Zobacz pełną wersję : Głowica D16Z6, wszystko z nią ok? Jak czyścić?
Zakupiłem głowicę D16Z6 wersja kanadyjska, ponoć 5mieś temu miała robiony kapitalny remont.
Tak wygląda:
Czy ta rurka tak powinna wystawać?Jest tylko jedna. Jest to element który wchodzi i w głowice i w blok? Wszystkie w D-serii pasują do siebie?
http://img143.imageshack.us/img143/5026/p1010033zn.jpg
I w jednym otworze zauważyłem taki jakby wyłamany kawałek:
http://img52.imageshack.us/img52/9599/p1010036it.jpg
Tu z bliska:
http://img13.imageshack.us/img13/1142/p1010035d.jpg
Tak ma być, bo w drugim jest całkiem na wylot?
Jak jest zamontowana ta plastikowa pokrywa rozrządu od strony głowicy?
Czym się czyści zawory i dół głowicy? Jakiś specjalny środek? Co jeszcze można zrobić oprócz wypolerowania kanałów wydechowych, oprócz wyczyszczenia i pomalowania z zewnątrz?
Oddaj głowicę do zabielenia, zawory nie wyglądają jakoś dramatycznie, ale osobiście pokusiłbym się o dotarcie gniazd. Uszczelniacze też nie zaszkodziłoby wymienić. Tą tulejkę wsadź w blok, zresztą jak ściągniesz swoją głowicę (bo wydaje mi się że robisz minime) będziesz miał dwie takie tulejki, czasami odchodzą z głowicą, czasami zostają w bloku. Pozycjonują uszczelkę, niezbędna rzecz. Nie zapomnij (o ile to minime) o zaślepce w bloku. Możesz składać na metalowym Elringu. Nie czyść zaworów. Jak Ci się chce, to wypoleruj te kanały wydechowe i ładnie spasuj z kolektorem.
Tak będę robić minime.
O jaką dokładnie zaślepkę chodzi?
LechuLK, chyba musisz trochę doczytać, żeby zrobić to minime :) Nie wyciągniesz zaślepki - nie będzie VTEC-a.
Sam minime nie będę robić
http://hondaswap.com/attachments/12272d1256255014-oiljet.jpg
w kolko masz zaznaczona
Co do tych tulejek: powinny być dwie. Nie wszystkie między D-Serią pasują.
A ten wyłamany kawałek z 2 i 3 zdjęcia? Tak jest w każdej głowicy?
Raczej nie, chyba, że moje były inne. Tam chyba nie ma połączenia z innymi kanałami. Daj ją na sprawdzenie szczelności.
Dowiedziałem się od kolegi że ten wyłamany kawałek to kanał olejowy, tamtędy ścieka olej i tak wyrwa jest fabrycznie w Z6
No Leszku widze że jednak ostatnie kreski nie dawały ci spokoju:D
marcinbynio
21-09-11, 19:22
I pamiętaj żeby kupić pasek rozrządu od d16z6 104 zęby!
tak wyrwa jest fabrycznie w Z6
Ja miałem chyba niefabryczną głowicę :P Albo nie pamiętam, więc nie będę się tutaj zarzekał ;)
Dałem głowicę do zakładu do splanowania, wymiany uszczelniaczy, dotarcia zaworów i okazało się że zawory są pogięte, konkretnie do wymiany wszystkie wydechowe i jeden ssący.
Czy zamienniki zaworów opłaca się kupować? Czy lepiej oem używki w dobrym stanie? Bo słyszałem że nówki OEM dużo kosztują.
Jeszcze jedno pytanie czy pogięte zawory to skutek zerwania paska rozrządu, przestawienia, czy mogą być jeszcze jakieś inne okoliczności ?
http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=153&category_id=72&option=com_virtuemart&Itemid=1
Jakiej to firmy zawory? Dobre jakościowo? To nie są oem?
Zapytaj.... To nie jest byle sklepik. Gadałem z gościem nie raz i jest bardzo rzeczowy i pomocny.
Zapytaj.... To nie jest byle sklepik. Gadałem z gościem nie raz i jest bardzo rzeczowy i pomocny.
x2 :D
słyszałem że te co są w tym sklepie to są kiepskie - dość miękkie.
Czy są jakieś zamienniki godne polecenia?
***Marco***
13-10-11, 21:49
a kto to sprawdził i czym?
kolega który już miał do czynienia z tymi zaworami.
Jakich firm polecacie zawory z zamienników?
Te z JDMshopu są firmy TAIYO, miał, ktoś z forum z nimi do czynienia?
Radziłbym Ci poszukać niewypalonych OEM używek, może przypasują z nowszych silników. Zresztą jestem ciekawy jakim cudem ruszone są 4 ssące i jeden wydechowy, a nie odwrotnie... Przecież to wydechowe pracują w wyższych temperaturach i siły na nie działające są bardziej spustoszeniogenne...
EDIT:
Teraz doczytałem, to jednak wydechowe dostały po dupie. Na Twoim miejscu zwróciłbym głowicę, jeśli zawory są wysrane to i przylgnie mogły dostać po dupie solidnie, a wtedy albo wsadzisz w głowicę mnóstwo kasy, albo kupisz kilka w tej samej cenie.
Sprzedawca nie chce zgodzić się na zwrot
To jest ta głowica co niedawno była na giełdzie za chyba 300zł? Patrzyłem w historię usera i wyszło tam, że jest ona z silnika po hydrolocku...
Sprzedawca nie chce zgodzić się na zwrot
Jeśli Ci nie powiedział, że jest po np hydrolocku, to go postrasz, bo gówno sprzedał. Ja bym się z taką głowicą już na pewno nie bawił.
kupiłem za 420zł i była podobno remontowana 7tyś km temu..
Tutaj info z moim ostatnim komentarzem:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?102497-siwy0407/page3
Myślałem że człowiek jest troszkę poważniejszy, swojego czasu też miałem nabyć pewne rzeczy od niego...Miło będzie jak zajrzy tutaj i coś nam więcej powie...
a czego od razu nie zwróciłeś ?
Jeszcze kilka części zebrałem, oddałem do zakładu i wtedy się okazało, że zawory pogięte. Rozmawiałem z nim jeszcze to mówi, że to niemożliwe że są pogięte bo robił remont i silnik normalnie pracował.
Mam okazję kupić dobrą gołą głowicę z zaworami w cenie złomu, ale słyszałem że nie zawsze można przełożyć klawiaturę od innego Z6 bo mogą być przesunięcia co doprowadzi do zatarcia wałka i uszkodzenia głowicy. Czy da się to jakoś sprawdzić czy będzie przesunięta ? Czy ktoś słyszał też o takich przypadkach, że po przekładce klawiatury posypała się głowica?
Podłączam się pod temat, planuję kupić głowicę od z6 i się zastanawiam na co zwracać uwagę, lepiej wziąść do remontu czy wierzyć w zapewnienia sprzedawcy i kupić niby dobrą?
Kupić albo z pewnego źródła (x-tygrysek-x na przykład) albo zrobić remont żeby potem się nie wysrało.
Kupić albo z pewnego źródła (x-tygrysek-x na przykład) albo zrobić remont żeby potem się nie wysrało.
kupić od Tygryska i oddać do zakładu który podda ją obróbce. Splanować trzeba a i szkoda by było nie sprawdzić w jakim stanie są prowadnice,zawory i przy okazji wymienić uszczelniacze. Marek jest w porządku i ma części pewne w 100% ale można być pewnym w 150
A macie do niego jakiś kontakt? bo na PW nie odpowiada.
A macie do niego jakiś kontakt? bo na PW nie odpowiada.
kom 505395939
Niestety bez starannego sprawdzenia średnicówką nie można zamieniać mostków (część klawiatury) między głowicami. Należy sprawdzić czy nie pojawił się owal oraz próg na łączeniu głowicy z mostkiem.
Moim zdaniem każda używana głowica powinna być regenerowana. Niestety wiele firm nie zna niuansów dotyczących hondowskich głowic. Często zamieniają sprężynki zaworowe pomiędzy ssaniem a wydechem. Później może pojawić się kolizja przy wysokich obrotach albo niepoprawne działanie układu rozrządu. Po wyprowadzeniu gniazd na nowo nie usuwają powstającej krawędzi co powoduje zmniejszony przepływ powietrza czyli i mniejszą moc.
Zawsze warto również sprawdzić prowadnice, chociaż z mojego doświadczenia zużywają się tylko wydechy. Ogólnie raczej nikomu nie będzie się chciało za kilka tyś kilometrów jeszcze raz zdejmować głowice i unieruchamiać auto na tydzień lub lepiej.
Zawsze również można pomyśleć o obróbce kanałów. Tylko uważajcie bo łatwo popsuć te głowice
Dawee jakie są oznaczenia sprężynek? Jeśli chodzi o tą krawędź to mówisz o tym co zostaje od strony komory spalania?
Sprężynki oznaczane są fabrycznie farbką, np. w D albo wydechowe żółte / ssące bez koloru, albo wydechowe niebieskie / ssące pomarańczowe jeśli dobrze pamiętam. Ewentualnie pomiar wysokości sprężynek w stanie wolnym, bo zwykle IN i EX się różnią. Kiedyś poprawialiśmy "złożoną" głowicę po regeneracji z zakładu, gdzie przy składaniu pomieszali sprężynki zaworowe...
Co do zamiany mostków to najpewniej byłoby wyosiować miejsca na wałek w docelowym komplecie, albo dokładny pomiar.
U mnie w głowicy (d16y8) ssące są zielone, a wydechowe czerwone.
Pewnie są różne kombinacje kolorów, pisałem z pamięci. Ogólnie to aby poskładać tak jak było :)
Osobiscie zawsze sprawdzam sztywnosc sprezynek przy tym samym ugieciu. Daje to 100% pewnosci ze jest dobrze. Rozbieralem juz kilka glowic i zawsze chociaz jedna sprezynka jest zamieniona. Takze skladanie tak jak bylo moze nie byc dobre:-P
Tak mowilem o krawedzi ktora powstaje po stronie komory spalania.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.