuje i po zalozeniu rozporki ze stoperem inaczej idzie dozowac sile hamowania niz bez stopera.
A jakie sa koszta projekt k vs staffa?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Projekt K Cena kompletu (przód+tył) = 500zł (+20zł wysyłka)
Sam przód: 420zł (+20zł wysyłka)
Sam tył: 180zł (+20 wysyłka)
Staffa 270 przednia 3pkt
Jeśli ktoś nie ma konta na passwordzie, może pisać do mnie tutaj. Zaglądam regularnie.
Link do rozpórkowego tematu na passwordjdm.pl (nie trzeba być zalogowanym):
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=18417&start=0
Generalnie dyskusja jest mocno jałowa, rozpórki moje i staffa różnią się kilkoma większymi i mniejszymi szczegółami, które widać gołym okiem. Zależy co się komu bardziej podoba i jaki ma zasób gotówki :) Przypominam, że jest też Carbing za 500$ za sam przód oraz passwordjdm.com za 400$ za kpl. ;)
Sorry, miałem STAFFA, mam nadal, kolejnej nie kupię. Często jestem czepliwy gdy chcę dobry produkt - tak jak się STAFFA reklamuje. Najbardziej drażni mnie gadanie o "mega stali konstrukcyjnej" a to zwykła najtańsza stal dostępna na rynku. Następne wezmę z projekt-k.
Maximus1919
19-02-14, 23:36
P i t, a może jakiś zakup grupowy za jakąś fają cenę byś ogarnął?? :)
przekonaliście mnie, P i t kiedy następna partia?? :)
P i t, a może jakiś zakup grupowy za jakąś fają cenę byś ogarnął?? :)
Cena w tej chwili jest na minimalnym poziomie, aby miało to dla mnie sens oraz jednocześnie adekwatnym do tego co otrzymujesz.
,przekonaliście mnie, P i t kiedy następna partia??
Jak tylko zbierze się 5-6 chętnych, w tej chwili jest już połowa tej liczby, nie licząc Ciebie. Realnie 1-1.5 miesiąca.
Maximus1919
21-02-14, 09:36
Czyli za przednią 3 pkt. jest teraz 400zl czy 420zl??
Tak jak jest napisane - 420zł + przesyłka, ale polecam kupno kompletu.
Jest dostępne kilka kpl. rozpórek :) Piszę tutaj, bo do paru osób znalazłem PW, ale wydaje mi się, że kilka uciekło mi ze skrzynki. Zainteresowanych do których nie napisałem proszę o kontakt na PW.
Pzdr
PIMPEK_EJ2
10-04-14, 00:01
Nie tylko, ponizej porownanie mojej Projekt-K i wstawionej przez Roberta Staffy.
Roznica to stoper pompy hamulcowej, ktory nie pozwala pracowac scianie grodziowej podczas wciskania hamulca, dzieki czemu cala sila generowana przez wcisniecie pedalu idzie na uklad hamulcowy.
Druga wyrazna roznica jest mocowanie do sciany grodziowej, ktorego roznice widac rowniez golym okiem, na focie Roberta widac, ze Staffa conieco poprawila ale i tak jest w tym aspekcie daleko za Projekt-K, z tego co widze to staffa jest zamocowana do grodzi tylko na jedna stube, projekt-k jest na dwie sruby, dla ktorych gwinty sa w scianie grodziowej.
W tym miejscu przydalaby sie jeszcze fota od Pimpka jego spartolonej rozporki Staffa, zeby pokazac o co chodzi.
Nie zmienia to jednak faktu, ze usztywnienie przodu przez taka rozporke Staffa jest takie samo jak Projekt-K i spelnia ona ta funkcje idealnie.
Moja
http://i188.photobucket.com/albums/z101/spychu/DSC00103_zpsc211b6b8.jpg
Staffa
http://www.resizer.pl/pliki/3973.jpg
EDIT:
Znalazlem fote rozporki Pimpka od Staffy i mam nadzieje, ze Szymon sie nie obrazi za uzycie fory :)
Chodzi o to, ze Szymona rozporka od Staffy jest zrobiona tak, ze montaz do grodzi nijak nie pokrywal sie z oryginalnymi gwintami tam wystepujacymi i wymagal dodatkowego wiercenia w scianie grodziowej, zdejmowania podszybia i dawania nakretki z drugiej strony.
http://images46.fotosik.pl/1599/fffb840bf940abd6.jpg
Dopiero teraz wpadłem na ten temat:)
Co do staffy to nie kupie więcej!!
Fakt od razu po montażu było czuć różnice na+. Suka dużo lepiej reagowała na ruchy kierownicą! Było to czuć od razu, przynajmniej na moim zawieszeniu
Spychu idealnie to ująłeś:)
Rozpórka po dopracowaniu spisuje się świetnie!
ALE......
Po pierwsze musiałem wiercić w scianie grodziowej w związku z czym musiałem zdjąć podszybie, wycieraczki itd
Po drugie nie zbyt pasowały otwory na kielichach!i wycięcięcie pod amor:/
pilnik w dłoń i szlifowanie
Po trzecie ta stal konstrukcyjna... Chyba z chińskich kosiarek.... Przydokręcaniu poodpadała farba( taki solidny proszek) no i widoczne wgniecenia czy jak to nazwać od śrub, na oem nie było czegoś takiego! Nie była dokręcana jakąś przedłużką tylko zwykłą grzechotką Hans-a....
Gdybym miał kupować teraz wolałbym dołożyć do tego co kupił Spychacz
Edit
Zapomniałem dodać że do grodzi od rozpórki brakowało około 1mm albo 1,5...
Dodam tylko że auto było wtedy bezwypadkowe!
Co do OEM przedniej górniej też myślałem że nic nie daje dopóki jej nie zdjąłem i jeździłem 1 dzień w ogóle bez rozpórki, auto zupełnie inaczej sie prowadziło!
Tak więc podsumowując:
jakbym miał szukać taniej rozpórki to wybrał bym oem;)
a jak czegoś 3 pkt to wziąłbym projekt k
Wojtec12345678
10-04-14, 00:53
Wiem że były 2 wersje, jakaś stara miała w złych miejscach otwory w grodzi, ja nie mam civica już ok 2 lat a kupowałem u staffy właśnie taką rozpórkę i otwory w grodzi pasowały czyli była wersja już poprawiona,a żeby otwory na amory wlazły trzeba było opuścić amory, ale to normalne
PIMPEK_EJ2
10-04-14, 22:21
Ja kupiłem pierwszą wersje:/ Co do tylnej nie mam zastrzeżeń pasowała jak ulał
a jak zalozyc oem do ed6?
Nie mam srob wystajacych.Miejsca tez brak wyznaczonego.
Wojtec12345678
13-04-14, 00:40
Chodzi Ci o górną/przednią ? Ja w swoim v genie też nie miałem otworów pod oem ... wywierciłem sam, zabezpieczyłem otwory lakierem i przykręciłem
w ed nie jest tak latwo.
Kielichy maja inna konstrukcje tj ksztalt lewy i prawy roznia sie.
Zbiornik od wspomy i bezpieczniki przeszkadzaja.Trzeba je przemiescic i wiercic.Przed wierceniem odepnij aku.
Rozpórki projekt-K w białym kolorze :)
http://i889.photobucket.com/albums/ac96/b18piotrek/51f0626c-2764-426c-8c9f-aaae2063ad3d_zpscc7b59db.jpg
Mam tylna czarna rozpórkę projekt-K na sell. Nowa. Pisać PW jak coś.
Panowie co sądzicie o rozpórce x-bar robionej przez staffe? Tomson taka ma i pasuje bez problemów, zastanawiam się nad zakupem, a w sumie nie bardzo jest konkurencja.
witam ze tak zaPytam co sądzicie o tym warto czy nie http://images64.fotosik.pl/921/eb89dd98467693d5med.jpg (http://www.fotosik.pl)
+ lapie i kielichy i bude;)
+ lapie i kielichy i bude;)
Dzięki ;)
Wojtec12345678
28-04-14, 22:35
Myślę że lepsza będzie 3pkt
Myślę że lepsza będzie 3pkt
Ale która polecasz :confused:
projekt-k
Staffy jakosc jednak nadal zabija, znajomy w Saxo VTS po montazu pierwszej rozporki nie mogl zamknac maski bo tak swietnie byla wyprofilowana, przy montazu drugiej POPRAWIONEJ trzeba byla ja giac aby pasowala na oba kielichy :D
PIMPEK_EJ2
29-04-14, 22:05
Widzę że nic się jednak nie zmieniło...
projekt-k
Staffy jakosc jednak nadal zabija, znajomy w Saxo VTS po montazu pierwszej rozporki nie mogl zamknac maski bo tak swietnie byla wyprofilowana, przy montazu drugiej POPRAWIONEJ trzeba byla ja giac aby pasowala na oba kielichy :D
JAKA CENA tego projekt-k i gdzie to można kupić i czy jest dużo lepsza od tej ale mugen
Jest lepsza, 500zł za komplet. Użytkownik Pit, na password jdm, albo tutaj na forum.
Andrzej cofnij jedna strone w tym temacie, tam Pit sie wypowiedzial przeciez :)
Andrzej cofnij jedna strone w tym temacie, tam Pit sie wypowiedzial przeciez :)
:) widziałem ,ale myślałem ze mozna jeszcze gdzie indziej dostać dlatego pytałem :)
Kupując ode mnie, kupujesz od producenta :o
W razie zainteresowania pisz, tylko jeden komplet jest w tej chwili dostępny od ręki.
Maximus1919
16-05-14, 07:32
Kojarzy ktos czy rozporka przednia dolna z MB/MC podejdzie do EJ9?? Czy tylko ta z EK4 podejdzie? :)
Kupilem dzisiaj jajko i znalazlem w bagazniku takiego smiesznego xbara.
Kojarzy ktos takie cudo i moze moglby sie wypowiedziec?
zdjecie pogladowe z internetu bo moja jest aktualnie rozkrecona.
http://i75.photobucket.com/albums/i300/tyoung85/013-27.jpg
Na kielichy spoko reszta raczej bezsens
Ale za to jaka finezja wykonawcy rozpórki :D
Może i coś by to dało jakby całość była spawana.
Hmmm, a co myślicie o duecie 3-pkt + VTI na przednie kielichy? Gdzieś widziałem na foto, ale nie wiem czy po dołożeniu rozpórki OEM coś się zmieni.
Nawiązując do pierwszych postów w temacie - oczywiście, dobre opony i sportowe amory+springi zawieszenia to podstawa. Jednak mi czegoś nadal brakowało. Zwłaszcza kiedy w upalny dzień wchodziłem w zakręty, było czuć jak buda 6-gena jest miękka (słyszałem że w 5genie jest jeszcze gorzej). Rozpórki prawie całkowicie wyeliminowały to uczucie.
Do 3 pkt. projekt-K (do innych raczej też) nie dołożysz seryjnej z VTi - nie zmieści się. Poza tym sensu nie ma to żadnego, duża rozpóra bierze wszystko na siebie.
Witam, na urlopie pospawałem sobie rozpórkę pasującą p&p pod nieszczęsną pionową przepustnicę w d16y7, no i przyznać muszę, że się udała bo widać efekty.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/67c32964a677.jpg (http://naforum.zapodaj.net/67c32964a677.jpg.html)
Widać tylko czy czuć?
Imho takie prowadzenie pałąka nie spełni zadania jakie ma spełniać....
No właśnie tak się zastanawiałem nad idea rozpórki przy pionowej przepustnicy. Przecież w takiej formie ona prawie w ogóle nie usztywni budy bo na zagięciach tak czy siak będzie pracowała
Odczułem poprawę podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów, auto stało się bardziej stabilne i przewidywalne. To prawda co piszecie, geometrycznie nie powinna spełnić swojej roli bo będzie pracować na zgięciach. Dlatego wybrałem rurę grubościenną bez szwu 25mm średnicy zewnętrznej i grubości ścianki 6mm. Aby ją wygiąć i nie załamać, była nadcinana i spawana, więc jej sztywność w tym miejscu jest spora, spaw sam w sobie jest bardzo twardy. Do tego dołożyłem dodatkowe rurki i kawałki płaskownika. Blacha mocująca była utoczona pod średnicę otworu na amortyzator i śruby mocujące, więc rozpórka przykręcona jest bardzo sztywno. Na pewno żadna chińska rozpórka z plasteliny nie jest tak sztywna, ale też wiadomo że do rozpórki prostej bez zakrzywień czy rozpórki 3pkt ma daleko. Niestety, między maską puszką filtra nie ma na tyle miejsca aby zmieścić tam rozpórkę, do tego przeszkadza mała puszka z bezpiecznikami, rura dolotu i linka gazu. Więc taka geometria rozpórki wydała mi się w miarę ok, chodzi o kompromis między złożonością a wykonalnością w domowym garażu ;) Myślę też nad kolejną trochę inną, zobaczę co da się pospawać ;) Myślę też nad rozpórką podłużnic w zderzaku, bo w moim coupe nie ma belki między podłużnicami :/ w każdym coupe tak jest? W integrach chyba zamiast belki była rozpórka?
Kolejne fotki:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fe88721ec0a1.jpg (http://naforum.zapodaj.net/fe88721ec0a1.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/84c95164190d.jpg (http://naforum.zapodaj.net/84c95164190d.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e5779968ea85.jpg (http://naforum.zapodaj.net/e5779968ea85.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/56dd368321b2.jpg (http://naforum.zapodaj.net/56dd368321b2.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/17f52945c17c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/17f52945c17c.jpg.html)
To wszystko spoko co piszesz, widać do tematu podszedłeś konkretnie, na pewno coś tam dało a na ile to jest obiektywne odczucie, tego już nikt nie sprawdzi. Graty chęci na wyrzeźbienie pasującej rozpórki, ale ja bym takiej do siebie nie założył, bo ona nie 'rozpiera' ;)
No właśnie kwestia czy to nie efekt placebo czy byś czuł gdybyś nie wiedział że ona tam jest. Ciekawe czy na forum ktoś by miał dostęp do tensometrów aby zmierzyć zachowanie budy i rozpórki. Może sam spróbuje z taką pracą inżynierską się obronić.
Najlepszy sposób to wymienić ssak i wrzucić normalną rozpórkę?:p
Wie ktos gdzie moge dostac drazek stabilizatora tyl do civic 3D VI jak na tym zdjeciu ?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSAJhgA4u_nVBcqJLsK03HWPBNoYqctW sfEFch98ek00Z53PN0r
Mb6
Coś mnie się wydaje, że za gruby jak na MB6. Ten raczej z ITR.
Najlepszy sposób to wymienić ssak i wrzucić normalną rozpórkę?:p
Tylko za ssaka to około 160 zł rozpórka 3 pkt 420 od Pit;a i dolot z parówką czy CAI to jakieś 250 zł min :D
Ja jak miałem D14 kupiłem ssaka z B7 za 70zł, rozpórkę z EK4 za 50, OEM puszkę z Y8 za 40zł + doprowadzenie powietrza ze zderzaka rurą za 30zł. Łącznie 190zł a efekt na pewno dużo lepszy niż wydziwiana rozpórka do pionowej przepustnicy:p Mały OT się zrobił więc już się zamykam i idę spać:)
Coś mnie się wydaje, że za gruby jak na MB6. Ten raczej z ITR.
Mocowany jest jak oem z EK4, zetownik dorabiany, ale łącznik już wygląda jak seryjny, a przy ITR chyba są lekko przekrzywione.
Coś mnie się wydaje, że za gruby jak na MB6. Ten raczej z ITR.
to zdjęcie z forum, i o ile pamietam to wlasnie byl pokazany sposob na montaz tego z MB6 bo sam sie na nim wzorowałem ;)
edit
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=167192
Najlepszy sposób to wymienić ssak i wrzucić normalną rozpórkę?:p
Jest to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli nadal planuje się jeździć d serią to jak najbardziej. W przyszłości chcę zrobić swap na B serię więc zniknie problem pionowej przepustnicy i rozpórki. Po prostu tak na daną chwilę chciałem założyć rozpórkę, a że był wolny czas i trochę materiału więc pospawałem. Wpadłem jeszcze na taką myśl, że jak będzie wolna chwila to przesunę puszkę z bezpiecznikami i wspawam wspornik z rurki z obu stron jak na zdjęciu poniżej, i wątpliwości znikną. Ale już na daną chwilę czuć różnicę z tą rozpórką ;) Pozdrawiam.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/01c0a3652d23.jpg (http://naforum.zapodaj.net/01c0a3652d23.jpg.html)
Witam,
chcę zamontować X-bar do Civica EK4 i mam pytanie: lepszy będzie pospawany czy taki skręcany z regulacją z ebaya? Szukałem informacji w necie, ale nic nie znalazłem.
Panowie,
ponieważ jeżdżę sporo jajkiem z dużym obciążeniem, 3-4 osoby + bagaż pod sufit, koła na tylnej osi układają się w taki sposób /---\ negatyw. Przy prędkościach autostradowych czuję, że coś jest nie tak z tyłem. Która rozpórka będzie trzymała koła pionowo przy pełnym obciążeniu? Górna czy dolna? Czy górna zajmuje dużo przestrzeni w bagażniku?
Żadna rozpórka nie utrzyma Ci kół w pionie. Rozpórki montuje się po to aby poprawić sztywność nadwozia, a to jest zupełnie co innego. Pod dużym obciążeniem zmienia Ci się cała geometria zawieszenia i dlatego też czujesz, że coś jest nie tak z tyłem. Moja rada... skontroluj wszystkie tuleje, amortyzatory, sprężyny.
Na jakich sprężynach i amorach teraz jeździsz ?
Tuleje wszystkie które wymagały wymiany zmienione pół roku temu, zostały się tylko te w górnym poprzecznym wahaczu. Sprężyny nowe Kayaba, założone w tym tygodniu. Amortyzatory seryjne, ale wg badania min 80% sprawności. Dolna nie będzie trzymała kół? Zdawało mi się, że łączy mocowania dolnych wahaczy.
Jest mocowana, ale nie ma wpływu na geometrie. Jedyne rozwiązanie to poszukać chyba jakieś twardsze sprężyny, żeby auto nie siadało tak pod obciążeniem.
Jak wyzej, dolny stab pomaga w zakretach a nie eplynie na niskie siadanie calego tylu. Twardsze sprezyzy plus regulowane gorne wachacze z wstepnym ustawieniem kol w pozytywie powinny juz cos pomoc
Na prostej nie ma problemu z prowadzeniem, chodzi mi właśnie o zakręty. Łączyłem tę "niepewność" w zakrętach z pochyleniem kół. Jeżeli dolna rzeczywiście pomoże w tym przypadku to dorzucę. Rozpórkę na przód już mam, odczułem pozytywnie.
Kamil_Taki
05-12-17, 18:19
Mam takie pytanie jaką macie opinie na temat Rollbar klatka firmy Staffa? Szukam dokładnie coś takiego.
Rollbar klatka Honda Civic - KLIK (http://allegro.pl/rollbar-roll-bar-klatka-honda-civic-5-hb-vti-b16-i6443007511.html#thumb/3)
Jest to warte swojej ceny? I czy po dogadaniu taka klatka pasuje p&p? Głównie rozchodzi się oto czy jakość materiałów i wykonania jest warta ceny a jeśli nie to kto u nas zajmuje się takimi rzeczami?
Mam, polecam. Staranne wykonanie, pasuje bardzo ładnie. Bierz bez allegro, będzie taniej o kilka dych.
Kamil_Taki
05-12-17, 23:18
Mam, polecam. Staranne wykonanie, pasuje bardzo ładnie. Bierz bez allegro, będzie taniej o kilka dych.
Dziękuję za opinie jak i za dobrą radę, w takim razie odezwę się bezpośrednio na stronie producenta ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.